تاریخ : شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۴ Saturday, 26 April , 2025

آخرین اخبار

📸: اصلاح هندسی میدان ابوالکلام 📸: خط کشی معابر، عبارتی ناآشنا برای شهرداری شیراز! 🎥: پروژه دوربرگردان میثم راهیابی تیم هندبال نیروی زمینی کازرون به جام باشگاه‌های آسیا وضعیت مبهم میزبانی ورزشگاه پارس در لیگ برتر تصادفات جاده‌ای فارس در صدر کشور قیمت طلا، سکه و ارز در بازار شیراز/ ۵ اردیبهشت ۱۴۰۴ 📸: شروع عملیات اجرایی فاز دوم تقاطع جاده صدرا – باجگاه 🎥: پروژه آکواریوم شیراز 🎥: پروژه زیرگذر شهرداری ۱۰ هزار دانش آموز برای تحصیل از صدرا به شیراز می روند اجماع نظر بین مردم و دستگاه‌ها برای انتقال بازار دروازه کازرون شیراز قطعی غیرمنتظره برق باعث توقف تولید شرکت صنایع فولاد آلیاژی پاسارگاد شد قیمت طلا، سکه و ارز در بازار شیراز/ ۴ اردیبهشت ۱۴۰۴ خیابان عفیف آباد شیراز از دست‌فروشان خالی می‌شود روند مرمت و بهسازی سقف بازار وکیل تسریع شود 📸: المان های نوروزی صدرا حذف مردان مجرد از طرح نهضت ملی مسکن آخرین روند پیشرفت پروژه خط انتقال آب از خلیج فارس به فارس قیمت طلا، سکه و ارز در بازار شیراز/ ۳ اردیبهشت ۱۴۰۴

42

ساخت همزمان ۴ خط مترو در شیراز

  • کد خبر : 47942
  • 31 شهریور 1403 - 20:00

ایستگاه مترو عادل آباد در خط ۲ مترو شیراز

سرپرست سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری شیراز یا بیان اینکه ۴ خط فعال مترو در شیراز داریم. گفت: شهرداری شیراز تنها کلانشهری است که ۴ خط مترو را به‌صورت همزمان مدیریت می‌کند.
 

علی کلانتری در ادامه افزود: خط یک به طول ۲۴.۵ کیلومتر افتتاح شده و به‌طور پایدار کار خود را انجام می دهد.
 
وی عنوان کرد: در طی دو سال گذشته فاز یک خط ۲ را افتتاح کردیم و عملیات بهرهبرداری کامل از خط ۲ در دستور کار قرار گرفته است، همزمان با بهره‌برداری از خط ۲، پروژه خط ۳ شامل ۱۰ کیلومتر حفاری مکانیزه با ۸ ایستگاه در دستورکار قرار گرفت و در حال حاضر پیشرفت بسیار خوبی دارد.
سرپرست سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری شیراز اضافه کرد: نزدیک به ۵۰۰ متر از عملیات هفت تونل را انجام داده‌ایم و تمام ایستگاه.های مسیر در حال فعالیت است.
کلانتری به توان مهندسی در کاهش هزینه‌ها اشاره کرد و گفت: مترو شیراز با توان مهندسی توانست در سال گذشته کاهش ۶۰۰ میلیارد تومان با حضور شرکت‌های دانش بنیان و بازطراحی‌ها داشته باشد.
وی به بزرگترین چالش حوزه مترو شیراز اشاره کرد و افزود: قانون حمایت از تولید داخل به واسطه خرید ناوگان از کشورهای خارجی است که این موضوع تا انتهای برنامه ششم در دستور کار بود و در برنامه هفتم هنوز برنامه تعیین و تکلیف نشده و دچار چالش شده‌ایم، به طوری که حجم زیادی از خطوط نزدیک ۳۰ کیلومتر خط مترو قابل بهره‌برداری داریم که متأسفانه با کمبود ناوگان روبرو هستیم به طوری که در واحدهای ۱۵ تا ۳۰ دقیقه از آن بهره برداری می‌کنیم.
 
سرپرست سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری شیراز اذعان کرد: به ازای هر کیلومتر خط مترو عددی نزدیک به ۶۰ میلیون یورو هزینه می‌شود لذا خطوطی که در اختیار داریم از آن استفاده می‌کنیم، همچنین خط ۴ را با یک مجموعه سرمایه.گذاری تفاهم‌نامه امضا شده و در حال فعالیت هستیم.
 
وی ادامه داد: اتصال خط ۱ به ۴ برای دسترسی آسان‌تر به حرم مطهر را در دستور کار گذاشته.ایم و حدود ۲۷۰۰ متر طول دارد و توسعه خط ۲ از میدان آزادی به سمت سعدی و خط ۳ در دستور کار است که بابت اتمام این پروژه‌ها عددی نزدیک به حدود ۱۵۰۰ میلیون یورو لازم داریم و سالیانه این عدد نزدیک به ۲ یا ۳ هزار میلیارد تومان از منابع اوراق استفاده می‌شود و مابقی این عدد از ظرفیت‌های شهرداری استفاده می‌شود که نیاز به حمایت منابع مالی داریم.
telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=47942

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.