طرح راه آهن بوشهر_ شیراز که در ادامه خط راه آهن سراسری شمال به جنوب کشور است، اجرای سختترین قطعه آن در شهرستان تنگستان ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
به گزارش شیراز۱۴۰۰، راه آهن شیراز بوشهر در ۱۱ قطعه در استانهای فارس و بوشهر طراحی شده است که از قطعه ۸ تا ۱۱ آن به طول ۱۴۰ کیلومتر در استان بوشهر قرار دارد. قطعه ۱۰ این خط ریلی در شهرستان تنگستان، به عنوان سختترین قطعه، ۱۱ تونل و ۴ کیلومتر پل دارد و در زمان حاضر حدود ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و قرار است منابع مالی آن از تهاتر نفت تامین شود.
۱۵ سال از طرح مصوب شده راهآهن شیراز بوشهر میگذرد، اما تامین منابع مالی آن مانع از پیشرفت طرح شده بود تا اینکه در سفر رییس جمهور به استان بوشهر و با موافقت رهبر معظم انقلاب یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو به آن اختصاص یافت. این خط راهآهن از بخش بوشکان هممرز با استان فارس آغاز میشود و بعد از عبور از شهر کلمه در دشتستان و سپس شهر اهرم به دو شاخه تقسیم که یکی به چغادک و دیگری به عسلویه میرسد. خط راهآهن بوشهر_ شیراز ادامه خط راهآهن سراسری شمال به جنوب کشور است که از تهران، اصفهان و شیراز عبور میکند و سپس به بوشهر میرسد.