مدیر بخش اخبار بین المللی ایرباس با بیان اینکه طبق قرارداد برنامهای برای سرمایهگذاری در ایران ندارند و تعمیرات پهنپیکرها توسط شرکتهای ایرباس انجام خواهد شد، گفت: تنها ۳ فرودگاه در ایران توانایی پذیرش ایرباسهای A۳۸۰ را دارند.
به گزارش شیراز۱۴۰۰ به نقل از فارس، جاستین دوبون، مدیر بخش اخبار بین المللی ایرباس، اعلام کرد بر اساس مطالعات صورت گرفته ۳ فرودگاه در ایران توانایی خدمات رسانی به ایرباسهای A۳۸۰ خریداری شده از سوی ایران را دارد.
به گفته دوبون فرودگاههای امام خمینی (ره) تهران، مشهد، و شیراز در ایران میتوانند به هواپیماهای A۳۸۰ خدمات فرودگاهی ارائه کنند.
وی در پاسخ به این سوال که به دلیل دو طبقه بودن این هواپیما آیا نیاز به تجهیزات ویژهای برای سوار یا پیاده کردن مسافران طبقه دوم آن وجود دارد یا خیر گفت مسافران طبقه دوم در صورت وجود تجهیزات مورد نیاز میتوانند از دربهای همان طبقه پیاده شوند اما در صورت عدم وجود تجهیزات برای طبقه دوم، این مسافران از طبقه اول نیز میتوانند از هواپیما پیاده و یا سوار شوند.
دوبون تأکید کرد بر اساس بررسیهای ایرباس، در حال حاضر ۱۰۰ فرودگاه در جهان میتوانند به ایرباسهای A۳۸۰ به عنوان بزرگترین هواپیمای مسافربری جهان، خدمت رسانی کنند.
مدیر اخبار بین المللی ایرباس تأکید کرد حتی اگر ما مطالعه نمیکردیم این مسئله از سوی شرکت هواپیمایی امارات باید مورد بررسی قرار میگرفت چرا که وجود فرودگاههای جایگزین در مواقع اضطراری بسیار ضروری است.
این مقام ایرباس در پاسخ به این سوال که باندهای فرودگاهها برای فرود ایرباسهای سنگین وزن ۳۸۰ چگونه باید ارتقا پیدا کنند؟ اعلام کرد به دلیل اینکه فاصله دو موتور انتهای بالها در این هواپیما از دیگر هواپیماهای جهان بیشتر است در هر طرف باند نیاز به ۷. ۵ متر شانه باند اضافی است تا از مخاطرات ناشی از «انجین بلست»، هوای خروجی از موتورهای جت در هنگام برخاستن، جلوگیری شود.
وی ادامه داد به طور کلی هر ۱۰ سال یک بار باندهای فرودگاهی باید مورد بازسازی و بازبینی قرار گیرند و این شانههای خاکی قرار نیست وزنی را تحمل کنند و فقط برای پوشش انجین بلست خواهند بود.
دوبون در پاسخ به سوالی در مورد جزئیات قرارداد در بخش ارائه خدمات نگهداری و تعمیرات گفت بر اساس قرارداد ما با ایران، ایرباس مسئولیت آموزش خلبانان، مهندسان پرواز، و همچنین مهندسان تعمیرات و نگهداری را برای طرف ایرانی به عهده گرفته است.
وی ادامه داد در صورت بروز مشکل برای هر یک از این هواپیماها و نیاز به تعمیرات از سوی ایران، خود ایرباس خدمات تعمیرات را ارائه نمیدهد و شرکتهایی هستند که مورد تأیید ایرباس بوده که به صورت سیار در منطقه حضور دارند و میتوانند این خدمات را به ایران ارائه دهند.
دوبون افزود بر اساس قرارداد موجود متعهد شدهایم که بخش هوانوردی و ترافیک هوایی ایران را ارتقا دهیم اما قصد سرمایه گذاری و یا ساخت تجهیزات نگهداری و تعمیرات در ایران را نداریم و این قرارداد فقط شامل آموزش متخصصان خواهد شد.
این مدیر ایرباس در پاسخ به سوال دیگر با مضمون اینکه در صورت اقدام ایران برای سرمایه گذاری و تبدیل شدن به مرکز ارائه خدمات به هواپیماهای ایرباس در منطقه خاورمیانه گفت، این مسئله نیازمند انتقال تکنولوژی، تجهیزات، و همچنین آموزش متخصصان است که بخشی از این فنآوری متعلق به آمریکاست.
دوبون در پاسخ به سوالی در مورد جزئیات مالی این قرارداد گفت من در حال حاضر فقط در مورد بخشهایی از این قرارداد که مربوط به خدمات و فنآوری صحبت میکنم و درباره جزئیات مالی اظهار نظر نمیکنم.
این هواپیما برای مسیرهای دوربرد ساخته شده. اطلاع ندارین چنین مسیرهایی برای فرودگاه شیراز مد نظر هست یا نه؟ خیلی کمک میکنه به اینکه شیراز شهر زنده و پررونقی بشه.
خیر ساسان جان هنوز اطلاع رسانی در این مورد نشده
سلام از زمان فعالیت شرکت هواپیمایی سپهران خبری نیست؟
مدیر عامل ایران ایر مطرح کرد
احتمال لغو ورود ایرباس ۳۸۰ به ایران
http://www.isna.ir/fa/news/94120200973/احتمال-لغو-ورود-ایرباس-۳۸۰-به-ایران
شرکت سپهران تا قبل از عید با مجوز شرکت هواپیمایی معراج از ایستگاه شیراز پروازهای خود را شروع خواهد کرد تا مجوز خودش صادر شود
خدابیامرزه بانی شو که اون موقع پیش بینی الانو میکرد…!