مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر درون شهری شیراز و حومه گفت: این سازمان برای اولین بار در کشور و براساس قانون و مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز، با ادغام سازمانهای اتوبوسرانی، تاکسیرانی و پایانههای مسافربری ایجاد شده است. به گزارش شیراز۱۴۰۰ به نقل از ایسنا، حمیدرضا ناصری شنبه ۱۴ فروردین در جمع خبرنگاران، افزود: این سازمان با هدف ایفای نقشی اثرگذار و با ساختاری جدید راهاندازی شده تا بتوانیم خدمات بهتری را به مردم ارائه دهیم.
وی با بیان اینکه تغییرات جدی در مسیر نوسازی ناوگان حمل و نقل درونشهری مد نظر این سازمان است، گفت: اضافه شدن ۶۰ دستگاه اتوبوس جدید، نوسازی ۱۰۰ دستگاه اتوبوس، استفاده از سوخت استاندارد با همکاری شرکت پخش فرآوردههای نفتی، اصلاح سیستم سوخترسانی و اضافه شدن ۲۸۵ اتوبوس جدید به سیستم حمل و نقل درونشهری، از اقدامات مورد نظر در سال جدید است.
ناصری با یادآوری اینکه ۵۰۰ دستگاه اتوبوس فرسوده در سیستم حمل و نقل درونشهری شیراز وجود دارد، گفت: برای خریداری ۲۸۵ دستگاه اتوبوس جدید قراردادی با شرکت ایرانخودرو دیزل به ارزش ۱۲۳ میلیارد تومان منعقد شده است و امیدواریم پارتی اول این اتوبوسها را ۶ ماهه دوم امسال به ناوگان اضافه کنیم.
وی از آغاز نوسازی ناوگان تاکسیرانی در شیراز خبر داد و گفت: اکنون ۵ هزار دستگاه تاکسی فرسوده در شیراز وجود دارد که با توجه به ثبتنام متقاضیان، حدود ۲ هزار دستگاه تاکسی در قالب طرح جدید دولت به متقاضیان واگذار میشود و در قالب طرح توسعه نیز ۳۰۰ دستگاه تاکسی به ناوگان اضافه خواهد شد.
ناصری با یادآوری اینکه پایانه مدرس نیز امسال به محل جدید آن واقع در خیابان ولایت، منتقل و محل فعلی پایانه مدرس به گالری قطار شهری تبدیل خواهد شد، گفت: امسال پیشنهاد افزایش نرخ کرایه اتوبوس و تاکسی را به شورای اسلامی شهر پیشنهاد دادهایم که در صورت تصویب از سوی شورای محترم اطلاعرسانی خواهد شد.
مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر درونشهری شیراز با بیان اینکه اولین خط بیآرتی این کلانشهر در نیمه دوم امسال راهاندازی خواهد شد، گفت: مسیر مورد نظر برای راهاندازی اولین خط بیآرتی، میدان احسان – باسکول نادر، است.
او با بیان اینکه اجرای خط ویژه خیابان انقلاب در دستور کار این سازمان قرار دارد، گفت: این اقدام نیازمند هماهنگی سایر دستگاهها است و اگر شورای ترافیک این طرح را مصوب کند، اجرایی خواهد شد.
ناصری در پاسخ به این سئوال که چرا قطار شهری در سازمان جدید ادغام نشده است، گفت: براساس طرح پیشبینی شده، مدیریت بهرهبرداری از خطوط قطار شهری نیز برعهده این سازمان قرار میگیرد اما با توجه به اینکه هنوز قطار شهری در شیراز کامل نشده، این مهم توسط شرکت بهرهبرداری قطار شهری، مدیریت میشود.
بی آر تی به اتوبوس با در مخالف سه کابین ، ایستگاه مخصوص، پل عابر هوایی و حفاظ در تمامی ایستگاه ها نیاز دارد مطمئن نیستم مسئولین محترم شیراز این چیزا بدونن و مثل خیابان زند سمبل کاری میکنن و بعد هم میگن اینم بی آر تی این فقط یه انتقاد ساده نیست یا واقعا بی آر تی احداث کنید یا به مسیر گفته شده گند نزنید و بزارید به حال خودش باشه
امیدوارم قبل از هر اقدام اجرایی حجم ترافیک بلوار پاسداران بخصوص از تقاطع یادگار امام تا پارک قوری رو مد نظر کارشناسانه قرار بدن چرا که در حال حاضر با توجه به قرار داشتن تعداد زیادی واحد تجاری بر بلوار پاسداران در این محدوده و پارک کردن بصورت دوبل اکثر خودروها مشاهده میشه عرض خیابان جوابگو نیست، پس از اختصاص یک باند به خط ویژه مشکل بیشتری در این محدوده ایجاد میشه.
درود
در جواب شما میخاستم بگم که همیشه توی خیابان های که از لحاظ ترافیک مشکل دارند بی ار تی احداث میشه که سریعتر باشه و شهروندها ترجیح بدن کمتر از وسیله شخصی استفاده کنند،در ضمن این رو هم میخاستم بگم که فکر نمیکنم این شورای ترافیک استان با ایجاد بی ار تی موافقت کنه،همین دو سال پیش هم طرح ترافیک شهرداری رو با اون همه هزینه که شده بود لغو کرد…،ولی باز امیدوارم ایجاد بشه
سلام
لطفا از وضعیت نابسامان و بسیار خطرناک ترمینال کاراندیش بعد از بسته شدن درب اصلی کزارش تهیه و اطلاع رسانی کنید…
ممنون
داستان ایجاد بی آر تی در شیراز کم کم شبیه داستان افتتاح ورزشگاه میانرود و احداث پارک آبی شده است!
دوستان گرامی:
نه تنها از بی ار تی و اتوبوس شهری و نظم ترافیکی و پارک آبی و …..عقبیم بلکه در بحث احداث خیابان ۲ طبقه پل های بزرگ ، شهرهای کوچکی مثل قزوین الان اولین خیابانهای ۲ طبقه و برجهای بلندشون احداث کردن و ما هنوز اندر خم یه کوچه ایم که بزنیم یا نزنیم…
رضا جان قزوین؟! تنها شهرهای تهران و اصفهان خیابان دو طبقه دارن، شیراز هم برحسب نیازش اگه احساس کمبود کنه میسازه، اگه چندتا از خیابان های دوطبقه قزوین و برجهاش نام ببرید ممنون میشم!
ضمن اینکه شیراز به هیچ وجه اندرخم یک کوچه نیست و از لحاظ عمرانی وضعیتش خوبه.
درود..
متاسفانه طبق روال گذشته، ما همچنان در این سایت محبوب و پر مخاطب، شاهد درج نظراتی از روی بی اطلاعی و یا حرص و حسادت و تنگ نظری عده ای قلیل هستیم که جداً جای تاسف و تاثر دارد و این سوال پیش میآید که این افراد چگونه این حرف ها را میزنند و آیا لحظه ی به گفته های خنده دار خود شک میکنند یا نه؟؟ چطور اینگونه با قاطعیت اظهار فضل میکنند؟ خدا عالم است… و ما باید به این افراد بی اطلاع بگوییم که کمی وقت خود را صرف مطالعه در زمینه تحول شیراز در این دوره های گذشته و ماه ها و سال های پیش رو بکنند.ما هنوز هم در اکثر زمینه های شهری دچار کمبود هستیم.نواقص و معایبی وجود دارد. اما اینگونه نظرات، بی انصافی است و مایه تاسف است.
دوستان؛ در این سایت مطالب بسیار مفید و آموزنده و خبرهای دسته اولی نشر داده شده تا همگان بخوانند و متوجه شوند.اینکه این افراد کم سواد چطور هنوز متوجه نشده اند، درحالی که کباده ایرانگردی و سفر به عمق شهرهای ایران را میکشند، جای تعجب است.!!
رضاجان؛
چشم خود را بر روی حقایق باز کنید.کمی در شهر بروید و طرح های در حال اجرا را ببینید.همه ی سازمان ها هم اطلاعات پروژه میدهند. لطفا روستاشهرهای ایران( قزوین) را با شیراز مقایسه نکنید که این مقایسه ها از روی کم سوادی است.
کسانی که اینگونه حرف ها را میزنند، مانند همان دلواپسان هستند که نه فقط در شیراز بلکه در همه ی شهرها حضور دارند و یکی از کارهایی میکنند ایستادگی در مقابل پیشرفت است… این افراد هیچ کاری برای ارتقای شهر نمیکنند.!! دائم غر میزنند.مراقب باشیم اینگونه نشویم.( روستاشهر های ایران را با شیراز مقایسه نکنیم).
دوستان عزیز سال نوتون مبارک- آقا یه فکری باید به حال این کرایه تاکسی ها کرد! نمیدونم چرا تو شیراز هیچوقت این قضیه سر و سامان نمیگیره! کورسی ۴۰۰ مصوب شده همه تاکسیا دارن ۵۰۰ میگیرن هیچ کس هم نظارت نمیکنه من نمیدونم مسئولین این شهرداری و سازمان تاکسیرانی تا حالا سوار تاکسی نشندن ببینن؟ هر سال یه کرایه مصوب میشه ولی چیزی که در واقعیت مردم میدن خیلی بیشتره چه وضعشه آخه!
با سلام به همه دوستان امیدوارم در سال جدید گشادگی سینه داشته باشید توهین را باسکوت جواب دهیم با فعالیت گروهی و هم فکری شهری داشته باشیم در خور ادب و نزاکت داشتن ادب ازهمه تکنولوژیهای جهان والا تر است پل و خیابان دوطبقه بدون ادب میشود وضعیت کنونی کشور و شهر ما که برخی افراد بدون نزاکت همه چیز را مادی می بینن شهر هنر و ادب احتیاج به جامعه ای دارد که دلشان برای شهرشان بتپد و در برابر بدی ها مقاومت کنند