آزادراه شیراز- اصفهان در حالی به خط پایان خود نزدیک می شود که هنوز در ورودی محور شمال غرب شیراز مشکلات بر سر جای خود باقی است و از ۴ راه ورودی پیش بینی شده تکلیف ۳ محور صدرا و قطعه ۸ آزادراه و ساخت بزرگراه حد فاصل سه راهی قلات به بزرگراه حسینی الهاشمی هنوز مشخص نیست و در حال حاضر تنها راه ورودی شمال غرب همان محور قدیمی گویم است که از گذشته مشکل تردد داشته و هنوز هم راهی برای برون رفت از آن پیدا نشده است. طی این سال ها البته هر روز طرح های بسیاری برای آن مطرح شده که بر اساس آن یک روز از تملک و آزادسازی مسیر از واحدهای تجاری سخن به میان می آید و روز دیگر از ساخت زیر گذر و روگذر، طرح هایی که هیچ کدام به سرانجام نرسیده اند و حال آن چه مهم است این است که با راه افتادن آزادراه که در نهایت تا آخر سال این اتفاق خواهد افتاد ورودی شمال غرب شیراز با مشکلات بسیاری رو به رو خواهد شد. در همین ارتباط معاون عمرانی شهرداری شیراز به خبرنگار ما گفت: با توجه به ساخت آزادراه شیراز – اصفهان در سال های اخیر و باتوجه به بررسی های به عمل آمده از سوی دولت، استانداری فارس و شهرداری شیراز ما فعالیت های خود را به آنها اعلام کرده ایم اما آنچه که تاکنون تصمیمگیری شده این است که قرار است با اجرای قطعه ۸، آزادراه شیراز تا ابتدای آزادراه بوشهر امتداد یابد.
اسماعیل صالحی ادامه داد: قطعه ۸ آزادراه تقریباً نقش یک کمربندی را دارد و در کنار آن قرار است اجرای یک مسیر چهار و نیم کیلومتری که در محدوده شهر است به عهده شهرداری و مابقی آن تا اتصال به آزادراه به عهده دیگر نهادها است.وی اظهارداشت: در همین ارتباط در حال حاضر ساخت این مسیر که از بزرگراه حسینی الهاشمی آغاز و تا جنوب شهرک های حافظ و گلستان ادامه دارد آغاز شده و به سرعت در حال ساخت است اما جا دارد قطعه بعدی آن نیز که به عهده راه و شهرسازی است هر چه سریع تر آغاز شود تا با شروع به کار آزادراه در ورودی شهر به مشکل نخوریم.
وی با اشاره به ساخت دو تقاطع در مسیر این بزرگراه یکی بر روی بزرگراه حسینی الهاشمی و دیگری آفرینش در خصوص سرنوشت ورودی شیراز از گویم نیز گفت: ورودی شیراز به گویم قطعا باید تعریض شود البته با مقاومتهای محلی در این زمینه رو به رو هستیم اما در این که باید تدبیری برای ورودی شیراز در منطقه گویم پیدا شود شکی نیست.
وی ادامه داد: یکی دیگر از ورودی های آزادراه از صدرا عبور می کند که در صدرا هم دارد کار می شود و شهرداری شیراز هم آماده است تا در راستای رفاه حال شهروندان در اجرای این پروژه نیز همکاری کند البته این نیازمند همکاری همه دستگاههای ذی ربط است.
صالحی در خصوص فاز سوم پروژه بزرگراه شهید سلیمانی به عنوان بزرگ ترین پروژه عمرانی شهری پس از مترو و تأخیر در افتتاح آن هم گفت: ساخت پروژه بزرگراه حسینی الهاشمی در اواخر دهه ۸۰ با تجهیز کارگاه شروع شد که بخشی از آن تا میدان قصردشت و بخش دیگر تا پل جهاد به بهره برداری رسید.
وی ادامه داد: اما پس از مدتی یک وقفه دو ساله در ادامه اجرای این پروژه به وجود آمد که پس از حضور من در حوزه معاونت فنی و عمرانی از سال ۹۸ توجه حوزه عمرانی به سمت این پروژه که ۳۰ درصد پیشرفت داشت رفت و عملیات اجرایی آن با سرعت آغاز شد.
وی تصریح کرد: اما پس از رانش زمین در سال ۹۹مجبور شدیم برای ایمنی بیشتر تغییراتی در شکل اولیه انجام دهیم و اجرای دو تونل و مسیر آغاز شد.
معاون شهردار شیراز گفت: در حال حاضر ساخت یک تونل شروع شده و پیشرفت خوبی دارد و دیگری هم به زودی آغاز می شود و پل ها نیز اجرا شده و سرجمع این پروژه ۷۵ درصد پیشرفت دارد که با آمدن شورای جدید کار سرعت گرفته و امیدواریم تا پایان سال یا شاید اوایل سال آینده شاهد بهرهبرداری از این ابر پروژه شهری باشیم. وی از پروژه های، بزرگراه امام خامنه ای، تقاطع مدافعین سلامت، ایستگاه های آتش نشانی گویم و پارک دراک، پردیس سینمایی جوان، پل صداقت بر روی رودخانه چنار راهدار، باغ ایرانی، فرهنگسرای معلولین و تقاطع ولایت به خلیج فارس به عنوان برخی دیگر از پروژه های عمرانی بزرگ در دست اجرا در شهر خبر داد و گفت: تابستان سال قبل ما در زمینه آسفالت اقدامات خوبی انجام شد و تنها از ابتدا خرداد تا شهریور ماه سال قبل بیشاز ۴ میلیون متر مربع آسفالت در سطح شهر انجام شد اما در مقطعی به دلیل نوسان قیمت قیر کاهش یافت و مجبور شدیم قیر را برای پروژه های بزرگ نگه داریم.
صالحی گفت: اما در ادامه به دلیل حساسیت شورای جدید این بار می خواهیم به جاهایی برویم که رنگ آسفالت ندیدند اما در این رابطه نیازمند همکاری همه دستگاه های خدمات رسان هستیم به ویژه در مناطق حاشیه نشین که هنوز برخی خدمات به آن ها ارائه نشده است. / حبرجنوب
حل مشکل اتصال آزادراه شیراز در گرو اما و اگرها …
- ارسال توسط : شیراز۱۴۰۰
- 1706 بازدید
- بدون دیدگاه