تاریخ : دوشنبه, ۵ آذر , ۱۴۰۳ Monday, 25 November , 2024

آخرین اخبار

ساخت همزمان ۴ خط مترو در شیراز 🎥: پیشرفت ۸۵ درصدی زیرگذر گویم گلسنگ و حفاری کوه رحمت برای تخت جمشید خطرناک تر است یا کنسرت؟ 🎥: آخرین روند ساخت زیرگذر گویم 🎥: ساخت بزرگترین پارک آبی کشور در شیراز 🎥: ساخت بزرگترین آکواریوم کشور در شیراز کمبود زمین مسکن ملی در صدرا ساخت ۶ شهرک جدید مسکونی در فارس 🎥: آخرین وضعیت احداث دوربرگردان اردی‌بهشت شیراز – تیر ۱۴۰۳ ثبت ملی ۹ درخت کهنسال در فارس حافظیه همچنان در صدر پربازدیدترین جاذبه تاریخی کشور در نوروز پیروزی تیم بسکتبال لیموندیس شیراز برابر تیم مس رفسنجان دو کشته و سه مصدوم در برخورد کامیون با خودرو سواری 🎥: مرگ ۸ نفر بر اثر گازگرفتگی در فارس 📸 افتتاح باند جنوبی بزرگراه کوهسار و سپس تعطیلی آن! فجرسپاسی برابر نفت مسجد سلیمان شد 📸 برداشت گل نرگس از بزرگترین نرگس زار دیم کشور شکست تیم لیموندیس شیراز مقابل نماینده آبادان 🎥 معرفی پروژه پارک آبی شیراز 🎥 ادامه روند ساخت بزرگراه شرق شیراز

19

گزارش تصویری : جدیترین راهکار شهرداری برای جلوگیری از ورود خودروها به خط ویژه

  • کد خبر : 15014
  • 27 آبان 1393 - 16:11

سرانجام پس از ماه ها هدر رفتن وقت شهروندان، اموال بیت المال و انجام آزمون خطا، شهرداری به روشی مناسب برای جلوگیری از ورود خودروها به خط ویژه بلوار زند دست یافت! به گزارش شیراز۱۴۰۰، با نصب جداکننده پلاستیکی با ارتفاع مناسب به طور کامل از بی نظمی ترافیکی و ورود خودروها به خط ویژه جلوگیری شده و تنها برخی از رانندگان متخلف با استفاده از قسمت های خالی درنظر گرفته شده برای عبور عابران پیاده به خط ویژه وارد می شوند.

به نظر می رسد شهرداری سرانجام به روش پیشنهاد شده از سوی کارشناسان و همچنین کاربران شیراز۱۴۰۰ رسیده و چه بهتر بود بجای آزمون و خطا و نصب نرده های آهنین از همان ابتدا از همین روش برای جداسازی خط ویژه بهره می برد!

جدیترین راهکار شهرداری برای جلوگیری ورود خودروها به خط ویژه

جدیترین راهکار شهرداری برای جلوگیری ورود خودروها به خط ویژه

جدیترین راهکار شهرداری برای جلوگیری ورود خودروها به خط ویژه

جدیترین راهکار شهرداری برای جلوگیری ورود خودروها به خط ویژه

جدیترین راهکار شهرداری برای جلوگیری ورود خودروها به خط ویژه

جدیترین راهکار شهرداری برای جلوگیری ورود خودروها به خط ویژه

جدیترین راهکار شهرداری برای جلوگیری ورود خودروها به خط ویژه

جدیترین راهکار شهرداری برای جلوگیری ورود خودروها به خط ویژه

جدیترین راهکار شهرداری برای جلوگیری ورود خودروها به خط ویژه

جدیترین راهکار شهرداری برای جلوگیری ورود خودروها به خط ویژه

جدیترین راهکار شهرداری برای جلوگیری ورود خودروها به خط ویژه

جدیترین راهکار شهرداری برای جلوگیری ورود خودروها به خط ویژه

جدیترین راهکار شهرداری برای جلوگیری ورود خودروها به خط ویژه

جدیترین راهکار شهرداری برای جلوگیری ورود خودروها به خط ویژه

جدیترین راهکار شهرداری برای جلوگیری ورود خودروها به خط ویژه

جدیترین راهکار شهرداری برای جلوگیری ورود خودروها به خط ویژه

جدیترین راهکار شهرداری برای جلوگیری ورود خودروها به خط ویژه

جدیترین راهکار شهرداری برای جلوگیری ورود خودروها به خط ویژه

جدیترین راهکار شهرداری برای جلوگیری ورود خودروها به خط ویژه

جدیترین راهکار شهرداری برای جلوگیری ورود خودروها به خط ویژه

جدیترین راهکار شهرداری برای جلوگیری ورود خودروها به خط ویژه

جدیترین راهکار شهرداری برای جلوگیری ورود خودروها به خط ویژه

telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=15014

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 35در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳۵
  1. با سلام.

    با تشکر از شیراز ۱۴۰۰.
    بازم جای شکرش باقیه که شهرداری حداقل در این زمینه پیشنهاد ها رو پذیرفت. اما بطور کلی متاسفانه فرهنگ رانندگی در ایران زیر خط فقر هست و باز هم میبینیم که رانندگانی هرچند بی فرهنگ، وارد خطوط ویژه میشوند و وعده های فرمانده محترم پلیس استان، درباره برخورد با رانندگان متخلف عملی نشده است.

    • متاسفانه شاهد وعده های بی پایان و بدون عمل مسوولین پلیس شهر در مورد برخورد با رانندگان متخلف هستیم، و همین امر باعث میشود که طرح های سازمان ترافیک به درستی اجرا نشود.
      البته باید این را هم در نظر گرفت زمانی یک طرح به نحو احسن اجرا میشود که تمام ارگان های مربوطه وظایف خود را به درستی انجام دهند، که در زمینه ترافیک شامل پلیس شیراز و شهرداری شیراز میشود.

      • دقیقا حق با شماست الان حجم ماشین هایی که وارد این لاین میشن کمه و پلیس میتونه برخورد کنه اما پلیس راهنمایی و رانندگی شیراز یکی از بی مصرف ترین نیروهای این شهر هست توی عکس پیداست باز تاکسی ها و سواری ها من دیروز خودم سوار اتوبوس شدم تعداد ماشین های ورودی توی این لاین کم بود ولی باز چندتا تاکسی با چشم خودم دیدم ساعت هم ۵ بعدازظهر بود ولی دریغ از برخورد پلیس نمیدونم حقوقشون حلال هست یا نه

  2. خیلی خوب شد . امین جان مسیر دوچرخه سواری مکانیزه که صحبتش شده در کدام قسمت هست ؟

  3. امیدوارم عابرین پیاده هم رعایت کنند و به این فرهنگ برسند و وارد خط نشوند.و شهرداری با ایجاد پل عابر و خرید اتوبوسهای چپ در ونصب ایستگاهها با امکانات سرمایشی و گرمایشی در وسط بلوار این خط رو به سامانه اتوبوس تندرو(بی ار تی) تبدیل کند

  4. آفرین.این کاری بود که از اول باید انجام می شد.

  5. توی تهران برای اینکه موتور وترد خط ویژه نشه اومدن برای خطوط ویژه دروازه گذاشتن و برای هر دروازه یه سرباز که کارش اینه که اتوبوس که میاد بازش میکنه و بعد میبندتش!!
    اما راهنمایی و رانندگی شیراز محض رضای خدا ۲ تا سرباز نمیتونه بزاره تا ماشینایی که میان تو خطو جریمه کنه در حالی که کل مسیر از نمازی تا ۴ راه زند طول داره

    • تو تهرانی که من دیدم نه تنها موتور تو خطهای ویژه رفت و امد داشت بلکه خودروها هم در لاینهای عبور ممنوع اتوبانها و تونلها حرکت میکردن!

      • امین جان خوشم میاد دقیقا وسط خال زدی (عبور از خطوط مخصوص اورژانس تونل ها) که خیلی کارخخطرناکیه………..
        .
        به نظر من از الان شیراز باید روی این مورد آموزش بده تا با افتتاح تونل های دو قلو با مشکل بر نخوریم……..

      • بحث من این نبود که تهران وضعش درسته
        اونجا هم این کارو کردن که موتور ها دیگه نتونن بیان و وضع بهتر بشه
        منظور اینه که دارن حداقل یه کاری میکنن
        اما اینجا…

  6. بهترین گزینه همون موانع کوچک قبلی بود در کنار نظارت بهتر پلیس
    چرا که اونجوری برای مواقع خاص (نظیر تصادف، راه بندان و …) خود پلیس میتونست ترافیک رو در صورت نیاز به سمت عبور از خطوط ویژه هدایت کنه اما الان این امکان خیلی کمتشره

    • دوست عزیز خودت میگی خط ویژه بعد میگی راننده ها بیان تو این خط؟؟؟!!!
      با توسعه پایدار حمل و نقل عمومی مردم می تونند برای کارهای غیر ضروری خودشون از حمل و نقل عمومی استفاده کنند، این جوری ترافیک هم کمتر میشه.

      • مهدی جان
        شما قطعا خطوط ویژه یا خطوط اضطراری در بزرگراهها نظیر بزرگراه صدر تهران رو دیدید. تنها با خط جدا شده اما به شدت کنترل میشه. این یه نوع پدافند غیرعامله. قرار نیست خط ویژه تحت هیچ شرایطی ازش عبور صورت نگیره. شما فرض کنید یه خودرو تو خیابون اتیش بگیره اون هم وسط ترافیک شما باید مسیر جایگزین براش داشته باشی

    • الان این خط خودش میتونه یک لاین ویژه برای عبور اوژانس باشه من کاملا با نظر شما مخالفم ترافیک ترافیک در لندن هم که خیابان هاش عرض کمی دارن تمام خطوط ویژه رعایت میشه در هر شرایطی

    • موافقم.البته مثل روز روشنه که دوباره تغییر میکنه . خط ویژه برا اینجور خیابونی بی معنیه .ترافیک و عدم دور برگردان ماحصل این طرحه . تنها یک راه حل وجود داره که استفاده از ون به جای اتوبوسه و البته جلوگیری از سوار کردن مسافر در هر جا.

  7. اگه یه باغچه به همین عرض کار می کردن خیلی قشنگ تر بود. ولی خوب قطعا بهتر از “خط کشی” هست. حداقل تا زمانی که فرهنگ رانندگی تو شهرمون اینجوریه!

  8. راهکارش خیلی ساده و مفید بود چرا این وسط اون نرده ها ساخته شد جای بحث نداره ولی جای تاسف داره- جدا ککنده ها خوب هست و ناهنجاری بینایی هم ایجاد نمیکنه- راستی امین جان شهرداری اعلام کرده بود در آینده خیابان زند متفاوت تر و زیبا تر میشه نتیجش به کجا ختم شد؟

  9. اینم بازتغییر میدن..کار ازاولش که اشتباه باشه تاآخرش اشتباه ادامه پیدامیکنه.نرده حداقل باعث عدم عبور موتورسواران وعابرین پیاده میشد ولی حالا احتمال تصادف با عابرین پیاده زیاد شده..آخه مگه میدان نمازی تا شهرداری چقدرراه هست که نمیتونن یه تصمیم قاطع ودرست بگیرن؟!چرابلوار وسط رو درحد درختان، باریک نمیکنن؟!بخدا همه مشکلات یا ۸۰درصد مشکلات حل میشه.اون همه چمن واسه چیه؟بخدا همراهان بیمار هم کم کم خجالت میکشن بیان وسط خیابون بشینن تعدادشون کمترشده!نصب نرده وباریک کردن باغچه وسط بلوار چاره قطعی کار هست..وگرنه این هزینه تراشی هاو مشکلات ادامه خواهد داشت هر روز یه تصمیم جدید گرفته خواهدشد.

    • شما حالت خوبه؟

      • من که حال خودم خوبه ولی مطمینم حال اونایی که هرروز یه تصمیم جدید وغلط میگیرن واونایی هم که ازشون حمایت میکنن اصلا خوب نیست!!!!والامن در تمام شهرهای بزرگ که بالای ۵,۶ساله طرح ترافیک دارن ،رفتم فقط نرده دیدم!شاید اشتباه دیدم..ا

    • یه بلوار زند هست و فضای دل نشین چمن و درختاش
      اینم نابود کنن ، دیگه چی میمونه؟؟

  10. خیلی خوب شده حالا به کار خوب باید آفرین گفت اما امان از آدمای بی فرهنگ که متاسفانه به خلاف و بی فرهنگیشون افتخار میکنند و فکر میکنن زرنگی هست

  11. آقا لطفا یه گزارش پیگیری تهیه کنید از وضعیت ترافیک و پارک خودرو ها تو شهر. انگار دوبله پارک کردن و جلو پل پارک کردن کاملا طبیعی شده. یعنی واقعا راهنماییی ورانندگی دنبال مسب درآمد بیشتر نیست؟ هر افسر راهنمایی و رانندگی میتونه در ساعت چند میلیون تومان درآمد از طریق قبض های جریمه کسب کنه برای ارگان خودش اما متاسفانه این اتفاق نمی افته. موافق جریمه شدن مردم نیستم اما مردم دیگه شورشو در آوردن با این وضع رانندگیشون و احترام نذاشتن به حقوق بقیه

  12. نسبت به شهرهای دیگه شیراز ترافیکی نداره که خط ویژه بخاد

    • بهزاد جان….. ما کاری به بقیه شهرها نداریم…. برای آرامش خودمون امکانات رو لازم داریم

  13. بسیار هم عالی…

  14. بنده پی بردم که وقتی پول شهرداری زیادی میکنه
    میاد یه تحول ظاهری توی خیابون زند میده…
    مثلا نرده میکشه…بعد دوماه برمیداره…آسفالت میکنه….
    نرده های ماشین رو میزاره برای پیاده روها… بعد دوباره میاد یه چیزای جدیدی کشف میکنه
    و میکاره جای نرده ها و لاین خودروها رو جدا میکنه… و نهایتا میشه این چیزی که میبینید…
    اصلا یه وضعیه هااااااا…
    باید زار زد…به خاطر هدر رفتن پول مردم….پول من و شما..
    کلا مشکل مدیریت در کشور ما ریشه ای هست…
    ما از مدیریت فقط سوء مدیریتش رو بلدیم….
    انشاالله حل بشه…

  15. درمورد رانندگی ایرانی ها بگم که….
    خدا توفیق داد رفتیم خارج…زیارت….
    یعنی وقتی رانندگی مردم عراق رو دیدم هم ساختارهای ذهنیم بهم ریخت
    هم به خودمون امیدوار شدم…
    تا الان فکر میکردم ایرانی ها توی رانندگی افتضاح هستند(البته نه همشون)
    بعد که به کشور دوست و برادر -عراق-رفتم دیدم اینجا رانندگی دیدن داره….
    یا مولا

  16. یه نکته مهم هم اینکه:
    این خیابون زند یکی از خفن ترین و قدیمی ترین و تاریخی ترین خیابونهای جهان!!! که نه ولی هست…..
    اگه این خیابون توی مثلا پاریس بود الان گل و بلبل بود و باهاش توریست جذب میکردن…
    اما خیابون زند ما، شده مرکز بیمارستان ها و دفتر شرکت ها و غیره…
    وسط بلوارش هم اومدن چراغ های گنده و زمخت گذاشتن که نه تنها زیبا نیست بلکه زیبا هم نیست…
    تازه یه مدت پیش چارتا آدم غیرکارشناس هم دور هم جمع شده بودن میخاستن برج دوقلوی تجاری پزشکی بزنن…
    خدا رحم کنه بهمون با این مسئولایی که توی شورای شهر و شهرداری هستن…
    خدا بخیر کنه…. پناه میبریم به خدا از مسئولین غیرکارشناس و غیرمتعهد و …
    یا مولا علی

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.