تاریخ : سه شنبه, ۲۵ آذر , ۱۴۰۴ Tuesday, 16 December , 2025

آخرین اخبار

گزارش میدانی از اتاق فرارهای شیراز؛ تجربه‌ای متفاوت در میان جوانان شهر قیمت طلا، سکه و ارز در بازار شیراز/ ۲۵ آذر ۱۴۰۴ سارق منازل در شیراز دستگیر شد تداوم ساخت‌ و سازهای غیرمجاز در باغات قصردشت مرکز شهر شیراز؛ گره کور ترافیک فوت ۶ نفر بر اثر ابتلا به آنفلوآنزا در فارس پیروزی پرگل فجرسپاسی قیمت طلا، سکه و ارز در بازار شیراز/ ۲۴ آذر ۱۴۰۴ تعطیلی کامل مسابقات ورزشی فارس به‌دلیل هشدار سطح قرمز هواشناسی سفر‌های غیرضروری را به تعویق بیندازید برق شیراز، صدرنشین لیگ را شکست داد صدور هشدار قرمز هواشناسی 🎥: پروژه روگذر استوار – خلیج فارس قیمت طلا، سکه و ارز در بازار شیراز/ ۲۳ آذر ۱۴۰۴ وعده واردات ۳۰ واگن قطار شهری به کلان شهر شیراز شناسایی ۳ دندانپزشک قلابی با مشارکت شهروندان در شیراز سامانه پرقدرت بارشی در راه فارس میراث ساسانی فارس با اجرای ۱۰ طرح جدید ساماندهی می شود سرشماری حیات‌وحش در ۲۹ منطقه فارس 📸: طراوت هوای شیراز در پی بارش باران

54

توانایی فرودگاه شیراز برای میزبانی از ایرباس A380

  • کد خبر : 25913
  • 02 اسفند 1394 - 10:27

مدیر بخش اخبار بین المللی ایرباس با بیان اینکه طبق قرارداد برنامه‌ای برای سرمایه‌گذاری در ایران ندارند و تعمیرات پهن‌پیکر‌ها توسط شرکت‌های ایرباس انجام خواهد شد، گفت: تنها ۳ فرودگاه در ایران توانایی پذیرش ایرباس‌های A۳۸۰ را دارند.
به گزارش شیراز۱۴۰۰ به نقل از فارس، جاستین دوبون، مدیر بخش اخبار بین المللی ایرباس، اعلام کرد بر اساس مطالعات صورت گرفته ۳ فرودگاه در ایران توانایی خدمات رسانی به ایرباس‌های A۳۸۰ خریداری شده از سوی ایران را دارد.

به گفته دوبون فرودگاه‌های امام خمینی (ره) تهران، مشهد، و شیراز در ایران می‌توانند به هواپیماهای A۳۸۰ خدمات فرودگاهی ارائه کنند.

iran air airbus380

وی در پاسخ به این سوال که به دلیل دو طبقه بودن این هواپیما آیا نیاز به تجهیزات ویژه‌ای برای سوار یا پیاده کردن مسافران طبقه دوم آن وجود دارد یا خیر گفت مسافران طبقه دوم در صورت وجود تجهیزات مورد نیاز می‌توانند از درب‌های‌‌ همان طبقه پیاده شوند اما در صورت عدم وجود تجهیزات برای طبقه دوم، این مسافران از طبقه اول نیز می‌توانند از هواپیما پیاده و یا سوار شوند.

دوبون تأکید کرد بر اساس بررسی‌های ایرباس، در حال حاضر ۱۰۰ فرودگاه در جهان می‌توانند به ایرباس‌های A۳۸۰ به عنوان بزرگ‌ترین هواپیمای مسافربری جهان، خدمت رسانی کنند.

مدیر اخبار بین المللی ایرباس تأکید کرد حتی اگر ما مطالعه نمی‌کردیم این مسئله از سوی شرکت هواپیمایی امارات باید مورد بررسی قرار می‌گرفت چرا که وجود فرودگاه‌های جایگزین در مواقع اضطراری بسیار ضروری است.

این مقام ایرباس در پاسخ به این سوال که باندهای فرودگاه‌ها برای فرود ایرباس‌های سنگین وزن ۳۸۰ چگونه باید ارتقا پیدا کنند؟ اعلام کرد به دلیل اینکه فاصله دو موتور انتهای بال‌ها در این هواپیما از دیگر هواپیماهای جهان بیشتر است در هر طرف باند نیاز به ۷. ۵ متر شانه باند اضافی است تا از مخاطرات ناشی از «انجین بلست»، هوای خروجی از موتورهای جت در هنگام برخاستن، جلوگیری شود.

iran air airbus 380

وی ادامه داد به طور کلی هر ۱۰ سال یک بار باندهای فرودگاهی باید مورد بازسازی و بازبینی قرار گیرند و این شانه‌های خاکی قرار نیست وزنی را تحمل کنند و فقط برای پوشش انجین بلست خواهند بود.

دوبون در پاسخ به سوالی در مورد جزئیات قرارداد در بخش ارائه خدمات نگهداری و تعمیرات گفت بر اساس قرارداد ما با ایران، ایرباس مسئولیت آموزش خلبانان، مهندسان پرواز، و همچنین مهندسان تعمیرات و نگهداری را برای طرف ایرانی به عهده گرفته است.

وی ادامه داد در صورت بروز مشکل برای هر یک از این هواپیما‌ها و نیاز به تعمیرات از سوی ایران، خود ایرباس خدمات تعمیرات را ارائه نمی‌دهد و شرکت‌هایی هستند که مورد تأیید ایرباس بوده که به صورت سیار در منطقه حضور دارند و می‌توانند این خدمات را به ایران ارائه دهند.

دوبون افزود بر اساس قرارداد موجود متعهد شده‌ایم که بخش هوانوردی و ترافیک هوایی ایران را ارتقا دهیم اما قصد سرمایه گذاری و یا ساخت تجهیزات نگهداری و تعمیرات در ایران را نداریم و این قرارداد فقط شامل آموزش متخصصان خواهد شد.

این مدیر ایرباس در پاسخ به سوال دیگر با مضمون اینکه در صورت اقدام ایران برای سرمایه گذاری و تبدیل شدن به مرکز ارائه خدمات به هواپیماهای ایرباس در منطقه خاورمیانه گفت، این مسئله نیازمند انتقال تکنولوژی، تجهیزات، و همچنین آموزش متخصصان است که بخشی از این فن‌آوری متعلق به آمریکاست.

دوبون در پاسخ به سوالی در مورد جزئیات مالی این قرارداد گفت من در حال حاضر فقط در مورد بخش‌هایی از این قرارداد که مربوط به خدمات و فنآوری صحبت می‌کنم و درباره جزئیات مالی اظهار نظر نمی‌کنم.

telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=25913

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 6در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۶
  1. این هواپیما برای مسیرهای دوربرد ساخته شده. اطلاع ندارین چنین مسیرهایی برای فرودگاه شیراز مد نظر هست یا نه؟ خیلی کمک میکنه به اینکه شیراز شهر زنده و پررونقی بشه.

  2. سلام از زمان فعالیت شرکت هواپیمایی سپهران خبری نیست؟

  3. مدیر عامل ایران ایر مطرح کرد

    احتمال لغو ورود ایرباس ۳۸۰ به ایران
    http://www.isna.ir/fa/news/94120200973/احتمال-لغو-ورود-ایرباس-۳۸۰-به-ایران

  4. شرکت سپهران تا قبل از عید با مجوز شرکت هواپیمایی معراج از ایستگاه شیراز پروازهای خود را شروع خواهد کرد تا مجوز خودش صادر شود

  5. خدابیامرزه بانی شو که اون موقع پیش بینی الانو میکرد…!

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.