تاریخ : پنج شنبه, ۱ آذر , ۱۴۰۳ Thursday, 21 November , 2024

آخرین اخبار

ساخت همزمان ۴ خط مترو در شیراز 🎥: پیشرفت ۸۵ درصدی زیرگذر گویم گلسنگ و حفاری کوه رحمت برای تخت جمشید خطرناک تر است یا کنسرت؟ 🎥: آخرین روند ساخت زیرگذر گویم 🎥: ساخت بزرگترین پارک آبی کشور در شیراز 🎥: ساخت بزرگترین آکواریوم کشور در شیراز کمبود زمین مسکن ملی در صدرا ساخت ۶ شهرک جدید مسکونی در فارس 🎥: آخرین وضعیت احداث دوربرگردان اردی‌بهشت شیراز – تیر ۱۴۰۳ ثبت ملی ۹ درخت کهنسال در فارس حافظیه همچنان در صدر پربازدیدترین جاذبه تاریخی کشور در نوروز پیروزی تیم بسکتبال لیموندیس شیراز برابر تیم مس رفسنجان دو کشته و سه مصدوم در برخورد کامیون با خودرو سواری 🎥: مرگ ۸ نفر بر اثر گازگرفتگی در فارس 📸 افتتاح باند جنوبی بزرگراه کوهسار و سپس تعطیلی آن! فجرسپاسی برابر نفت مسجد سلیمان شد 📸 برداشت گل نرگس از بزرگترین نرگس زار دیم کشور شکست تیم لیموندیس شیراز مقابل نماینده آبادان 🎥 معرفی پروژه پارک آبی شیراز 🎥 ادامه روند ساخت بزرگراه شرق شیراز

25

بحث آزاد(۱۳ تا ۲۰ تیر ۱۳۹۳)

  • 20:57
  • 14 تیر 1393

بینندگان محترم شیراز ۱۴۰۰، لطفا سوالات و مطالب خارج از بحث خود را در این قسمت بیان کنید.

21 [800x600]

لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=10999

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 22در انتظار بررسی : 4انتشار یافته : ۱۸
  1. سلام لطفا از پارک فروزان و ورزشگاه پارس گزارش تهیه بفرمایید .
    ممنون

  2. – غیر از گردشگری و پزشکی که دو بخش نیرومند اقتصادی شهر می توانند باشند راه های توسعه سرمایه گزاری دیگری با توجیه اقتصادی مناسب در شیراز وجود دارد.
    – عقب ماندگی شیراز در فعالیتهای اقتصادی و بسیار سبز و زوردبازدهی مثل صنایع الکترونیک و فناوری اطلاعات و بسترهای بسیار سرمایه گزاری مطمئن خارجی در این بخش یکی از موضوعاتی است که مسئولین ارشد استان و شهر شیراز باید به شکل جدی دنبال آن باشند. این صنعت ضریب نفوذ خوبی در مخاطبان هر جامعه ای دارد. الودگیهای زیست محیطی مانند سایر صنایع ندارد. روزآمد است و به سرعت در حال تکاپو. بسیاری از کشورهای مشابه نظیر هند ، کره ، مالزی ، سنگاپور و …. با توسعه زیرساختهای سرمایه گزاری خارجی در این صنعت رشد و توسعه بسیاری را عاید کشور مطبوعشان نمودند. بازار الکترونیم بسیار وسیع و متنوع است اما متاسفانه کماکان مغفول مانده است. شیراز با جذب سرمایه گزار و کاهش بیکاری و ایجاد ثروت می تواند موقعیت شهری خود را از جنبه ای صرفا تاریخی و توریستی و البته پزشکی به مامنی برای سرمایه گزاران تبدیل شود. برای داشتن توسعه نیاز به تولید دوباره چرخ نیست. وقتی ببینیم الگوی مناطق پیشرفته و توسعه یافته جهان چه بوده و شهرهای موفق از چه مسیری رفتند که موفق شدند می توان با بومی سازی و مطالعه دقیق ، فعل خواستن را در عمل صرف کرد. شیراز یقینا شایسته بهترینهاست به امید اون روز

    • با تشکر از مدیر سایت بابت راه اندازی این بخش

      درسته بهروز جان اما کو گوش شنوا ” کاری که چین کرد دقیقا همین بود و جالب اینه که از ۲۰۰۵ شروع کردند و امروز بزرگترین رقیب برای اقتصاد اول جهان ( آمریکا ) محسوب میشن

      • درود
        علیرضا جان !!!! چین از ۲۰۰۵ شروع کرد ؟؟؟؟
        بهتره هر کسی قبل از بذل اطلاعات ، یه سرچ کوچیک تو اینترنت بزنه .
        برنامه توسعه اقتصادی چین از دهه ۷۰ میلادی شروع شده ، این پیشرفت خارق العاده رو که میبینی نتیجه بیش از ۳۰ سال سخت کوشی یه ملته .

      • سعید جان صنعت خودرو سازیش رو میگم ( متاسفانه یادم رفت بنویسم خودروسازی )
        اتفاقا توی برنامه تخته گاز هم که به چین سفر کرده بودند گفتند این موضوع را
        ضمن اینکه کاملا با حرفت موافقم “اونجایی که گفتی سخت کوشیه یه ملت ” اما واقعا ۳۰ سال زمان نمیخواد
        مثال دیگه همین ترکیه ، صنعت نساجیش از ۱۹۹۸ استارت زد

        ما هم زیر ساخت تا حدودی داشتیم اما نابودش کردند
        همین ” کارخونه آزمایش ” ما یخچال و فریزر آزمایش را داریم استفاده میکنیم تو خونه و جالب اینکه خواهرم از سامسونگ که خیلی هم ادعا داره دارن استفاده میکنند
        باری ما بعد از ۲۰ سال هنوز سالم سالم داره کار میکنه در حالی که اون سامسونگه توی ۵ سال ۲ بار رفته تعمیر
        اینو گفتم که بگم ما هم زیر ساخت داشتیم ولی چیکارش کردیم ؟
        تازه حتی همین امروز هم بخوان کپی برداری کنند از ترکیه و کره میتونند
        شاید حالا حالا ها نتونیم به آمریکا و آلمان و ژاپن برسیم ولی میشه که خودمون را برسونیم به همین ترکیه و کره ( تازه کره را هم بدید میدونم )
        جالب اینکه صنعت خودروسازی ما قدمت بالاتری داره نسبت به کشور کره
        ولی ببین امروز هیوندای و کیا موتورز کجا هستن و ایران خودروی ما کجا

        نمونه دیگه اش همین لاستیک بارز که تو استا خودمونه چه بلایی سرش آوردن ؟
        تازه ما فقط از کارخونه و شرکت های استان خودمون با خبریم

      • درود
        با کلیت صحبت هات موافقم . مشکلاتی که مطرح کردی واقع وجود دارند . اما ریشه یابی ( نه عوامل سطحی ) نیاز به مثنوی هفتاد من داره .
        اما قدم اولش در خود باوری فرد فرد ما ها شروع میشه . این که مشکلات رو بشناسیم و خودمون رو از مشکلات جامعه مون جدا ندونیم .
        باید یاد بگیریم ( به عنوان مثال ) منی که امروز از پنجره ماشین آشغال بیرون میندازم و احساس مسئولیتی در مقابل رفتارم نداشته باشم ، فردا که مدیر یک مجموعه شدم به همین طریق رفتار خواهم کرد . شاید باور کردنش سخت باشه ، اما بلاهایی که سر صنعت و کشاورزی ما آمده در اثر همین نداشتن حس علقه و مسئولیت پذیری نسبت به شهر و کشورمون هست .
        متاسفانه قبل از هر چیز خیلی زود جو زده میشیم و بدون فکر در مورد مسائلی که به آینده یک نسل مربوط میشه تصمیم میگیریم .
        سخن بسیاره و مجال خیلی کم . موفق باشی

      • سلام دوستان. نظرات شما رو خوندم . از ۳۰ سال سخت کوشی ملتها یاد کرده بودید. خواستم بگم که ما هم دست کمی نداریم . نزدیک به ۳۰ ساله که ما هم داریم تو شیراز از نعمات راه اندازی مترو بهره مند میشیم !
        بنظرم بد نیست که یک کمی هم دست از سخت کوشی برداریم و استراحت کنیم!

  3. درود
    ضمن تشکر از مدیریت سایت ، راه اندازی این بخش ایده ی بسیار خوبیه ! احتمال داره در ابتدا استقبال زیاد نباشه ، اما مطمئنا کم کم جا می افته .
    موفق باشید

  4. سلام. از وضعیت بد باجه های شارژ کارت شهروند یک گزارش تهیه کنید
    مخصوصا پایانه نمازی که دوتا باجه داره که بعضا فقط یکیش کار میکنه و مردم مجبورند برای شارژ کردن کارتشون زمان زیادی رو زیر آفتاب تابستان صرف کنند.
    ممنون از سایت خوبتون
    خدا قوت

  5. با تشکر از مدیران سایت بابت زحماتشون
    با توجه به حجم پروژه های صورت گرفته و در حال تصویب و اجراِ چند ساله اخیر نیاز به گزارشی از پروژه های نیمه افتتاح شده و پیگیری این موضوع از مسئولین مربوطه به شدت احساس می شود . پروزه هایی از قبیل تونل سعدی که که مسیرِ آن به سمتِ خرامه به ناکجا آباد میرسد و همچنین تقاطع غیر همسطح شهیدان غلامی که ادامه آن به سمت غرب شهر وضعیت نا امید کننده ای دارد .
    ای کاش با پیگیری این مساله جلوی افتتاحِ نیمه کاره ی پروژه های جدید به خصوص تقاطع تخت جمشید ، گرفته شود . شایان ذکر است که ادامه بولوار تخت جمشید به سمت شرق بن بست است و تنها با خریداری یک قطعه زمین کشاورزی توسط شهرداری امکانِ حلِ این گره ترافیکی وجود دارد .
    به امید آینده ای با تمدن و فرهنگ باشکوه همچون گذشته !

  6. سلام
    همه شهروندان شیرازی میدونن که افتتاح مترو مشروط به رسیدن دو رام باقی مونده قطار هست .
    مدیر محترم سایت لطف کنید در مورد زمان رسیدن بقیه واگن ها گزارشی به شهروندان شیرازی بدید
    تقریبا سه هفته پیش مدیر سازمان قطار شهری اعلم کرده بود که هفته دیگه یک رام قطار میرسه ولی این اتفاق نیفتاد . با وجود این بدقولی ها نمیشه به حرف شهردار اعتماد کرد که گفته آخر شهریور مترو افتتاح میشه

    • متاسفانه قطارشهری اطلاع رسانی مناسبی انجام نمیده

      • دوست عزیز بنظرم فراموش کرده اید که چند سال قبل در فلکه ستاد تقویم راه اندازی مترو قرار داده بودند و زمانیکه تاریخ راه اندازی مترو به حدود ۱۲۰ روز دیگر رسید تقویم از کار افتاد و بعد از مدتی کلا” برداشته شد!
        الان ما منتظر اتمام اون ۱۲۰ روز باقیمانده هستیم و سالها رو میشماریم!
        تشکر از ملت صبور شیراز !!!

      • نه فراموش نکردم چون مسیرم هرروز از اون سمت بود! اما باز هم میگم اون مسدود سازیها برای ایجاد قالب کلی ایستگاه بود که هرچند باید ساخت ایستگاه هم همزمان انجام میشد اما به دلیلی نبود و کمبود اعتبارات نجام نشد.

  7. مقایسه مترو در ایران با برخی کشورهای جهان (عکس)
    http://www.asriran.com/fa/news/140728

  8. سلام لطفا در مورد حرم های امامزاده ای مختلف در شیراز(همگی)مخصوصا حرم مطهر احمدبن موسی لکااظم(ع) اطلاع رسانی کنید گزارش تصویری بزارید…تو این زمینه شیراز۱۴۰۰ کم لطفی و کم کاری میکنه
    مخصوصا د مورد ساماندهی اطراف حرم ها
    طرح اتصال حرم سسید علاالدین حسین به شاهچراغ
    طرح صحن جمهوری اسلامی و رواق امام خمینی که بنیاد مسکن درحال ساختش هست و …
    طرح گسترش علی بن حمزه و….

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.