پل طبقاتی معالی آباد از امروز، جمعه زیر بار ترافیک رفت. به گزارش شیراز۱۴۰۰ این پل پس از گذشت حدود ۲۵ ماه از شروع ساخت و به منظور تکمیل عملیات زیباسازی و طرح هندسی به صورت موقت برای عبور خودروها بازگشایی شد. خبرهای رسیده نشان از رضایت شهروندان از شرایط پل داشته وضعیت ترافیک را بهبود داده است.
در صورت عبور و استفاده از پل، مشاهدات خود را برای ماارسال کنید.
قضیه چراغ قرمز چیه؟!!!! زیر پل میخوان چراغ قرمز بزنن؟!!!! مگه مشکل الان چیه؟!! خوبه که
سعید جان برای عبور از هر ۴ راه می بایست ۱۲ مسیر تعبیه شود.
۱. ۴ تا راستگرد
۲. ۴ تا چپگرد
۳. ۴ تا مستقیم
۴ تا راستگرد که همیشه مشکلی نداره
۲ تا مسیر مستقیم فلکه قصر الدشت- تاچارا و بلعکس که پل داره
۱ چپگرد تاچارا- چمران به علت تعدد عبور و مرور پل داره
میمونه مسیر مسقیم چمران- معالی آباد و بالعکس و چپگردهای چمران- قصرالدشت، قصرالدشت- معالی آباد، معالی آباد- تاچارا که بایستی با چراغ قرمز حل بشه
این موضوع اصلا هیچ موردی نداره چرا که پل ۳ سطحه معالی آباد ترافیک مسیرهای پر رفت و آمد تاچارا- چمران تاچارا-قصرالدشت و بلعکس حل میکنه و سایر مسیرها آنچنان ترافیکی نداره
ولی خب سعید جان در آینده مشکل پیدا نمیکنه؟
۱۰-۲۰ ساله دیگه ؟
ترافیک زیاد نمیشه؟
تصادف رخ نمیده؟
طراحی پل overdesign هست، یعنی ده بیست ساله دیگه اگه خواستن میتونن بدون اینکه ظرفیت ستون و شمع ها رو زیادتر کنن، وسعت دهنه پل رو افزایش بدن
واقعا؟:-)
خیلی هم عالی
همیشه یکی از مسایلی که تو اینجا ذهنمو مشغول می کرد
یکیش همین وسعت کم بود
یکیشم نیاز به چراغ قرمز
امیدوارم با بکار گیری زیبا سازی فوق العاده زیبا بشه 🙂
ممنون از توضیحاتتون
خیلی جالبه هنوز طرح عمرانی کامل افتتاح نشده همه به فکر توسعه اون هستن!!
متاسفانه آینده نگری در طرح های عمرانی اصلا وجود نداره
آره حق با شماست ولی اگر اینجوری فکر کنیم که با افزایش طبقات پل یا زدن زیرگذر بیشتر در امثال این تقاطعات، و حذف چراغ قرمز ۱۰ یا ۲۰ سال دیگه مشکل نخواهیم داشت فکری بس اشتباه است چرا که تهران نگاه کنید با این همه پل چند طبقه ، با این همه بزرگراه و اتوبان باز ترافیک آدمو دیونه میکنه بهترین راه علاوه بر ساخت چنین پل هایی فرهنگ سازی هست
فرهنگ استفاده از وسایل نقلیه عمومی که اون هم در گرو افزایش ناوگان از جمله اتوبوس- مترو- تاکسی- بی آر تی و از همه مهم تر دوچرخه
با شما کاملا موافقم آقا سعید ولی این فرهنگ سازی اول باید از خود شهرداری شروع بشه
در اصفهان در چن منطقه مثلا چهارباغ که مرکز شهره دوچرخه های شهرداری که با یه پول اندک و کارت شناسایی کرایه میدن و حتی خود شهردارهم برای فرهنگ سازی سوار دوچرخه ها میشه و توی شبکه سه هم نمایش میدن
آدم میگه چرا نباید این اتفاق توی شهر شیراز بیوفته خوبه شهردار شیراز هم به فکر این کارها باشه
البته وقتی میگم شهردار منظورم مجموعه شهرداری هست
یا الان از اتوبوس های بی آر تی در اصفهان هم استفاده میشه که ایستگاههاشو هم خیلی زیبا تر از تهران هم ساختن
متاسفانه در شیراز مکانهای مناسبی برای ساخت بی آر تی وجود نداره
مثلا در مرکز شهر یه شبه بی آر تی ساختن که از وسط زند رد میشه ولی نه خط کشی مناسبی داره و نه چهره زیبایی
و نه اتوبوس هاش بی آر تی هستن
بد تر از اون خیابون های قصرالدشت از ملاصدرا به سمت پایانه احمدی هس که واقعا خیابونهای باریک و بدی داره و توی این قضیه همه مسئولان شهرداری از زمانی که شیراز شهردار داشت تا امروزه چه اونا که این خیابونهای باریک رو ساختن (البته اونا چه میدونستن ۷۰ -۸۰ ساله بعد شهر از قصرالدشت هم رد میشه) و چه جدیدا که به جای سر و سامون دادن این خیابونا و عقب نشینی ساختمون ها حتی اجازه ساخت ساختمون های عظیم رو در این نواحی دادن البته بسیار نزدیک به محل خیابون وگرنه داشتن مجتمع های بزرگ و شیک بسار توی اون ناحیه لازم و ضروریه و نه اینهمه لب خیابون
حتی مجمتمعی مثله زیتون فرض بگیریم جاش خوب هم باشه اما خودش نباید اینو هم در نظر بگیره که جلوه ساختمون با عقب نشینی اندک خیابون در سالهای آتی از بین میره؟
ما شبی رفتیم بیرون که فقط بریم از روش رد بشیم 🙂 نوع چراغی که برای روشنایی استفاده شده به نظر خوبه و پل رو قشنگ کرده. منظره خ. معالی آباد از اون بالا فوقالعاده است. فقط شیب قصرالدشت به تاچارا خیلی زیاد و خطرناکه. با این رانندگیهای جوونای شیرازی، خدا به خیر بگذرونه. ملت هم نمی دونستن که از زیرش می شه رفت مستقیم معالی آباد، میریفتن مسیر انحرافی رو رد می کردن دوباره می اومدن دوربرگردون!!! خلاصه کلی ترافیک بود. ولی به هر حال قشنگه و منتظر بیشتر از این هستیم آقای پاک فطرت !!!
دقیقا !! ترافیک امشب فقط به خاطر این بود که مردم گیج بودن !!!!
با سلام من امشب از سطح سوم پل عبور کردم و متاسفانه با یک خط عبور مواجه شدم به طوریکه یک اتوبوس جلوی ماشین ما در حال حرکت بود و ماشین دیگه ای نمیتونست سبقت بگیره به نظر بنده با هزینه و زحمت زیادی که برای این پروژه کشیده شده اگه سطح سوم عریضتر ساخته شده بود رضایت بیشتری داشت
منم با نظرتون موافقم اما الان که فکرشو میکنم می بینم عریض تر از این دیگه کل عرض خیابونو می گرفت و از کنار دیگه جایی نمس موند!
ولی به نظرم میتونستن ورودی قصرالدشت چمران و معالی آباد رو عریض تر کنن و ساختمونهایی مثله داروخونه و بازار کنارش رو عقب نشینی بدن 🙁
نمیشد؟
واقعا نمیشد چهار سطحی ساخته بشه؟
این دیگه بهبود داه نمیشه؟
این خیلی افتضاحه!
از همون روز اول مسلم بود همچین مشکلی پیش میاد
ما رو باش میگفتیم ترافیکو مهندسی کردن؟ و با مهندسی کامل ساختن!
افتضاحه
عمق قضیه ۱۰ ساله دیگه مشخص میشه
الان تنها راه به نظرم برای ورودی چمران به دکتر حسابی تعریض پل بر روی رودخونه هست
شاید دومیشم
احداث یک زیرگذر! برای معالی آباد به چمرانه
چراغ قرمز هم برای همین لازم شده:-(
البته من شیراز نیستم و از دور فقط حدس میزنم چه جور شده:-(
دوست عزیز امکان ساخت یه سطح دیگه در این مسیر وجود نداره!!!
زیرگذر امکان پذیر نیست به دلیل وجود ایستگاه مترو در زیر تقاطع!!!
پل سطح چهارم هم به دلیل افزایش بیش از حد ارتفاع و عدم وجود فضا امکان ساختش نیست!!!
رضاجان این امکان وجود داشته که یک زیرگذر باریک از چمران به معالی آباد ساخته بشه
مدیر عزیز سایت، با وجود بهبود ترافیک توسط پل های بصیرت، ترافیک ۲ جهت بخاطر شرایط پروژه حل نشده، یکی چمران به صنایع و دیگری ورودی و خروجی به معالی آباد…
در مسیر معالی آباد که امکان احداث پل زیرگذر با عرض مناسب و ۲ لاینه یا ۲ زیرگذر رفت و برگشتی وجود نداره، در مسیر چمران به صنایع هم تملک داروخانه و مغازه های ابتدای میرزای شیرازی و تعریض پل روی رودخانه خشک هزینه زیادی می طلبد…
من پیشنهادی همراه با طرح توجیهی برای بهبود ترافیک زیر پل دارم که بصورت ۳ اسلاید هست و میتونم براتون ایمیل کنم.
در صورت اجرای این طرح کم هزینه، ترافیک چمران به صنایع هم که خروجی شمال غرب شیراز بحساب می آید و ناشی از کاهش عرض انتهای بلوار چمران و ابتدای میرزای شیرازی(بخاطر از شرایط احداث پل ها) است حل خواهد شد و فقط ورودی و خروجی معالی آباد می ماند که بخاطر عدم تداخل با شریانهای دیگر، گره ترافیکی نخواهد داشت و حتی امکان ایجاد میدان بجای چراغ خطر در آن فراهم میشود…
و هم اینکه دستاورد مناسب دیگری هم خواهد داشت که در اسلایدها توضیح داده شده…
حتما رضا جان، به این آدرس ایمیل ارسال کنید
info@shiraz1400.ir
زیر گذز یه طرفه که فایده نداشت بازم مجبور به گذاشتن چراغ خطر می شدن..
با تشکر از زحمتکشانی که این طرح بزرگ روبه سرنجام رسوندند
قابل توجه دوستانی که سرهر بحثی مییان طهرهای شهرهای دیگرو اینجا مطرح میکنن شیراز بعد ازتهران واصفهان سومین شهر هست که دارای چنین پلی میشود ودرمییان سایر کلانشهرها بغیر از تهران فقط سه پل اینچنینی وجوددارد
پل معالی اباد شیراز
پل صفه و پل سراه ملک شهر اصفهان
تهران رو باید از بقیه کلانشهرها جدا کنیم چون تهران دو تا ۴ سطحه هم داره
۱- ۴ سطحه شیخ فضل الله نوری
۲- ۴ سطحه ای تو بزرگراه امام علی که اسمشو نمی دونم برای این پل تمامی چپگردها ها به طرز زیبایی ساخته شده
http://www.tehranpicture.com/upload/view/2013/05/d7a90d8ea42922c18ccb381c1a8edb69.jpg
http://fararu.com/files/fa/news/1392/3/3/66877_314.jpg
دوست عزیز کاملا حق با شماست که باید تهران را از سایر شهرها جدا کرد اما این لینکی که شما در مورد تقاطع ۴ سطحه در تهران گذاشته اید هم تنها ۳ سطح را نشان می دهد.
کامران جان من هم مثل شما وقتی عکس ها دیده بودم فکر کردم هر دو ۳ سطحه است ولی شخصا هر دو رو از نزدیک دیدم
در لینک اول پل نزدیک به آپارتمان ها ( سطح ۱) پل دورتر از آپارتمان ها (سطح ۲) دو سطح دیگه هم کاملا مشخصه شاید در تصویر درست واضح نباشه ولی سطح ۴ بالاتر از سطح ۳ قرار داره
در لینک دوم زیر پل شرقی- غربی ( سطح ۴) یک پل شمال- جنوبی رد شده(سطح ۲)
زیر همون پل شمالی- جنوبی یک مسیر دیگه هست( سطح ۱) با احتساب دو لوپ چیگرد (سطح ۲) میشه ۴ سطح
زیبایی این پل در سطح ۱ و سطح ۴ پل شرقی- غربی مشخص میشه
مسیر سطح ۴ شرقی- غربی و سطح ۱ غربی- شرقی است
منظورت ماییم آقا هاشم عزیز؟!!!
اگه به مایی که من هنوز سر حرفم هستم
برای پیشرفت باید نقاط ضعفمون رو نگاه کنیم
که فکر میکنم مثلا آقا امین خیلی خوب بخشیش که مربوط به پروژه های عمرانی هست رو در “وضعیت نگران کننده پروژه های عمرانی شهرداری” بیان کرد
ما یه چیزایی میگیم و قراره بین خودمون رد و بدل بشه و قرار نیست فقط به به وچه چه کنیم هاشم جان
بحث من این نیس که الان در چه جایگاهی قرار داریم که الان در وضعیت مطلوبی نیستیم و امیدوارم روزهای خوب و زیبایی رو پیش رو داشته باشیم به هر حال هر دیاری دوران افولی داره که امیدوارم این دوران در شیراز خیلی زود به سر بیاد
در ضمن اگر من از طرح های شهر های دیگه دارم میگم برای آگاهی همشهریامه که خواب نمونن همون کاری که این سایت داره انجام میده
شهر شیراز نیاز مند بهترین هاست و باشد با اصول و ظابطه بهترین بشه
استعداد بالقوه ای در ان شهر وجود داره و باید شکوفا بشه
در صورت شکوفایی اون هیچ شهری حتی تهران نیز یارای مقابله با این شهر رو نخواهد داشت
اما این نیازمنده همکاری مسئولان با شهروندانه و اینکه مسئولان به خاطر شهرشون مسئولیت رو به عهده بگیرن و به خاطر شهرشون مسئولیتشون رو انجام بدن.و دلسوز شهر بمونن اگه میبینن نمیتونن و بهتر از اونها هس خیلی راحت به خاطر شهرشون کنار برن
امیدوارم مسئولان شیراز مثله شیرازیا برای شهر دلسوز باشن و این چیزایی که گفتم تحقق پیدا کنه
از پایین به نظر میاد پل باریکی هست و پیچ هاش زیاده ولی من از روش رد شدم خیلی خوب بود واقعا…. اصلا بالا پیچ های خطرناک نداره و به نظرم عرضش هم خیلی خوب بود
ففقط امیدوام زودتر چراغاش وصل شه کلا ترافیک از بین بره…..ترافیک امروز فقط به خاطر این بود که مردم گیج بودن نمیدونستن از کجا برن که کوتاه ترین راهو انتخاب کرده باشن !
یه چند روز مسیرا واسه مردم جا بیفته به نظرم دیگه از طرف صنایع شاهد ترافیک نباشیم !
ضمنا من از طبقه دوم رد شدم امروز ! واقعا منظره باحالی بود ! سمت راستت توی دو سطح ماشین رد می شد و سمت چپت به خاطر ارتفاع معالی آباد تا وسطاش کامل معلوم بود !
در کل خوب بود ! امیدوارم زودتر به طور کامل بهره برداری بشه…
امیدوارم بازهم بهتر از این بشه
🙂
باید زیبا سازی وآبنما و خزه و … رو هم تا قبل عید انجام بدن
تا مسافراهم کف کنن 🙂
کاش پروژه ستارخان و چمران هم از بلاتکلیفی در بیاد و قبل عید تموم میشد:-(
به نظرم الان مهم ترین پروژه ها که باید هرچه زودتر به بهره برداری برسه کوسار مهدی و ستار خانه…
با افتتاح کامل کوهسار مهدی و با توجه به پل معالی آباد بزرگراه آفرینش و پل دکتر حسابی دیگه به جرات میشه گفت هیچ نگرانی ترافیکی توی شمال غرب وجود نداره…. اما متاسفانه مثل این که کوهسار مهدی حالا حالا ها کار داره…..
🙁
برای آدمای پیاده رو هم آیا فکری شده؟اگه کسی پیاده بخاد از معالی آباد بره چمران باید چکار کنه؟چراغ راهنما برای اونها وجود داره؟
چراغ راهنما برای چهار طرف معالی آباد وجود داره؟
لطفا عکس های جدید رو هم در سایت قرار بدید
لطفا هم در شب و هم در روز باشه:-)
ممنون
منم امشب رفتم پل باحال بود.شیب پل هم خوب بود…..فقط مردم گیج شده بودن.خسته نباشی پاک فطرت…..
وجود چراغ قرمز زیر پل ها شاید بد نباشه چون خودش به رفت و آمد عابر پیاده خیلی کمک می کنه و حقوق عابر رو هم رعایت می کنه و به نظر من حتی اگر تعداد پل ها زیاد بود که چراغ نمی خواست بازم چراغ برای عابرین لازم بود جز اینکه برای عابرین فکر دیگه ای بشه مثل استفاده آسان از تونل مترو و … مخصوصا اونجا که خیلی رفت و آمد هست .فقط به نظرم اگر از کنار رودخونه اون زیر گذرو می زدن دیگه خیلی کامل و بی نقص می شد.راستی تابلو هم خیلی تو ترافیک تاثیر گداره .وقتی تابلو نباشه ملت گیج میشن و مسیر اشتباه میرن.نمیدونم تابلو نصب شده یا قراره بشه.اگر نشده مطمئن باشید با نصب تابلو مشکل حل میشه.امیدوارم زیرگذر ستارخان رو هم زود افتتاح کنن و بقیشو هم هر چه زود تر تموم کنن .
سلام
من نمی دونم شما بر چه اساسی میگید که این پل چراغ قرمز داره .
چون اصلا نه توی طرح چنین چیزی هست نه توی اجرا و اساسی ترین مشکل این هست که کسی از سمت قصردشت میاد باید حتما بره چمران دور بزنه و برگرده بیاد معالی آباد.
و اینکه این طرح چراغ قرمز نداره.
دوست عزیز ما نمیگیم! مسئولان طرح میگن
سلام .. اره من امروز شنبه دیدم که سطح سوم که از قصردشت به طرف صنایع هست رو باز کردن..
اما یه نکته..کاش به زیبا سازی تمام تقاطع ها قبل از افتتاحشون بیشتر اهمیت میدادن…
محمد علی جان من اسم کسی رو نبردم
شما نظری رو که گذاشتی به عنوان یه شیرازی نه به عنوان یه بیطرف یه بار مرورکن انصاف رو هم در نظربگیر ببین این صحبتهای که میکنی اسمش انتقاد هست یا تخریب
شما که میگید شیرازنیستید حنوز پل رو ازنزدیک ندیدی واز روش رد نشدی با چه استدلالی میگی این پل افتضاحه
اینگونه نظر دادن شما ناراحتی عمیق شما رو ازپیشرفت شیراز نشون میده
واین نشونه درستی کارهای درحال انجام که افررادی مثل شما رو مثل اسفند رواتیش کرده
اولا که من نگفتم پل افتضاحه
آقا اردلان گفتن توی یکی از پلها با وجود توقف یه اتوبوس وسط پل کل پل گرفته میشه و کلا ماشین ها نمیتونن سبقت بگیرن
من گفتم اگه قرار باشه اینجوری باشه کلا خیلی افتضاحه ومنظورم این وضعیت بود خودم همیشه منتظر بودم ببینم چطور طراح این ترافیک رو در نطر نگرفته البته آقا سعید میگه که این پل قابل ارتقا هست (ومیشه وسعت داده بسه expanable) ولی خب بازم خیلی دوست داشتم که این پل که یجورایی نماد میشه بتونه با همین وضعیت تا سالها مشکل ترافیکو توی این محدوده حل کنه و نیازی به طرح دیگه ای نباشه
اما آقا هاشم داری بیراهه میری
من همیشه رگ غیرتم برای شیراز میزنه ولی نمیخام شیرازم توی ذهن شهرهای دیگه نه فقط برای شیرازی ها بلکه برای همه شهر رویاها باشه
مطمئن باش وقتی شما هم همچین ایده ای داشته باشی وقتی یه کوچکترین ایرادی رو توی شهرت ببینی نمیتونی تحمل کنی
اگه شیراز بخاد پیشرفت کنه باید در عین اینکه کمبودهاشو میبینه و به فکر جبرانش هس باید از وجود کوچکترین ایرادی در پروژه های شهرش ایراد بگیره
از ماست که بر ماست
ما باید یه خورده از نادیده گرفتن بعضی مشکلات دست برداریم
البته به این معنی نیس که بگیم هرجا رفتیم بگیم شیراز نابوده و…
برعکس توی جمعهای بزرگ و خانواده و شهرهای دیگه باید از عظمت وشکوه شیراز گفت
ولی توی بین خودمون هست که باید به فکر شهرمون باشیم
من تصورم این هس که بچه هایی که میان این سایت عموما از نخبگان و دلسوزان شیراز هستن و نه افراد عادی ویا فردی که فقط چشمش دنباله کارای خودشه
چنان چه که از نظرات بچه ها کاملا معلومه بنابراین نباید وقتی رفیقی داره حرفی میزنه خیلی سریع برای دفعش انگ وطن فروشی و خائن و … بهش بزنین
من دانشجوی مهندسی نفتم که لیسانس آبادان بودمو و فوقم هم امیرکبیرم مشخصه که به خاطر رشته ام مجبورم ۶ ساله از شهرم دور بمونم و فقط تابستونا اونم اگه مجالی بمونه میام شهرم
اخیرا هم برای کار کلا از شیراز به دورم و اومدم اهواز و کلا یه پام تهرانه یکی دیگش اهواز
توی خوابگاه من و سه تا از بچه های اصفهان و یکی از بچه های قم (که اصالتا تبریزیه) هم اتاق بودیم
اونقدر من از شیراز و طرح هاشو اینا برای اونها گفتم که دیگه بنده خداها فک میکنن شیراز فوق و اوج شهرها و طرحهاس
در حالی که شیراز ممکنه هم رده همین تبریز و اصفهان باشه
توی فامیل هم از دبیرستان تا بحال همیشه از بزرگی شیراز گفتم و وقتی یکی از مسافرت از یه شهری میاد و از زیبایی های اون شهر میگه و به به و چه چه میکنه منم رگ غیرتم در مقابل اون مسافرزده(توی مایه های غرب زده) به جوش میاد و با عصبانیت از عظمت شیراز میگمو بحثو تموم میکنم
خدارو شکر شیراز بزرگانی مثله حافظ و سعدی و سیبویه و ملاصدرا و آثاری مثله تخت جمشید و دروازه قرآن و فضای زیبا و سر سبزی مثله باغهای قصرالدشت و چمران رو داره که هرکدومشون برای بستن دهن یک مخالف بزرگی شیراز کافیه
من فکر میکردم بچه ها با هم هم عقیده نباشن و نظرهم رو تائید نکنن اما این روش که همو میکوبیم اصلا انصاف نیست و از اخلاق به دوره
شما با جمله آخرتون علنا دارین میگین من ضد شیرازیم
اتفاقا من به شدت عاشق شیراز هستم و سالهای ساله که شجره نامم توی شیراز نوشته شده
من همین الان چن روز دیگه باید برم برای استادم ارائه کنم ولی هر روز سه الی چها ساعت و حتی شبها گاهی تا ۴-۵ صبح توی این سایت میامو مطالبو میخونم و نظرای خودمو میدم
از همین سایت یه نفر گفت که سایت مدرنترین ها از یه شهر دیگه (که فک کنم آقا امین میدونه چه سایتی رو مبگم) داره به شیرازی ها هرچی دلش میخاد میگه (سر قضیه عدم فرستاند اسم شیراز برای مسابقات فوتبال) اونوقت من رفتم توی اون سایتو هرچی تونستم بهش گفتم هرچی میگفتم یه چیزه بدتر جواب میداد و گاهی اصلا با اسم من پیامهای خودشو میداد و فحش هامو برمیگردوند(خیلی زور داره نتونی جوابشو بدی)توی فکر هک وبلاگش افتادم و به بلاگفا شکایت کردم که داره به شهر و قومیت ما توهین میکنه ولی دیدم که سایت همچنان پا برجاس و…) با یه اسم دیگه وارد شدم و از در مهربونی در اومدم هی میگفتم شهر شما چه خوبه شهر ماهم خوبه و … اونم هی از عظمت شهرشون میگفت و طرح های بزرگشون و زیباشون من از هتل چمران (بلندترین هتل ایران و هشتمین سازه بلند و فعال کشور) میگفتم و ساخت هتل خلیج فارس،از زیاد بودن هتلامون و ششمین مجتع عظیم تفریحی تجاری خاورمیانه) و ازاینکه اولین شهریم که توی ایران لوله کشی آب رو داشتیم (اینطور که شنیدم حتی توی خطوط گاز هم اولینیم (به خاطر وجود پتروشیمی شیراز) ) و تبریز همیشه اولین نبوده وتوی شهر ماهم ماشینای لامبورگینی هم هست و …
اون میگفت ورزشگاه ندارین و تیمتون داغونه و حتی توی شهرتون ازش طرفداری نمیکنین
(در حالی که همین تیم فجر بود که در سال ۷۷ هم قد استقلال و پرسپولیس قد علم کرد و سوم شد و تیم هایی مثله سپاهان و ذوب آهن همیشه زیر دست فجر بودن (حتی الانم هنوز در مقابل فجر کم میارن و گاهی میبازن (مثه باخت سپاهان از فجر)))
یا چه میدونم طرحهایی رو مثله پل عابر پیاده مدرنشون و…
خلاصه تا چن هفته باهم درگیری داشتیم و سر انجام به شهر اصفهان هم توهین کرد وتقریبا فقط گفت شهر خشتی اصفهان!
جالبه که یکی دو روز طول نکشید که وبلاگشو بستن و
حالا من نمیدونم واقعا به خاطر توهین به اصفهان بوده و یا واقعا توهین به شیرازی ها رو هم جزوش حساب کردن خلاصه درش تخته شد خداروشکر
اینو گفتم که بدونی من ضد شیرازی نیستم رفیق لطفا به ما انگ نزن بجاش به ما زنگ بزن 🙂
من ۴ روز بود شیراز نبودم و امروز صبح که داشتم میرفتم خونه از روی پل رد شدم و تصورش رو کنید ساعت ۶ صبح کلی سوپرایز شدم و خیلی با حال بود
بد نیست این رو هم اضافه کنم یاد اون روزی افتادم که مضوع ساخت این پل توی سایت مطرح شد بعضی دوست نما ها که این شهرباداشتنشون دیگه هیچ نییازی به دشمن نداره اومدن اینجا واضهار لطف میکردند ومیفرمودند
مگه شیرازیها میتونن این جور پلی بسازن اینا عکسش که گذاشتین به خواب ببینین که این عکس یه روزی پل بشه حالا اگر هم بشه ۱۰۰سال طول میکشه بعد ازیه مدت که دیدندنه ازاین خبرها نیست پل واقعا داره ساخته میشه بازاومدن تو سایت وشایعه ساخت پل توسط اصفهانیها رو براه انداختن وحالا که دیدن کارازکار گذشه و پل واقعا تمام شده وماشینها دارن روش حرکت میکنند باز هم مییان زحمات کشیده شده باز زیرسوال میبرن رو که نیست
همونا که میگفتن ساخت همچین پلی محاله و ۱۰۰ سال طول می کشه .الان که ساخته شده میگن مگه این چیه .همچینم میگن که انگار پل رو جوب ساخته شده نه پل سه سطحی.
درود و عرض تبریک به همه همشهریان.
این پل بصورت ویژه و کارآمدی طراحی و اجرا شده و به جرات میشه گفت که یکی از نادر ترین و زیباترین پل های کشور هست.
حتی به جرات میشه گفت، اون تقاطعاتی که بتازکی شروع بساخت میشه و یا شده، ( طبقاتی) زیباتر از اون طرح هایی خواهند بود که در همسایه شمالیمان اجرا شده است. حتی خود تقاطع ۳ سطحه تخت جمشید که شروع بساخت شده و دارن شمع کوبی میکنن و حفاری دارن انجام میدن، از لحاظ و نوع طراحی شده سومین تقاطع زیبای کشور.
پل معالی آباد هم با اینکه تقاطع و پل عظیمی هست و بصورت طبقاتی ساخته شده، یکم طول میکشه تا رو غلطک بیوفته و مردم آشنا بشن. همه جا همینطوره. و مسیر ها برای عبور اتوبوس و خودرو های سواری و … ساماندهی میشن. همون شب اول که نمیشه همه چیز رو جا انداخت!
خیلی هم عالی 🙂
ولی به نظرم باید یه فکری هم به حال ساختمان های اطراف پل تخت جمشید بکنن البته دقیق نمیدونم چه شکلی میشه ساختمون ها و تا کجا خراب میشه ولی باید کنار یک اینچنین پلی که به قولا سومینه تو کشور یه فکری هم به حال ساختمونای اطراف بشه و خوشکلاش تودید باشه و یا کلا فضای سبز بشه
طوری که وقتی از بالا عکس گرفته میشه زیباییش توسط ساختمونای بدقواره خدشه دار نشه
مثلا زیرگذر بقل امیرکبیر زیبا هس نسبتا ولی به خاطر ساختمونای اطراف که اکثرا هم تعمیرگاه هستن جلوه کمی داره و از توش که رد میشی قشنگه ولی از بالا که ببینیش فکر نکنم
امیدوارم منظورمو رسونده باشم
هنوزتابلو برای مسیر کامل نیست ماشینها سر در گم بودند
چراغ راهنمایی هم دیگه اخرشه
تبریک…امیدوارم شیراز از این نمونه طرحها بیشتر به خودش ببینه.و بیشتر از اون امیدوارم از این به بعد و با وجود این پل دیگه شاهد ترافیک توی خیابونهای اطرافش نباشیم…
راستی چرا نوشتید موقتی باز شده؟!
با سلام،
و با تشکر فراوان از مدیریت این سایت برای اطلاع رسانی و منعکس کردن نظرات مردم.
پلهای عظیم و زیبای معالی آباد به روی ترافیک باز شده اند و امیدواریم که سطح هم کف و زیباسازی کل پروژه هم به بهترین نحو انجام شود تا نه تنها گره ای از ترافیک شهر زیبای شیراز گشوده شود بلکه به زیبایی بصری شهر هم بیفزاید.
در این میان برخی از همشهریان گرامی از کامل نبودن مسیرهای دسترسی این تقاطع و لازم بودن چراغ راهنما در سطح همکف خرده می گیرند.
در مورد اینکه چرا در مسیر چمران به معالی آباد از زیرگذر استفاده نشده، باید توجه داشت که مسیر خط یک مترو در این مسیر از زیر خیابان عبور می کند و فضای کافی برای زیرگذر وجود ندارد. در امتداد مسیر رودخانه در حاشیه شمالی معالی آباد هم نمی توان زیرگذر ساخت چرا که اولا این رودخانه مسیل می باشد و سیلاب های فصلی در آن روان میشود. دوم اینکه عرض این مسیل همین حالا هم بسیار باریک و خطرناک است و هر گونه دخل و تصرف در آن عواقب فاجعه آمیز خواهد داشت.
در ضمن خط سه مترو هم از زیر همین مسیل در امتداد مسیر معالی آباد به میرزای شیرازی در زیر زمین ساخته خواهد شد. در نتیجه ساختن زیرگذر در زیر مسیل هم امکان پذیر نیست. علاوه بر آن، به دلیل وجود خط سه مترو در مسیر میرزای شیرازی ، نمی توان از تمامی عرض آن خیابان برای ساختن پل هم استفاده کرد.
در مورد نظر برخی از دوستان مبنی بر عقب نشینی ساختمانهای مجاور هم باید توجه داشت که بودجه لازم برای انجام این کار از کل بودجه ی چند ده میلیارد تومانی کل سازه هم بیشتر می شد و ساخت پل چندین سال بیشتر زمان میبرد.
نکته مهم در مورد این پروژه این است که هدف از ساخت آن رفع گره های ترافیکی در مسیر قصردشت – میرزای شیرازی است که بالاترین میزان ترافیک در این تقاطع را داشته است که از شواهد به نظر می آید که در این زمینه موفق هم بوده است.
در مورد ۴ سطحه کردن تقاطع هم شایان گفتن است که به دلیل ارتفاع زیاد سطح چهارم، تنها می توان آن را در جوار کوه یا تپه ایجاد کرد و یا با استفاده از رمپی به طول حدودا چند صد متر به ارتفاع مورد نظر رسید که هیچکدام در تقاطع معالی آباد در حال حاضر شدنی نیست.
خیلی هم عالی
آقا کامران شما با مسئولان طرح در ارتباطین؟
خیلی خوب دلائل گفته شد و واقعا جالب بود
به نظرم دوستانی که مسئولیت خاصی دارند با هماهنگی آقا امین (مسئول سایت) پس از خوندن نظرات در همون صفحه پاسخ بچه ها رو بدن
به نظرم خیلی خیلی به نظردهی ها ی بچه ها هدف میده
خداییش اگه من این متن آقا کامرانو (که خوب بود سمت خودشون رو توی این پیام میگفتن ) نخونده بودم تا آخر عمر (البته به فرض اینکه کس دیگه ای نمیگفت) میگفتم اینچه وعضشه و چرا عقب نشینی ندادن به این خونه ها
ولی به نظرم شاید اگه بشه رودخونه چن بخشی بشه و یا چن تا سد (یا سیل شکن ) در قبل معالی آباد قرار بدن میشه سیلاب ها رو مهندسی کرد؟ نمیشه؟
راستی هیچ خبری از طرح درختکاری و ایجاد فضای سبز توی رودخونه خشک نشد امین جان؟
هنوز نه محمدجان
محمدعلی جان، من دستی بر آتش ندارم. در واقع من در شیراز هم زندگی نمی کنم اما تقریبا هر روز به این سایت سر می زنم تا از اخبار شیراز آگاه بشم.. باز هم از مدیریت سایت سپاسگذارم که بی وقفه اخبار و رویدادهای شیراز را منعکس می کنند تا آنانی که از شیراز دورند هم در جریان وقایع قرار بگیرند.
واقعا؟ (پس همدرد هم هستیم) 🙂
فکر میکردم توی شیرازین و حتی یکی از افراد پروژه هستین
ولی منطق وبیان خیلی خوبی داشتین
خیلی هم عالی
موفق باشین
تلاش برای احداث پل های بصیرت، تلاش در ایجاد پلی ۳ سطحی در حد کلان شهر شیراز و با کمترین هزینه ساخت بوده…
پل معالی آباد چندتا مشکل داره که به مرور بیشتر هم شده…
اول تقاطع با مسیر رودخانه فصلی خشک در ۳ نقطقه، یکی ابتدای میرزای شیرازی(که به همین خاطر به آن پل معالی آباد می گفتند نه میدان معالی آباد در حالی که گردشگران می گفتند اینجا پلی نیست)
یکی دیگر تقاطع دوباره با رودخانه در انتهای بلوار چمران که در محل مسیر موقت ایجاد شده به سمت صنایع از بلوار بهشت و کنار املاک کلبه سفید قابل مشاهده است
دیگری در همین مسیر در انتهای بلوار چمران در مکانی آخرین تابلو تبلیغاتی چمران در آن قرار دارد . در صورت توجه هنگام عبور از انتهای چمران مشخص است…
یکی دیگر تونل مترو از معالی آباد به سمت چمران…
آخری هم اجرای پل های بصیرت…
مسیل رودخانه که اجتناب ناپذیر است، اما اینکه فرمودید در حاشیه شمالی معالی آباد هم بخاطر مسیل امکان پذیر نیست، اشتباه است…
اولا که در صورت اجرا، زیرگذر از دیواره رودخانه فاصله داره و دقیقا لب به لب این مسیل نخواهد بود دوما با تکنولوژی روز مشکلی هم نخواهد بود(مثل عبور تونل مترو اصفهان حتی از زیر زاینده رود نه کنار آن)….در صورت اجرای زیرگذر، انتهای چمران به ابتدای معالی آباد، دقیقا بعد از مخابرات دستغیب وصل خواهد شد، فضا هم هست، از زیر خود مخابرات هم خواهد گذشت…
همین الان مسیر خط ۱ مترو در ضلع جنوبی چمران به طول حدودی ۲ – ۳ کیلومتر دقیقا از لب به لب همین رودخانه فصلی رد میشه… از پل معالی آباد تا ساختمان های ژاله در تقاطع بولوار شاهد و چمران…در صورت اجرای زیرگذر به معالی آباد هم فاصله تا مسیر رودخانه خشک به اندازه فاصله پل شهیدان شیخی در تقاطع چمران و ابیوردی با رودخانه است که در حال حاضر اجرا شده که حتی در صورت فاصله کمتر هم مشکل اجرایی ندارد…(مثل مترو اصفهان)…
مشکل اجرای زیرگذر از چمران به معالی آباد “هزینه اجرا” با توجه به وضع موجود است یعنی :
۱)طول مسیر زیرگذر از سمت معالی آباد، زیاد تر خواهد شد یا هزینه تملک قسمتی از مخابرات بیشر خواهد بود
۲) به علت تقاطع دوباره با رودخانه در انتهای چمران، باید زیرگذر از مسافتی دورتر در بلوار چمران شروع شود تا از زیر تقاطع انتهای چمران با رودخانه خشک هم رد شود
۳) استحکامات لازم مورد نیاز در عبور از زیر مسیر رودخانه(مثل عبور مترو از زیر زاینده رود) و نقشه های دقیق نسبت به شمع کوبی های فعلی پل های بصیرت
۴) حل شدن ترافیک شریان ورودی به معالی آباد، اما لاینحل ماندن خروجی آن به چمران و خصوصا به میرزای شیرازی( که با به همین سبک با طول مسیر زیاد باید زیرگذر زده شود یا پل طویل در سطح چهارم پلهای بصیرت ایجاد شود مضاف به اینکه در مسیر خروجی معالی آباد بخاطر مجتمع آفتاب عرض مناسبی هم برای زیرگذر در دست نیست
۵) کاهش بیشتر عرض انتهای بلوار چمران برای شریان عبوری چمران به صنایع
پس فکر احداث زیرگذر به معالی آباد را به این دلایل از سر بیرون کنید…
راه ممکن،
احداث مسیر روگذر قصردشت به میرزای شیرازی بصورت ۲ شاخه (مانند سطح فعلی دوم پل و بصورت قرینه در سطح سوم) برای عبور از قصردشت به معالی آباد است، بدون اینکه احتیاج به چراغ راهنما در سطح همکف این تقاطع باشد، در این صورت میتوان با امتداد رفوژ گذاری انتهای چمران به معالی آباد، این ۲ را به هم متصل کرد، بدون اینکه مشکل حاد ترافیکی بوجود بیاید و نیاز به چراغ خطر در تقاطع باشد…
اما با توجه به فرم فعلی موقت هم که در سطح همکف اجرا شده و با بلوک چمران به معالی آباد متصل شده و این پل هم اجرا نشده، مشکل ترافیکی حادی در سطح همکف تقاطع وجود ندارد و این آلترناتیو توسعه پل های بصیرت در آینده می تواند باشد…
(که دلیلش هم توسعه رینگ های شهری در مسیر میدان قصردشت(با توجه به طرح زیرگذر قصردشت) به معالی آباد به احسان به حسینی الهاشمی است)
تنها مسیر دارای مشکل، شریان عبوری چمران به صنایع است که خروجی شمال غرب شیراز و محل شهرکهای اقماری است…
اگر توجه کنید، این مسیر هم تنها مسیری است که کماکان از همان مسیرهای انحرافی حین اجرای پل ها قابل تردد است…
در این مسیر به علت کاهش عرض انتهای بلوار چمران و خصوصا ابتدای میرزای شیرازی در قسمت داروخانه دکتر رضائیان و… عملا ساعات پیک، ترافیک سنگین و نیمه سنگین خواهد داشت و امان احداث پل دیگری هم در مسیر چمران به صنایع با توجه به عرض کم باقیمانده از تقاطع نیست…
این مسیر راه حلی بهینه دارد که نیاز به عزم شهرداری برای حل آن دارد… در صورت حل این گره، پل های بصیرت جوابگو خواهد بود و در صورت نیاز در آینده، همانطور که توضیح داده شد، امکان احداث مسیر چپ گرد در سطح دوم پل از قصردشت به معالی آباد وجود دارد تا بار ترافیک، از طریق رینگ شهر و خروجی شمال غربی، از طریق معالی آباد به احسان و کمربندی و حسینی الهاشمی نیز تخلیه شود…
ضمنا در صورت طراحی دوباره پلها، بهترین راه، احداث زیرگذر رفت و برگشتی در مسیر میرزای شیرازی به قصردشت و از زیر تونل مترو است(زیرگذر ۲ سطحی یا چیزی مثل پل ۲ سطحی، سطح اول تونل مترو از معالی آباد به چمران، سطح دوم زیرگذر رفت و برگشتی از قصردشت به میرزای شیرازی یا مثل اصفهان سطح اول زاینده رود، سطح دوم تونل مترو زیر زاینده رود) تا دسترسی مسیرهای چمران-صنایع ، چمران-معالی آباد و معالی آباد صنایع ، از طریق پلهای ۳ سطحی و بدون قرار گرفتن در بن بست و محدودیت های امروز این تقاطع و ترافیک آن برای همیشه حل شود…
پس کامران عزیز، بزرگترین معضل پیش روی حل کامل معضل ترافیک این پل در تمام مسیرها مانند ورودی و خروجی معالی آباد، تحمیل هزینه های اضافی فراوان به مجموعه شهرداری است نه اینکه بخاطر قرارگیری زیرگذر در جداره کناری رودخانه خشک، اجرا امکان پذیر نباشد…
در شهرسازی امروز، همه چیز شدنی است، اما با در نظر گرفتن هزینه های آن و نسبت کارایی طرح های توسعه و مکمل به هزینه کرد آنها…که فعلا در این تقاطع با توضیحات بالا شدنی نیست، اما توضیح هم داده شد که راه فعلی برای توسعه پل های بصیرت چیست و در صورت طراحی دوباره، راه از ابتدا چه باید می بود…
نمیدونم این چه حس مازوخیستیه که ما داریم. تا وقتی که طرح روی کاغذ یا حتی در حال اجراست هیچ عیب و ایراد اونو نمیبینیم و نمی پذیریم.
همین که طرح با هزینه گزاف و صرف وقت و مشکلات برای مردم به سختی افتتاح شد به جای لذت بردن شروع به انتقاد و اشاره به نقص اون میکنیم
نمونه هم زیاده، نه فقط در مورد پل معالی آباد که در مورد سنگفرش جلوی حافظیه در گذشته یا حتی طرح ناقص پل چمران (که مسیر دسترسی به خود چمران نداره!) یا میدان قصرادشت یا خیلی طرح های آتی دیگه… این چنین نقص هایی وجود داره
بجز سایر دوستان حداقل خود من بارها در هنگام انتشار عکس های پروژه به این نقص ها اشاره کردیم که به سیاه نمایی متهم شدیم!
بعد از این مدت حالا که طرح افتتاح شده حداقل انتظار داریم که طرفداران سابق طرح از اجرای آن خوشحال باشند. میبینیم که خود منتقد طرح اجرا شده! هستند.
چراغ خطر طرح امروز ۳ زمانه هست که شاید تنها با اجرا شدن شاخه قصرادشت به معالی آباد (شبیه سمت صنایع به چمران) به دوزمانه کاهش میافت.
تا وقتی که طرح روی کاغذ یا حتی در حال اجراست هیچ عیب و ایراد اونو نمیبینیم
دوست عزیز
من خودم بارها ایرادها نوشتم و با مخالفت شدید برخی از دوستان روبرو شدم به ناچار همرنگ جماعت شدم ما متاسفانه نمیخواهیم به قول شما واقعیتها را پذیرا باشیم و فقط برخی از دوستان انتقاد پذیر نیستند و واکنش بدون تعقل نشان میدهند و روی احساس نظر میدهند
بماند این نظرها چه منفی و چه مثبت هیچ تاثیری بر روند ساخت ندارد چون برای اجرای این طرحها ازمدتی قبل برنامه ریزی و مجری ان تعیین شده و تغییر این برنامه تقریبا غیر ممکن است
عاااااااااااااااااااالی بود
بچه ها منم دلم طاقت نیاورد و امشب با یکی از دوستام رفتیم و یه سری به پل زدیم آقا من از سمت چمران که رفتم واقعا شوکه شدم آخه خیلی فوق الاده بود بخدا باید یه جورایی تشکرمون رو به تمامی مسعولین برسونیم بابت این پروژه . من حرف خاصی ندارم و با نظر حامد-شهر راز و کامران عزیز موافقم
تا باشه از این پروژه ها
خدا کنه از الان به فکر همچین پروژه های طبقاتی دیگه هم باشند و به همین یکی اکتفا نکنند که مطمعنا همین طوره و بخصوص این که از این به بعد دیگه تجربش رو هم داریم
این پل واسه ما شیرازیها خوبه ………………ولی امیدوارم از این پروزها زیاد ببینیم و باشه …..حالا بعضیها از استان های اطراف اومدن میگن این بد و نقص داره……………..اخه این مهاجرها (از اطراف اومدن)همیشه همینطور هستن انجا زندگی میکنن بعد هم میگن شیراز بد…………..اقای پاک فطرت ممنون….واقعا خسته نباشد…………
منطورم اینجا بود
محمد علی جان من که شما رو از نزدیک نمیشناسم در فضای مجازی افراد رو ازروی نطری که میدن تا حدودی میشناسن من هم مثل شما نگرانم چون این سایت نظراتش نظرات درگوشی نیست چون ازتمام ایران مردم نظرات ومتالب این سایت پیگیری میکنن مخصوصا همونهای که شما هم منظورتون چون من اکثر سایتهشون به مدت نسبتا طولانی رسد کردم ودقیقا میدونم نطرشون درباره شیرازواصفهان وکلا فارسهاچیه مانباید بحونه دستشون بدیم مثلا درمورد این پل که بغیراز تهران فقط ۳تاش تو ایران هست یکیش همین پل ۲تا هم اصفهان داره بهتر نیست مثل عامه مردم که از اتمامش خوشحالند ما هم خوشحال باشیم
درضمن اگر صحبتی کردم که باعث رنجشخاطرشما شده عذرخواهی میکنم
نه آقا هاشم عزیز عیبی نداره
خیلی خوشحالم که درکم کردی 🙂
قبول دارم گاهی یکم داغ کردمو زیادی غر زدم شاید (وحتما ) اگر منم کارم توی عمران بود و جای بعضی از مسئولان پروژه بودم پروژه رو خیلی خیلی بد تحویل میدادم و هزارتا فحش و … پشت سرمم بود
بالاخره ما هم بیرون گود هستیم و از داخل گود اطلاعی نداریم
ولی اگه چیزی گفتم حرفم فقط از سر دلسوزی بوده حالا گاهی وقتی آتیشی میشم یکم زیادی تندش میکنم
وگرنه پروژه خیلی هم خوب و زیبا هس و در کل از اجرای این پروژه (خصوصا که قابل توسعه و بهبود داه شدنه) خیلی هم راضی هستم
به امید آبادی شیراز
تبریک واقعا زیباست
حالا ببینید وقتی زیباسازی پایین پل و نورپردازی خوده پل کامل شد چه جلوه ی محشری پیدا می کنه.واقعا شیراز به همچین پل هایی نیاز داره و این پل ها علاوه بر مسائل ترافیکی , یکی از وجه تمایزهای کلان شهرهای اصلی ایران با بقیه ی شهرهای کوچکتر هستند.وگرنه بلوار و کوچه و پارکهای محله ای همه جا احداث می شه در نتیجه همه ی شهرها شبیه هم شدن فقط سایزشون فرق می کنه.
فقط در مورد زیرگذر من خودم بشخصه از یکی از مسئولین طرح اسمشون یادم نیست پرسیدم ایشون خیلی صریح پاسخ داد که نه تنها می شد زیرگذر احداث کرد بلکه باید زیرگذر احداث می شد ولی به خاطر مسائلی غیر از مسائل فنی اینکار نشد.ایشون اعتقاد داشت زیرگذر به نفع منافع گروهی خاصی نبود و تنها دلیلش این بوده نه چیزه دیگه. وجود مترو فقط باعث شد که پل , لوپی به سمت معالی آباد نداشته باشه در مورد زیرگذر مشکلی بوجود نمی آمد حتی در مورد خط جدید. .چون خط جدید مترو باید از زیره زیرگذر صنایع هم رد بشه و در ابتدای مسیر تونل بسیار عمیقی می خواد و بعد کم کم سطحی می شه.مثله خط یک تهران که در میدان توپ خونه بسیار بسیار عمیقه و بعد به سمت کهریزک کم کم سطحی می شه.
در کل خیلی خوشحالم ولی تقریبا مطمئنم در آینده مجبور می شن کارای تکمیلی هم انجام بدن که احتمالا یکی از گزینه های اصلی احداث زیرگذر خواهد بود.
اگر بخوان چراغ راهنما هم بزنند باز ترافیک به قوت خود باقی خواهد ماند! !
حالا ببینید کی گفتم!!
عزیز پیامم رو تایید کن
باید نظرات موافق و مخالف در کنار هم باشن.
شهرداری و شخص پاک فطرت داره عالی کار میکنه
خسته نباشید
۳ روزه که ما از روی این پل رد میشیم اما متاسفانه از ترافیک کم نکرده… باز هم ماشینا از ۵۰۰ متر قبل از پل باید با سرعت ۲۰ کیلوتر حرکت کنن.
دوست عزیز هاشم درست میگه اصفهان فقط دو پل سه سطحی داره که یکی ورودی اصفهان از سمت شیراز هست و دیگری در مسیر خروجی اصفهان به سمت تهران هست که در واقع این دو پل سه سطحی که در معرض دید هست رو ساختند تا همه خیال میکنند اصفهان خیلی تقاطع سه سطحی داره .
شهرهای مشهد و تبریز هم که خیلی ادعا دارند اصلا پل سه سطحی ندارند .
طرح پل ۴ سطحی در میدان استقلال (ورودی اصفهان از سمت تهران) در حال انجام است و ساخت پل ۴ سطحی از سال آینده در اصفهان شروع میشه. ضمن اینکه پل سه سطحی معالی آباد هم واقعا زیباست. چه خوب میشد همه شهزها با هم پیشرفت میکردند. شیراز هم شهری هستش که زیر ذره بین توریست های خارجی هست و باید بیشتر از اینا پیشرفت کنه همونطور که اصفهان نیاز به پیشرفت داره. مبارکتون باشه
مبارک اصفهانیهای عزیز.
پل ۴ سطحی هم در شیراز شروع خواهد شد. آینده بزودی میرسد.
پلهای ۴سطی هم مبارک اصفهانیهای عزیز باشه
من باصحبتی که کردی کاملا موافقم به نظرمن اکثر توریستهای خارجی فقط به خاطر این دوشهر که به ایران مییان پیشرفت وزیبای این دوشهرمساوی باپیشرفت وزیبای ایران از چشم توریستها چون اکثر توریستها این دوشهر رو میبینن
امین جان قبلا گفتین که دیگه پروژه های سه سطحی شیراز زیرگذر درشون ساخته نمیشه و به صورت دو صبقه مانند میدان معلم ساخته میشن و همچنین گفتین که شهرداری ساخت تقاطع ۴ سطحی رو در دستور کار داره. اطلاعی دارین این تقاطع ۴ سطحی که قراره ساخته بشه کجای شیرازه؟
به نظر من بلوغ عمرانی شیراز با ساخت پل کابلی ولیعصر و تونل ۳ و نیم کیلومتری اکبرآباد و بزرگراه کوهسار تا کمربندی و ابتدای بزرگراه آرین نمایان میشه. چون پل کابلی ولیعصر خودش به اندازه دو تا پل ۴ سطحی حجم پروژش هست
اگه خبر قطعیش بدستم برسه حتما میذارم
رضا جان
یکی از ایرادات مترو اصفهان همان عبور از زیر زاینده رود هست . چون به مرور زمان باعث سست شدن پایه های ۳۳ پل و احتمال نابودی کامل اون هست .
من خواهش میکنم که روند پلسازی در شیراز رو سریع تر کنن و از سازمان اتوبوس رانی و شهرداری شیراز خواستاریم که اتوبوسهای BRT رو در شیراز راه اندازی کنن تا شیراز از اصفهان و تهران عقب نمونه
خواهش دیگه من از شهرداری اینه که هر شب زباله ها جمع اوری شود چرا که در منطقه چهار راه زند کوچه دژبان مردم زباله هاشونو داخل جوب میریزن و تمام کوچه ها بوی نامطبوع پیدا میکنه.گربه ها هم که کلی کیف میکنن!
سلام خسته نباشن واقعااااااا همه ی کسایی ک لطف و همکاری ب انجام این پروژه عظیم کرردن واقعا ترافیک بدی میشد من دانشجواون مسیرم واقعا بد ترافیکی بودا اما الان ک افتتاح شده عالییییییییییی شده دست همگی درد نکنه خدا قوت.