تاریخ : دوشنبه, ۲۲ بهمن , ۱۴۰۳ Monday, 10 February , 2025

آخرین اخبار

📸: ساخت یک المان دیگر در ورودی جنوب غربی شیراز! قیمت طلا، سکه و ارز در بازار شیراز/ ۲۲ بهمن ۱۴۰۳ پارک چنارراهدار، ۱۵ سال پس از کلنگ زنی! کاوش در تپه پوستچی در اولویت نیست پویش کاشت ۵ میلیون بذر گیاهان بومی در ارتفاعات شیراز تامین مالی قطعه ۷ آزادراه شیراز _ اصفهان با تهاتر زمین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار شیراز/ ۲۱ بهمن ۱۴۰۳ 📸: مسکن ملی دانش یک 📸: پیشرفت صفر تقاطع سفیر _ رحمت، دو سال پس از کلنگ زنی! توقف ساخت بیمارستان تامین اجتماعی شیراز به دلیل تامین نشدن منابع مالی معضل آبیاری مزارع با فاضلاب در حاشیه شیراز قیمت طلا، سکه و ارز در بازار شیراز/ ۲۰ بهمن ۱۴۰۳ 📸: تعطیلی کارگاه تقاطع سفیر _ کمربندی 📸: ساخت ایستگاه شکوفه خط دو مترو شیراز در هاله ای از ابهام الحاق ۶۰ هزار قطعه زمین به روستا‌های فارس برای طرح نهضت ملی مسکن سانحه رانندگی در جاده کازرون به بوشهر ۵ کشته برجای گذاشت قیمت طلا، سکه و ارز در بازار شیراز/۱۹ بهمن ۱۴۰۳ 📸: مراحل پایانی ساخت تقاطع سپهر ادامه بارفروشی در کمربندی کشن با وجود نصب دوربین کنترل سرعت! پیروزی فجرسپاسی و ادامه صدر نشینی، در شب توقف رقبا

17

خط ویژه اتوبوس زند را تعطیل و خیال همگان را راحت کنید

  • کد خبر : 45903
  • 10 فروردین 1401 - 9:47

سایت خبری تحلیلی شیراز۱۴۰۰: اوایل دهه ۹۰ خط ویژه اتوبوس زند با هدف جداسازی مسیر اتوبوسهای خط واحد از خودروهای شخصی و تاکسی‌ها ایجاد شد تا افرادیکه از تاکسی شخصی استفاده نکرده و اتوبوس را انتخاب میکنند در ترافیک زجرآور این مسیر نمانند.

داستان این مسیر هم در نوع خود جالب بود، ابتدا مسیر به طرز زشتی با نرده جدا شد، با اعتراضهای انجام شده نرده‌ها برچیده و مسیر با علایم ترافیکی جداسازی شد که نتیجه آن ورود خودرو به مسیر بود و در نهایت جداکننده پلاستیکی نصب شد که تا حد زیادی از ورود خودروها جلوگیری کرد.
از سویی مسوولان قصد داشتند با نامگذاری عجیب مسیر به مسیر اتوبوس BRT، گنجشک را بجای قناری رنگ کرده و به مردم ارائه کنند در حالیکه نه اتوبوسها، اتوبوس BRT بودند نه دسترسی ها بصورت پله برقی و ایمن از حاشیه بلوار زند به وسط و ایستگاه‌ها تعریف شده بود.

و اکنون چند ماه و حتی سال است که شاهد ورود خودروها به این خط هستیم که یا با دستور پلیس و به منظور کاهش حجم خودروها در مسیر اصلی انجام می شود و یا تخطی رانندگان خودروها.

که در هر دور مورد تصمیمی اشتباه و به ضرر افرادیست که از اتوبوس برای حمل و نقل عمومی استفاده میکنند تا از ترافیک در امان باشند، چراکه اساسا هدف ایجاد مسیر ویژه اتوبوس همین بوده تا تفاوتی میان افرادیکه که از خودرو شخصی و اتوبوس استفاده میکنند وجود داشته باشد.
حال که از طرف مسوولان ترافیکی شهر اولویتی برای این موضوع وجود نداشته و بود و نبود خط ویژه برای اتوبوس و افزایش سرعت حمل و نقل آن با حضور خودروها در آن بی معنی شده است بهتر است عطای آن را به لقای آن بخشیده و با جمع آوری این خط خیال همه را راحت کنند، تا مثل گذشته همگان دور هم به خوشی در ترافیک بمانند و کسی برایش نظم شهری و حمل و نقل عمومی اهمیت نداشته باشد.
خطوط ویژه، مسیر دوچرخه سواری، پارک ویژه تخلیه بار و طرح‌های اینچنینی همگی نیازمند نظارت ویژه و شدید است که در شیراز هیچگاه دیده نشده و بهتر است با حالت فعلی برچیده شوند.

telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=45903

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.