مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: پیشبینی میشود که بزرگراه تنگ خیاره – لپویی که هم اینک مراحل اجرای آن در دست انجام است، بهزودی حداقل با یک باند رفت و برگشت زیر بار ترافیک برود.
محمودرضا طالبان با اعلام این خبر افزود: هماینک عملیات اجرایی ۱۰ کیلومتر از این محور ۲۴ کیلومتری با یک لایه آسفالت به اتمام رسیده و مابقی نیز در دست اجراست.
وی ادامه داد: این محور بزرگراهی در حقیقت یکی از محورهای تخلیه و هدایتبخشی ترافیک آزادراه شیراز- اصفهان به سمت بزرگراه شیراز ـ بوشهر و مرکز و شرق شهر شیراز است.
مدیر کل راه و شهرسازی فارس تصریح کرد: در بحث پیگیری و تامین اعتبارات این پروژه مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان از محل ماده ۵۶ توسط بانک شهر تخصیص یافته است که تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده و ۱۰۰ میلیارد دیگر نیز بنا است ظرف ۱۰ روز آتی پرداخت شود.
طالبان افزود: همچنین ۵۰۰ میلیارد تومان نیز بنا است از محل ماده ۵۶ توسط بانک ملی و بانک مسکن به این امر تخصیص یابد که امیدواریم با کمک نمایندگان مجلس و استانداری فارس این عدد نیز تزریق و پروژه تا پایان سال آماده افتتاح شود.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی فارس، آزادراه شیراز به استان اصفهان به طول ۲۱۲ کیلومتر و بهعنوان طولانیترین آزادراه ایران روز ۲۰ مهر ۱۴۰۲ همزمان با سفر رئیس جمهوری به استان فارس به بهرهبرداری رسید. این آزادراه طول مسیر شیراز ـ اصفهان را نسبت به محور فعلی ۱۳۴ کیلومتر کوتاهتر و زمان سفر را حداقل دو ساعت کاهش میدهد و پیشبینی میشود بیش از ۱۰۰ میلیون لیتر در سال کاهش مصرف سوخت به همراه داشته باشد.