تاریخ : جمعه, ۵ بهمن , ۱۴۰۳ Friday, 24 January , 2025

آخرین اخبار

در طرح جامع ۵۷ هکتاری بافت تاریخی، هیچگونه تخریبی نباید صورت بگیرد 📸:پیشرفت ناچیز پروژه زیرگذر قصردشت 🎥:بهسازی سنگفرش حافظیه طرح انتقال کارخانه آلاینده پشم شیشه پیشرفت ۶۶ درصدی دارد ساماندهی ورودی شمال غرب شیراز قیمت طلا، سکه و ارز در بازار شیراز/ ۴ بهمن ۱۴۰۳ وعده بهره برداری از زیرگذر گویم تا نوروز 🎥:ادامه پروژه احیای محور زندیه شیراز آخرین‌ وضعیت پروژه بزرگراه دالکی _ کنارتخته کشف پیکر ۲ سرباز استان فارسی در صحرا‌های پاکستان بازسازی نقش برجسته سرباز پارتی در قیروکارزین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار شیراز/ ۳ بهمن ۱۴۰۳ 📸:مسکن ملی برکت 📸:بزرگراهی در مرکز شهر سئول که به پیاده راه سبز تبدیل شد تکمیل قطعه ۷ آزادراه در هر شرایطی ضروری است شیراز ‌سال گذشته‌ ۹۶ درصد هوای پاک داشته است تصادف در محور شیراز _سروستان یک کشته و ۳ مصدوم برجای گذاشت گودبرداری غیر اصولی در همسایگی یک مدرسه ابتدایی در شیراز قیمت طلا ، سکه و ارز در بازار شیراز / ۲ بهمن ۱۴۰۳ 📸:پارک آبی شیراز

12
ایده اجرای دوباره یک طرح ابتر؛

اجرای مجدد طرح ترافیک شیراز بعد از ۱۰ سال!

  • کد خبر : 47678
  • 22 آذر 1402 - 18:58

سایت خبری-تحلیلی شیراز۱۴۰۰: زمستان ۱۳۹۲ بجز آخرین برفی که تمام شیراز را سپیدپوش کرد، یک خاطره دیگه هم برای شیرازی‌ها ساخت: طرح ابتر و نصفه نیمه ترافیک شیراز که کسی اصلا نفهمید چرا شروع شد و چرا شروع نشده جمع شد!

تابلوها در محدوده طرح ترافیک نصب شدند، به اسم خط brt خط ویژه زند، خط ویژه مشیر فاطمی و خط ویژه لطفعلی‌خان زند ایجاد شد، میلیون‌ها تومان برای چاپ بروشور، ساخت تابلوهای دروازه‌ای و تبلیغات آن هزینه شد اما طرح شروع نشده محکوم به شکست بود.

این طرح همراهی مردم را به همراه نداشت، اقناع عمومی صورت نگرفته بود، همراهی کامل و فیزیکی پلیس راهور را به خود نمی‌دید و در مدیریت کلان شهری هم بطور کامل حمایت از وجود نداشت.در نتیجه تنها چند روز پس از اجرای خط ویژه اتوبوس مشیر فاطمی با هزینه گزاف، نرده‌ها و ایستگاه‌ها برچیده شدند و تمام طرح ترافیک به هوا رفت.

اکنون پس از ۱۰ سال، دوباره همان طرح با کمی تغییر در محدوده بر سر زبان افتاده آن هم در وضعیتی که وضعیت ترافیک این محدوده بسیار فاجعه‌آمیز است ولی مشکلات آن همان مشکلات ده سال پیش است، همراهی عمومی وجود ندارد، بنظر پلیس راهور بدلیل محدودیت های مختلف قادر به کنترل فیزیکی نیست، زیر ساخت خاصی از لحاظ حمل و نقل عمومی ایجاد نشده و بر جاذبه های ترافیکی این محدوده که مهمترین آن مطب پزشکان و ادارات است به شدت افزوده شده و مشخص نیست با کدام پشتوانه عملی قرار است این طرح مجدد اجرا و موفق شود، هرچند مدیریت شهری نیز به نظر امیدی به موفقیت آن ندارد و هادی شهدوست شیرازی در نشست خبری دیروز خود انجام آن را به دلیل شناسایی ساکنان محدوده کاری سخت دانسته بود.

به هرصورت آنچه نیاز ضروری شیراز و محدوده مرکزی این کلان‌شهر است مدیریت وضعیت بحرانی ترافیک است اما نه با طرح‌هایی نظیر طرح زوج و فرد!

telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=47678

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.