تاریخ : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 10 May , 2024

آخرین اخبار

حافظیه همچنان در صدر پربازدیدترین جاذبه تاریخی کشور در نوروز پیروزی تیم بسکتبال لیموندیس شیراز برابر تیم مس رفسنجان دو کشته و سه مصدوم در برخورد کامیون با خودرو سواری 🎥: مرگ ۸ نفر بر اثر گازگرفتگی در فارس 📸 افتتاح باند جنوبی بزرگراه کوهسار و سپس تعطیلی آن! فجرسپاسی برابر نفت مسجد سلیمان شد 📸 برداشت گل نرگس از بزرگترین نرگس زار دیم کشور شکست تیم لیموندیس شیراز مقابل نماینده آبادان 🎥 معرفی پروژه پارک آبی شیراز 🎥 ادامه روند ساخت بزرگراه شرق شیراز ارایه لایحه بودجه ۲۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی شهرداری شیراز در سال ۱۴۰۳ پروژه نیمه کاره و شکست خورده المان ورودی غربی شیراز خرید آنلاین تنقلات تا ۵۰% تخفیف در شیراز: لذت خرید بدون دردسر حوادث بی پایان رانندگی در آزادراه شیراز – اصفهان 🎥 تصاویر هوایی از طبیعت برفی فارس گلایه شهردار شیراز از شرایط تامین واگن برای خط ۲ مترو گازگرفتگی ۳۸ نفر در استان فارس تبلیغات گسترده در صفحات اینستاگرام شیراز بازگشت خطوط شبانه اتوبوس به شیراز ورود سامانه بارشی به فارس

11

آغاز ساخت قطار سریع و سیر اصفهان به تهران

  • کد خبر : 16078
  • 19 دی 1393 - 14:48

نریمان معاون وزیر راه و شهرسازی در جمع مسئولان استان اصفهان با اشاره به موافقت جدید وزارت راه و شهرسازی با سرمایه گذار چینی در احداث و تکمیل طرح قطار IMG10272485سریع‌السیر اصفهان – تهران گفت: هم اکنون سرمایه گذار چینی در مرحله اصلاح و تعیین قیمت عادلانه و منطقی است که امید می‌رود هفته آینده فعالیتهای عمرانی خود را آغاز کند.

به گزارش شیراز ۱۴۰۰ به نقل از باشگاه خبرنگاران، معاون ساخت و توسعه راه‌آهن نیز در این نشست با اشاره اینکه در راههای استان اصفهان سه برابر میانگین کشور بار و مسافر جابجا می‌شود گفت: جابجایی این میزان بار در سه هزار کیلومتر راه این استان انجام می‌شود که نیاز به بازسازی و روکش آسفالت دارد.

مسعود نصر آزادانی با اشاره به مسیر ریلی اصفهان ـ شیراز گفت: راه‌آهن اصفهان شیراز تاکنون ۸۵درصد پیشرفت داشته است.وی افزود: برای تکمیل طرح و نصب علائم ایمنی به ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

نصرآزادانی همچنین به طرح عمرانی احداث راه‌آهن اصفهان ـ شهرکرد ـ ازنا اشاره کرد و گفت: باید برای تکمیل این خطوط ریلی ردیف بودجه‌ای در سال پیش‌بینی شود.مدیرکل راه شهرسازی استان اصفهان نیز گفت: برای تکمیل و بهره برداری طرح قطار سریع السیر اصفهان-تهران به ۸ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

محمودزاده افزود: عملیات اجرایی خط آهن سریع‌السیر قم- اصفهان به طول ۲۴۰کیلومتر از ابتدای سال ۱۳۸۶ آغاز شده بود.وی گفت: مسیر راه‌آهن از شهرهای قم، نیزار، دلیجان، قرقچی، می‌مه، مورچه خورت گذشته و به اصفهان می‌رسد.

مدیرکل راه شهرسازی استان اصفهان کاهش زمان سفر از ۴ تا ۵ ساعت به کمتر از ۲ ساعت و ظرفیت جابجایی ۳۵میلیون مسافر و ۱۰ میلیون تن بار از این ویژگیهای این طرح عمرانی است.

«نظرات، فقط به صورت نوشتار پارسی و مرتبط با موضوع منتشر می‌شوند»

telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=16078

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 37در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳۷
  1. فقط میشه تبریک گفت چون واقعا خوب کار میکنن ما هم به دوتا پل خوشیم

    • بازم دوستای عزیزم اومدن اینجا دو تا بحث بی ربط رو با هم قاطی کردن
      اولا ما به دو تا پل دل خوش نیستیم ولی ناراضی و نا امید هم نیستیم
      شهرداری شیراز در حد وسعش واسه بهتر شدن عبور و مرور داره پل میسازه اونم با بودجه ی مصوب خودش
      اداره ی راه و شهرسازی هم باید این کارو بکنه، به هر حال این نیاز شهر و استان ماست
      اما بحث قطار سریع السیر یه بحث ملی و دولتیه، فرا تر از مسائل شهریه
      اگه ما از ساخت پل توی شهرمون خوشحال میشیم به این معنی نیست که دلمون به این پل ها خوشه، حداقل میدونیم که توی شهرمون داره یه کارایی انجام میشه( بعد از دهه هایی که شهر ما هیچ اتفاق خوبی واسه شهرونداش نداشت)

      قطار سریع السیر اصفهان تهران باز هم به یک نماد بی عدالتی در کشور تبدیل میشه
      در حالی که خیلی شهرها یا به راه آهن متصل نیستن یا مثل شیراز وضعیت مطلوبی ندارن توسعه ی راه آهن سریع السیر اونم بین دو تا شهر نزدیک که مسیر ریلی نسبتا مناسبی هم دارن یه جورایی توسعه ی نا متوازن و غیر اقتصادیه
      هر چند که با وضعیت اقتصادی این روزای دولت و کاهش شدید درآمد حاصل از نفت، یه همچین پروژه ای بیشتر به یه خیالبافی بزرگ شبیهه تا یه طرح ملی
      اگه یه روزی دوباره شرایط اقتصادی کشور درست بشه، این پروژه هم مثل بزرگراه تهران شمال و سایر پروژه های بزرگ طبق زمانبندی بیست ساله انجام میشه…

      • بحث بی ربط یا بی عرضگی نمایندها یعنی توان استان فارس اینه؟ یعنی بودجه امسال کشک بود؟ یعنی توان شهرداری پله؟ یعنی مردم شیراز قطار درست نمیخواد؟ یعنی چون اتوبان چالوس ۲۰ ساله ساخته میشه ما هم ۲۰ سال دیگه قطارو سریع السیر کنیم؟ رفیق برو ببین قم بودجش چقدره بعد بگو مصوب دولت . شهرداری شیراز نصف پروژها ش خورده بن بست پشت باغ جنت قصردشت کمربندیا اخه چیش تعریف داره من به عنوان یه شیرازی میگم کاری نکردن اون از مترو که فاجعه شد سر هم نمیاد افتتاح کنن اون استادیوم اون ورزش شیراز و پل هایی که افسانه ایی هست با دهنه باریک فکر چند سال بعدن اینا ………؟

      • عزیزم چرا داغ میکنی؟ من که نگفتم شهرداری فقط باید پل بسازه یا اصلا چیزی در مورد استادیوم نگفتم
        من نمیدونم چرا شما همه چیزو با هم قاطی میکنی؟
        شهرداری باید بیاد قطار سریع السیر شیراز اصفهان رو بسازه؟؟؟
        یعنی توقع داری شهرداری بیاد با بودجه ی شهری، جاده و راه آهن بزنه؟؟؟
        اینا چه ارتباطی به هم داره؟
        یا مثلا متولی اون استادیوم کذایی شهرداریه؟ شهرداری که داره تلاش میکنه استادیوم رو از سازمان مربوطه تحویل بگیره

        در ضمن جاده چالوس سالهاست که ساخته شده، بحث من در مورد اتوبان تهران شمال بود، منظورمم این نبود که چون اون اتوبان بیست ساله که هنوز ساخته نشده پس ما هم باید بیست سال صبر کنیم، منظورم این بود که توی مملکت ما همچین پروژه هایی سرانجام نداره، پس قطار سریع السیر تهران اصفهان هم چیزی جز رویا نیست و باید یه بیست سی سالی صبر کنن تا پروژه شروع به کار بشه

        در مورد بودجه ی شهرداری قم هم هیچ اطلاعی ندارم ولی اون چیزی که توی سفرهام به قم به چشم دیدم یه شهر معمولی مثل بقیه ی شهرای ایران بود بدون هیچ شاهکار خاصی (یه روستای بزرگ)
        همچین از قم حرف میزنی انگار که الان قم شده دبی

      • اخه من نمیدونم ما چرا همه چی رو به شهرداری ربط میدیم یه بارگی شهردار شیراز بنده خدا باید جوابگوی بودجه کشوری هم حتما باشه حرفات قبوله ولی انتقادت به شخص درستی نیست بیشتر مقصر نمایندگان شیراز و فارس و مدیر کل راه ترابری استان هست تا شهرداری

    • واقع بینی خوبه اما سیاه بینی و سیاه نمایی نه
      ببین دوست عزیز یکی از چندین تکنیکای شاخص که مدیرای اصفهانی دارن و دارن هدفمند هم ازش بهره میبرن ، تبلیغات شدید و مهندسی شده و خیلی از مواقع بزرگنمایی داشته هاشون هست. اینکار مزیتش جمع کردن دید مثبت و موفق نسبت به شهرشون توی افکار عمومی و سرمایه گذار و مسئولین دولتی و… است که باعث تشویق همه اونا برای ادامه سرمایه گذاری مجدد و اجرای پروژه های جدیده. با این کار اهمیت شهر و گاهاً بقیه شهرای استانشون رو بالا میبرن و سلسله وار پروژه ها رو به اونجا سوق میدن چون به طرف مقابلشونم تلقین مثبت میکنن که مطمئنا اجرای اون کار توی اون شهر توجیه داره.
      اما ما داریم دقیقاً بر خلاف این شیوه رفتار میکنیم، نمیگم چشممون رو روی کمبودا ببندیم اما خودزنی نتیجه خوبی نداره
      باور کنید اگر بعضی از پروژه هایی که الان توی شیراز یا استان داره اجرا میشه یا یکی از پتانسیلای این استان یا شهر توی اصفهان بود به هزار روش ممکن جلوه اش داده بودن و تبلیغش کرده بودن و ازش بهره ها برده بودن.
      بیایم هر پله ای رو که میریم هم ببینیمش که یه گام بالا رفتیم اما به قله ای هم که جایگاه شیراز و استان فارس واقعا زرخیزمونه نیم نگاهی داشته باشیم و پیوسته بریم…
      شیراز و آب رکنی این باد خوش نسیم
      عیبش مکن که خال رخ هفت کشور است
      انشاالله

  2. یه آدم عاقلی بگه چرا مسیر شیراز اصفهان از همون اول سریع السیر درست نکردن ؟؟؟

    • ۱- چون پروژه مال پارسال یا دوسال پیش نبوده، مال سال های دور بوده و خورد خورد کار انجام شده،
      ۲-به علاوه که برای عبور از بیشتر شهرستان ها مسیر مستقیمی به سمت شیراز نداره و مثل مسیر شیراز اصفهان ۱۴۰ کیلومتر اضافه داره
      ۳-سریع السیر کاربرد خودش رو داره و با ایستگاه های زیاد، سریع السیر توجیه نداره.
      به همین دلیل هم مسیر سریع السیر اصفهان جدای از مسیر قبلیشون ساخته میشه

  3. آقا جون چرا بی عدالتی پول عرضشون رو میخورن
    نمایندگان اصفهان و شیراز تو مجلس رو مقایسه کن
    مشهد داشته باشه اصفهان نداشته باشه؟
    حداقل ما هم میتونیم ازش استفاده کنیم.

  4. دوستان عزیز توجه داشته باشین که سریع السیر شیراز اصفهان هم تصویب شده!!! فقط باید ارزش اقتصادی پیدا کنه تا پروژه شروع شه!!!! یعنی مثل اصفهان بیش از ۴۰۰۰ نفر در روز با راه آهن به تهران برن!!!!

  5. به نظر من نه توسعه نامتوازن هست نه بی عدالتیو نه چیز دیگه بالاخره از جایی باید شروع بشه که فعلا دوستان در اصفهان به راحتی که نه اما میگیرین این طرحها رو دیگه.
    اتفاقا احسنت هم دارن که میتونن این طرحها رو در بودجه مملکتی قرار بدن ما هم باید از یه جایی شروع کنیم و توجیه پذیر بودن طرحها رو خوب انعکاس بدیم.
    درمورد خط سریع السعیر هم اتفاقا با در نظر گرفتن ۴ شهر شیراز، اصفهان ،قم و تهران به عنوان ایستگاههای اصلی توجبه پذیر هم هست اما خب کار میبره که نماینده ها باید تلاش کنن که این امکان رو هم به فارس برسونن.اگرچه با این وضع باید منتظر ۲۰_۳۰سال دیگه بود مثل آزادراه ۱۰ سال در حال ساختمون یا قطاری که ۷۰ سال طول کشید به شهر برسه.

  6. متاسفانه هماهنگی بین ارگان های دولتی تو شیراز حداقل هست یا اصلا نیس. مسولان عالی رتبه در مجلس هم متاسفانه هیچ صدایی ازشون بلند نمیشه و پیگیر مطالبات استان و شیراز نیستن. شهرداری داره یه کارایی میکنه ولی مقطعی هست و وقتی پاک فطرت از شهرداری بره بازم همون کاراها هم انجام نمیشه

  7. قطعا شمال به جنوب کشور باید قطار سریع السیر داشته باشه و قطار سریع السیر بین شیراز و اصفهان هم اجرا خواهد شد و این پروژه ربطی به پروژه های درون شهری نداره .

  8. دوستان این خط آهن بسیار منطقی و بسیار واجبه برای کشور
    شما فقط صنایع موجود در اصفهانو در نظر بگیرید که با وجود یه قطار خوب چقدر میتونه بهشون کمک بشه و برای کل کشور پیشرفت ایجاد بشه
    در ضمن در نظر داشته باشید که فاصله ی زمانی تهران تا اصفهان قابل قیاس با فاصله زمانی سفر از تهران به شیراز نیست و حتی با وجود سریع ترین قطار ها هم برای این سفر عاقلانه ترین راه برای جابجایی سریع مسافر مسیر های هواییه نه زمینی
    برای حمل بار همونطور که میدونید شیراز و کل استان فارس صنعتی نیستن و فعلا کشاورزی هم در اولویت های کلان جا نداره
    عمده مسیر ترانزیت صادرات هم به بندرعباس هست که باز هم ارتباطی به شیراز نداره و باز هم ساخت خط سریع السیر از اصفهان به شیرازو نمیتونه توجیه کنه.
    پس لطفا بیایم عاقلانه ،منطقی و کمی کلان تر به موضوعات توجه کنیم
    شاید یکی از دلایل غقب بودن ما همین تنگ نظریمون باشه

    • دوست عزیز اولا که اولویت ساخت قطارهای سریع السیر در ایران به مسافر هست و نه حمل بار!!!!! برای نمونه در مسیرهای تهران اصفهان و تهران مشهد که قراره تندرو احداث بشه چندان باری با راه آهن حمل نمیشه!!!!! به نسبت بندرعباس یا بندرامام یا معادن کرمان!!!!!
      در مورد صنایع فرمودین!!!! شما هیچ میدونی ۴۵ درصد گاز مصرفی کشور در فارس تولید میشه؟؟؟؟ و اگه یه روز این گاز قطع بشه نصف کشور یخ میزنه؟؟؟ اما فولاد مبارکه یا دوب آهن یه هفته هم تعطیل بشن هیچ اتفاقی نمیفته؟؟؟؟
      در مورد فاصله زمانی فرمودین!!! یعنی در آمریکا و چین و … در شهرهایی که فاصله زمانیشون زیاده قطار تندرو نمیسازن و میگن چون نمیصرفه با هواپیما برین؟؟؟ این دلایل فیلسوفانه رو از کجا پیدا کردین خدا میدونه!!!!
      در مورد حمل بار فرمودین!!!! اول که خدمتتون عرض کردم قطارهای تندرو برای مسافر ساخته میشه و نه بار!!!!
      دوم هم همون بندرعباس که مثال زدین از ۴ مسیر ریلی و جاده ای به مرکز کشور وصل میشه که ۲ مسیر جاده ایش از فارس عبور میکنه!!!! در ضمن ما در مسیر مهمترین بندر نفتی (عسلویه) و همچنین بندر بوشهر هم هستیم!!!
      سوم هم اینکه فارس دارای بزرگترین ناوگان حمل و نقل جاده ای ایران هست و دوم بیشترین استان کشور که حمل و نقل جاده ای انجام میده!!!!
      بیشترین میزان راه های آسفالته ایران در فارس وجود داره و دومین بیشترین میزان بزرگراه های کشور (حدود ۱۳۰۰ کیلومتر) و تا پایان برنامه پنجم توسعه بابد به رتبه اول برسه!!!!
      بیشترین میزان راه آهن های در دست ساخت ایران (شیراز بندر عباس- شیراز بوشهر عسلویه- اقلید یاسوج- شیراز گل گهر ) داره در فارس ساخته میشه!!!
      بزرگترین آزادراه در دست ساخت ایران داره در فارس ساخته میشه (شیراز اصفهان)!!!
      همه موارد بالا رو گفتم تا بدونی جایگاه فارس چقدر در حمل و نقل ایران مهم و استراتژیک هست (اگه نبود این همه پروژه در دست ساخت نداشت )

      فرمودین تندرو شیراز اصفهان توجیه نداره!!!! دوست عزیز شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل ایران که همگی متخصص راه و عمران هستن چند ساله مطالعه این پروژه رو شروع کرده ( و میگن توجیه داره- شما با کدوم تخصص تون میفرمایین نداره؟؟؟؟ )
      الان بحث این نیست که تندرو شیراز اصفهان ساخته میشه یا نه!!!! الان بحث اینه که بعد از شیراز بره سمت بوشهر یا بندرعباس!!!!!

      • دوست عزی من من نگفتم توجیح نداره،گفتم در بحث اولویت ها اولویت اول نیست
        و میبینم که باز هم رفتید سراغ آمار و وعده ها
        شاد باش و دلخوش

      • دوست عزیز علی تمام صحبت هاش بجز حمل بار با قطار سریع السیر! صحیحه.

        رضای گرامی،
        اولا هیچ کجای دنیا گاز رو با قطار جابجا نمیکنن!! حتی نفت رو هم تلاش می کنن که با خط لوله انتقال بدن نه با قطار،(بدلایل حوادث و زیست محیطی) میتونین نگاهی به پروژه های سایر کشورها بندازین.
        در هیچ کشور پهناوری هم فاصله در حد شیراز -تهران قطار سریع السیر نداره! نه چین نه امریکا، (اساسا در امریکا به هیچ عنوان از قطار بین شهری برای جابجایی مسافر استفاده نمیشه)
        چرا که نه از نظر زمان و نه از نظر هزینه حمل مسافر با قطار نسبت به هواپیما اقتصادی نیست. (فرض کن قیمت بلیط در حد هواپیما یا بیشتر و اما زمان ۴برابر! کمتر کسی حاضر به استفاده هست)
        قطار سریع السیر فقط بین دوشهر بزرگ با فاصله کم باصرفه هست
        پس توجیهات شما برای اهمیت قطار سریع السیر ضعیفه.

        قطار های باری بیشتر برای حمل کالاهای سنگین و چگال مثل ذغال سنگ، غلات، فلزات، و.. بکار میره به شرطی که مراکز صنعتی ، معادن، سیلوها در فاصله نزدیکی به خط آهن باشن. مابقی کالاها و یا محل های پراکنده تولید ناچار به استفاده از حمل و نقل جاده ای هستن.
        ضمن اینکه بندر بوشهر بدلایل جغرافیایی بمراتب کم اهمیت تر و کم رونق تر از بندر عباس هست، از نظر تجارت و تبادل کالا.

      • حالا سریع السیر شیراز به تهران میگیم درست حرف شما از شیراز به اصفهان چرا سریعا السیر نباشه دوشهر بزرگ توریستی و کلان شهر ایران پس منطقیه شیراز داشته باشه مسافتم کمتره پرواز از شیراز به اصفهان با این قیمت ها به صرفه نیست

      • بنی عزیز اول اینکه من کجای حرفم گفتم در دنیا برای جابه جایی گاز از قطار استفاده میکنن؟؟؟؟ علی جان فرمودن اصفهان صنایع حساس دارن من گفتم فارس صنایع حساس تر داره!!!! در ثانی دوست عزیز رشته بنده نفت هست و به طور قطع به شما میگم که در دنیا LNG که همون گاز طبیعی مایع هست رو در خیلی جاها با قطار جابه جا می کنن!!!!
        در مود فاصله فرمودین که در مسیرهای بلند از تندرو استفاده نشده در هیچ جای دنیا!!!! دوست عزیز فاصله مستقیم شیراز تهران ۶۸۶ کیلومتر هست و من الان براتون چند تا مثال میزنم:
        چین:
        شانگهای پکن: ۱۰۳۰ کیلومتر تندرو
        پکن گوانگژو ۲۲۹۸ کیلومتر تندرو!!!!!!!!! (بیش از ۳ برابر فاصله شیراز تهران)
        اسپانیا:
        مادرید بارسلون ۶۱۸ کیلومتر تندرو
        ژاپن:
        توکیو آموری ۷۱۳ کیلومتر تندرو
        و مثال های دیگه ای هم هست!!!! در ضمن دوست عزیز در ایران به دلیل امنیت کم پرواز خیلی ها قطار رو به هواپیما ترجیح میدن!!! قطار مزایای خودش رو داره هواپیما هم مزایای خودش رو!!! اینکه بگیم چون این رو داریم اون رو لازم نداریم یه حرف بچه گانس!

        در ضمن متن رو یه بار دیگه بخونین!!! هدف ساخت سریع السیر ۳۵ میلیون مسافر و ۱۰ میلیون تن بار هست!!!! ۱۰ میلیون تن بار رو که همین الان به سادگی میشه با همین خطوط فعلی جابه جا کرد اما ۳۵ میلیون مسافر چند ده برابر ظرفیت فعلی هست و میبینی که ساخت تندرو ربطی به بار نداره و برای مسافر هست!!!! و از این لحاظ شیراز به دلیل گردشگر پذیر بودن، مرکز تجاری بودن، مرکز دانشگاهی بودن و … پتانسیل بالایی برای ساخت تندرو داره!!!!

        و نکته آخر نمیدونم کامنت من رو خوندین یا نه اما این طرح به لحاظ مهندسی ارزش مورد مطالعه قرار گرفته و تایید شد!!!! و الن بحث ساخت این خط نیست بلکه بحث ادامه اش تا لب دریاس!!!!

      • رضای گرامی،
        هدف ما در بحث در بهترین حالت رسیدن به نقطه مشترک و یا حداقل افزایش اطلاعاته، نه اینکه هرکس حرفی زد، یه حرف نامربوط جوابش رو بدیم، که فقط جواب داده باشیم!
        مثلا اینجا صحبت از قطار سریع السیر هست، شما میای از صنایع گاز مثال میزنی که چی؟ خب بوشهر هم نیروگاه اتمی داره، که حساس تره. چه ربطی داره به قطار حالا؟

        در مورد مثال هاتون هم همین مساله صادقه، این مثالهای شما چه ربطی به ایران و شیراز و اصفهان داره؟ فقط شهرهای پکن و شانگهای مجموعا حدود کل ایران جمعیت داره! و اون خطوط سریع السیر که اسم بردید بیش از ۲۰ منطقه هرکدام چندین برابر شیراز (درحدتهران) رو به هم وصل میکنه و توجیه اقتصادی بسیار بالایی داره. حالا چون خط به اسم شهر اول و آخر هست دلیلی نداره که فقط دو شهر انتهایی رو به هم وصل کنه! یا دیگه شهری وسطش نیست، اتفاقا کمتر از ۱۰۰ کیلومتر یک ایستگاه هست! (یک بار دیگه کامنت منو ببینید)
        اساسا قیاس شما مع الفارغه چرا که پراکندگی شهرهای چین و اروپا و همینطور جمعیت آنها هیچ ربطی به ایران نداره. جمعیت چین یک میلیارد و سیصد و خرده ای هست که همون خردش در حد کل جمعیت ایرانه!
        و در این کشورها بدلیل انبوه جمعیت نیاز هست که از ظرفیت تمامی اشکال جابجایی، هوایی، ریلی، جاده ای، دریایی استفاده بشه.
        در شیراز هم هروقت به آستانه ظرفیت های هوایی وجاده ای رسیدیم وقتشه که از سیستم ریلی استفاده کنیم. الان اگر بودجه ای هست باید تلاش بشه که راه های جاده ای ۷۰ ساله نوسازی بشه و فرودگاه نیمه تعطیل شیراز رونق بگیره، نه اینکه یک پروژه بی خاصیت دیگه صرفا برای چشم و هم چشمی شروع بشه.
        (من خودم در بزرگراه های بین شهری چین حرکت کردم، تا بحال در هیچ کشوری از جمله امریکا و اروپا چنین زیرساخت ها و کیفیتی ندیدم! انگار که برای سال ۲۰۵۰ طراحی شده بودند.، چین بطور همزمان در حال گسترش تمامی زیرساخت های کشورش است. شما فقط چسبیدید به قطارهاش!)

        اما چند نکته،
        ۱.بررسی یک پروژه و تحقیقات هیچ ربطی به اجرا نداره. (صدها نمونه این طرح ها هست)
        ۲- جمعیت شیراز و اصفهان روی هم ۵ میلیون نیست و همین پروژه بزرگراه جدید +قطار + رونق فرودگاه و ناوگان هوایی تا ۳۰ سال دیگه نیاز این دوشهر رو برطرف میکنه.
        ۳- شهرهای بین اصفهان و شیراز از نظر تعداد و جمعیت درحدی نیستند که نیاز به جابجایی با قطار سریع السیر داشته باشند.
        ۴- اساسا در فلات ایران عامل محدود کننده جمعیت، آب است و ظرفیت آبی کشور (نه در روزگار خشکسالی) حدود ۶۵ میلیون نفر است. پیش بینی نمی کنم هیچگاه به آن رقمهای افسانه ای جمعیت برسیم که نیاز به زیر ساخت قطارسریع السیر باشد، خصوصا که همزمان کیفیت و قیمت پروازها روز به روز در حال بهتر شدن است.

        لطفا اندکی قبل از پاسخ دادن، روی شرایط تامل کنید و اگر نکته ای باقی ماند من در خدمتتون هستم.

      • دوست عزیز شما کامنتای من رو چند بار بخون بعد لطفا جواب بده!!!! چون جوابات هیچ ربطی به صحبت من نداره و فقط حرف تو دهنم میذاری!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        ۱- کجای حرفم من گفتم ساخت قطار تندرو به گاز ربط داره؟؟؟؟؟؟؟؟ علی جان فرمودن یکی از استدلال های ساخت تندرو اصفهان تهران صنایع مهم اون استان هست!!! من گفتم اگه این طوره که فارس صنایع مهم تری داره!!!! من هیچوقت نگفتم چون ما گاز داریم پس تندرو باید بسازن!!! (نظرها رو با دقت بخون لطفا)
        ۲- اتفاقا مثال های من به درد همینجا هم میخوره!!! مگه اصفهان و تهران چند صد میلیون جمعیت دارن یا اون قطار چند صد کیلومتری چند تا شهر رو بهم وصل میکنه و یا سیستم جاده ای و هوایی این ۲ شهر پاسخگوی نیاز ارتباطیشون نبوده؟؟؟ مال خودتون حرفتون رو کامل نقض میکنه!!!! جالبه بدونین که تعداد مسافر های فرودگاه اصفهان کمتر از شیراز هست و البته آزادراه ۶ بانده اصفهان تهران و بزرگراه ۴ بانده این ۲ شهر هنوز ظرفیت زیادی در جابه جایی بار و مسافر دارن!!!! پس میشه استدلال ساخت این تندرو رو برای من توضیح بدین؟؟؟؟
        ۳- تندرو شیراز تهران که قرار نیست کل ۷۰۰ کیلومتر رو بدون ایستگاه بره!!! در این ۷۰۰ تا ایستگاه های قم، دلیجان، اصفهان، شهرضا، آباده و شیراز و شاید ایستگاه های دیگه ای احداث بشه که توجیح این خط رو بالا ببره!!!
        ۴- دوست عزیز اتفاقا به دلیل رتبه اول تصادفات جاده ای و زمین خوردن تند تند هواپیماها در ایران استفاده از قطار تندرو میتونه جایگزین و یاری دهنده اون ۲ تا سیستم دیگه حمل و نقل بشه!!!

        لطفا لطفا لطفا نظر من رو درست بخونین و جواب بدین و بیخودی حرف توی دهن من نذارین!!!!

      • گرامی،
        بازی با کلمات سادست، اما مشخصه مطلب رو متوجه شدید.
        صنایع سنگین اصفهان نیاز به خط آهن دارن که سالهاست وجود داره. (ربطی به “اهمیت” یا “حساسیت” و چشم و هم چشمی نداره)
        من نه سخنگوی سازمان قطار سریع السیر هستم و نه اطلاعی از جزییات طرح اصفهان قم تهران دارم. امیدوارم که مجریان مربوطه مسایل اقتصادیش رو هم در نظر گرفته باشن.

        هنوز همین “تند تند” زمین خوردن هواپیما آمار بمراتب کمتری نسبت به خطوط ریلی داره! و حمل و نقل هوایی امن ترین روش حمل و نقل در ایران محسوب میشه. (نگاهی به آمار بکنید)

        موفق باشید

      • یک نکته جا موند اون هم اینکه در استدلالتون اشتباه محاسبه مسافت انجام دادید!
        فاصله مستقیم بین دو نقطه روی نقشه بدلایل توپوگرافی، هیچ ربطی به مسافت حقیقی نداره!
        حتی مسیر هواپیما ها بین شیراز تهران هم ۶۸۶ کیلومتر نیستند!
        مثال های خارجی هم که زدید مسافت واقعی خطوط ریلی هستند نه فاصله بین دو نقطه روی نقشه.

      • بنی جان ممنون از توضیحات خوب و مفصلت
        شاید من نتونستم منظورمو درست منتقل کنن که شما زحمتشو کشیدی
        رضا جان اکثر افرادی که توی این وب فعال هستند کسانی اند که دلشون برای این شهر میزنه
        کسی نمیخواد شهر رویاییش اینی باشه که الان هست و فکر میکنم همگی هم داریم برای این موضوع تلاش میکنیم
        راستش من یکم دلخوری از یه سری داستان که قرار بود با شهرداری داشته باشیم (در بحث NGO ها)رنجیده بودم که البته علتش هم خاموشی و کمرنگ بودن حضور شهروندان در برنامه های شهروندی بود و منو حسابی کلافه و درگیر کرده.
        امیدوارم که بچه های این سایت سطح درک و تحلیلشون بیشتر از میانگین جامعه باشه.
        ما تافته جدا بافته نیستیم و وقتی میتونیم پیشرفت کنیم که مملکتمون پیشرفت کنه.
        کوچکترین اتفاقات و تصمیمی که توی این شهر یا هر شهر دیگه اتخاذ میشه متاثر از سیاست ها و دستورات و افکاریه که از بدنه نظام حاکم و قوای مملکت ساطع میشه.
        و تنها ضعف و قدرت در اجرا و عمل به این موارد باعث یه سری تفاوت ها در سطح کشور میشه.
        فکر کنید مسئولان شهر همگی یک صدا خواستار ورود آزاد سازی استفاده از تلفن ماهواره ای باشن اما نمیتونن این فکرو عملی کنن چونکه ساختار تصمیم گیری در کشور ما مثل ایالات متحده نیست که پارلمان ایالتی داشته باشیم و یا استاندار تمام قدرتو در یک استان مثل رئیس جمهور در اختیار داشته باشیه.
        از نظر من کلان تر فکر کردن یعنی اینکه کشور باید پیشرفت کنه تا کوچکترین ده ما هم پیشرفت کنه.
        ممنون از شرکت و ابراز نظرتون توی این بحث.

    • حالا به نظر شما چطور کلان تر نگاه کنیم میشه دیدگاه کلانتون رو بیشتر برامون شرح بدین با توصیفی که شما کردین اصلا شیراز نیازی به راه و جاده نداره
      عزیز من شیراز مسیر اتصال به جنوب این چه حرفیه تو میزنی چطور صرفه نداره از کی تا حالا کالا از تهران صادر یا وارد میشده ما خبر نداشتیم نکنه شما در تهران بندر کشف کردین تا حالا مسیری با صرفه تر از صادر وواردات کالا از دریا نبوده پس باید به جنوب اتصال داشته باشه این خط و شیراز به دلیل موقعیت جغرافیایی در مسیر ترانزیت قرار داره حتی میتونه پیشرفت زیادی در این زمینه داشته باشه مثل دبی
      عزیز من تفسیر های کلان بکن

      • من نمیدونم این شهر با داشتن چنین متعصبان دو آتیشه ای چرا وضعش اینجوریه؟!
        شما هنوز نمیتونید با لغو یه کنسرت تو این شهر مخالفت علنی کنید اونوقت
        کاش یکم غیرت تبریزی ها یا اصفهانی ها تو ما شیرازی ها بود به جای اینهمه ادعا و غیرتی که فقط پشت کیبورد بالا میزنه
        تا کی قراره چشمامون رو حقایق بسته باشه؟!
        یادتونه تبریزیا واسه یه کاریکاتور چیکار کردن؟!
        یادتونه اصفهان برای زاینده رود چیکار کرد؟!
        یادتونه مردم بندر عباس برای الحاق یه بخشی از استانشون به فارس چه کردند؟!
        ما تا حالا چیکار کردیم؟؟
        جلوی برج های دوقلو؟!
        هیچی
        گذر هنر؟!
        هیچی
        تخریب خانه ای تاریخی؟!
        هیچی
        خشک شدن باغات شیراز؟!
        هیچی
        لغو کنسرت؟!
        هیچی
        خشک شدن منابع آبمون بدلیل استخراج بیجا؟!
        هیچی
        گرفتن لقب پایتخت فرهنگی؟!
        هیچی
        افتتاح آبکی قطار و مترو که مضحکه کل کشورمون کرد؟!
        هیچی
        شهر استخر؟!
        هیچی

        بیخیال هارت و پورت کردن از پشت مانیتور بشید
        آمار و ارقام دوست دارید یه رئیس جمهور داشتیم که ۸ سال فقط آمار مثبت میداد اما بعدش فهمیدیم جداول آماریو سر و ته برامون نگه داشته بود
        خودمونو زدیم به کوچه علی چپ و دلخوش کردیم به وعده وعید های ۴ تا مسئول که فقط دنبال اینن که گزارش عملکرد های جعلی واسه خودشون درست کنن
        چی میشه به شما گفت؟!
        هیچی

      • علی جان، دقیقا خود شما الان داری چیکار میکنی؟ و چه کار مهمی عملی انجام میدی؟

      • دست کم دارم تو حیطه ی کاری خودم سعی میکنم
        و تلاش میکنم حرفامو بزنم
        همونجوری که شما بچه های ۱۴۰۰ هم دارید تو حیطه ی خودتون کار مثبتی انجام میدین
        هرکدوم ما یه وظیفه ای داریم که کمترین اون تعامل بیشتر با شهر و مهمتر از اون کشورمونه و بعد هم در بحث های تخصصی خودمون
        شما سعی میکنید یه رسانه آزاد و صدای شهرمون باشید یکی دیگه در رابطه با منظر های شهر کار میکنه و دیگری تو ضمینه فرهنگ شهروندی.
        من انتظار ندارم همه تو بحث شهری فعال باشن اما امید دارم که دست کم یه شهروند عاقل و فهیم باشن.
        کسی که شهرشو بشناسه،ازش تاثیر بگیره و سعی کنه روش تاثیر مثبت بذاره
        تنها انتظارم واقع بینی و صداقت
        بیشتر از همه صداقت با خودمون
        برای پویایی و پیشرفت نیاز به همت خیلی بیشتر از غرور کاربرد داره دوست عزیز

      • با علی کاملا موافقم ما شیرازی ها فقط در حد حرف هستیم جای تاسف داره وضعیت تیم های باشگاهیمون سکوت کردیم هردوشون سقوط کردن با بی تدبیری
        فراری دادن سرمایه گذار ها بازم سکوت کردیم
        در برابر نابودی هویتمان و تغییر ماهیت شیراز به سومین حرم
        گرفتن تخت جمشید از نماد های شیراز سکوت کردیم
        هزاران توهین سکوت کردیم
        وووو
        باید کاری کنیم مثلا در برابر این منزل مبله بیاید یه کمپین راه بندازیم تا مشکلات را برطرف کنیم و بررسی

  9. شیراز به دلیل داشتن فرودگاهی مدرن با سالن ترمینالهای داخلی و خارجی مدرن دیگر نیازی به داشتن قطار تند رو نداره تازه قراره یک شرکت هواپیمایی استانی با تعداد زیادی هواپیما های بوئینگ و ارباس تاسیس بشه

    • تفکرات امثال شماهاست که باعث عقب ماندگی شیراز شده..قراره تاسیس بشه!!!پس بشین تا تاسیس بشه!!!

    • خدااااااااااااااااااااااا دانیال چی میگی بچه کجایی تو به این سوله های زشت میگی فرودگاه مدرن یا خدااااااااااااا
      حالا اگه مثلا یکی دوتا دست داره نیاز به دوتا پا نداره شاید همه توان سفر با هواپیما نداشته باشن اونوقت چیکار کنن
      یا خدا اینا از کجا میان!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!نظر بود دادی

    • یعنی باید رفت سر به بیابون گذاشت با این استدلال. دقیقا مثل این بود که میگفتن شیراز قطار لازم نداره چون صنعت نداره یا هروقت میگفتن صنعت میخواییم میگفتن قطار ندارید نمیصرفه.الانم تیم نداریم استادیوم میخوایین چکار؟
      درضمن بعضی وقتها هم عده ای که در یک طرح میخوان رانت بخورن راه طرحهای دیگه رو میزنن.اینقدر تابلو هست که لازم به بحث نیست.

  10. خبر خوبی برای مردم اصفهان بود بهشون تبریک میگم اما درباره قطار شیراز به اصفان امیدوارم هر چه زودتر تکمیل بشه و از نظر کیفی و کمی هم بهتر بشه و مسولین هم برای تکمیل پروژهای راه اهن و جادهای برون شهزی خصوصا ازادراه و خط سریع السیر و… تلاش بیشتری داشته باشند که فارس بدجوری فقر حوزه حمل و نقل داره

  11. اعداد و رقم درسته؟
    – نصب تابوگذاری شیراز اصفهان ۴۵۰ میلیارد تومان نیاز داره، برقی کردن تهران – اصفهان ۸ میلیارد تومان؟!

  12. قطار شیراز و اصفهان مانند مسابقه دوی لاک پشت وخرگوش هست..

  13. سلام خدمت همه دوستان گرامی. این پروژه ها باید در سراسر کشور انجام بشه و مسائل اقتصادی بهانست.من خودم اصفهانی هستم. میدونم هر چی اسم تهران روش باشه سریع انجام میشه.پس بهتره پروژه شیراز اصفهان که به نظر من واجب تر از تهران اصفهان هست را شیراز تهران بگیم بلکه اثر بخش باشه.دوم اینکه مدیریت محترم و بچه های شیراز امروز خبری به دست من رسید که میراث فرهنگی فارس جهت تمییز کردن حافظیه کا ر را به یک شرکت غیر تخصصی سپردن و اون ها هم عمدی یا سهوی خسارات جبران ناپذیری به دیواره های آجری اونجا وارد کردن.حتی صحبت های فعال محیط زیست را از رادیو هم پخش کرد. لطفا یه بررسی بفرمایین اگه راست باشه خیلی وحشتناکه باید هرچه زودتر اقدامی جهت مرمت انجام بگیره!!

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.