تاریخ : شنبه, ۳ آذر , ۱۴۰۳ Saturday, 23 November , 2024

آخرین اخبار

ساخت همزمان ۴ خط مترو در شیراز 🎥: پیشرفت ۸۵ درصدی زیرگذر گویم گلسنگ و حفاری کوه رحمت برای تخت جمشید خطرناک تر است یا کنسرت؟ 🎥: آخرین روند ساخت زیرگذر گویم 🎥: ساخت بزرگترین پارک آبی کشور در شیراز 🎥: ساخت بزرگترین آکواریوم کشور در شیراز کمبود زمین مسکن ملی در صدرا ساخت ۶ شهرک جدید مسکونی در فارس 🎥: آخرین وضعیت احداث دوربرگردان اردی‌بهشت شیراز – تیر ۱۴۰۳ ثبت ملی ۹ درخت کهنسال در فارس حافظیه همچنان در صدر پربازدیدترین جاذبه تاریخی کشور در نوروز پیروزی تیم بسکتبال لیموندیس شیراز برابر تیم مس رفسنجان دو کشته و سه مصدوم در برخورد کامیون با خودرو سواری 🎥: مرگ ۸ نفر بر اثر گازگرفتگی در فارس 📸 افتتاح باند جنوبی بزرگراه کوهسار و سپس تعطیلی آن! فجرسپاسی برابر نفت مسجد سلیمان شد 📸 برداشت گل نرگس از بزرگترین نرگس زار دیم کشور شکست تیم لیموندیس شیراز مقابل نماینده آبادان 🎥 معرفی پروژه پارک آبی شیراز 🎥 ادامه روند ساخت بزرگراه شرق شیراز

13

هزینه نبود مدیریت یکپارچه شهری را مردم می‌پردازند

  • کد خبر : 12770
  • 10 شهریور 1393 - 10:34

شهردار شیراز گفت: موانع پروژه تقاطع سه سطحی شهید مطهری ـ ستارخان لزوم داشتن تفکر مدیریت یکپارچه شهری را به همگان گوشزد کرد.DSC_8017 [800x600]

به گزارش شیراز۱۴۰۰ و به نقل از روابط عمومی شهرداری شیراز، مهندس علیرضا پاک‌فطرت در آیین افتتاح ۱۲۰ پروژه شهرداری شیراز، اظهار داشت: پروژه شهید مطهری- ستارخان وقتی آغاز شد بسیاری گفتند ترافیک و تأسیسات زیرزمینی، اجرای آن را مسئله‌دار می‌کند و امروز اگر چه این کار به پایان رسیده اما در مورد تأسیسات زیرزمینی باید تجاربی از این پروژه آموخته باشیم.
وی افزود: در اسکن تقاطع پیش از آغاز پروژه، ۶۰ تا ۷۰ درصد تأسیسات زیرزمینی قابل رؤیت است؛ ما در این پروژه با احتیاط کامل و به صورت میلیمتری پیش رفتیم تا تأسیسات مشکل‌ساز نشود.
علیرضا پاک‌فطرت با بیان اینکه دستگاه‌های خدمات‌رسان خود نیز نمی‌دانستند برخی تأسیسات آن‌ها از کجا عبور کرده، اضافه کرد: بعد از جابجایی لوله‌های آب یک لوله را زدیم چراکه اداره آب گفته بود دیگر لوله‌ای ندارد و بعد که مشکل را بیان کردیم، خود مشاهده کردند آن لوله فراموش شده بود.
وی خاطرنشان کرد: در مورد دیگری در حالی که اعلام شده بود تمام کابل‌های مخابراتی را جابجا کرده‌ایم در هنگام حفاری یک فیبر نوری را زدیم که باعث شد ۵- ۶ ساعت بعضی قسمت‌های شهر و حتی استان‌های جنوبی کشور با قطع تلفن‌های همراه مواجه شود.
وی با بیان اینکه شبکه فاضلاب در شیراز جدید است، تصریح کرد: در این تقاطع خیلی راحت لوله اصلی فاضلاب از وسط چهار راه عبور کرده بود در حالی که همگان می‌دانند در یک معبر اصلی احتمال حفاری و اجرای طرح‌های آینده نگرانه وجود دارد.
شهردار شیراز بیان کرد: این‌ها همه برای شیراز هزینه‌بر و زمان‌بر است و هزینه این‌ها را مردم می‌پردازند.
علیرضا پاک‌فطرت سپس ابراز داشت: این‌گونه است که ما باز تکرار می‌کنیم که این موارد باید از یک مرکز و از یک اتاق فکر هماهنگ شود که تمام نقشه‌ها را داشته باشد تا حتی هنگامی که بحرانی رخ می‌دهد به صورت دقیق بداند کدام کابل یا لوله از کجا و عمق چند متری عبور کرده، چند اینچ ضخامت دارد و مقاومت آن چقدر است.
وی اضافه کرد: شاید شیراز از برخی نظر‌ها وضعیت بهتری از شهرهای دیگر داشته باشد اما کانال مشترک تأسیسات شهری که طرح آن از سال‌ها قبل مطرح شده، ضرورتی است که باید سرانجام در این شهر اجرایی شود.

شهرداری‌ها نیازمند توجه ویژه مجلس محترم

شهردار شیراز خاطرنشان کرد: امید داریم که استانداری فارس در این زمینه اقدامات لازم را انجام داده و نمایندگان مجلس نیز در اصلاح قوانین به یاری شهرداری‌ها بیایند.
وی اظهار داشت: باید در مورد عوارض نوسازی و اتومبیل تجدید نظر صورت گیرد وگرنه شهرداری‌ها مجبور به شهر‌فروشی شده و در زمان صدور پروانه ساختمانی جیب مردم را خالی می‌کنند.
شهردار شیراز تصریح کرد: در ابتدای صدور پروانهٔ ساختمانی باید حداقل مبلغ از مردم دریافت شود تا رونق ساخت و ساز کاهش نیابد و هنگامی که کار انجام شد عوارض بعد از ساخت بیشتر باشد.
علیرضا پاک‌فطرت همچنین افزود: از سویی اگر مجلس محترم مصوب کند ۱۰درصد درآمد تجاری‌سازی‌ها به شهرداری‌ها بازگردد؛ درآمدی پایدار برای شهر‌ها ایجاد شده که نیاز به موارد خُرد دیگر را منتفی می‌سازد.

«نظرات، فقط به صورت نوشتار پارسی و مرتبط با موضوع منتشر می‌شوند»
«با ورود به این لینک، وارد قسمت 
بحث آزاد شوید»

telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=12770

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 14در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱۴
  1. این ” کانال مشترک تأسیسات شهری” که شهردار دارن در موردش صحبت میکنند و میگن بسیار ضروری هست
    چیزی هست که تو کشورهایی که آقایون بهش میگن “بلاد کفر” سالهای سال هست که نجاتشون داده در کارهای عمرانی و شهرسازی

    • درود
      انتظار داریم شهردار محترم همواره همین طور وزین و منطقی صحبت کنند و ثابت کنند مسئولیت پذیر هستند .
      برعکس اتفاق پروژه پل کابلی که نه خودش عذر خواهی کرد و نه پیمانکار .

  2. حرف حساب جواب نداره.

  3. چرا از خودروهایی که وارد شهر شیراز می شوند عوارض دریافت نمیشه؟
    بعضی افراد درشیراز زندگی نمی کنند اما درآمدشون از کسب و کارشون در شیراز پس اونها هم باید هزینه استفاده از امکانات رو بپردازند. ساده ترینش دریافت عوارض در ورودی های شیراز هست.

    • دوست عزیز در ایران که هیچ در کجای دنیا در ورودی یک شهر از مردم برای ورود به اون شهر عوارض یا ورودی میگیرن؟؟؟

      • احمد جان اتفاقا برعکس !
        بسیاری از کسانی که در شیراز زندگی میکنند محل درامدشان از شهرستان هاست
        مثل مرودشت و لار ( کافی هر روز صبح زود جاده شیراز مرودشت را ببینی )

        در کل دلیلی نداره ازشون عوارض بگیرن ، مگه از ۴ میلیون جمعیت شناوری که هر روز از کرج ، ورامین و… وارد تهران میشن عوارض میگیرن

      • اونها فرهنگ متفاوتی دارن
        ورودی شیراز رو ببینین
        که چطور تووی چمن ها چادر زدن و قلیان و شلوارک و …

      • ولی باید سازو کارش تعریف بشه

      • حتما ورودی شهر تهران رو دیدید که! وقتی می خوای وارد بشی عوارض پرداخت می کنید.

      • اون عوارض ازادراه هست نه عوارض ورود به شهر!!

      • بله . منظور من هم این هست که بعنوان عوارض ورود به شهر دریافت بشه.

      • احمد از کجا اومدی شیراز؟!!

  4. شهر رو به گند کشیدن
    این شرایط از برف هفت کله بدتره

  5. دیگه ما باید هزینه چیو پرداخت کنیم؟
    این همه هزینه بی لیاقتی و بی سوادی و بی مسولیتی و دروغ گویی شما و مسولین استان رو پرداخت کردیم بس نیست؟
    شما بفرما که تا چند سال یا دهه یا قرن دیگه ما باید تاوان بی عرضگی شماهارو بدیم؟

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.