امین آل شمس؛ سایت خبری – تحلیلی شیراز۱۴۰۰: شورای شهر شیراز در اقدامی تعجب برانگیز ساخت ۴ طرح را به بهانه نداشتن مطالعات تا زمان تکمیل مطالعات آن به حالت تعلیق درآورد. تونل ملل، دوطبقه سازی مسیر همت و تقاطع های قصردشت و مطهری این ۴ طرح را شامل می شوند.
ابتدا متن کامل خبر:
بنا بر پیشنهاد تعدادی از اعضای شورای شیراز مطرح شد:
احتمال توقف ۴ پروژه ترافیکی بزرگ شهر شیراز
بنا بر پیشنهاد تعدادی از اعضا و رأی اکثریت شورا، توقف چهار پروژه ترافیکی شامل تقاطعهای قصر دشت و مطهری، در کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا بررسی میشود. به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز با ارائه یک پیشنهاد خواستار توقف پروژههای قصردشت و مطهری، خیابان دو طبقه ایمان و تونل ملل تا زمان اعلام نتایج مطالعات جامع حمل و نقل شدند.
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر شیراز در حاشیه در یکصد و شصت و دومین جلسه شورا در این مورد به خبرنگار فارس در شیراز گفت: بنابر مصوبههای قبل شورا مقرر بود هرگونه پروژه عمرانی با پیشبینی بودجه شهرداری و تصویب شورا انجام شود و از آنجا که ضرورت و چگونگی اجرای پروژههای غیر همسطح شهری توسط اساتید دانشگاه در طرح جامع حمل و نقل در دست بررسی است پیشنهاد شد اجرای پروژههای تقاطع قصردشت، خیابان دوطبقه ایمان، تقاطع مطهری و تونل ملل متوقف و اجرای آن به پس از اعلام نتایج مطالعات دانشگاه موکول شود.
سید محمدرضا دیهیمی افزود: صحبت اعضایی که این پیشنهاد را ارائه کردند بر این مبنا است که با همت شورای چهارم و سوم بهقدر کافی پروژههای عظیمی مانند ولیعصر، معلم و … در دست اجرا است و از طرفی وضعیت مالی شهرداری نیز چندان مناسب نیست و با توجه به قرار داشتن در سال پایانی شورا مناسب است پروژههای در دست انجام به اتمام برسد، از سویی ما یک سال است تقاضا داریم مطالعه شود که آیا تقاطعهای اجراشده در مرکز شهر نتیجه مثبت ترافیکی داشته یا خیر که اگر نتیجه لازم را نداشته در اجرای پروژههای مشابه تجدید نظر شود.
وی سپس تصریح کرد: اگر فرض کنیم اجرای این پروژهها به نفع تسهیل تردد و حمل و نقل است باید بگوییم تنها وظیفه شهرداری حل مسائل ترافیکی نیست و همانطور که بارها توسط مدیران شهری بیانشده انسانمحوری و مناسب بودن شهر برای زیست انسانی گاه توسط طرحهای غیر کارشناسی با هزینههای میلیاردی مخدوش میشود.
دیهیمی در ادامه خاطرنشان کرد: ما نه بنا داریم حق مالکیت کسی را نقض کنیم نه به دنبال توقف طرحی هستیم بلکه خواستار آن هستیم تا زمان اعلام نظر مشاور طرح جامع حمل و نقل اقدامی صورت نپذیرد.
مظفر مختاری دیگر عضو شورا در این مورد اظهار داشت: اجرای این پروژهها کارشناسی شده بوده و لازم است برای توقف آن جلسات کارشناسی دقیقتری با حضور شهردار برگزار و موارد بازبینی شود.
سید محسن معین عضو دیگر شورای شهر شیراز نیز در همین زمینه گفت: برخی از این مصوبات در شمار پروژههای هدف ۹۰ شورای سوم، در شمول مصوبات شورای چهارم و برنامه پنجساله شهر شیراز و در بودجه بوده با یک طرح دوفوریتی و بدون حضور رئیس کمیسیون عمران زیر سؤال میرود که این روال صحیحی نیست.
این عضو شورا بیان کرد: پروژه تونل ملل مصوبه اجرایی ندارد و دوطبقه کردن خیابان ایمان در حد حرف است و نیازی به مصوبه نیست از سویی چگونه باید جواب مردمی را داد که بارها برای تملک آمده و رفتهاند و گاه اخطار دریافت کرده و برخی موارد نیز تملک شدهاند و مردم بر اساس این اقدامات ما تغییرات کلان در زندگی خود ایجاد کرده و میتوانند مدعی شوند.
معین ادامه داد: فلکه قصردشت را شهرداری شمع زده و با پیمانکار قرارداد بسته و اگر متوقف شود باید خسارت پیمانکار داده شود.وی متذکر شد: میلیاردها تومان که برای اجرای پروژه کوهسار مهدی هزینه و بر روی بلوار چمران پل احداثشده و پل ۴۵ متری تا کوچه ۹۴ قصردشت امتداد یافته و در صورت توقف واقعاً جوابی برای مردم نخواهیم داشت.
احمدرضا نقیب زاده رئیس کمیسیون حمل و نقل شورا در همین زمینه بیان کرد: هیچکدام از این پروژهها خارج از بودجه مصوب نبوده و تونل ملل نیز منتظر تحلیل ترافیکی است و بحث اجرای آن مطرح نیست و دوطبقه کردن خیابان ایمان نیز تصویب نشده است.وی ادامه داد: شهرداری کار غیرقانونی انجام نداده و اگر موردی هست بدون طرح دو فوریت باید به کمیسیون ارجاع دادهشده و بررسی شود نه اینکه چنین مباحث کلانی در قالب دو فوریت مطرح و بررسی شود.
رئیس کمیسیون تلفیق شورا اما در این مورد ابراز داشت: این مصوبه یک کار پیشگیرانه است تا بعداً در مقابل اتفاق انجامشده قرار نگیریم چنانکه در پروژه فلکه قصردشت قرار بود اقدامی نشود اما گفتند تنها کارگاه تجهیز کنیم سپس شمع زدند و گویا بنابر فشارها کار را آغاز میکنند تا اگر از آن ممانعت شد بگویند کار شروع شده است.محمدتقی تذروی افزود: اینکه چند سال است شهرداری در کوچه ۹۴ معطل شده به سبب همین عدم پیشبینی دقیق کارشناسی است.
سید کمال پاکفطرت دیگر عضو شورا نیز با تأکید بر مشکلات تملک در قصردشت و کوچه ۹۴ ابراز داشت: باید هماهنگی لازم انجام میشد و حتی ابتدا تملک صورت میپذیرفت و بعد به سمت اجرا میرفتند.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورا در همین مورد گفت: برخی موارد را ما در روزنامه خواندیم و سؤال این است که اگر قرار نیست طرحی اجرا شود مصاحبه و خبر دادن در مورد سپردن پروژه به پیمانکار با چه دلیلی انجامشده و در مورد قصردشت نیز شمع کوبیدن به معنای شروع کار است همینطور که در تقاطع میثم نیز ما تأکید بر بررسی بیشتر داشتیم و درحالیکه هنوز به کمیسیون ماده پنج نرفته وارد مرحله اجرا شد و در مورد تقاطع همت نیز در روزنامه از مالکان خواسته شده برای تعیین تکلیف مراجعه کنند ضمن این که پروژه مطهری نیز به جای صحن در کمیسیون شورا تصویبشده است.
غلامعلی ترابی تصریح کرد: ما نمیگوییم این طرحها متوقف شود اما وقتی میلیاردها تومان پول برای طرح جامع حمل و نقل هزینه شده باید منتظر نظر مشاور بمانیم که اگر گفتند اجرا شود ما نیز حمایت میکنیم اما اگر اثربخش نباشد دیگر موضوعیت ندارد چنانکه امروز تقاطع قصردشت در مرکز شهر شیراز واقع شده و ایجاد تقاطع دوسطحی جز تحمیل هزینه و تناقض با رویکرد پیاده مداری هیچ سودی ندارد.
به گزارش فارس، در نهایت اعضای شورا در یکصد و شصت و دومین جلسه علنی خود مقرر کردند این طرح با یک فوریت به کمیسیون حمل و نقل شورا ارجاع دادهشده و با حضور رئیس کمیسیون عمران و شهردار شیراز بررسی شود.
حال بررسی ابعاد مختلف این تصمیم گیری:
اینکه شورای شهر بخواهد طرحها بر اساس مطالعات جامع حمل و نقل به اجرا درآیند بسیار نیکو و پسندیده است اما سووال اصلی اینجاست که چرا برخی از این ۴ طرح که در پروژه های هدف ۹۰ قرار داشتند و باگذشت ۵ سال هنور عملیات اجرایی آنها شروع نشده دارای مطالعات کامل نیستند؟ و البته تا آنجا که ذهن نگارنده یاری می کند دو پروژه قصردشت و مطهری به علت قرارداشتن در فهرست پروژههای هدف ۹۰ دارای مطالعات و توجیه ترافیکی از سوی دانشگاه صنعتی شریف باشند. پروژه قصردشت نیز تکمیل کننده طرح بزرگ و البته تاریخی کوهسار است، طرحی که ابتدا و انتها ندارد و اگر پروژه قصردشت ساخته نشود بهتر است اعضای شورای شهر پاسخ دهند که این همه هزینه برای تملک خانه های کوچه ۹۴ قصردشت برای چه بوده و تکلیف انبوه خودروهای رسیده به تقاطع قصردشت چه خواهد بود؟
از سوی دیگر ۳ سال قبل شهردار شیراز از ساخت تونل ملل خبر داده بود و اگر این تونل دارای مطالعات نبوده چرا شورا ( در زمان این مصاحبه شورای قبل روی کار بود اما برخی از اعضای کنونی در آن شورا حضور داشتند. ) با این مصاحبه شهردار برخورد و آن را تکذیب نکرد؟ ضمن اینکه ساخت سطح دوم پروژه معلم در انتظار وضعیت مسیر همت است و اگر تصمیم خاصی درباره این مسیر وجود ندارد بهتر است ساخت پروژه معلم مسیر عادی خود را بپیماید.
در یکصد و بیستمین جلسه شورای شهر در اردی بهشت امسال، محسن معین که همواره انتقادات تند و سختی را متوجه عملکرد شورا و شهرداری درباره وضعیت اجرایی طرحها میکند و از لحاظ نشدن برنامه ۵ ساله در بودجه سال ۹۴ به شدت گلایه مند بود، از اجرای ۳۰ پروژه پلسازی در برنامه ۵ ساله شهرداری بین سالهای ۹۲ تا ۹۶ خبر داده بود که به نظر این موضوع به طور کامل فراموش شده است:
عضو شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه در برنامه پنج ساله دوم مصوب شورای شهر پیشین و کنونی تا سال ۹۶ اجرای سالانه ۶ تقاطع غیرهمسطح و در مجموع ۳۰ تقاطع تصویب شده است که متاسفانه در مرحله اجرا به کمتر از نصف کاهش یافته است تصریح کرد: توسعه سیستم حمل و نقل عمومی و قطار شهری متناسب با نیازهای شهر نیست.
موضوع دیگر زیر سووال بردن طرحهای عمرانی و ثمربخشی آنها از سوی برخی از اعضای شورای شهر است که در صورت حقیقی بودن این ادعا می بایست از صورت نهادهای نظارتی ورودی جدی به این مسئله انجام گیرد و مشخص شود چرا و چگونه میلیاردها تومان هزینه از جیب شهروندان به باد رفته و تک تک طرحهایی که دارای مشکل هستند به همراه افراد و شرکتهایی که آنها را طراحی و اجرا کرده و مسوولانی که آن طرحها را به تایید اجرا رسانده اند معرفی شوند، ضمن اینکه شورای کنونی، خود شروع کننده طرحهای مختلفی بوده که باید درباره آنها نیز بررسیهای لازم صورت گیرد.
آنچه واضح است شورای شهر در تصمیم گیری برای توسعه شهر دچار تناقض شده و بین پایان بردن طرحهای درحال اجرا و کلیدزدن پروژههای جدید مانده است و برای جذب سرمایه گذار در ساخت طرحهای گردشگری – تفریحی با مشکل روبروست تا شیراز با ضعف و کاستی جدی در این مسیر روبرو شود. اگر اقدامات انجام شده در سالهای اخیر مانند ساخت پلها و بزرگراه، سالنها و زمینهای ورزشی، توسعه فضای سبز و شروع سبزکردن ارتفاعات شیراز را در برابر اقدامات انجام نشده مانند بی توجهی به توسعه فضاهای تفریحی – گردشگری، عدم توجه به کاشت درخت انبوده در سطح شهر، وضعیت نامناسب پیاده روها و زیباسازی شهری، بی توجهی کامل به توسعه حمل و نقل و عمومی، عدم ورود سرمایه گذار و ساخت طرحهای بزرگ چندمنظوره و نامگذاریهای غیراصولی را در دو کفه روبروی هم قرار دهیم می توان قضاوت مناسب تری درباره اقدامات شهرداری و شورای شهر داشت.
در پایان بد نیست نگاهی داشته باشیم به سرفصل های برنامه نخست توسعه ۵ ساله شیراز که شهردار شیراز اعتقاد دارد می بایست ۲۰ ساله باشد و از سال ۹۲ تا ۹۶ باید به اجرا در می آمد که با مشاهده آن تنها می توان افسوس خورد که تقریبا بخش زیادی از آن به اجرا درنیامده و شیراز تفاوت چندانی با سالهای قبل خود نداشته و جا دارد شورای شهر و شهرداری شیراز درباره عملکرد خود درخصوص این برنامه که از سوی خودشان تصویب شده و میزان پیشرفت آن به شهروندان توضیح دهند تا موجب رفع ابهام افکار عمومی شوند ( این برنامه در تاریخ ۱۶ تیرماه ۹۳ در روزنامه عصر مردم چاپ شده است ):
[gview file=”http://shiraz1400.ir/wp-content/uploads/2016/06/3.pdf” height=”500px” width=”600px”]
واقعا این مدت باقیمانده رو با این شورا به خیر بگذره،
باز لااقل با پادرمیانی تک و توکی از اعضا مثل معین، دو فوریت تعلیق به یک فوریت تبدیل و برای بررسی به کمیسیون عمران فرستاده شد تا با حضور شهردار و رییس کمیسیون عمران که هر دو هم در جلسه غائب بودند بررسی بشه و فعلا از توقف طرح ها خبری نیست( البته در عمل فقط قصر دشت شروع شده و پیمانکار داره و دو طبقه همت در حد حرف هست که نهایی نشده و تونل ملل هم که احتمال بسیار زیاد منتفیه)
به هر حال یاد حرکت شورای سوم و پروژه برج تجارت جهانی، شورای اول و پروژه ثابت در گهواره دید افتادم که نشون میده باز هم زد وبند سیاسی و منافع شخصی در کاره………..
از شورایی که چند عضو با تخصص کاملا غیر مرتبط و چند عضو بدون هیچگونه سابقه اجرایی داره انتظاری بیش از این نیست… بعضیهاشون هم مثل شعرا که سر پرست استانداری فارس بوده و معاون استاندار کل آورده اش تو سخنرانیش در مورد عرضه ارزان قیمت ارزاق عمومی در ماه رمضانه…!!!!!!( فاجعه….)
تعداد قلیلی از این افراد سابقه اجرایی دارن و مفهوم پروژه، قرارداد، پیمانکار، خسارت….رو میفهمن…. باید گفت:
“ما را به خیر تو امیدی نیست، شر مرسان…..”
هر دم از این باغ بری میرسد.شورای شهر هر روز داره مهر تاییدی به بی لیاقتی خودش میزنه دوستان این افراد بی سواد نه توی شبکه های اجتماعی فعال هستن نه حتی روزنامه و سایتهای اطلاع رسانی رو مطالعه میکنند.لطفا راهی پیشنهاد بدین تا هر چه زودتر جلوی بی تدبیری این افراد در شیراز گرفته بشه..
وجود شوراهای شهر در ایران و اکثر کشورهای جهان سوم فقط اضافه کردن یک مانع بر موانع موجود است. با دقت در افراد انتخاب شده در می یابیم که اکثر آنها کوچکترین تخصص و اطلاعاتی در مسایل شهری ندارند و فقط به دنبال کسب منافع شخصی و سیاسی وارد شورا شدهاند که نتیجه آن آسیب جدی به تصمیم های مورد نیاز شهر است.
خبر بسیار جالبی است .من که نمیدانم شورای شهر چگونه تصمیم میگرند . ما که عقلمان مانند آنها نیست . ولی فقط این را میدانم که صورت مسئله خیلی ساده است و جواب آن ساده تر ، پس دیگر برای چه میگویند باید کارشناسی شود و برسی شود و تصویب شود و…….
در مورد فلکه قصردشت دو راه حل وجود دارد
۱ – تقاطع ساخته شود
۲ – ساخته نشود
در مورد راه حل دوم فقط یک نفر زحمت بکشد بیاید بگوید پس این همه هزینه برای تونلهای کوهسارمهدی و اتوبان آن و تونل ایمان و پل چمران و تملک کوچه ۹۴ برای چه بوده است .
اگر همه این پروژه ها همچنان بلا استفاده بمانند خیانت است به مردم و بیت المال ، و اگر هم بخواهند این مسیر را افتتاح کنند تکلیف سیل عظیم خودرو هایی که به میدان قصردشت می رسند چه میشوند
خلاصه راه حل ها واضح و مشخص است و میشود در عرض یکساعت تصمیم گیری کرد . خواهشا وقت را تلف نکنید و تکلیف مردم را روشن کنید
کاملا فرمایشاتتان منطقی و صحیحه
درود
دوتا سوال اینجا مطرح هست:
۱.تمام این پروژه ها حدود شش هفت ساله که مطرح شدند چرا از همون موقع تا بحال هیچ گونه مخالفتی با اجرا یا اصرار بر مطالعات کاملش نشده بود و شورا این وسط چه نقشی داشته؟
۲.حالا که مخالفتی صورت گرفته چرا این موقع که هزینه های بسیاری برای تقاطع های مطهری و قصردشت ( وهمینطور بخشی از پروژه معلم که مکمل سطح دوم خیابان ایمانه) صرف شده است؟ صرفا به این خاطر که سال اخر شورا هست و شورا نشینان میخواهند با افتتاح زودتر پروژه های دیگر ورودشون رو به شورای بعد اسان کنند؟
خدأییش معلوم هست کی به کیه؟ در شورای شهر کی به کیه؟ رابطه شهرداری و شورا چی به چیه؟ صد البته کارها باید با مطالعات تخصصی پیش بره تا به سرنوشت پروژه تاریخی کوهسار دچار نشیم. ولی نه اینجوری که همه بلاتکلیف باشند. شمع کوبی پروژه قصر دشت شبها در حال انجام است حالا آقایان میخواهند اینگونه توجیه کنند که نیازی به این طرح نیست؟ اینقدر ناهماهنگی؟ اینها حیف و میل پول شهر است. پًل چمران را زدین با اینهمه هزینه. بالاخره روزی ترافیک زیادی به قصردشت وارد خواهد کرد. تکلیف چیه؟ یک سطح پروژه معلم را متوقف کردید و این طرح نصفه نیمهٔ داره ساخت میشه حالا میگین کلا تکلیف ۲ طبقه شدن همت معلوم نیست…کلا من سردرد گرفتم . معلومه کی به کیه؟
۳ ماه از سال جدید گذشت یک پروژه طبقاتی یا تفریحی کامل و فاخر برای افتتاح در این شهر نداریم. از بس ناهماهنگی هست و کندی و تأخیرهای متوالی… آقای پاک فطرت ، با این اوصاف کارنامه ۶ ساله شما در خطر است. شما که میبینید در شورا چه خبر است پس دل از میز شهرداری بکنید، بیایید محکم و قاطع در برابر بی نظمیهای شورا بایستید. اگر به عقاید و تصمیمات خود اعتقاد قلبی دارید باید در یک اقدام محکم و ضربتی تکلیف این پروژههای بی سر انجام و بلاتکلیف را که بودجه زیادی از شهر را بلعیده اند روشن کنید. پروژه هایی که قرار بود شیرین باشد به کام شهروندان تلخ شده و با اینگونه مباحث و تصمیمات تلختر میشود. امروز شیراز را از دست انداز بزرگی که بخاطر سؤ مدیریتها و تصمیمات غلط در آن افتاده نجات دهید که فردا دیر است.
اینا دیگه نوبر هستن وقتی یکی از اعضای این شورا دنبال داماد افغانی هست چه توقعی میشه داشت از این شورا
دوستان یه پیشنهاد دارم به ساید شورای شهر برید و اعتراضمون رو به تکتک اعضای شورای شهر اعلام کنید شاید دست بردارن خدایش اینا کجا بودن انتخاب شدن ماهم که نشستسم فقط اینجا اعتراض میکنیم خوب باید عملی اعتراضمونو به گوششون برسونیم
دوست من لطفا سری به سایت شورای اسلامی شهر شیراز بزنید و پیغام خودتان را در مسیج باکسی که برای این افراد در نظر گرفته شده بنویسید ….من بارها و بارها این کار را کرده ام ولی کمترین پاسخی دریافت نکرده ام.این افراد از دل مردم بیرون نیامده اند که بخواهند به من و شما پاسخگو باشند.
چند بیت از حافظ گران سنگ که انگار برای این روزها سروده شده
ترسم که اشک در غم ما پردهدر شود وین راز سر به مهر به عالم ثمر شود
گویند سنگ لعل شود در مقام صبر آری شود ولیک به خون جگر شود
در تنگنای حیرتم از نخوت رقیب یا رب مباد آن که گدا معتبر شود
بس نکته غیر حسن بباید که تا کسی مقبول طبع مردم صاحب نظر شود
آه و افسوس که سرنوشت شیرازما با این همه غنا اکنون در دست چه کسانی افتاده است. آیا شهر از افراد دارای صلاحیت آکادمیک و تجربه عملی و آگاه به مدیریت کلان شهر خالی شده که سکان ما باید در دستان چنین اعضایی بیفتد.
آیا هزینه هایی که برای تشکیل رینگ ترافیکی انجام شده بیهوده بوده است. آیا ترافیک در قصرالدشت و محور ایمان به شکل معجزه آسا برطرف میشود که نیازی به این طرح ها نباشد. آیا اجرای تقاطع غیرهمسطح زرگری و ستارخان و کشن و یادگار امام بیهوده هستند و همین طوری بدون مطالعه و محض سرگرمی اجرا شدن که به تقاطع غیر هم سطح مطهری قدوسی نیازی نباشد.
چند سال باید بگذره تا مطالعات این پروژه های تاریخی تکمیل بشه؟
اگر اعضای شورای شهر راست میگن مواضع خودشون رو صریح و شفاف و بی پرده بگن و نشون بدهند که چه جوری فکر می کنند نه این که از زمان رای گیری تا نشستن در مسند هزاران رنگ عوض کنند . آن وقت خواهید دید شهروندان فهیم شیرازی در انتخابات آینده نشان خواهند داد که نمی شود به شعور مردم به همین راحتی توهین نمود و در قدرت تصمیم گیری برای شهروندان باقی ماند. شما به اصطلاح نمایندگان که پست ۴ ساله موقتی دارید باید بدانید ما شهروندان فهیم شیرازی به سادگی فریب شعارهای توخالی انتخاباتی شما را نخواهیم خورد و در انتخابات آتی جواب مناسبی به این نوع رفتارهای کاملا سیاسی و ناقض صریح منافع شهر و شهروندان عزیز شیرازی خواهیم داد.
جز تقاطع قصردشت بقیه مطالعه شود فکر بدی نیست تاثیر حمل ونقل و مصرف سوخت و الودگی و زیبایی شهر مهمه در سئول هم پروژه چند صد میلیارد دلاری خراب شد مطالعه اگر زد وبندی نباشد پول هاپولی شود بد نیست
اینکه پروژه کوهسار کارشناسیبوده یا نه یه بحث جداست اما الآن که ساخته شده هر بچه ۶ ساله ای میفهمه که این پروژه که بعد از مترو دومین پروژه بزرگ شیراز و احتمالاً از بزرگترین پروژه های عمران شهری ایران هست بدون تقاطع قصردش و دو طبقه همت فقط اتلاف بیت المال هست به نظرم با توجه به اینکه امکان ایجاد طومار فیزیکی شاید مقدور نباشه باید یه “طومار مجازی(کمپین امضا)” آماده بشه و به شورای شهر و شخص شهردار ارسال بشه به نظرم سایت شیراز ۱۴۰۰ میتونه از طریق اینستا همانند کاری که برای بختگان کرد این طومار مجازی رو جمع کنه تا به شورا نشینان عقل کل نشون بده که مردم مخالف چنین تصمیمی هستن
شورا در سال اخر داره عملکرد چندین ساله خودشو ضایع میکنه .
اامیرجان به نظر شما این شورا عملکرد مثبتی هم داشته که بخواد ضایع بشه. به نظر من تک تک اعضای این شورا و عملکردشان ضایع هست!
فرهاد جان
پل کابلی ولیعصر – تقاطع چهارسطحی تخت جمشید – تقاطع معلم و تقاطع مطهری در سه سال اخیر و در زمان شورای فعلی ساخته شده اند .
پارسال ۹۷ درصد بودجه مصوب شورا محقق شد و اجرای پروژه های تقاطع قصردشت و پل طبقاتی همت و تونل ملل در توان شهرداری هست و پروژه تقاطع مطهری اجرا شده و دیگه نیازی به مشاور نیست .
تقاطع قصردشت هم قطعا اجرا خواهد شد چون در صورت عدم اجرا مسیر کوهسار رو مختل خواهد کرد .
گیر مسئله به طبقاتی کردن همت شمالی هست که ان هم به دلیل تقاطعهای صاحب الامری و قدوسی و رمضانی با همت شمالی راهی بجز طبقاتی کردن همت نخواهد بود .
منظور شما از تقاطع مطهری چیه که میگید اجرا شده؟ همون تقاطع کشن منظورت هست یا تقاطع مطهری قدوسی شروع شده و ما خبر نداریم؟؟
چهارراه قصردشت نیاز به تقاطع نداره؟ مگه داریم مگه میشه؟ با این وضع فجیع و پل چمران و از اونطرف معلم که به اونجا میرسه اتفاقا خیلی نیاز داره به تقاطع . مشکل شورانشینان این هست که دیگه اخر کارشونه میخوان فقط ۲ تا پروژه دم دست رو سریع افتتاح کنن تا استفاده تبلیغاتی کنن و پروژه بلند مدت دیگه نفع شخصی براشون نداره..همین اعضا اگر دوباره انتخاب بشن و خیالشون راحت بشه صد در صد اولین جلسشون دوباره میشه از سر گیری تقاطع قصردشت..مملکت رو همین شخصی بازی ها به این وضع کشونده
درود
درباره تقاطع قصردشت شهرداری باید یه سیاست به خرج میداد و پل چمران رو در کوچه ۹۴ به زمین نمیرساند و مسیر به صورت پل تا محل کنونی ادامه پیدا میکرد!اینگونه هم هزینه های تملک کمتر میشد هم تکلیف همه مشخص بود هم میشد از قسمت زیرین پل به عنوان پارکینگ مناسب استفاده شود!تونل ملل میتواند طرح بسیار مفیدی باشد و ترافیک ورودی از شمال شهر را قبل از رسیدن به دروازه قرآن به سمت غرب شیراز و شریان های اتوبانی شهر هدایت میکند و فشار را از خیابان ها و شریانهای مرکزی میکاهد!طقاتع میدان مطهری هم پروژه ایست که واقعا کمبود آن در مسیرمطهری احساس میشود چون با تکمیل تقاطع مطهری امیرکبیر تنها تقاطع همسطح میدان مطهری خواهد بود!در این میان تنها پروژه ی همت است که واقعا نیاز به مطالعات کارشناسانه و دقیق دارد و سایر پروژه ها مخصوصا قصردشت و مطهری که مطالعات و حتی ماکت آنها چند سالیست انجام شده بی درنگ و حداقل پس از به پایان رسیدن یکی از پروژه های سنگین شهرداری مثل تخت جمشید باید آغاز به کار شوند.
با سپاس
شهرراز جان
تقاطع مطهری یا گلشن با توجه به اجرا شدن برخی از ستونها دیگه راهی برای اجرا نشدن پروژه وجود نداره و معلوم نیست چرا وسط اجرای پروژه مسایل حاشیه ای مطرح میشود ؟
دوستان عزیز
میشه گفت شهرداری شیراز بالای ۹۰ % تقاطع های شیراز رو یا کاملا اشتباه ساخته و اصلا نیازی به اون ها نبوده و یا با اشتباهات فاحش ساخته.
پس بنظر من جاداره این پروژه مهم و بزرگ بدون اشتباه ساخته بشه تا آبرویی بشه برای شهرمون شیراز و بنظر من این وقفه و تفکر و مطالعه میتونه توجیه داشته باشه.
متاسفانه در شیراز در خیلی از تقاطع های بزرگ اگه از روز اول شهرداری حرص نزده بود و درست تقاطع ها و راست و چپ گرد هاشو طراحی کرده بود الان نیازی به این پل ها نبود
این شورا نتیجه ی قهر مردم با صندوق های رای و جدی نگرفتن انتخابات های شورا ها و انتخابات های محلی که به طور مستقیم با سرنوشتشان در ارتباط است می باشد ، امثال اقای شعرا در حد یک دبیر ورزش مدرسه اینگونه عنان عمران و آبادی شهر را بدست گرفتند چیزی جز رای دادن قبیله ایی و قومیتی و عدم توجه به هدف در انتخابات ایران را بیش از بیش نشان میدهد و همچنین به ما می فهماند در این شهر با پیشینه چند هزار ساله هنوز فرهنگ انتخاب و انتخابات وجود ندارد . من واقعا برای شیراز متاسفم با این مسئولان بی لیاقت و بی کفایت و یاد کرباسچی بیچاره می افتم که تهران و اصفهان را آباد کرد و به جای تشکر و قدردانی و الگو برداری او را زندانی کردن و… آری ما در تاریخ هم ثابت کردیم ملتی هستیم به قول مرحوم جمالزاده از ماست که بر ماست .