بلوار زند در ۵۰ سال اخیر، از مسیری سبز و خلوت، تا مسیری آهنی و پرترافیک! به نظر شما وضعیت این بلوار در سال ۱۴۰۰ چگونه خواهد بود؟
ساخت همزمان ۴ خط مترو در شیراز 🎥: پیشرفت ۸۵ درصدی زیرگذر گویم گلسنگ و حفاری کوه رحمت برای تخت جمشید خطرناک تر است یا کنسرت؟ 🎥: آخرین روند ساخت زیرگذر گویم 🎥: ساخت بزرگترین پارک آبی کشور در شیراز 🎥: ساخت بزرگترین آکواریوم کشور در شیراز کمبود زمین مسکن ملی در صدرا ساخت ۶ شهرک جدید مسکونی در فارس 🎥: آخرین وضعیت احداث دوربرگردان اردیبهشت شیراز – تیر ۱۴۰۳ ثبت ملی ۹ درخت کهنسال در فارس حافظیه همچنان در صدر پربازدیدترین جاذبه تاریخی کشور در نوروز پیروزی تیم بسکتبال لیموندیس شیراز برابر تیم مس رفسنجان دو کشته و سه مصدوم در برخورد کامیون با خودرو سواری 🎥: مرگ ۸ نفر بر اثر گازگرفتگی در فارس 📸 افتتاح باند جنوبی بزرگراه کوهسار و سپس تعطیلی آن! فجرسپاسی برابر نفت مسجد سلیمان شد 📸 برداشت گل نرگس از بزرگترین نرگس زار دیم کشور شکست تیم لیموندیس شیراز مقابل نماینده آبادان 🎥 معرفی پروژه پارک آبی شیراز 🎥 ادامه روند ساخت بزرگراه شرق شیراز
بلوار زند در ۵۰ سال اخیر، از مسیری سبز و خلوت، تا مسیری آهنی و پرترافیک! به نظر شما وضعیت این بلوار در سال ۱۴۰۰ چگونه خواهد بود؟
روشنایی بلوار تو این ۵۰ سال فرقی نکرده.جالبه
بخدا دقت کنید به تصویر دهه ۴۰ همه چیز منظم هست
آسفالت صاف و یک تکه
خطکشی های منظم
بلوار سبز و شیک
و در کل همه چیز سر جای خودش هست
ولی متعصفانه در حال حاظر به علت بی تدبیری این خیابون پر شده از ترافیکی و شلوغی و دود و سر و صدا و جدیدا هم BRT
شاید در حال حاظر تنها چیزی که بتونه بخش کوچکی از این ترافک رو کم کنه جایگزین کردن مترو بجای خطوط brt اون منطقه هست
البته در صورت افتتاح فاز دو خط یک مترو
فراموش نکنیم که کل دنیا مرکز شهر شلوغ دارن، اما شلوغى این خیابون مسخرست یا به خاطر ماشیناى شخصى تک سر نشین هست یا نبود پارکینگ و وسایل نقلیه عمومى مناسب و مهمتر از همه تجمع ببیش از حد مراکز دولتى و پزشکى .
البته امیدوارم با راه افتادن مترو و گسترش حمل و نقل عمومى به خصوص BRT این مشکلات کم بشه.
در ضمن تو رو خدا به این مسولین بگین به فکر پایانه نمازى باشن
اگر دردم یکی بود چه بودی
سقف اغلب خونه ها شیروانی بوده .چقد بارون میومده.
دلیلش بارون نیس
اون موقع سقف شیروانی به عنوان یک مد معماری در اکثر نقاط کشور رایج بوده
اون موقع فرهنک رانندکی نداشتیم، هنوزم نداریم، از حرکت روى خطوط (به جای بین خطوط) معلومه
نیاز شدید به زیرگذر عابر همانند چهارراه ولی عصر تهران
جالبه که دهه ۴۰ سیستم روشنایی شکیل تر از الان بوده!!!!!
بابا BRT مال اوپاست نه ایران. اونجا اصلا نرده نمیزارن. با استفاده از خطوط ممتد مسیر بی آر تی رو از ماشین های شخصی جدا میکنن. استاده از خط کشی به جای نرده. تو ایران نرده میزارن ولی باز هم موتور سوارها میرن تو لاین بی آر تیس بعضی وقت ها ماشین ها هم میرن ! اجرای بی آر تی تو شهرهای ایران جوریه که اومدن بلوارهای وسط شهر رو نرده کشی کردن عرضش کم شده ترافیک ایجاد کرده. بی آرتی باید تو اتوبان های عریض بیشتر اجرا بشه تا بلوار. البته در ایران. در اروپا تو خیابون هاشون هم لاین های بی آر تی مشخص شده ولی الان تهران بی آر تی خیلی به روان سازی ترافیکش کمک نکرده و مترو واقعا بهتره. یعنی مردم کمتر از وسیله نقلیه عمومی استفاده میکنن
درکل BRT در ایران یه پروژه شکست خورده هست و با فرهنگ رانندگی و شهروندی ما جور نیست.
خیلی که تغیر نکرده
اینی که میگن BRT خدایی BRT نیست، خودمونو گول نزنیم
BRTهای ترمینال جنوب به پارک وی تهران رو بررسی کنید متوجه تفاوت ها می شید، این کجا و آن کجا !
به نظر من اون موقعه خیلی منظم تر بوده. بقول دوستمون، آسفالت یک تیکه، خطوط عابرپیاده منظم و بلور سبز و یک دست. امیدوارم مسئولین بیشتر به این مسائل نگاه کنند….
هنوز هم اگه شهرداری بخواد شاید بتونه مسیر بلوار زند رو مثل سابق کنه و مسیر استانداردی رو تعبیه کنه.
دوستان؛
دیروز عملیات اجرایی ساخت کارخانه سیمان واحد خرامه آغاز شد. این کارخانه سیمان بجای کارخانه سیمان سجادیه شیراز به فعالیت میپردازد و کارخانه سیمان شیراز، از شهر بیرون میرود و زمین کارخانه، تبدیل به مجموعه مسکونی- خدماتی و تجاری میشود.به نوعی کارخانه سیمان شیراز به خرامه منتقل میشود که از دیروز این مهم اجرایی شده است.
در ماه های آتی، ما شاهد رشد و توسعه ی بی بدیلی در منطقه غرب شیراز خواهیم بود. پروژه هایی مانند ورودی شیراز و سد چنار و پارک ۲۰۰ هکتاری، گذر بزرگراه مهدیه و طلائیه که رینگ جدید درونشهری محسوب میشود، سرمایه گذاری ۱ هزار ملیارد تومانی که برای اجرای مجموعه عظیم گردشگری- تجاری و توریستی و… انجام خواهد شد. و میتوان به رشد و توسعه ی شیراز به سمت جنوب و غرب کمک کرد.
در آینده ای نزدیک تمام بولوار زند روکش آسفالت خواهد شد و به جای نرده ها با خط کشی موضوع انجام میشه///خیابان نادر هم از فلکه فرودگاه تا ستاد آسفالت میشه///
دوستان عزیز علت استفاده از نرده در خطوط BRT دو دلیل عمده داره
۱-ورود وسایل نقلیه غیر مجاز
۲-ورود عابرین پیاده
وگرنه با خط کشی یا میخ کوب خیابانی میشد خط ویژه درست کرد اما مسئله عابر پیاده هم امر مهمی هست .
در جواب اون دوستمون هم باید بگم اتفاقا BRT و ترانوا بهترین و کم هزینه ترین و سریع ترین وسیله نقلیه در مراکز شهر های با بافت قدیمی هست اون هم در کشور هایی مثل ایران و آلمان و فرانسه و برزیل و… نمونه BRT برزیل یا ترانوا در استرالیا و آلمان بهترین ها هستن . بعد از این دو مترو و منو ریل و یا حتی تله کابین ( تله کابین بزرگ MEGA )