در دو قسمت قبلی به معرفی کلیه پروژههای عمرانی شیراز و رینگ دوم شهری در قسمت شمال، شمال غرب و غرب پرداختیم، در این قسمت به معرفی بخش میانی رینگ شهری شیراز از پل وحدت تا پل غدیر خواهیم پرداخت.
به گزارش شیراز۱۴۰۰، بخش میانی از رینگ دوم شهری شیراز شامل فرهنگشهر، پاسداران، مطهری و رحمت میباشد که بوسیله اجرای پروژههای مختلف درحال آماده سازی میباشد. پل وحدت همانطور که در قسمت قبل اشاره شد بصورت نصفه نیمه افتتاح شده است. در مسیر بلوار فرهنگشهر نیز در تقاطع معالی آباد پل احسان درحال ساخت میباشد که تا زمستان امسال افتتاح میشود.
در انتهای بلوار فرهنگشهر نیز پل طبقاتی معلم درحال ساخت میباشد که در مرداد سال ۹۴ افتتاح میشود. پل طبقاتی معلم موجب اتصال بلوار فرهنگ شهر به پاسداران و همت جنوبی به شمالی شده و البته بلوار فرهنگشهر بوسیله یک لوپ به همت شمالی متصل خواهد شد.
در بلوار پاسداران، زیرگذر یادکار امام ساخته شده است و در محل تقاطع پارک قوری و باهنر شمالی نیز یک تقاطع غیرهمسطح ساخته خواهد شد.
این رینگ شهری در محل زیرگذر یادگار امام به بلوار مطهری متصل خواهد شد. در محل تقاطع بلوار مطهری و بلوار امیرکبیر ساخت پل سه سطحی بزودی آغاز خواهد شد و باعث اتصال بلوار مطهری شمالی، مطهری جنوبی و امیرکبیر خواهد شد.
این مسیر در جهت مطهری شمالی به جنوبی ادامه پیدا کرده و در محل بلوار رحمت بوسیلهٔ یک تقاطع سه سطحی به این بلوار متصل خواهد شد. بخشی از ادامهٔ مسیر اتصال بلوار رحمت به بلوار مطهری جنوبی در قسمت باغ جنت ساخته شده و در بخشی دیگر در حال طی مراحل حقوقی جهت تملک و تخریب جهت ساخت است تا تقاطع سه سطحی رحمت باهنر به تقاطع سه سطحی مطهری – رحمت متصل شود.
در بلوار رحمت نیز پروژههای مختلفی جهت تبدیل این رینگ به بزرگراه تعریف شده است:
– تقاطع رحمت باهنر ( ساخته شده )
– تقاطع غیرهمسطح رحمت عدالت (ساخته شده)
– تقاطع غیرهمسطح رضوان (ساخته شده)
– تقاطع غیرهمسطح ابوذر غفاری رحمت (درحال ساخت)
– تقاطع غیرهمسطح احمدبن موسی رحمت (تکمیل طراحی)
– تقاطع غیرهمسطح نواب صفوی رحمت (درحال مطالعه)
– تقاطع غیرهمسطح رحمت قائم (درحال مطالعه)
– تقاطع غیرهمسطح مدرس – رحمت – سرداران (ساخته شده)
با اجرای پروژههای ذکر شده رینگ میانی شهری شیراز تکمیل خواهد شد و گذر از مسیر بین پل وحدت تا پل غدیر بدون توقف میسر خواهد بود. از سوی دیگر با توجه به برنامه ریزی شهرداری برای ساخت مسیر ویژه اتوبوس از باسکول نادر تا میدان احسان که بخشی از آن در این رینگ شهری قرار خواهد گرفت، برنامه ریزیهای لازم برای مسدود سازی دوربرگردانهای موجود در مسیر درحال انجام است.
در بخش بعدی قسمت پایانی رینگ دوم شهری شیراز را در شرق شیراز معرفی خواهیم کرد.
به امید کلنگ زنی . اجرا و تکمیل وبهره برداری هر چه زودترررر
درود بر شیراز ۱۴۰۰
خدا قوت
راستی امین جان زیر عکس پل طبقاتی معلم اشتباه تایپی داری ( معالم)
ممنون علی جان تصحیح شد
امین جان چپگرد ابودر غفاری از نظر ترافیکی چقدر توجیه داره؟
انتهای بلوار ابوذر غفاری به جای خاصی وصل نمیشه، این چپگرد با این هزینه زیاد واقعا باید ساخته می شد؟
برای اتصال کمربندی، بلوار ابوذر غفاری و احمدبن موسی به بزرگراه رحمت این پل لازم هست چون ابوذر غفاری خیلی از همشهریان برای بازگشت از دارالرحمه به غرب شیراز باید دور بزنن که مشکل ساز هست
من به مجموعه شهرداری خسته نباشید میگم امیدوارم این روند ادامه پیدا کنه و وعدها عملی بشه
مرسی امین جان
امین جان معلوم نیست پل وحدت تا کی باید ناقص باشه و لوپ های پل کی کامل میشه؟
ساخت ۲ لوپ دیگر تقاطع عدالت به کجا رسید؟
در مسیر بزرگراه رحمت(در اینده)قصد ساخت دوربرگردان غیر هم سطح ندارن؟
نه متاسفانه بصورت نصفه نیمه باز شده و هیچ فعالیتی درش دیده نمیشه
۲ لوپ دیگه هم منطقه درحال تلاش برای تملکشون هست
بزرگراه رحمت هم پلها که کامل ساخته بشن دیگه نیازی به دوربرگردان غیر هم سطح نداره
http://myshiraz.mihanblog.com/post/82
بسیار تحسین برانگیز و بی نظیره اینهمه پروژه در شیراز…
http://tabrizlinks.mihanblog.com
سلام امین گرامی و ممنون بخاطر زحمتی که کشیدی و این مطلب بسیار مفید و حائز اهمیت رو برامون قرار دادی.
فقط امین جان یه سوالی داشتم. با توجه به این پست و قسمت مربوط به رینگ رحمت که البته در حال حاضر در حال تکمیل مراحل هست و کم کم داره به یک بزرگراه واقعی در سطح شهر تبدیل میشه، یه قسمت نوشته بودی تقاطع غیر همسطح نواب صفوی-رحمت.!!
اگه دقت کرده باشی در محل اتصال بلوار نواب صفوی به رحمت، الان پل رضوان ساخته شده و مسیر مستقیمی از بلوار رضوان به نواب ساخته شده. یعنی پل روگذر رضوان چند سطحی میشه؟ یا بوسیله ی یک لوپ اتصالی به رحمت وصل میشه؟
همون هست حامدجان، اشتباه از من بوده
بسیار عالی
ممنون امین جان
به نظرم برای تکمیل این مسیر به خصوص در بلوار رحمت باید چند تا تقاطع غیرهمسطح با بلوار رحمت ساخته بشه .مثلا سر سراج یا سر درکی و بیست متری امام خمینی و سپاه و …اما هزینه بر خواهد بود.بهترین راه ساخت اتوبان در عمق سه متری هست که با حذف دوربرگردون ها این مسیر رو هم استاندارد میکنه و هم راه های دسترسی بهش رو اسون.
فکری به حال ترافیک سنگین از پارامونت تا چهارراه زندان نکرده اند خیلی وحشتناکه
امین جان امروز تو برنامه خوشا شیراز گفت باغ مدرن پشت هتل چمران افتتاح شده و میزبان علاقمندان میدونی چه باغیه؟
احتمالا باید باغ خصوصی برای خود هتل باشه
امین جان امکانش هست بلاقاصله بعد از اتمام ستارخان پروژه ی میدان مطهری رو شروع کنن ؟ یعنی آخر همین امسال ؟
مهران جان بدلیل عملکرد ضعیف پیمانکار پروژه، شهرداری ازش رضایت نداره و بخاطر همین احتمالا بهش پروژه ندن دیگه
نه امین جان ، منظورم شروع پروژه پل سه سطحی میدان مطهری هست ، کی شروع میشه ؟ بعد از ستارخان ؟
مهران جان هنوز برای این پل زمان خاصی رو اعلام نکردن
اینا خیلی خوبه.ولی بیشتر دارن به جنوب شهر و جاهایی که خیلی از مردم گذرشون نمیفته رسیدگی میکنن!به جز اون پل معلم و احسان و ستارخان و پاسداران که یا ساخته نشدن یا هنوز در حال ساختن وفقط پاسدارن ساخته شده، بقیه از همین دست هست.البته اصلا نمیگم اینا نباید ساخته بشه.اما به جاهایی که مثلا وقتی مسافری میاد بیشتر اونجاها میره برای دیدن، برای خرید، برای اینکه مثلا بهش گفتن خیابون خوبیه، و یا حتی همشهریها از همه جای شهر خیلی اوقات گذرشون میفته به اونجاها، هم باید همینقدر رسیدگی بشه…یکی از آشناها از تهران اومده بود و میگفت شیراز پیشرفت نکرده!!!گفتیم چرا؟!!گفت چون فقط چندتا خیابون داره که میشه رفت…عفیف آباد و ستارخان و معالی آباد و ملاصدرا و قصرالشت که اینام مثل قدیم هنوز تنگه و پر از ترافیک،چیزی نداره!!!این ماجرا رو گفتم برای اینکه بیشتر منظورم رو رسونده باشم…امیدوارم سایت شما هرچه بیشتر به پیشرفت شهر زیبامون کمک کنه.ممنون از زحماتتون.
رها جان با نظرت کاملا مخالفم
بالا شهر شیراز کجاست؟ صنایع- معالی آباد-چمران-فرهنگشهر- ستارخان- عفیف آباد و …
از ورودی شهر از شمال غرب شیراز تا پل معال آباد ۴ تا پل و زیر گذر هست که پل دکتر حسابی یکی از همونا هست و میشه بگی در حال حاضر کاملترین پل شیرازه بعد پل معال آباد هست که نمونه این پل تا کنون تنها در تهران، اصفهان و شیراز دیده میشه
اول و آخر معالی آباد هم دو تا پل هست
از اول چمران تا آخرش هم ۴ تا تقاطع غیر همسطح هست زیر گذر علم زیر گذر چمران بعدش هم پل ایمان که وارد تونل میشه و از روی رودخانه و باغ رد میشه تازه تونل کوهسار هم بهش اضاف کن بعدش پل معالی آباد که گفتم همه اینا بالا شهره
خودت که سایر پل ها اشاره کردی ستارخان معلم و …
اما در مورد مناطق توریستی شهر مثلا سعدیه دارن زیرگذر ۱ کیلو متری میزنن و تونل و پل سعدی که حداقل کاری که میتونه انجام بده اینه که ترافیک ماشین های سنگین به سمت خرامه به اونجا منتقل میکنه و سعدیه زیبا تر به نظر میرسه
ورودی دیگه شهر از طرف فرودگاه هست جنوب شرق شیراز اونجا هم که دارن پل کابلی ۱ کیلو متری میزنن که نماد شهر شیراز هست. و هر کس که از جنوب شرق فارس و هرمزگان و نیز مسافرانی که از هواپیما استفاده می کنند حتما با هاش مواجه میشن
ورودی شمال شیراز هم که همون دروازه قرآن هست بی نظیر ترین ورودی ایران هست که همه ایرانیها میشناسنش
اگه منظورت ورودی جنوب میانرود هست باید بگم ای کاش کل کمربندی شیراز اتوبان میشد تا شیراز متهم به کم کاری در زمینه کارهای عمرانی نمی شد
این خبر در مورد ورودی شهر کرج هست زیر عکس سوم ببین از شیراز چی نوشته
“مهمترین صفات مورد انتظار از ورودی یک شهر این است که دارای نشانه ای ماندگار در ذهن باشد مانند دروازه قرآن در شیراز، افراد چه به صورت پیاده یا سواره وقتی وارد شهر می شوند بتوانند آن را درک کنند.”
اصل خبر http://www.mehrnews.com/detail/News/2100717
خدا کنه هر چه سریع تر کمربندی هم درست بشه خیلی جلوه بدی داره
آقا سعید ممنون از توضیحاتتون ولی نمیدونم این توضیحات برای چی بود؟!!منظور من چیز دیگه ای بود…حتی دقیقا تاکید کردم پروژه ها ی این مناطق که خودتون هم نام بردید اکثرا یا ساخته نشده یا تازه در حال ساخته(به جز اندکی که ساخته شده)…بخوام واضحتر و خیلی خلاصه منظورمو بگم اینکه: “به نظر من” بهتره اول به جاهایی که شاخصتره و اسم و رسمش به گوش شهرای دیگه میرسه بپردازن…
حالا انشاالله که همه جای شهرمون خیلی زود زیباتر و چشم نواز تر بشه.
ضمن عرض سلام وتبریک عید. تمامی موارد ذکر شده در مقاله فوق اگر به صورت کامل اجرایی شوند بسیار عالیست بجز ایجاد خط ویژه اتوبوس زیرا به نظر من اگرتقاطعهای هنگ و بنفشه و هوابرد نیز غیر همسطح شوند و حد فاصل چهارراه بنفشه تا چهارراه هوابرد تعریض گردد دیگر نیازی به این خط ویژه وایجاد محدودیت شدید برای دیگر خودروها نیست.
در این تقاطع ها چهارراه ها حفظ خواهند شد.
ضمن عرض سلام در پاسخ دوست عزیزی که از مشکلات تنگی و پر ترافیک بودن خیابان های مرکزی و پرتردد و عدم اجرای پروژه در اون مناطق گله داشتند و در پاسخ به شبهات دوستانی که به این موضوع فکر می کنند باید گفت که برای اجرای پروژه های بزرگ شهری نیاز به بستن قسمت اعظمی از خیابان ها و ایجاد راه های انحرافی می باشد و متاسفانه از انجا که به شیراز از گذشته رسیدگی مناسبی نشده و شهرسازی غیراصولی و به صورت متمرکز شکل گرفته لذا بسته شدن خیابان های پرترافیک و مرکزی نظیر ملاصدرا سینما سعدی عفیف اباد و….با توجه به حجم عبور و مرور و ترافیک و تنگ بودن این محورها بسیار سخت بوده و در واقع امکان پذیر نمی باشد زیرا در صورت مسدودشدن این مسیرها برای اجرای پروژه و با توجه به نداشتن یا بسیار باریک بودن را های فرعی مشکلات بیشماری پیش خواهد امد به همین دلیل ایجاد کارگاه پروژه در این محورها با مشکلات زیادی روبه روست…
راه حل پیشنهادی کارشناس شیراز۱۴۰۰: تنها راه رسیدگی به این موضوع که می تواند موجب سهولت شروع کار شود تنها ایجاد طرح ترافیک شهریست زیرا طرح ترافیک در مناطق پرترافیک و مرکزی ایجاد خواهد شد در نتیجه عبور و مرور از این محور ها کمتر شده و به حداقل میرسد و میتوان با کمک راه های انحرافی مشکلات ایجاد پروژه در این مسیرها را به حداقل رساند منوط به انکه پیمانکار نیز از سرعت بالای اجرای پروژه برخوردار باشد و تمام پیش بینی ها از قبل صورت پذیرد تا کار با تاخیر مواجه نشود..
با سلام. (با محدوده ترافیک مخالفم. ۲طبقه شدن محور میدان دانشجو تا میدان بعثت باید در اولویت باشه) خبر: فاز یک بولوار توسعه جنوب آماده افتتاحه. المان ورودی شهر از طرف بوشهر شرایط خوبی داره و پایانه جدید امیرکبیر تا یک ماه دیگه حداکثر منتقل میشه.
شیراز دورم ازت ولی در قلبمی
با سلام وخسته نباشید لطف کنید دوستان نظر بدن راجب پل رحمت ,عدالت واقعا این پروژه تکمیل و در جهت ارتقا سطح کیفی در عبور و مرور منطقه پر تردد چهارراه زندان شده یا یک گره ترافیکی ایجاد شده؟.لطفا کسانی که پروژه هارو توضیح میدن یک خط راجب این پل نیمه کاره هم پست بزارن ممنون میشیم
یه فکری هم به حال تقاطع پاسداران استقلال و باهنر شمالی (پارک قوری ) بکنید ترافیک پشت چراغ قرمزش وحشتناکه