خط ویژه اتوبوس!!!

سرویس وعده‌ها: برای ایجاد سرعت در حرکت اتوبوس‌های شهری و استفاده شهروندان از اتوبوس به‌جای ماشین شخصی، خط ویژه اتوبوس حدفاصل میدان نمازی تا چهارراه زند ایجاد شد.

به گزارش شیراز 1400، شورای ترافیک شهرستان شیراز، پلیس راهور و شهرداری محترم شیراز برای این منظور، اقدام به جداسازی مسیر اتوبوس توسط نرده کرد.اما از دو هفته پیش، در راستای احیای فضای بولوار زند، شهرداری اقدام به نو کردن آسفالت این خیابان، رنگ کردن جدول‌ها،جمع‌کردن نرده‌های مربوط به خط ویژه و نصب گل‌میخ به‌جای آن‌ها کرد.طبق گفته شهردار، با نصب گل‌میخ و همین‌طور نظارت پلیس، مشکلی در تردد اتوبوس‌ها در خط ویژه به وجود نخواهد آمد.

اما تصاویر زیر، چیز دیگری را نشان می‌دهد.

عکس: صابر کشاورز

ورود خوذروهای شخصی به خط ویژه اتوبوس

ورود خودروهای شخصی به خط ویژه اتوبوس

ورود خوذروهای شخصی به خط ویژه اتوبوس

ورود خودروهای شخصی به خط ویژه اتوبوس

ورود خوذروهای شخصی به خط ویژه اتوبوس

ورود خودروهای شخصی به خط ویژه اتوبوس

ورود خوذروهای شخصی به خط ویژه اتوبوس

ورود خودروهای شخصی به خط ویژه اتوبوس

ورود خوذروهای شخصی به خط ویژه اتوبوس

ورود خودروهای شخصی به خط ویژه اتوبوس

«نظرات، فقط به صورت نوشتار پارسی و مرتبط با موضوع منتشر می‌شوند»
«با ورود به این لینک، وارد قسمت بحث آزاد شوید»

 

>

نظرات حاوی توهین، افترا، غیرمرتبط با عنوان مطلب و نگاشته شده به صورت انگلیسی تایید نخواهند شد. در صورت نیاز به "بحث آزاد" از منوی بالای سایت مراجعه کنید.

telegram

مطالب مرتبط

48 نظر

  1. مجتبی

    چرا پلیس جریمه نمیکنه؟
    اگر برای مردم رفتن تو خط ویژه عادت بشه دیگه با جریمه یک میلیونی هم نمیشه جمعش کرد
    اما اگر پلیس گربه رو دم حجله بکشه مطمئن باشید که دیگه هیچ کس وارد خط ویژه نمیشه.
    پلیس باید هر چه سریعتر اقدام کنه

    پاسخ
    1. سعید شیرازی

      چرا مردم رو مقصر میدونید؟
      چرا بجاش نمی گید که اینجا جای این کارا نیست؟
      تو 1 سال اخیر چند بار از این خیابون رد شدی؟
      واقعا راضی بودی؟
      مقصر اون مسولین بی کفایتی هستند که مردم رو کردن موش آزمایشگاهی خودشون.
      به نظرت چقدر بودجه بابت اون نرده ها هزینه شد؟ برای چه مدت؟
      چرا برش داشتن؟ فقط برا ساماندهی پیاده رو؟
      یا اینکه بازم دیدن هزینه ای که کردن شکست خورده , بخاطر نخوردن مهر بی کفایتی جمعش کردن و چند ماه دیگه هم همین ایستگا هارو به بهونه ای دیگه جمع میکنن؟
      مسولین شیراز که باهامون صادق نیستن بیاین خودمون با خودمون صادق باشیم.
      مردم شیراز نجیب ترین و با فرهنگ ترین مردم شیراز هستن.
      مردم شیراز مستحق بهترین مسولین هستند.نه اینا که ذره ای دلسوز مردم شیراز نیستن.
      ما چیمون از اصفهانیا کمتره؟
      فقط این که اونا قاطی ندارن.
      اگر گسی بی کفایت باشه می کشنش پایین.

      پاسخ
      1. man

        احسنت
        دقیقا مقصر شهردار و تیم حمل و نقلشن که از سر بیکاری اومدن سر این کار
        باورتون نمیشه؟ برید سوابق معاونت حمل و نقلش رو بخونید تو شورا رای نیاورد گذاشتش اینجا
        بازم باورتون نمیشه
        خبر دیروز رو بخونید در اومده بهش گفته آقا تو این مدت آفرینش ایستگاه خط ویژه رو بر دارید گفته نه خط قرمز ما خط ویژن بعد گفته خوب دور برگردونا رو باز کنید گفته باید در موردش بررسی کنیم این یعنی چی؟ یعنی این آقا تنها و تنها بر آزمون و خطا استواره تصمیماتش و بس برای کجا برای به قول خودشون و خودتون کلان شهر شیراز
        این یعنی فاجعه
        دراومده میگه نهایتا یک ماه اول بارترافیک داریم یعنی چی یعنی مردم بدبخت خودشون یه فکری به حال خودشون میکنن

      2. سعید شیرازی

        همینه دیگه آقایون موش آزمایشگاهی می خوان…
        کی بهتر از مردم شیراز؟
        هزینشو که مهندس نمیده..
        من و شما میدیم…
        اوشون که کاری نداره شما چند ساعت تو منجلاب ترافیکی که برای شما ساخته گیر کنی…
        ککشم نمیگزه
        بلوار تاریخی زند قبل از طرح کار آموزی ایشون که مشکلی نداشت…1/10 این مصیبت رو داشت…

      3. یحیی

        شما ها هم فقط غر بزنید، مقصر دقیقا مردم هستند! خیابان زند اگر مردم شعور پارک نکردن در حاشیه اش رو داشتد، اگر مردم شعور استفاده از وسائل نقلیه عمومی رو داشتند، اگر هر کس تک سرنشین سوار وسیله ی نقلیه اش نمیشد، اگر کسی توی خطوط ویژه حرکت نمیکرد، هیچ وقت این مشکلات پیش نمیامد!!

  2. حامد-شهرراز

    کم کم دارم فکر میکنم همون نرده ها بهتر بود.کاش دوباره نصبش کنند.مردم ما جنبه این چیزا رو ندارن.

    پاسخ
  3. smjh

    چه فرهنگ غنی ای داریم ما ایرانی ها و ما مردم پایتخت فرهنگی!!!!!!!!!!!!!! از اول هم معلوم بود این کار عملی نیست

    پاسخ
  4. سعید شیرازی

    آخه خدا وکیلی خیابون زند جای این کاراست؟
    آقاجان چرا این متخصصین ترافیک که واقعا مشخص نیست که از کجا مدرک میگیرن , دست از این خیابان تاریخی زند بر نمی دارن؟
    (چونکه ما خودمون تو شهرستا نهای اطراف از این مدارک صادر می کنیم و پروندهای همشون زیر دست ماست و بعد با پارتی مشغول می شن یا بلعکس مشغول بکار میشن بعد میان ما مدرک می دیم بهشون)
    آخه شما کدوم طرحتون تو حل معضل ترافیک شیراز جواب داده؟
    (این همه هزینه می کنین از بودجه مردم مظلوم شیراز , چندین سال راه مردم رو بند میارین , آ خرش پروژه ای با بیش از 100 تا نقص رو میکنین تو بوقو … برای پر کردن رزومه خودتون میدین به خورد مردم.آخه کجای دین و انسانیت نوشته که شما مسولین شیراز این بلا رو سرشون بیارین؟ اسم اینارو میزارین پل؟ زیرگذر؟ برید تو همین کشورای پر جمعیت و عقب مونده مثل هند ببیند طرح عمرانی چیه؟)
    آقایون محترم خیابون زند یک خیابون نمادین هست و یکی از شاخصهای شهر راز تو ایران.دست از سر مردم و این خیابون بردارین.
    این بلوار معبر اصلی توریست ها و مسافرانی هست که به شیراز میان , وگرنه 1 توریست یا مسافر کاری نداره که بره شهرک گلستان یا بزرگراه وحدت.(شاید اگر 2 سال هم شیراز بمونه گذارش اونورا نیوفته)
    وجهه شیراز رو بیش از این خراب نکنید لطفا.
    این خیابون رو بیخیال شین و طرحهای آزمون و خطا تون رو منتقل کنید جای دیگه.

    بیش از 1 سال هست که مردم از دست این طرح شما تو این شاه راه شیراز عاجزند.
    یا اینکه اگر توانایی ندارین استفا بدین . به حد کافی فارغ التحصیل با سواد و شیرازی هستند که بتونند شیراز رو تبدیل به بهشت شیراز کنند.

    پاسخ
      1. شیراز۱۴۰۰

        الان با ساخت پارکینگ های جدید مثل مهستان و هدایت مشکل پارکینگ کمتر شده، ما دوست داریم دقیقا تا مقصدمون با خودرو حرکت کنیم!

      2. سعید شیرازی

        ادمین جان کسی نمی خواد دقیقا تا مقصدش با خودرو حرکت کنه!
        همچین چیزی شدنی نیست…
        شما تا توی خونتون هم نمی تونی این کارو کنی..

        بحث اینه که ما شیرازیا که شاید 6 ماهی 1 بار مسیرمون اونور بیوفته..
        ولی این بلوار تاریخی یک نماد و شاهرگ شیرازه..بیخیال این شن…
        برن کار آموزیشون رو یک جا دیگه اجرا کنن…مثله مشیر فاطمی که کردنو شکست خوردن کسیم بهشون خورده نمی گیره..
        قول بدن این سمبل و نماد رو سالم حفظ کنن…منم قول میدم نمره کار آموزیشون رو براشون بگیرم.

      3. man

        آقا این آقایون مدرک ندارن اصلا مدرک این کار رو نداره یارو از بیکاری گذاشتنش تو این پست
        اون رییس حمل و نقلشم که اوسای سمبل کاریه
        یه مهندس امین داشتن که اونم دید اوضاع خیطه رفت تو یکی از مناطق
        وله آقا وله
        کدوم برنامه کدوم فکر کدوم کشک؟
        میگه مردم با خودرو تا دم در مقصد میخوان برن
        آدم حسابی حمل و نقلت درسته؟
        پارکینگات درسته؟
        چرا ای حرفو میزنی؟ چرا انقدر ازین نافهما طرفداری میکنی؟

      4. شیراز۱۴۰۰

        دوست عزیز متاسفانه بسیاری از اظهارنظرهای شما از ناآگاهی هست. مهندس امین هم مسوول طرح تارفیک هست و هم مسوول بخش یک شهرداری منطقه 1.

      5. سعید شیرازی

        ادمین جان ایشون راست میگه…
        پرونده اینها زیر دست منه…
        می دونی چند تا از مسولین رتبه بالای شیراز که بخاطر حفظ آبروشون نمیخوام اسمی ازشون بیارم , اومدن , میان و خواهند اومد زیر دست ما براشون مدرک صادر می کنیم؟
        واقعا اکثرشون مدرک ندارن…اونایی هم که دارن سواد ندارن…
        یک صحبت دیگه یادمه خود شما هم با این طرح مخالف بودی و بارها عنوان کردی آزمون و خطاست…چرا حالا مدافعش شدی؟

      6. شیراز۱۴۰۰

        من ازین طرح حمایت نکردم و نمیکنم اما اینکه همه چیرو زیر سووال ببریم موافق نیستم

      7. سعید شیرازی

        یعنی همه پروژه های شیراز بی نقص هستند؟
        و شیراز لایق بهترین مدیران نیست؟
        شهردارای قبلی بلایی بسرمون آوردن که به تب راضی شدیم 🙁

    1. فرید

      دوست عزیز اگر به هر جا دنیا حتی اون کشورای پیشرفته هم میرفتی چنین وضعی رو مشاهده می کردی اگر نظارت نامحسوس و پلیس نبود. اما تو اون کشورای پیشرفته اگر کسی تخلفی بکنه باید بره دادگاه و بابتش کلی جریمه بده حتی شاید بیشتر از قیمت ماشینش پس به خودشون اجازه نمیدن که تخلف کنن. اگر المپیک لندن رو به یاد بیاری خیابونا رو که نشون میداد با یه خط زرد خط اتوبوس رو جدا کرده بودن و کسی هم به خودش جرات نمده ازش عبور کنه.
      پلیس راهنمایی و رانندگی نظارتش ضعیفه خود شهرداری باید دست به کار شه و شروع به خریداری و نصب دوربین نطارت تصویری کنه شهرداری که این همه هزینه کرد این هم روش. به هر حال فرهنگ سازی میبایست از دوران کودکی شروع بشه و بره تو خون آدم و حالا هم این راننده ها یی که رعایت نمکنن بچه و کودک نیستن عامل کار ساز جریمه و برخورد با اونهاست.
      خوبه بدونین روزی که در کشور ژاپن مترو ساختن افرادی رو با باتن قرار دادن که کسی شلوغ بازی در نیاره و این طوری شد که فرهنگش طی چند سال به اینجا رسیده و شدن با فرهنگ ترین مردم دنیا و نمونش همین سونامی اخیر، که اگه تو ایران همچین اتفاقی می افتاد مردم برا یه لقمه غذا از سر کول هم بالا می رفتن و یه عده فرصت طلب شروع می کردن به غارت مردم بیچاره که این افراد هنجار شکن هم به این غارت گرا شبیه اند
      حالا که شهرداری یه کاری رو انجام داده و ما به عنوان شهروندان شهر ملزم به رعایت اون هستیم و اگر هم اعتراضی به نحوه اجراش داشته باشیم نباید با هنجار شکنی تلافی کنیم راهای دیگه هم وجود داره.

      پاسخ
      1. سعید شیرازی

        یعنی شما میگین که چارش اینه که مردم رو با باتن کتک بزنن؟ بعد فر هنگ سازی میشه؟
        چه جالب!!!

    2. سعید

      سعید شیرازی عزیز !!!
      غرولند کردن ، بی مسئولیت ترین و کم هزینه ترین کاریه که از عهده هر کسی بر میاد .
      اگر واقعا ادعایی داری یه گام عملی بردار ، اعتراضت رو نشون بده !

      پاسخ
      1. سعید شیرازی

        سعید خان این الان غرولند که نیست
        آخه ایشون حرف جالبی میزنه
        راه کار خوبی برای فرهنگ سازی اریه کرد…
        نظرات جالبی گاها بعضی از دوستان ارایه میدن…
        جای دیگه هم یکی از دوستان میگفت پارکی که معتاد توشه باید خراب بشه… 🙂

  5. هاشم

    شهرداری اشتباه کرد اون نردها رو ورداشت در هیچ شهر ایران خطوط ویژه وbrtبدون نرده اجرا نشده اگر میشد لااقل در تهران اجراش میکردن اینجا هم با این وضع دوباره باید اون نردها رو برگردونن سرجاش

    پاسخ
    1. من شیرازی

      دقیقا همین دوستانی که اکثرا امروز ابراز نظر میکنن همون هایی هستن که زمانی که نرده ها بود درخواست کردن برچیده بشه این طرح جایگزین بشه حالا که دیدن ذکی میگن اصلا طرح خط ویژه اشتباه ست اقا سعید قلب ترافیک شیراز رو که نمیشه به امان خدا رها کرد شما وضعت خوبه از اونطرفا سالی یه بار نمیری بقیه که شما نیستن وضعشونم خوب نیست سوار تاکسی یا ماشین شخصی بشن مجبورن با اتوبوس بیان
      در ضمن شما نظری اگه بهتر دارین بجای ساخت پارکینگ بفرمایید

      پاسخ
  6. سینا

    ناگفته نماند خیلی از مردم هم رعایت می کنند و از خط ویزه عبور نمیکنند.
    متاسفانه پلیسی نیست که خط ویزه رو کنترل کند و اگر هم باشه اصلا سختگیری لازم انجام نمیشه.فکر کنم هنوز دستوری ابلاغ نشده!!!
    امیدوارم هر چه زودتر با استفاده از دوربین و پلیس کنترل های لازم انجام شود.

    پاسخ
  7. مجید

    چقدر گفتم نرده ها باید باشه؟
    چقدر گولوی خودومو پاره کردم؟
    چقدر گفتم ایرانی جماعت قانون گریزه؟
    همین اقایونی که الان میگن باید دوباره نرده ها رو بذارن چی میگفتن؟
    گفتن این نرده ها بولوار مثلا تاریخی زند رو خدشه دار کرده؟
    ما مردم شیراز هر چی میاد سرمون حقمونه اگر 50 درصد مسئولین باعث عقب افتادگی شیراز هستند 50 درصدش هم همین افراد به اصطلاح شیرازی که یی دونشونم مال داهاتوی اطراف شیراز نیستن چه برسه به اینکه شیرازی باشن سبب پسرفت روزافزون شیراز هستند
    شیراز با داشتن چنین افرادی پیشرفت نمیکنه هیچ پسرفت به توان بی نهایت میکنه

    پاسخ
    1. علیرضا حسینی

      دوست عزیز، پلیس قول داده بود که نظارت کنه، و ظاهراً تا امروز هنوز نظارت نکرده. با نظارت پلیس این مشکل حل شدنی است. نرده‌ها چهره‌ی یکی از زیباترین بولوارهای ایران را زشت کرده بودند

      پاسخ
  8. علیرضا حسینی

    من همیشه آرزو می‌کردم که نرده‌ها نباشن. اصلاً دلم می‌خواد خط ویژه‌ای درکار نباشه. اما اگر زوره ناچاراً مجبوریم که خط ویژه داشته باشیم، خب شکل فعلی خیابان خیلی بهتر از شکل قبلی است. نرده‌ها بولوار را واقعاً زشت کرده بودند.
    نظارت یک بولوار [دو کیلومتر] برای پلیس کار سختی نیست. اما به نظرم می‌رسه که فعلاً به دلایلی پلیس قصد نظارت نداره. با نظارت پلیس [با زور چماق] این مشکل حل شدنی است.
    فقط مواظب باشیم کاری نکنیم که شهرداری دوباره نسبت به نصب نرده‌ها اقدام کنه!

    پاسخ
  9. اردلان

    با سلام یکی از همکلاسیای من کارمند شهرداری میگه برداشتن نرده ها به خاطر عابرین پیاده بوده به خاطر اینه فعلا پل عابر پیاده نزنن این کارو کردن

    پاسخ
  10. هادی

    بعد یک عده میگن باید فرهنگ سازی بشه. من از روز اول هم گفتم در کشورهایی مثل ما باید با زور فرهنگ سازی و مردم رو به رعایت قوانین عادت داد.
    تا چند ماه پیش راحت میشد با اتوبوس مسیر ولیعصر – نمازی رو طی کرد و سریع. الان دیگه نمیشه.
    همان نرده ها را احیا کنید

    پاسخ
    1. man

      فرهنگ سازی باید برای شهردار و حمل و نقلش بشه که از جهل آباد بیان بیرون و برن کنار و یه تیم حرفه ای بیاد سر کار یه تیم حرفه ای دلسوز و کاربلد نه بیکارهایی که از روی بیکاری گذاشته شدن به عنوان رییس

      پاسخ
  11. من شیرازی

    حالا اون اقایونی که سرو صدا راه انداخته بودن از جمله امین جان و انتقاد میکردن چرا میله کشیدن حالا جواب بدین همین افراد بودن که باعث این بی نظمی شدن
    حالا فهمیدین به اون نرده ها نیاز بود
    فکر نکنم پاسخی کوبنده تر از این عکس جواب منتقدین نرده ها بود شهرداری کارش درست بود باعث شدین اون نرده ها رو جمع کنن هزینه های هنگفت حالا اینم نتیجش

    پاسخ
    1. شیراز۱۴۰۰

      من همین الان هم مخالف نرده ها هستم دوست عزیز. عصر، عصر تکنولوژی هست کافیه دوربین نصب کنن و عکس قبض جریمه های صادر شده رو چاپ کنن رو بنر نصب کنن، دیگه کسی به خودش جرات نیمده وارد شه.
      البته تا زمانیکه مترو راه نیفته، مسیر BRT ایجاد نشه و روند صدور مجوزهای پزشکی و پرجاذبه متوقف نشه، هیمن آش هست و همین کاسه!

      بر خلاف گفته های شهردار این طرح ها مطالعه شده نیست.

      پاسخ
  12. Masih

    سلام. به نظرم اینکه فکر کنیم همه مردم با فرهنگ و شعور هستند و سازمانها و ادارات باید خودشون رو با اونها وفق بدن، فکری باطل هست. شخصاً معتقدم باید روی سر خیلی از مردم زور باشه تا کارا پیش بره! به خصوص که متاسفانه در کشور ما از زمانی که انقلاب شده، این روش زور و قلدری از بالادستی ها تا پایین دستی ها به خوبی جواب داده و 30 و اندی سال هست که تئورسین های این رژیم با این روش تونستن حکومت رو بگردونند و آب از آب هم تکون نخورده! متاسفانه علی رغم اعتقاد خیلی ها اغلب مردم ما لیاقت همین تحجر و نادونی رو دارند و سالیان سال هم هست که به داشتن زور بالای سرشون عادت کردند و نباید آنها را از این نعمت محروم کنند! ممنون از مدیران سایت به خاطر زحماتی که می کشند.

    پاسخ
  13. سعید شیرازی

    راستی اسم این طرحشو چی گذاشته؟ به این میگه BRT ؟
    1 خط از خیابون رو بگیرن که میخود هر نیم ساعت 1 اتوبوس رد بشه؟
    اسم این طرح مردم آزاریه….

    پاسخ
    1. man

      بله عزیز اینکه من میگم حمل و نقل شهردار فشله دقیقا علتش اینه گرچه این دوستان شیراز 1400 مخالفت و طرفداری بیجا میکنن ولی واقعیت اینه
      اقایون حمل و نقل بدیهیات ترافیک و حمل و نقل رو بلد نیستن واقعا نمیدونن
      هنوز نمیدونن تعریف BRT چیه و چه الزاماتی داره
      بنده به عینه ناهماهنگیشون رو توی دفتر خودشون دیدم در مقطعی زحمتکش که از بیکاری بر معاونت حمل و نقل چپانده شد دستوری داده بود و در روزنامه خبر هم اعلام شده بود
      همین مهندس امین که بنابرگفته شیراز 1400 هنوز مسوول طرح ترافیکه از گفته این زحمتکش خبر نداشت حالا اینو داشته باشید که زحمتکش بالادستشه تو حمل و نقل یعنی رفته بود تو هوا یه چیزی پرونده بود
      دقیقا توی همه حرکتای زحمتکش و اون رییس سازمان حمل و نقل که فکر کنم مصلی نژاد باشه این نابلدیها مشهوده کاملا نامشهوده موقع کشیدن نرده ها نصف شب رفته بود پای کار تا مطمئن بشه که میشه امروز اما توی این بل بشو کجاست؟
      دراومده توی حرفاش این رو گفته که ما ازمون و خطا میریم جلو خوب آدم ناحسابی تو در برابر مردم هم که مسوول نباشی باید در برابر خدا و عقل و وجدانت مسوول باشی مگه مردم مسخره تو هستن که باازمون و خطا کارشون رو پیش ببری اول فکر کن مشورت کن البته نه مشورت با بله قربانگوهای خودت با ادمای اینکاره بعد حرف بزن بعد عمل کن تو الان وضع خیابونات رو ببین بعد ببند
      چه شیراز 1400 طرفداری این ادم و مجموعش رو بکنه یا نکنه واضحه که ایشون از روی رانت و یا اشنایی بالا اومده و اصرار شهردار به عوض نشدن ایشون و اون رییس حمل و نقل کاملا نشون دهنده باندی بودن این بخش کار شهرداریه و نشون میده شهردار بیشتر اهل باندبازیه تا سرو سامون دادن به کار

      پاسخ
      1. شیراز۱۴۰۰

        من نمیدونم شما چه اصراری داری که بگی ما از شهردار و زیرمجموعش حمایت میکنیم؟ یادتون باشه تنها رسانه ای که به حذف خط ویژه مشیرفاطمی و هزینه های اون اعتراض کرد ما بودیم. در اینکه مدیران شهرداری غیرتخصصی هستن هیچ شکی نیست.

  14. علیرضا

    آقا چرا شلوغش ميکنيد ؟ انگار نميدونستيم وضعيت فرهنگ جاري بر شهر و کشورمون چيه ، آقا ما اين هستيم ، واقعيت امروز ما هميني هست که تو جامعه و همين عکس ها ميبينيم
    حالا اگر ميخواهيم تغييرش بديم بسم الله ، از خودمون شروع کنيم
    به نظر من اين مشکل اول با حضور پليس و نصب دوربين و جريمه سنگين
    بعد هم با کمک خودمون حل ميشه
    اينقدر جو نديد

    پاسخ
    1. man

      نظرتون محترم ولی نظر من اینه که اول با فرهنگ سازی برای مسوولین حمل و نقل مطالعه و شناخت معضلات ترافیک شیراز و برخورد منطقی درست میشه نه هوچیگری و نابلدبازی

      پاسخ
  15. ali

    به نظرم پاک فطرت ادم تاثیر گذاری هست فقط در قضیه طرح ترافیک و خط ویژه مشکل داشته که امید وارم اونم اوکی کنه وچهره شهر واقعا داره تغییر میکنه .

    پاسخ
  16. Eram

    با توجه به وضع فعلی ترافیک شیراز، دو تا پیشنهاد برای خط ویژه اتوبوس دارم:

    1- خط ویژه بلوار کریم خان زند با بلوک های کوتاه بتنی نیوجرسی (مانند خیابان قصردشت و لطفعلی خان زند) از بقیه بلوار جدا بشه. اینطور نه به نمای بصری بلوار آسیب وارد میشه، نه موتور و ماشین های عادی میتونن وارد خط ویژه بشن.

    2- در خط ویژه خیابان قصردشت و لطفعلی خان زند، از همین نرده های بلند (مشابه پیاده رو بلوار زند) استفاده بشه تا به این ترتیب عبور افراد پیاده از هر جای خیابان محدود بشه و فقط از خط کشی استفاده کنند.

    این دو مورد بالا با مشارکت مردم و صد البته با نظارت دوربین کنترل ترافیک میسر خواهد شد.

    پاسخ

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *