سرپرست معاونت ساخت راه آهن شرکت ساخت از اختصاص ۹۰ میلیارد تومان اعتبار جدید نقدی و ۲۳ میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی به احداث راه آهن شیراز ـ بوشهر خبر داد. به گزارش شیراز۱۴۰۰ به نقل از مهر، احداث خط آهن شیراز-بوشهر از سال ۸۶ آغاز شده بود و به دلیل اهمیت آن برای وزارت نفت قرار بود با استفاده از منابع مالی این وزارتخانه ساخته شود که در دولتهای نهم و دهم بخشی از منابع مالی پروژه را وزارت نفت تقبل کرد اما از سال ۸۹ به بعد وزارت نفت حاضر به پرداخت اعتبارات مورد نیاز نشد و احداث این خط آهن ترانزیتی به عنوان یکی از زیرشاخههای کریدور شمال ـ جنوب و یکی از موارد مورد توافق سه جانبه ایران ـ ترکیه ـ قطر متوقف ماند.
گفتنی است، خیرا… خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در حاشیه بازدیدی که از خط آهن شیراز ـ بوشهر ـ عسلویه داشت اعلام کرد: میزان پیشرفت فیزیکی این خط به طول ۴۳۹ کیلومتر از شیراز تا بوشهر و ۲۰۵ کیلومتر از کهرم تا عسلویه تا کنون ۵۰ درصد بوده است. عباس خطیبی، سرپرست معاونت ساخت وتوسعه راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور نیزگفت: راه آهن شیراز ـ بوشهر طولی حدود ۴۵۰ کیلومتر دارد که برای احداث این محور ریلی طی سال های ۸۶ تا ۸۹ اقدامات خوبی انجام شد. تأمین بخشی از منابع مالی این خط آهن را وزارت نفت در آن سالها بر عهده گرفت.
با این سرعت ۵۰ درصد پیشرفت داشت. مگر به تازگی ساختش شروع نشده؟!!!!!!!