تاریخ : دوشنبه, ۵ آذر , ۱۴۰۳ Monday, 25 November , 2024

آخرین اخبار

ساخت همزمان ۴ خط مترو در شیراز 🎥: پیشرفت ۸۵ درصدی زیرگذر گویم گلسنگ و حفاری کوه رحمت برای تخت جمشید خطرناک تر است یا کنسرت؟ 🎥: آخرین روند ساخت زیرگذر گویم 🎥: ساخت بزرگترین پارک آبی کشور در شیراز 🎥: ساخت بزرگترین آکواریوم کشور در شیراز کمبود زمین مسکن ملی در صدرا ساخت ۶ شهرک جدید مسکونی در فارس 🎥: آخرین وضعیت احداث دوربرگردان اردی‌بهشت شیراز – تیر ۱۴۰۳ ثبت ملی ۹ درخت کهنسال در فارس حافظیه همچنان در صدر پربازدیدترین جاذبه تاریخی کشور در نوروز پیروزی تیم بسکتبال لیموندیس شیراز برابر تیم مس رفسنجان دو کشته و سه مصدوم در برخورد کامیون با خودرو سواری 🎥: مرگ ۸ نفر بر اثر گازگرفتگی در فارس 📸 افتتاح باند جنوبی بزرگراه کوهسار و سپس تعطیلی آن! فجرسپاسی برابر نفت مسجد سلیمان شد 📸 برداشت گل نرگس از بزرگترین نرگس زار دیم کشور شکست تیم لیموندیس شیراز مقابل نماینده آبادان 🎥 معرفی پروژه پارک آبی شیراز 🎥 ادامه روند ساخت بزرگراه شرق شیراز

14

۷ ماه از سال ۹۳ گذشت و BRT به شیراز نرسید!

  • کد خبر : 14238
  • 09 آبان 1393 - 19:40

در حالیکه تمام کلانشهر‌ها با جمعیت بالای یک میلیون نفر از سامانه اتوبوس‌های تندرو (BRT) درحال استفاده و بهره برداری هستند، شیراز از این غافله عقب مانده است. به گزارش شیراز۱۴۰۰، همزمان با آغاز طرح ترافیک بود که مسوولان از راه اندای خط BRT در مسیر بلوار زند، خبر دادند که شهروندان با شک و تردید به این خبر نگریسته و در تعجب بودند که شهرداری چگونه توانسته است در این زمان محدود، هم تجهیزات و ایستگاههای خط BRT را تهیه کرده و هم اتوبوسهای میلیاردی را خریداری کند. اما هنگام تجهیز و راه اندازی خط ویژه فرارسید و شهروندان شاهد راه اندازی خط ویژه‌ای بودند که تنها نام BRT از سوی مسوولان محترم برروی آن گذاشته شده بود و هیچکدام از مشخصه‌های سامانه اتوبوس تندرو را نداشت!

حال با گذشت چند سال از ورود اتوبوس‌های BRT به تهران و تبریز و به دنبال آن در شهرهای مشهد و اصفهان، اکنون این نوع از اتوبوس‌ها به اهواز هم رسیده و مسوولان محترم شهرمان همچنان در کش و قوس تخصیص اعتبار برای خرید اتوبوس‌های BRT هستند تا شیراز همچنان شهری دنباله رو در حمل و نقل شهری باشد نه پیشرو!

خطوط BRT (تهران)

خطوط BRT (تهران)

اکنون جدا از اتوبوس‌های BRT که شیرازی‌ها تنها وعده آن را شنیده‌اند، تاکنون خبری از ۵۰ دستگاه اتوبوس LowFloor خریداری شده در نمایشگاه خودروی شیراز که قرار بود یکماهه تحویل داده شوند، از سوی دست اندرکاران منتشر نشده است.

به گزارش شیراز۱۴۰۰، آنچه واضح و مشخص است ناکارآمدی ناوگان حمل و نقل عمومی شیراز است که بخشی از آن فرسوده شده، از راه اندازی سیستم‌های BMS و AVL با گذشت چند سال از وعده راه اندازی خبری نیست، اتوبوس‌ها کثیف و فاقد پرده و کولر بوده و تعدادی از آن‌ها به اندازه چندده خودرو دود تولید می‌کنند و اکثر رانندگان، اتوبوس را با تاکسی اشتباه گرفته و در نبود نظارت مناسب، هرگونه که دوست داشته باشند رفتار می‌کنند.

حمل و نقل عمومی شیراز در بخش اتوبوسرانی نیازمند پوست اندازی جدی است تا از حالت رخوت کنونی خارج شده و بازدهی آن افزایش یابد تا شهروندان با روی بازتری نسبت به استفاده از حمل و نقل عمومی اقبال نشان دهند و باید در انتظار اقدامات مجموعه شهرداری و شورای شهر نشست و دید که آیا همانند تحول در بخش عمرانی می‌توان شاهد تغییر در بخش حمل و نقل عمومی بود یا خیر.

«نظرات، فقط به صورت نوشتار پارسی و مرتبط با موضوع منتشر می‌شوند»

«با ورود به این لینک، وارد قسمت بحث آزاد شوید»

telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=14238

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 23در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۲۲
  1. آره….خداییش اتوبوسای شیراز به نسبت کلان شهرای دیگه خیلی قدیمیه!

  2. راستی از اتوبوسهای خریداری شده هیچ خبری نیست ….چرا در شیراز مسولان سازمان اتوبوس رانی بی حا ل و واقعا بی مسولیت هستند ….. وضع اتوبوسهای شیراز افتضاح است

  3. واقعا مایه تاسف اینم از شهر ما! شهری که بعد از تهران دومین شهر ایران بود که سازمان اتوبوس رانی در اون تاسیس شد ولی حال و روز این روز های اتوبوس رانی شیراز واقعا خرابه! چه از لحاظ تجهیزات چه از لحاظ نحوه فعالیت! البته مطلب خودش کامل بود و نیازی به اضافه کردن حرفی بهش جز تاسف نیست!

  4. بی ار تی بیشتر به درد بزرگراه میخوره چون دور برگردون و چراغ قرمز نداره که شیراز بزرگراه نداره تو بلوار کاراییش کمتر میشه در محل تقاطع خطر تصادف با خودروهای در حال دور زدن زیاده.
    اتوبوسهای بی ار تی از دو طرف چپ و راست در دارن که این مزیت باعث میشه ایستگاه در مرز بین لاینهای رفت و برگشت قرار بگیره (و دسترسی به ایستگاه ها با پل هوایی عابر) نه مثل زند وسط خیابون ایستگاه سبز بشه چون باز تو شیراز اتوبوس چپ در نداریم باید تو خیابون ایستگاه بزنن.که شرط میبندم شهرداران همچین آگاهی و سواد ندارن.وقتی فرق بلوار و بزرگراه نمیدونن فرق بی ار تی و خط ویژه رو هم نمیدونن

    • درسته ایمان جان برای بی آر تی باید از طریق پل هوایی مسافرین به وسط بلوار(ایستگاه اتوبوس) دسترسی داشته باشند و همچنین باید برای جلو گیری از اتلاف وقت دیگر مسافرین در هنگام عبور از پل هوایی از کارت اتوبوس(پول الکترونیکی)قبل از سوار شدن به اتوبوس استفاده بشه(مانند مترو) تا خط بی آر تی به حد اکثر کارایی خودش برسه

  5. متاسفانه با توجه به وضعیت فعلی حمل و نقل عمومی شیراز از دید قریب به اتفاق شهروندان استفاده از این ناوگان معنای بی کلاس بودن یه خود گرفته. در حالی که با تجهیز کردن به امکاناتی در حد و حدود استانداردهای جهانی از جمله در نظر گرفتن راحتی مسافر ، اینترنت وایرلس و غیره ، بستر فرهنگ سازی استفاده از حمل و نقل عمومی افزایش یافته که در دراز مدت بازخورد مثبت به نفع شهرداری محترم میباشد.

  6. الان تنها موردی که شیراز بسیار عقب می باشد حتی از اهواز و یزد در زمینه اتوبوسرانی می باشد مسئولین سازمان اتوبوسرانی شیراز بسیار ناکارامد و ضعیف هستند دائم هم وعده می دهند.
    ضمنا تلفن مشخصی هم برای شکایات وجود نداره

  7. متاسفانه چند سالیه که شهرداری اصلا به نوسازی حمل ونقل عمومی خصوصا اتوبوسرانی رسیدگی نمیکنه و به جاش کلی پارکینگ و تقاطع های غیر همسطح داره میسازه

  8. من سوال دوستان را از مسولین پرسیدم پاسخ دادند:
    بودجه نداریم تحریم هستیم در عوض بهترین مدیران دنیا را داریم. سپاسگزاریم که ما را با اهواز و تبریز مقایسه کردید و با شهرهای پیشرفته دنیا مقایسه نکردید

  9. اتوبوس رانی شیراز جای تاسف و خجالت داره واقعا شرم اوره و در حد شیراز نیست باز اگه دوستان حمله نکنن اتوبوس های ناوگان حمل و نقل کرمان خیلی بهتر و شیک تر از شیراز هست اینو با چشمای خودم دیدم این اتوبوس های اسکانیاهای جدید وحشتناک دود میکنن در حالی که جدید هم هستن

  10. تهران و مشهد و اینا که سهله، رشت هم brt داره 😐

    • اون دیگه الکیه
      همین مشهد و اصفهان و تهران هم که دارن بعضی از استاندارهای بی ار تی رو ندارن یعنی نمیشه بهشون گفت خطوط بی ار تی

  11. اتوبوسرانی شیراز همه چیزیش از صدر تا ذیل اعصاب خوردکن هست

  12. پاکً فطرت فقطً همون ٢ -٣ سال اول کار میکرد
    الان فقط شده وعده
    شهر بازی که استاندار گفت میسازیم و میشه مدرنترین تو خاور میانه کو خبرش؟؟؟؟
    اون برج تاریخ چی شد؟؟؟
    جدیداً که نصفه هم کار میکنن
    نمونش پل ستارخان که یه سمت زیبا سازی بدنه نشده
    یا اون دیوارای همت شمالی که نصفه کا گلً کردن و نورپردازی
    گزارش ١۵ روزه هم که دیگه نیست!!!!!

    • انصاف هم چیز خوبیه، قطعا کارای شهردار بی نقص نیست اما این همه پروژه که تو سه چهارسال اجرا شد چند برابر کل پردژه های تاریخ شیراز هستن، ۳تا تونل، پلهای چند سطحی، اتوبان، شروع پارکهای بزرگ، مترو، فروش اوراق مشارکت و … .

      برج تاریخ هم تملک سنگین داره و درحال انجامه…

    • قرار نیست پل های بتنی بدنه سازی بشه مطمئنا زیبا میشه اما تو امریکا هم پل های داخل شهر بدنه سازی نمیشه رنگ آمیزی هم نمیشه نورپردازی میکنن که نورپردازی داره

  13. بالاخره باید با این واقعیت روبرو شد که متاسفانه اکثر خیابان های شیراز گنجایش ایجاد خط بی آر تی رو نداره مگر اینکه بیشترشون رو یک طرفه کنند.اما حداقل کاری که انتظار می رفت صورت بگیره افزایش کمی و کیفی اتوبوسها بود که نمی دونم به چه بهونه ای رخ نداده و واقعا جای پرسش داره از مسئولین شهر.

  14. اوضاع حمل و نقل عمومی شیراز واقعا خرابه که باید تلاش بیشتری بشه هر چه سریعتر بهتر اصلاح بشه

  15. پس امین جان اون مسیرهای اتوبوس که در شیراز هست برای کدام مسیرهاست؟ من فکر میکردم مال بی آر تی هست…
    تبریز الان فکر کنم حدود ۷ سال هست BRT داره ولی هنوز مشکلاتی داره اما خداییش نفس تبریز از ترافیک زنده نگهداشته و مسیرش خوبه کل مسیر طولی شرق به غرب تبریز طی میکنه منم هر روز با بی آر تی میرم میام ولی خب خیلی شلوغه …

    تبریز یک نکته مثبت نسبت به تهران داره که مردم جرات نمیکنند از مسیر اتوبوس بی آر تی با ماشین عادی عبور کنند خیلی کم اتفاق میفته ولی تهران دیدم همش از اون لاین اتوبوس میرن!!!

  16. من از همینجا اعلام میکنم که حاضرم روزی دو تا اتوبوس رو با دستمال و ریکا بشورم و تمیز کنم تا مسافرانی که از شهرهای دیگه میان پشت سرمون حرف در نیارن یا نگن شیرازیا بی خیال و بی مسیولیت وتنبلند.یه مقدار چای وتخمک هم واسه راننده هاباید جمع کنیم ببرن خونه هاشون تا وسط چهارراه واوج ترافیک تخمه نشکنن!!ایستگاه های توقف اتوبوس هم که سیار هست!افتضاح!یکی از این راننده ها رو بزارن راننده مترو !!خیلی خنده دارتر میشه!

  17. جالب اینجاست و جای تاسف در حالی که هنوز شهرداری شیراز و سازمان حمل و نقل شیراز نتونسته حتی طرح بی ار تی رو بده و پیاده سازی کنه اصفهانی ها دارن تراموا رو جاگزین بی ار تی میکنن و ۱۱ تا واگن خریدن میدونم الان تا اسم اصفهان میاد خون خیلی ها به جوش میاد و منفی بارون میشم ولی حقیقت اینه که ما خیلی عقبیم خیلی و باید قبول کنیم و به گوش مسئولینمان برسانیم این اصلا قابل قبول برای ما شیرازی ها نیست امین جان بهتر از تفاوت های شیراز و کاستی های شیراز در قیاس با دیگر شهر ها هم مطلب بگذاری شاید چشم و گوش مسئولین باز بشه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.