تاریخ : سه شنبه, ۸ خرداد , ۱۴۰۳ Tuesday, 28 May , 2024

آخرین اخبار

حافظیه همچنان در صدر پربازدیدترین جاذبه تاریخی کشور در نوروز پیروزی تیم بسکتبال لیموندیس شیراز برابر تیم مس رفسنجان دو کشته و سه مصدوم در برخورد کامیون با خودرو سواری 🎥: مرگ ۸ نفر بر اثر گازگرفتگی در فارس 📸 افتتاح باند جنوبی بزرگراه کوهسار و سپس تعطیلی آن! فجرسپاسی برابر نفت مسجد سلیمان شد 📸 برداشت گل نرگس از بزرگترین نرگس زار دیم کشور شکست تیم لیموندیس شیراز مقابل نماینده آبادان 🎥 معرفی پروژه پارک آبی شیراز 🎥 ادامه روند ساخت بزرگراه شرق شیراز ارایه لایحه بودجه ۲۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی شهرداری شیراز در سال ۱۴۰۳ پروژه نیمه کاره و شکست خورده المان ورودی غربی شیراز خرید آنلاین تنقلات تا ۵۰% تخفیف در شیراز: لذت خرید بدون دردسر حوادث بی پایان رانندگی در آزادراه شیراز – اصفهان 🎥 تصاویر هوایی از طبیعت برفی فارس گلایه شهردار شیراز از شرایط تامین واگن برای خط ۲ مترو گازگرفتگی ۳۸ نفر در استان فارس تبلیغات گسترده در صفحات اینستاگرام شیراز بازگشت خطوط شبانه اتوبوس به شیراز ورود سامانه بارشی به فارس

13

شهردار شیراز: خطوط ویژه اتوبوس در مناطق ترافیکی شیراز، راه‌اندازی می‌شود

  • کد خبر : 14259
  • 03 آبان 1393 - 21:48

سرویس وعده‌ها: در مراسم افتتاح تقاطع غیر هم سطح احسان، شهردار شیراز از راه اندازی خطوط BRT خبر داد. brt [800x600]
به گزارش شیراز۱۴۰۰، علیرضا پاک‌فطرت با اشاره به اینکه کلانشهر شیراز به دلیل مهاجرپذیر بودن و قرار گرفتن در مسیر سه استان جنوبی، بسیار پرازدحام است، افزود: کلانشهر شیراز نیاز به راه‌اندازی خطوط BRT و تقویت سیستم حمل‌ونقل عمومی در کنار راه اندازی قطار شهری دارد.

وی بیان داشت: در کلانشهر شیراز به عنوان پایتخت فرهنگی کشور زیبنده نیست خیابان زند آنکه یکی از قدیمی‌ترین خیابان‌های این شهر است، نرده داشته باشد اما با کمال تأسف برای خطوط ویژه این نرده‌ها لازم و ضروری شده است زیرا برخی با بی‌توجهی، این خط را از کار انداخته‌اند.

شهردار شیراز اضافه کرد: راه‌اندازی BRT در کنار قطارشهری برای شهر شیراز با جمعیت یک‌میلیون و ۶۰۰ هزارنفری از هر سیستم حمل‌ونقل عمومی مهم‌تر است و اگر پلیس راهور با شهرداری شیراز تعامل و همکاری داشته باشد با اجرای طرح خطوط ویژه اتوبوسرانی بسیاری از مشکلات ترافیکی برطرف می‌شود.

شیراز۱۴۰۰: متاسفانه پلیس محترم راهور تا به حال به هیچ وجه به وعده داده شده مبنی بر کنترل عبور و مرور در خط ویژه عمل نکرده است. علی رغم تمام اطلاع رسانی‌ها و بیان خواسته‌های شهروندان، اما تا به حال جواب مناسبی دریافت نشده است و معلوم نیست که سرنوشت خط ویژه چه خواهد شد. قسمت تعجب برانگیز این داستان، وجود ایستگاه اتوبوس در وسط خیابان است آن هم در حالی که خط اتوبوس، به هیچ وجه ویژه نیست!!!

«نظرات، فقط به صورت نوشتار پارسی و مرتبط با موضوع منتشر می‌شوند»

«با ورود به این لینک، وارد قسمت بحث آزاد شوید»

telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=14259

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 23در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲۳
  1. وقتی کاری شتاب زده و بدون هماهنگی و لجبازی انجام بشه همین میشه . میگم بی ار تی نباید باشه یا باید باشه ولی شهردار میگه باشه راهور میگه نباشه شورای شهر ساز خودش رو میزنه مردم یه نظری دارن هر کس از هر تریبنی یه نظری میده اخرش میشه همین . یکی نیست بگه شما وقتی راهور میگه نه چرا اجرا میکنید که اونا پشتیبانی نکنن و بشه معضل

  2. مهندس پاک فطرت در صحبتهایشان از شیراز پایتخت فرهنگی استفاده میکنند ولی در سایت شهرداری و در تابلوهای شهر این عنوان استفاده نمیشود ؟
    عنوان شیراز سومین حرم اهل بیت و پایتخت فرهنگی ایران اسلامی بهترین عنوان برای شیراز هست و شورای شهر هم باید این عنوان را مصوبه کند . در غیر اینصورت مشخص خواهد شد که از ترس مسئولان اصفهانی اینکار صورت نمیگیره .

  3. نیرو انتظامی شیراز همه میدونن از یکسری افراد کم سواد و غیربومی تشکیل شده، که ترافیک واسشون مهم نیست. تعامل بین سازمان های دولتی در استان فارس غیرممکن هست. نمونش تولیت حرم شاهچراغ با میراث فرهنگی و شهرداری. نیروانتظامی و شهرداری. و …

  4. بابا راه اندازی خط ویژه اگه قرار باشه از همین اتوبوس های فعلی استفاده بشه که زیاد تاثیگذار نیست. بی آر تی اتوبس هاش آقای پاکفطت مخصوص هست و همان طور که استظهار دارید به زنگ قرمز هست. در خیابون زند باید نرده کشی بشه و بی آر تی راه بیفته و ایستگاه های مخصوص بی آر تی وسط رفوژ میانی ساخته بشه و روبه روی هر ایستگاه هم پل عابر پیاده ساخته بشه که مسافر به محض پیاده شدن از اتوبوس با پل عابر پیاده به هر طرف خیابون که میخاد بره. چون نرده کشی شده و حجم مسافران هم زیاده اگر پل عابر پیاده پیش بینی نشه تصاف ایجاد میکنه زمانی که مسافر بزنه وسط خیابون. در کل اول باید اتوبوس های بی آر تی رو خریداری کرد اینجور که به نظر میرسه شهرداری هیچ اقدانی برای این اتوبوس ها نکرده و اگه اتوبوس ها خریده بشن راه اندازی خطوط بی آر تی کار دیگه ای نخواد داشت. ۹۰ درصد خرید اتوبوس. خط ویژه با بی آر تی تفاوت داره

  5. به نظر من که تا گلستان نیازی به BRTنداره فقط یه قسمت از اون مسیر ترافیک داره اونم نزدیکه صنایع خطوط BRTباید در خیابان زند خیابان استقلال پاسداران رجایی باشه (یعنی از باسکول تا میدان احسان) و واقعا BRT باشه با اتوبوس مخصوص خودش وایستگاه های مخصوص خودش با دسترسی کامل با پل هوایی …. تو تهران که کاملا به پل تجهیز هستن هم برقی هم معمولی در سال کلی تصادفات داره وای به حال اینکه نباشه

  6. بی ار تی بیشتر به درد بزرگراه میخوره چون دور برگردون نداره که شیراز نداره تو بلوار کاراییش کمتر میشه در محل تقاطع خطر تصادف با خودروهای در حال دور زدن زیاده.
    اتوبوسهای بی ار تی از دو طرف چپ و راست در دارن که این مزیت باعث میشه ایستگاه در مرز بین لاینهای رفت و برگشت قرار بگیره (و دسترسی به ایستگاه ها با پل هوایی عابر) نه مثل زند وسط خیابون ایستگاه سبز بشه چون باز تو شیراز اتوبوس چپ در نداریم باید تو خیابون ایستگاه بزنن.که شرط میبندم شهرداران همچین آگاهی ندارن.
    فقط با نصب دورین های نظارتی و جریمه های سنگین میشه از ورود خودروهای شخصی و تاکسی جلوگیری کرد.

  7. ” اما با کمال تأسف برای خطوط ویژه این نرده‌ها لازم و ضروری شده است ”
    شهردار شیراز ، چند ماه قبل : اهل آزمون و خطا نیستیم ”

    از خط ویجه !!! که خیر ندیدیم. امیدوارم بی آر تی زودتر راه بیافته.

  8. میتونن به جای نرده از موانع ۲۵ سانتی استفاده کنن که هم منظره به هم نخوره و هم ماشینها وارد این خطوط ویژه نشن.

    • سعید جان موانع ۲۵ سانتی منظره خوبی داره ولی از ورود عابرین پیاده جلوگیری نمیکنه . فرهنگش تو شیراز نیست باعث تصادف اتوبوسهای تندرو با عابرین میشه.

      • نتیجه گیری مانعی بهتر از نرده ها نیست چرا لجبازی میکنید

      • یعنی به نظر شما کسی نمی تونه از روی نرده عبور کنه

      • به نسبت الان نه کمتر میتونستن خلوتی باغچه و خط ویژه و تصاویر اینو نشون میداد حتی تردد عابر پیاده ها هم مرتب شده بود

  9. به نظر من الان بهترین موقع برای در نظر گرفتن خط ویژه برای خیلی از جاهایی هست که در آینده شلوغ میشه نه اینکه بعدا که شلوغ شد یادشون بیوفته باید نرده کشی کنن و نظم و چهره ی خیابون رو نابود کنن.
    راستی ادمین فعلا خبر ندارید از کی قراره بنزین یورو ۴ تو شیراز توزیع بشه؟؟

  10. حداقل باید تهران را در این زمینه الگو قرار بدهند و چند کار برای احداث خطوط بی ار تی لازم است
    ۱- خرید اتوبوس های چپ در
    ۲- احداث مسیر ، شامل ایستگاه ، پل عابری که مسافرین را از دو طرف خیابان به ایستگاه انتقال بدهد . البته با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از مسافران افراد سالخورده هستند این پل ها حتی المقدور باید مکانیزه باشند.
    ۳- تجمیع خطوط واحد عبوری با مسیر موازی. یعنی خط بی ار تی فقط باید اتوبوس بی ارتی در آن حرکت کند و سایر خطوط باید در مسیر مشترک حذف شوند.
    ۴- نظارت پلیس راهور برای عدم تردد سایر وسایل نقلیه در مسیر

    خب حالا به نظر شما شهرداری و پلیس شیراز توانایی مالی، مدیریتی و فکری این کارها را دارند?

  11. چند سال است که شهرداری اتوبوس جدیدی به شهر اضافه نکرده است به بهانه این که تولید اتوبوس در داخل کاهش یافته و باز سازی برخی از اتوبوس های قدیمی را در دستور کار دارند ولی در تهران با توجه به نفوذ سیاسی و بنیه مالی خوب شهرداری تهران عمده اتوبوس های بی ار تی را از چین خریدند و به سرعت بکار گرفتند

    نکته دیگر هم این است که احداث خطوط بی ارتی با رانندگان بخش خصوصی میسر نیست،در تهران حرکت این اتوبوس ها بارعایت دقیق تعرفه است و موقع سوار و پیاده شدن یا حرکت در مسیر اتلاف وقت معمول راننده های بخش خصوصی را ندارند چونکه تعداد مسافر داخل اتوبوس براشون اهمیت نداره و فقط تعرفه براشون مهمه

  12. پول ملت مفته مگه که ۱روز نرده میذارن ، فردا بر میدارن ، پس فردا باز میخوان نرده بذارن؟؟
    اگه برید با یه ارگان دیگه جلسه بذارید و مشورت کنید ، غرورتون لکه دار میشه؟

  13. اگر خوش سلیقگی به خرج بدن و از نرده ها یی با طرح های زیبا و مدرن با همون رنگ خاکستری ساده استفاده بشه بهتره . رنگ زرد و نارنجی بسیار زشت و فضا رو نا هماهنگ میکنه در خیابان.
    در مورد اتوبوس هم در نمایشگاه تهران که چند روز پیش افتتاح شد نسل جدید اتوبوسی رو نمایی شد که دارای در در سمت راست و چپ بود .. ( مانند اتوبوس حمل مسافران هواپیما)

  14. یعنی میشه شیراز مثل عکسی که انداختین بشه؟؟!!اتوبوس کثیف وپرسروصدا،راننده طلبکار و نامرتب درحال چایی خوردن وتخمه شکستن،عابرین پیاده وسط خیابان،مسافرکشی که میخاد مسافر بزنه و ۲۰تا ماشین پشت سرش بوق بوق میکنن،دست فروشان ومتکدیان گوشه پیاده رو،چاله وچوله ها و مصالحی که همه جا از مدتها پیش ریخته،ماشین آشغالی که دراوج شلوغی میخاد زباله جمع کنه،ماشینای پخش مواد غذایی به سوپری ها که هر جا میخان می ایستند و و و…

    • بله محمد جان…میشه…فقط خودمون باید بخوایم و دست از خواسته هامون برنداریم و پیگیر باشیم.

  15. درود…صابر جان خط های ۲۴ ساعته اتوبوسرانی شیراز کدامند؟….من روز یکشنبه طرفای ۱۱ شب میرسم ترمینال کاراندیش و میخوام از اونجا برم معالی اباد…اون موقع اتوبوس هست؟….چون شنیدم چند تا خط ۲۴ ساعته هم وجود دارد…..سپاس

  16. جریان خیابان انقلاب حد فاصل میدان بسیج تا میدان امام حسین به چه صورت هست و از کی اجرا میشود و آیا خط بصورت رفت و برگشت هست ؟

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.