3:38:18تاریخ : یکشنبه, ۲۴ فروردین , ۱۴۰۴ Sunday, 13 April , 2025

آخرین اخبار

📸: تقاطع جام جم – کوهسار 📸: مراحل پایانی ساخت تقاطع نواب – کمربندی افزایش ۴۰ درصدی نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس در شیراز وعده تامین پایدار آب در صدرا و شرق شیراز در تابستان نخستین سیستم تصفیه پلاسمایی شیرابه زباله در شیراز اجرایی می شود قیمت طلا، سکه و ارز در بازار شیراز/ ۲۳ فروردین ۱۴۰۴ 📸: تعریض کمربندی رکن آباد با حفظ درخت بلوط ۵۰۰ ساله 📸: پروژه دوربرگردان میثم پیروزی خارج از خانه فجر سپاسی تصادف زنجیره‌ای در شیراز ۱۰ مصدوم بر جای گذاشت قیمت طلا، سکه و ارز در بازار شیراز/ ۲۲ فروردین ۱۴۰۴ انجام سومین مرحله از بتن‌ریزی دال زیرگذر شهرداری دروازه کازرون به یک محور گردشگری تبدیل می شود قیمت طلا، سکه و ارز در بازار شیراز/ ۱۹ فروردین ۱۴۰۴ 📸: کشف خمره سفالی تاریخی در ارسنجان دستگیری قاتل شهروند شیرازی پس از ۲ ماه تمدید مهلت آغاز طرح محدوده کم‌آلاینده ترافیکی شیراز تا ۶ اردیبهشت‌ماه باغ ارم در شمار ۳مقصد پربازدید گردشگری فارس در نوروز 📸: درخت ارغوان معروف شیراز ۱۱۵ میلیون متر مکعب از آب سد درودزن رهاسازی می شود

37

بزرگراه تنگ خیاره ـ لپویی در فارس با حداقل یک باند رفت و برگشت زیربار ترافیک می‌رود

  • کد خبر : 47681
  • 22 آذر 1402 - 19:18

مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: پیش‌بینی می‌شود که بزرگراه تنگ خیاره – لپویی که هم اینک مراحل اجرای آن در دست انجام است، به‌زودی حداقل با یک باند رفت و برگشت زیر بار ترافیک برود.

محمودرضا طالبان با اعلام این خبر افزود: هم‌اینک عملیات اجرایی ۱۰ کیلومتر از این محور ۲۴ کیلومتری با یک لایه آسفالت به اتمام رسیده و مابقی نیز در دست اجراست.

وی ادامه داد: این محور بزرگراهی در حقیقت یکی از محورهای تخلیه و هدایت‌بخشی ترافیک آزادراه شیراز- اصفهان به سمت بزرگراه شیراز ـ بوشهر و مرکز و شرق شهر شیراز است.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس تصریح کرد: در بحث پیگیری و تامین اعتبارات این پروژه مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان از محل ماده ۵۶ توسط بانک شهر تخصیص یافته است که تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده و ۱۰۰ میلیارد دیگر نیز بنا است ظرف ۱۰ روز آتی پرداخت شود.

طالبان افزود: همچنین ۵۰۰ میلیارد تومان نیز بنا است از محل ماده ۵۶ توسط بانک ملی و بانک مسکن به این امر تخصیص یابد که امیدواریم با کمک نمایندگان مجلس و استانداری فارس این عدد نیز تزریق و پروژه تا پایان سال آماده افتتاح شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی فارس، آزادراه شیراز به استان اصفهان به طول ۲۱۲ کیلومتر و به‌عنوان طولانی‌ترین آزادراه ایران روز ۲۰ مهر ۱۴۰۲ همزمان با سفر رئیس جمهوری به استان فارس به بهره‌برداری رسید. این آزادراه طول مسیر شیراز ـ اصفهان را نسبت به محور فعلی ۱۳۴ کیلومتر کوتاه‌تر و زمان سفر را حداقل دو ساعت کاهش می‌دهد و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۰۰ میلیون لیتر در سال کاهش مصرف سوخت به همراه داشته باشد.

telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=47681

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.