تاریخ : شنبه, ۳ آذر , ۱۴۰۳ Saturday, 23 November , 2024

آخرین اخبار

ساخت همزمان ۴ خط مترو در شیراز 🎥: پیشرفت ۸۵ درصدی زیرگذر گویم گلسنگ و حفاری کوه رحمت برای تخت جمشید خطرناک تر است یا کنسرت؟ 🎥: آخرین روند ساخت زیرگذر گویم 🎥: ساخت بزرگترین پارک آبی کشور در شیراز 🎥: ساخت بزرگترین آکواریوم کشور در شیراز کمبود زمین مسکن ملی در صدرا ساخت ۶ شهرک جدید مسکونی در فارس 🎥: آخرین وضعیت احداث دوربرگردان اردی‌بهشت شیراز – تیر ۱۴۰۳ ثبت ملی ۹ درخت کهنسال در فارس حافظیه همچنان در صدر پربازدیدترین جاذبه تاریخی کشور در نوروز پیروزی تیم بسکتبال لیموندیس شیراز برابر تیم مس رفسنجان دو کشته و سه مصدوم در برخورد کامیون با خودرو سواری 🎥: مرگ ۸ نفر بر اثر گازگرفتگی در فارس 📸 افتتاح باند جنوبی بزرگراه کوهسار و سپس تعطیلی آن! فجرسپاسی برابر نفت مسجد سلیمان شد 📸 برداشت گل نرگس از بزرگترین نرگس زار دیم کشور شکست تیم لیموندیس شیراز مقابل نماینده آبادان 🎥 معرفی پروژه پارک آبی شیراز 🎥 ادامه روند ساخت بزرگراه شرق شیراز

14

عکس : تصادف زنجیره ای در بلوار چمران

  • کد خبر : 20079
  • 21 مرداد 1394 - 14:31

عدم رعایت فاصله طولی و سرعت غیرمجاز باردیگر در بلوار چمران حادثه ساز شد. به گزارش شیراز۱۴۰۰، صبح امروز برخورد چندین دستگاه خودرو در بلوار چمران در تقاطع ابیوردی موجب ترافیک سنگین و وارد شدن خسارت به تعدادی از شهروندان شد. در حالیکه روز به روز بر تعداد خودروهای سطح شهر افزوده می شود از سوی دیگر فرهنگ ترافیکی شهروندان نیز به سطح پایین تری سقوط کرده و روند حوادث شهری وضعیتی نگران کننده به خود گرفته است.

تصادف زنجیره ای در بلوار چمران

تصادف زنجیره ای در بلوار چمران

تصادف زنجیره ای در بلوار چمران

تصادف زنجیره ای در بلوار چمران

تصادف زنجیره ای در بلوار چمران

تصادف زنجیره ای در بلوار چمران

telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=20079

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 21در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲۱
  1. گاهی به دلیل فرهنگ رانندگی نتیست بلکه طراحی بد شهریه اینجا نزدیک ساختمان تازه تاسیس بانک ملت است که پایین تر از این ساختمان چندین مغازه سوپر مارکتی مرغ فروشی میوه فروشی و … است که متاسفانه توقف خودرو ها و عبور عابر پیاده ها ترافیک سنگین ایجاد میکند شهرداری باید اینگونه مکان های تجاری رو که موجب ترافیک میشوند و در موقعیت های بدی هستن تعطیل کنه مخصوصا از فلکه صنایع تا آرین از طرف دیگر هم رانندگی بد و مهاجرت روز افزون به شیراز

    • بله که باید اینکار را شهرداری انجام دهد چنانچه مغازه های کنار کنار گذر تاچرا تخریب کردن بهتر شد وضع صنایع تا ارین به دلیل وجود مکانیک های متعدد و مغازه های دیگر
      به این صورت که اول تابلو های خود را در لاین اول میزارن لاین دوم ماشین ها پارک میکنن لاین سوم هم ماشین های دوبله پارک میکنن مسئله خیلی سادست

      • بله دقیقا این یعنی شهرسازی کاملا غلط. یک معبر شلوغ و مهم بجای بزرگراه بصورت بلوار طراحی میشه ببینید ساخت بلوار برای معابر فرعی و شهرهای کوچک و خلوت هست نه شهری مثل شیراز ،شهرداری هم برای درامد خودش چپ و راست مجوز تجاری میده.
        در حاشیه بزرگراه توقف ممنوع هست و واحد تجاری و … نیست .بلکه دارای حاشیه سبز و درختکاری هست با گاردریل ها برای ایمنی بالا. دقیقا مثل بزرگراهای تهران که الان به مراتب بخاطر حاشیه سبز شون در خیلی نقاط سرسبز تر و خنک تر از شیرازه.
        مهاجرین شیراز هم اصلا فرهنگ ترافیک بلد نیستن حتی حرکت بین خطوط که الفبای اون هست.

    • دقیقا این مغازه هایی که شما گفتی باعثه ترافیکیه که از میدان داانشجو تا زیرگذر شهیدان شیخی ادامه پیدا میکنه- البته عامل ترافیک هم پارک های دوبله و سوبله شهروندان فهیم پایتخت فرهنگی ایرانه!

  2. نمیشه که شهرداری واحدهای تجاری رو تعطیل کنه.اگر بخواد این کار رو انجام بده که اکثرا باید تعطیل بشن.چون هر مغازه و واحد تجاری ناخوداگاه ماشین مقابلش پارک میشه پس این شهروندان هستن که باید فرهنگ رانندگی رو بالا ببرن…یکی از مباحث اصول شهروندی فرهنگ رانندگی هست..

  3. باید بگم که من هر وقت رانندگی میکنم خیلی اوقات ماشینهای با پلاک ۷۳ و ۸۳ رو میبینم خیلی هاشون افتضاح رانندگی میکنن. لایی کشیدن و سبقت از راست به کنار، طرف تو لاین اخر بوق وچراغ واسه سبقت. والا منم هر وقت تند برم حداقل از لاین یک میرم نه لایی کشیدن و سبقت از راست

    • دوست من انقدر شهرستانی و غیر شهرستانی نکن به خدا زشته اینطوری که میگی باید شیرزایا دوره خودشون یه حصار بکشن هیچکس بهشون نزدیک نشه و این تفکر یقینا منسوخ شده و تنها صاحب اون تفکر رو به پس رفت و انزوا میکشونه!
      دولیت آمریکا هدفش از اعتای گرین کارت به مردم سایر ملیت ها تشکیل جامعه ای آمریکایی از همه نوع «زاد و فرهنگه اونوقت یه عده انقدر تو شیراز ما سطحی فکر میکنند!
      جالب اینجاست مدیریت سایت قبل از قسمت درج نظر اعلام کرده که نظرات حاوی تهمت و افترا درج نمیشه!!

      • ببین سینا جان علیرضا نگفتن چرا کسی وارد شیراز میشه یا حق نداره بیاد و توهینی به کسی نشده هرکسی ازاده نظر خودش رو بگه .
        علیرضا در مورد رانندگی مهاجرین گفت که الحق حقیقت داره واقعا فرهنگ ترافیک و رانندگی ندارن چون تو شهرستانشون همه هم دیگر رو میشناختن حتی افسر پلیس که تو تخلفات رانندگی باهشون برخورد نمیشده و همینجور عادت کردن و اومدن شهر شلوغ شیراز و در اینجا این باعث یک ناهنجاری بزرگ شده .البته ناگفته نماند خیلی از شیرازی ها هم خوب رانندگی نمیکنن مخصوصا خانم ها.
        شهرداری و راهنمایی رانندگی هم واقعا کوتاهی میکنن در بحث اموزش و فرهنگ ترافیک.من خیلی هارو میشناسم که معنی خطوط سفید رو نمیدونن

      • معذرت میخوام ایمان جان ولی من به نظر خودم پا فشاری میکنم هرجا تو این شهر کم میاریم نوک پیکان حمله میره سمت شهرستانیا!

      • کاملا با نظر سینا موافقم که البته بچر رانندگی بد پلاک های ۷۳ و ۸۳ در شیراز پلاک ۴۹ و کلیه پلاک های تهران ۲۲، ۳۳، ۴۴ و الی آخر که نمی دونم با چه تفکری اینقدر زننده و افتضاح رانندگی می کنند.

      • داداش اونجا آمریکاست و مردم به قوانینش احترام میذارن.
        اینجا ایرانه و مردم با تخطی از قوانین،بقول خودشون،زرنگ بازی در میارن که عین بیسوادی در قلب قرن ۲۱ هست.

  4. در تکمیل صحبت های دوستان باید عرض کنم که مجتمع های تجاری و محل توقف مردم باید از اساس اصلاح بشه و از حاشیه خیابونها به داخل محوطه هایی منتقل بشه که هم جای پارک مناسب داشته باشه و هم مانع تردد خودروها نباشه.

    در اکثر کشورهای پیشرفته محل های تجاری به شکل پارکینگ بزرگی در وسط با راههای دسترسی و مغازه هایی در اطراف هست که تداخلی با مسیرهای عبوری نداره یا نهایتا محل پارک ماشین های “مغازه های اطراف خیابون” از مسیر عبور مجزا هست.
    اینکه در کنار خیابون محل پارک باشه فقط در محله های خلوت و مسکونی قابل انجام هست.

    امکان نداره که چیزی مثل ماشین رو وارد کنیم اما فرهنگ و شهرسازی متناسب با اون رو نداشته باشیم. نتیجش میشه مقام اول تلفات رانندگی و خسارات مالی و جانی..

  5. مخوصا خانم ها؟نه اینطور نیست.خیلی از خانم ها هم رانندگی خوبی دارند.شاید دلیلش اینه که اعتقاد به غیر متعارف رانندگی کردن خانم ها در جامعه نهفته شده.ولی بر اساس امار های جهانی درباره حوادث رانندگی اکثر تصادف های منجر به خسارت های جانی و مالی از سمت اقایون بوده.دلیل دیگه این که میگن خانم ها خوب نمیتونن رانندگی کنن این هستش که اساسا ماشین های سواری بر اساس اندام های مردان و قدرت عضله و فاصله چشمان انان با یک دیگر ساخته شده تا برای رانندگی زنان.در ضمن علیرضا راست میگن.۸۳ و ۷۳ ها چون تو یه محیط کوچیک هستن رانندگیشون با توجه به همون محیط کوچیک هست بعد که وارد یه کلانشهر میشن میخوان همون رانندگی که تو شهرستان خودشون دارن تو شیرازم داشته باشن که جور در نمیاد.

    • اره درسته امار بیشتر تصادفات از سمت اقایون بوده ولی مطمئن باشید قبلش یه خانم یه حرکت استثنایی انجام داده بوده که اون اقا مجبور شده از شدت تعجب خودشو بکوبه به دیوار بلکه راحت بشه

  6. جدا اقا سینا؟من نمیدونم.مثل اینکه اقا سینا سر همه تصادفات جهان تشریف داشتن که حرکات استثانی همه خانم ها رو دیدن.

  7. من با اون قسمت صحبتهای آقاسینا که گفتن اینقدرنباید کلمه روستای رو تکرار کرد موافقم..حتی اگر هزارتا منفی بگیرم!چون درواقع دارم ازیک واقعیت دفاع میکنم.. چرا باید هرچی مشکلات و بی نظمی و.. تو شهر رو گردن روستایی ها وشهرستانی ها انداخت؟؟بعضی ها با اینکار درواقع به دنبال فراراز واقعیت و رفع مسولیت ازخودشون و شکستن کاسه کوزه ها سر یک گروه هستن..من خودم واقعا یک شیرازی هستم ولی اعتقاد دارم مبنا باید شایستگی و میزان تلاش وفعالیت باشد نه شهری بودن یا روستایی بودن.. رانندگی بد در شیراز دلایل مختلفی داره بعنوان مثال نصب تابلوهای راهنمایی رانندگی درمکان های نادرست وبعضا دور از دید رانندگان و بانوشته های ریز که باعت سردرگمی وپرس وجو کردن مسافران وافرادناآشنا به قوانین شیراز میشه ، مغازه ها واصناف شیراز هرجا دوست داشتن بساط کسب وکار راه انداختن که این باعث بی منظمی خیابان ها وبدنبال آن رانندگان بی تفاوتی که حاضرنیستند مکان مناسبی برای پارک خودرو پیداکنن و دقیقا جلو مغازه ای که کار دارن توقف میکنن،اشکال هندسی درطراحی خیابان هایی که سالهاست تغییری نکرده اند وبرای چهل پنجاه سال پیش طراحی شده اند و..اگه کسی این مسایل روقبول داره پس نباید مدام روستایی روستایی کنه.اگه کسی هم قبول نداره که هیچ حرفی باقی نمیمونه وباید درهمون حصار خودخواسته بمونه..درکل رانندگی درشیراز قواعد خاص خودشو داره که برای افراد ناآشنا به شیراز قابل درک نیست و براساس آشنابودن باخیابان ها و روحیات رانندگان هست نه قوانین راهنمایی ورانندگی.س

    • دقیقا حق با شماست- یه جمله عامیانه هست که شاید همه ما تکرار کردیم یا شنیدیم و اون اینه که ایرانیا وقتی میرن توی کشور دیگه یا شهر دیگه خیلی با فرهنگ میشن یا مثلا اشغال نمیریزن دلیلش به نظر شما چیه؟ شخص تحت تاثیر فرهنگ محیط قرار میگیره و رفتارش رو کنترل میکنه. اگر واقعا سطح فرهنگ عمومی در شیراز انقدر بالاست پس باید شخص تازه وارد تحت تاثیر وضع موجود نسبت به رعایت قوانین و فرهنگ حاکم قرار بگیره! وقتی این اتفاق نمیفته پس یعنی مشکل از یه جای کاره دیگه؟

    • من هم با نظر شما کاملا موافقم
      بحث رانندگی به روستایی و یا شهرستانی بودن ربطی نداره و همه اعم از شهری و روستایی بطور یکسان می توانند خلاف کنند
      یک مثال ساده بزنم : تعداد بسیار زیادی از شماره های ایران ۶۳ که دوستان به عنوان شیرازی می شناسنش از اهالی روستاهای حومه شیراز و کوار و زرقان و ارژن و یا از افرادی هستش که از اهل همین روستاها هستن و در شیراز ساکن هستن
      پس اگه رانندگی ماشین های پلاک ۶۳ خوبه اینها را هم شامل میشه
      به نظر من همه افراد اعم از شهری و روستایی ، باسواد و کم سواد ، ثروتمند و فقیر و …. می تونن گواهینامه بگیرن و رانندگی کنن ولی روحیات و تفکرات آنها می تواند در هنگام رانندگی بر نوع رانندگی اونا تاثیر گذار باشد
      ولی باید فاکتور نوع خودرو و تاثیر ان بر فرهنگ رانندگی رو هم در نظر گرفت
      چرا که رانندگی با یک بنز آخرین سیستم و یا یک پورشه با رانندگی با یک پیکان مدل ۴۹ بسیار با هم متفاوته
      این روزها در خیابونهای خلوت تر انواع و اقسام خلاف های عبور ممنوع و توقف های عجیب و غریب و … دیده میشه که نشان از فرهنگ تنبلی و … رانندگان این نوع ماشین ها داره

  8. فرهنگ جز شخصیت ادم هاست.شخصیت عوض کردن خیلی سخته چون درون فرد نهادینه شده.هیچ کس نمیتونه در عرض ۱ روز شخصیت و فرهنگشو عوض کنه.فرهنگ رانندگی هم همینطوره.

  9. من نگفتم همه تصادفات کار اقایونه.خانم ها هم دخیل کردم.ولی شما گفتین صرفا خانم ها اقا سینا

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.