درحالیکه کلنگ ساخت پل چمران همزمان با پل معالی آباد و پارک ۵۰ هکتاری برف فروشان به زمین زده شد، به نظر میرسد تنها پروژه پل معالی آباد عاقبت به خیر شده است! به گزارش شیراز۱۴۰۰، شاید اگر طرح پل چمران مانند پل معالی آباد خاص بود و یا پارک برف فروشان در جنوب شهر قرار داشت تا کنون ساخته شده بودند و مورد بهره برداری قرار گرفته بودند، اما انگار این دو پروژه قرار نیست تکمیل شوند!
داستان پل چمران به عنوان بخشی از پروژه بزرگ کوهسار، مانند سرنوشت کلی این بزرگراهپل روگذر چمران همچنان مبهم است و مشخص نیست ابتدا و انتهای آن یعنی اتصال به بلوار چمران و چهارراه قصردشت به چه شکل خواهد بود و این اتصال در چه زمانی رخ خواهد داد! آنچه در تصاویر مشخص است اجرای رمپهای پل در دهانه تونل و حذف لوپها و توقف کار در سمت کوچه ۹۴ قصردشت به دلیل عدم انجام تملکهای مورد نیاز است. حال باید منتظر نشست و دید چه بر سر پروژه ده ساله کوهسار در سال جاری خواهد آمد.
عکس : مهدی دهدشتی
حذف لوپ ها اشتباه بود
گفتن به جاش پل نعلی میسازیم اما کو؟
دروغگوها
تقاطع ۳ سطحی قصردشت رو باید امسال اجرا کنند . تعریض میدان قصردشت اسفندماه شروع شد . مابقی مغازه ها هم باید زودتر تخریب شوند و املاک باقی مانده در کوچه ۹۴ باید سریعتر تملک و تخریب شوند . صحبت هست که ابتدا زیرگذر تقاطع ۳ سطحی قصردشت رو اجرا کنند .
طبق گفته ها اگر بخوان تقاطع قصروالدشت رو شروع کنند از اردیبهشت ماه این کار رو میکنند(البته چند سال میشه که از این اگرها از مسوولین میشنویم و تمومی هم نداره، به قول معروف اگر رو کاشتن سبز نشد)
ارتباط سرعت انجام این پروژه با جنوب شهر یا شمال شهر بودن چی هست؟!
صادق جان پارک های جنوبشهر دارن با سرعت بیشتری ساخته میشن، نمونش پارک نهالستان و پارک مادر
اطلاعی راجع به زمین های اون منطقه ندارم ولی مشکل اصلی شهرداری در اجرایی کردن پروژه ها به تملک زمین هایی که متولی اونها سازمان اوقاف (سازمان زمین خواری ) هستش , برمیگرده وگرنه زمین هایی که مردم مالک اونها هستند معمولا راحت مورد تملک شهرداری قرار می گیرند
در این پروژه ها، مشکل بر سر زمینهایی هست که مردم عادی مالکشون هستند امین جان
درود.
متاسفانه در ساخت این پل ها شاهد تعلل و کم کاری هستیم.و باز هم همین پل به ریه های شیراز آسیب وارد میکند.
اما مسئله ی اشتباه تر، عدم اتصال مستقیم پل ایمان به پل میدان قصردشت است. این نوع طراحی، باعث دوگانگی و بالا و پائین شدن های اضافی در مسیر میشود. خوب بود که پلی بلافصل، تونل های ایمان را به میدان معلم وصل میکرد.
سازمان عمران بنا داشت که دو پل نعلی شکل در طرفین پل احداث کند. اما هنوز کاری انجام نشده و بدون دسترسی چمران به کوهسار، این پروژه عظیم کارایی نخواهد داشت و هزینه ها بیهوده خواهد بود.
با احداث پل های نعلی محور چمران هم بزرگراهی میشه.
پل روگذر چمران هم باید بدون اختلاف ارتفاع به تقاظع قصردشت وصل بشه نه مثل بلوار باهنر بالا و پایین بشیم.
ادامه مسیر بزرگراه تا محلاتی و صدرا به علت احداث بیمارستانها و نا ایمن بودن بلوار ورودی صدرا و کوتاه شدن مسیر و اتصال به ازادراه اصفهان شیراز هم یک اولویت هست که شهردار صدرا مخالفش هست.
از اجرای تونول های دوقلوی اکبراباد هم بعد از چند سال هنوز خبری نیست
این در حالیه که حتی شهرهای مثل کرمان و اهواز رینگ های بزرگراهی شهری شون کامل و در حال تکمیل و رو به اتمامه.
اونوقت شهرداری اعلام میکنه ما تعداد پروزه های عمرانی مون از تهرانم بیشتره بله چون شهرداری طرح های مثل اجرای جوب و .. اینارو حساب میکنه اما از طرح های کلان مثل نهضت بزرگراه سازی که شهرداری های تهران و اصفهان ازش صحبت میکنند درشیراز خبری نیست
شیراز۱۴۰۰ گرامی لطفا مطلبی هم در مورد اراضی مورد مناقشه ی دانشگاه شیراز و علوم پزشکی شیراز تهیه کنید که کجا هستند و چه طرح هایی برای آن ریخته شده.
ممنون و سپاس فراوان
آرمین عزیز قبلا به صورت کامل اطلاع رسانی کردیم که می تونید در لینک زیر مشاهده کنید…
http://shiraz1400.ir/?p=17341