کلنگ زنی اولین دوربرگردان نعلی شکل غیر همسطح شیراز در بلوار چمران به زمین زده شد. به گزارش شیراز۱۴۰۰، شهردار شیراز با بیان اینکه دوربرگردان های نعلی شکل چمران برای اولین بار در شیراز کلنگ زنی می شود اظهار داشت: دوربرگردان هایی به منظور ایمن سازی محور و کنترل تردد و روان سازی پروژه های کوهسار مهدی عج و پل ایمان روی محور چمران اجرا می شود. او با اشاره به هزینه ۱۶۰ میلیارد ریالی اجرای این پروژه گفت: تکمیل رینگ خارجی و روان سازی ترافیک در محور چمران و تامین دسترسی ها از بلوار چمران به بلوار ایمان و برعکس از جمله اهداف این پروژه است.
شهردار شیراز درباره ضرورت این دوربرگردان نعلی شکل گفت: با توجه به افتتاح پروژه کوهسار مهدی عج و سراز ریز شدن ترافیک در بلوار چمران و پل ایمان احداث این دور برگردان جزء اولویت ها است. علیرضا پاک فطرت تصریح کرد: بلوار چمران یک بلوار حادثه خیز شهر شیراز بود که با نصب دروبین های کنترل سرعت، تصادفات منجر به فوت کاهش یافت که اجرای دو دستگاه دور برگردان غیر همسطح نعلی باعث کم شدن ترافیک و کاهش تصادفات می شود
شهردار شیراز خاطر نشان کرد: امیداریم با توجه به اهمیت پروژه دوربرگردان نعلی شکل در محور چمران با همکاری پلیس راهور ظرف مدت یکسال این پروژه به بهره براری برسد.
آرش فرج زاده معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز نیز با بیان اینکه ۲ فاز از پروژه کوهسار مهدی عج افتتاح و فاز ۳ در حال اجرا است گفت: با افتتاح تقاطع های نعلی شکل در بلوار چمران تعداد پل ها و تقاطع های پروژه کوهسار مهدی عج به ۲۰ عدد خواهد رسید. او تصریح کرد: در این پروژه سعی شده است کمترین تخریب محیط زیستی انجام شود و مدت زمان انجام پروژه با توجه به معضلات ترافیکی ای محور ۱۸ ماه پیش بینی شده که با تاکید شهردار محترم شیراز در صدد کاهش زمان اجرای پروژه هستیم.
امیدوارم فقط باغات آسیب نبینن
از شهردار بابت این زحمات ممنون هستیم راستی پروژه جام جم کی آغاز میشه ؟
آیا برای ورودی شهرک ولفجر و ترافیک بلوار امیر کبیر به دلیل وجود دور برگردان ها طرحی دارن امین جان؟؟؟
اطلاعی ندارم متاسفانه
عجببببب
خنده داره بجایی که از روی پل این لوپ هارو بزنن از روی زمین زدن
این پلها برای حفظ فضای سبز ساخته شدن
امین جان من فکر میکنم این پلها به نوبه خود باز هم فضای سبز را تخریب خواهند کرد چرا که هر ۲ نقطه ورود و خروج آنها از روی زمین و جائی است که بالاخره خیلی در چمران فضای سبز هست…ایکاش در کنار ساخت این پلها، با ساخت رمپ هائی اتصال بلوار چمران به فلکه قصردشت و ایمان مقدور میشد. این رمپها میتونه از دو طرف پًل چمران و بر فراز رودخانه خشک ساخته بشه و یک دسترسی خوب و مستقیم بین چمران و ایمان ایجاد کنه. و صد البته نیازمند ساخت پًل روگذر فلکه قصردشت برای تکمیل خواهد بود.
کاملا درست میگی امیرجان، اما باز میزان تخریب بسیار کمتر خواهد بود چون اولا یک طرف میفته روی رودخانه خشک ، اون طرف هم میتونن با کمترین تخریب این کارو انجام بدن، اما ساخت اوپ کامل، بخش زیادی از باغها رو از بین میبرد
درود بر شما
ای کاش به جای ۲دور برگردان نعلی شکل فقط یکی در بخش شرقی بولوار چمران ساخته میشد و برای قسمت غربی ، چهارراه نیایش رو به پل و زیرگذر تبدیل میکردند و سپس ۲ پل نعلی شکل بر روی ۲طرف زیرگذر تعبیه میشد که هم رفت وآمد و دسترسی های مختلف و ایمن از بولوارهای نیایش ، شاهد و چمران به یکدیگر میسر میشد هم دوربرگردان های غیر همسطح تعبیه شده بر روی زیرگذر ایمنی و سهولت جابه شدن در بولوار چمران را به ارمغان می آورد.
بعد از نیایش هم یک دوربرگردان ساخته میشه
دقیقا منظور من این هست ک این زیرگذر به جای دوربرگردان نعلی بعد از نیایش ساخته شود!
دوربرگردان سوم هم بزودی کار ساختش شروع میشه
کی میشه این سنت رنگ کردن جدول ها تو ایران از بین بره!زشت می شه بدجور
خیلی خوبه این طرح. دوستان توجه داشته باشیم که هدف بزرگراه کوهسار فقط بلوار چمران نیست که انقدر نگران کم لوپ بودن پلش باشیم. فاز بعدی بنظرم مهمترین قسمتش میشه. بسته شدن دوربرگردون های چمران واقعا برای مشکل ترافیک عالیه. فقط یه مشکل هست، برای دسترسی به بیمارستان رجایی و چمران یکم راه آمبولانس ها از غرب به شرق دور میشه
ایولاااا به شهردار پرکاررر..واقعاااا شیرازو متحول کرد انصافاااا.لطفا جبهه نگیرید.اگه این روند ادامه داشته باشه با مدیریت محکم و تسریع درپروژه ها بیشک سال۱۴۰۰شیراز ابرشهر پروژه های کلان طراحی شده کشور هست.ضمن اینکه باید و باید تو این چن سال به ایجاد و توسعه اماکن گردشگری توجه ویژه ای بشه.همه این اقدامات مدیریت دلسوز و باغیرت میطلبه.به امید پیشرفت ثانیه به قه ثانیه شهرمون شیرررراززززز.افتخار کنید به شهرتون رفقااااااا.مرسی از امین جان
امین جان پیمانکار این پروژه چه شرکتی هست؟
سارمان عمران شهرداری شیراز
اگه میشد بعد از پل کابلی به سمت پیر نیا هم دور برگردون نعلی شکل میزدن مشکل ترافیک بعد از پل هم حل میشد ولی فک کنم بدلیل تعداد زیاد مغازه ها در دو طرف بلوار امکانش وجود نداشته باشه
ایا این پروژه متوقف شده؟