شهردار شیراز گفت: پروژههای بزرگ عمرانی و خدماتی شهرداری شیراز سه شنبه هفتم آبانماه جاری در این شهر افتتاح و کلنگ زنی میشود. به گزارش شیراز۱۴۰۰، مهندس علیرضا پاک فطرت، با اشاره به اهتمام ویژه شهرداری به ارائه خدمات هرچه مطلوبتر به شهروندان افزود: در کنار این پروژههای بزرگ دهها پروژه کوچک عمرانی و خدماتی نیز به بهره برداری خواهد رسید.
وی ادامه داد: برای افتتاح و بهره برداری از این پروژهها رقمی در حدود ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است. شهردار شیراز گفت: همزمان با بهره برداری از این پروژهها، عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح گلدشت حافظ در امتداد بولوار آفرینش با ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار آغاز خواهد شد.
وی اظهار کرد: بهره برداری از ماشین آلات سازمان آتش نشانی، خدمات موتوری، دستگاه حفار، پمپ بتن، دستگاه نصب تک لبه و رونمایی از نقاشیهای دیواری، نورپردازیها، نمادهای شهری، بهره برداری از چندین پروژه سازمان میادین و مشاغل شهرداری و معاونت عمرانی شهرداری را نیز در این روز خواهیم داشت. شهردار شیراز اضافه کرد: خدمات رسانی مطلوب و قابل قبول به شهروندان از اهداف و برنامههای شهرداری شیراز است و امیدوارم در این راه از همراهی سایر دستگاههای خدمات رسان نیز بهرهمند شویم.
عکس : پویا اختردانش
امین جان خبری از افتتاح پل معالی آباد و زیرگذر ستار خان نیست؟
هنوز تازیخ دقیقی اعلام نشده فرهادجان
این حسینی الهاشمی بلوار هست یا بزرگراه؟
تو یکی از تصاویر در تابلو نوشته شده بلوار حسینی الهاشمی !!!!!!!!!!!!
۶۰ متر عرض یک بلوار!!!! میشه ؟ اینجا چندتا سوال مطرح میشه :
۱- مسئولان شهری ما هنوز در فکر ساختن بلوارهای ۶۰ متری هستند و از ساخت بزرگراه اطلاعی ندارند! اصلا بزرگراه چی هست!
۲-اینها بلوار نیستند و بزرگراه هستند و ما اشتباه میکنیم و مسئولان در حال ساخت بزرگراه هستند!
۳-اینها بلوار نیستند و بزرگراه هستند ولی تابلو ها اشتباه هستند !
۴-تابلوها درست هستند و اینها بلوار هستند و در شیراز بزرگراه نداریم و ما نمیفهمیم و مسئولان کاملا آینده نگر و مسئولیت پذیر هستند .
اگر تازه اشتباه هم در ساخت تابلو بوده و بخوان مجدد تصحیح کنند یعنی دور ریختن بیت المال یعنی ناظر کیفی نداریم؟ اصلا مسئول تهیه و ساخت این تابلو ها کی هست؟
شیراز و اتوبان!!!
واقعاً در حال حاضر کجای شیراز میشه بگی یه بزرگراه واقعیه .دقیقا مسئولان شهری شیراز اینو خوب میدونند که هیچ کدام از جریان های ترافیکی شیراز نقش بزرگراه نداره به همین میگن بولوار ولی نمی دونند که شهر شیراز به بزرگراه نیاز داره
آقا همین کمربندی اگه می خواستند صرف چند سال با زدن ۲۰ تا پل و زیر گذر و رو گذر، نصب گاردریل و روشنایی مناسب به برزگراه یا بهتر بگم پارک وی بسیار زیبا تبدیل کنن چرا که بسیاری از قسمت های کمربندی وسطش فضای سبز داره، نیازی هم به تملک نداشت مگه مشهد و تبریز چه کار کردند کمربندی دور تا دور شهرو به بزرگراه تبدیل کردند تهران کمربندی آزادگان که زمانی فاجعه بود الان به زیبا ترین شکل ممکن به بزرگراه آزادگان تبدیل کردند. اصفهان هم که که کمربندی نداشت شاهکار کرد دور تا دور اصفهان گود برداری کردند برزگراه ساختند، ۵ کیلومتر برزگراه دو طبقه در ورودی تهران ( دروازه تهران) زدند . تو تهران در عرض فقط و فقط ۶ ماه یه تقاطع غیر همسطح کامل میزنند . بزرگراه دو طبقه صدر ۱۱ کیلو متری رو ۲ ساله ساختند. شک نکنید تو شیراز ۱۰۰ ساله هم نمی تونستند بسازنش
حالا تو شیراز چی یه پل میسازنند ۲۴ ماهه میگن به به و چه چه به جای ۳۰ ماه، ۲۴ ماه ساختیم ما هم خوشحال البته تو این ۳ سال اخیر عرض میکنم قبلش که ………..
با همه این حرفا باز هم نسبت به آینده شیراز خوشبین هستم
با شما موافقم و تبدیل کمربندی به بزرگراه درون شهری که حالا بیش از ۶۰% درحریم شهر هست مخصوصا از تقاطع بوتان تا وحدت تا امیرکبیر بسیار شرایط خوبی داره برای بزرگراه درون شهری و رینگ ترافیکی .طرح بسیار خوبی هست و من هم هم عقیده هستم اما باید پیگیری بشه و اداره راه هم میتونه در شعاع ۳۰ کیلومتری شیراز مثل سایر شهرها کمریند آزادراه بسازه نه اینکه کامیون و تریلر رو بیاره داخل شهر و بلای جان مردم کند ! به هر حال فکر و باور توسعه برای شهر باید در ذهن همه ما شکل بگیره که با اقداماتمون توسعه یافتگی و بزرگی شهرمون رو به دیگران هم منتقل کنیم و گرنه مثل الان اداره راه به خودش اجازه میده مثل یک شهر ۵۰۰ هزار نفری با ۳ منطقه شهرداری برای شیراز تصمیم بگیره و کمربندی رو بعد ۳۰ سال در حریم شهر تحمیل بکنه . آیا وزارت راه به خوش اجازه میده در مورد مشهد و اصفهان و تبریز یک همچین کاری رو انجام بده ؟ نه چرا چون در باور آنها شهرهای فوق به عنوان کلانشهر جامع و محور توسعه قلمداد میشه اما آیا همچین دیدگاهی درمورد شیراز در آن وزارتخانه محترم وجود دارد ؟
در ضمن مسیری مثل وحدت رو با این حجم خاک برداری میشد مثل نیایش تهران بسازن و بجای پل سیمانی در این بزرگره بر روی رودخانه یک پل کابلی احداث بشه و میشد کند گذز ها رو هم در طراف بزرگراه و در قسمت هم سطح زمین قرار میدادن مثل کاری که در بعضی از شهرها انجام شده .
خب باید ببینیم سایر همشهریان هم موافق هستند یا نه ؟ شاید همشهریان این سبک بزرگراه و بلوار سازی رو دوست دارن که تعریف میکنند و بسیار مسرور هستند وگرنه باید دید چه کسی برای این طرح ها تصمیم میگیره و به عنوان کار شاخص عمرانی ازش نام میبره . از دید من به جز ۲-۳ طرح که سالها توش موندن و ارزش خودشو داره از دست میده سایر کارها تا الان پروژه های ساده و معمولی بوده که همه جا میتونه ساخته بشه .
واقعا که شهرسازی شیراز افتضاحه، پلها مسافت کمی دارن و نقش خیلی خاصی توی کاهش ترافیک ایفا نمی کنن،
از متروی شیراز که دیگه نگین بابا نمی تونستین خب چرا هواییش نکردین هم هزینه ی کمتری داشت، هم آلودگی زیرزمینی نداشت و هم جاذبه ایجاد می کرد. ای بابا همش مشکل اینه که کار رو دست آدم نادون می دن.
یه پروژه رو بخوان کار کنن صد سال توش می مونن
اینم مثل وحدت یه پیچ خیلی تند داره
اون دور برگردوناشم که روی اعصابه
واقعا حیفه، شهرداری این همه هزینه میکنه یه همچین مسیر زیبا با نمای قشنگ میسازه اون وقت اسمشو میذاره بلوار
اگه یه ذره سلیقه به خرج میدادن و یه کم بیشتر هزینه میکردن میتونستن یه بزرگراه خوب بسازن
آخه مگه ساخت چند تا دور برگردون غیر همسطح چقدر کار و هزینه میبره که مجموعه ی عریض و طویل شهرداری شیراز حاضر نیست انجامش بده؟؟
اینجور که توی این عکسها پیداست اینجا هم هنوز سیستم روشناییش رو واسش اقدامی نکردن
یوقت نشه مثه بزرگراه ارین؟
امسن جان این تامین روشنایی و نصب تیر چراغ برقها توی حیطه وظیفه کی تعریف شده؟
اگه به اداره برق مربوطه خب مدیرشو عوض کنن اصن معلوم نیس چراغ بطور خودجوش شهر شبا هی تارکتر میشه 🙁
وظیفه اداره بزق هست
آقا امین عزیز با سلام وتشکر از شما ، آقا پویا عزیز به خاطر عکس های زیبایش و مدیران پر تلاش شهرداری به خاطر احداث این بلوار
می خواهم از مدیران شهرداری شیراز خواهش کنم در طراحی های شهری آینده نگری مناسبی داشته باشند تا دچار مشکلات وهزینه های اینچنینی نشویم. مگر زمین های شهرک گلستان چند سال قبل واگذار شده که این همه مشکل دارد؟از ورودی شهرک گلستان گرفته تا بلوار اصلی ،احداث تجاری های بدون برنامه و ضابطه ،راه دسترسی مناسب و ….. لطفا در طرح های آتی تمام جوانب وتوسعه شهر دیده شود.
این پروژه وقتی کامل میشه که
اولا: سیستم روشنایی اونو آماده کنند ,
دوما: تقاطع غیر همسطح اونو هر چه سریعتر بسازند.
باید با ادامه دادن زیرگذر گلستان از هر دو طرف یکی به سمت پل معالی اباد و دیکری حتی تا گویم در عمق سه متر و ایجاد تقاطع غیرهمسطح متعدد و دوبرگردان های غیر همسطح این مسیر رو تبدیل به یک مسیر شریانی اصلی و درجه یک میکردند .بلوار دکتر حسابی چه از لحاظ موقعیت و چه از لحاظ عرضی که داره بهترین مکان برای همچین کاری هست.پول اجرای چند طرح مثل این بزرگراه افرینش و … رو اگه روی هم میذاشتد میشد این کار رو انجام داد.متاسفانه شهرداری طرح جدیدی نداره و شورای شهر جدید هم که تا الان طرح خوبی رو تصویب نکرده.فقط دوشنبه جلسه میذارند و انگار نه انگار که شورای شهر ۲۱ عضو داره چند کمیسیون داره و اینها رئیس دارند فقط اقای هاجری میاد یه مشت شعار میده سرمایه گذار رو فراری میده و میره.کار این شورای جدید هم همینه
موافقم یک طرح واقعا زیبا میتونست باشه که در شهرهای دیگه انجام شده و بسیار زیبا هم هست اما الان این محور تبدیل شده به کندگذر و تندگذر مثل رحمت .
با سلام روز اول که قرار شد این مسیر رو احداث کنن یادشون نبود که تقاطع غیر همسطح نیاز داره ؟ بعد این شیوه سنگ چینی دیگه منسوخ شده ولی انگار شهرداری شیراز خیلی بهش علاقه داره به جای جدولا هم سنگ ۲ ردیف سنگ گذاشته!!!!!!!!!!!!
تو عکس ۴ نوشته برای حسینی الهاشمی نوشته blvd خدایا سواد مسئولین در حد صفر!
تو عکس ۱۹ اگه به باند شمالی تیگا کنید متوجه میشید سر پیچ یکی از لاین های های باند کم شده بدون هیچ دلیلی در حالی که جا هم داشتن و اصلاً یک موج زشتی افتاده تو مسیر.متاسفم
دوست عزیز به نکته خوبی اشاره کردی! برای من هم سوال بود که این تمام شدن یک لاین آن هم سرپیچ چه معنی دارد؟!
اساسا به نظر میرسه که این خیابان بجای اینکه برای حرکت خودروها طراحی شده باشد براساس موانع مجاور طراحی شده!
مثلا آن قسمتی که بدلیل دکل عریض برق جاده موج برداشته است!!
اما متوجه نشدم اشکال شما به نام انگلیسی بلوار چیست؟
به نام انگلیسی بولوار گیر ندادم! به این گیر دادم که حسینی الهاشمی بزرگراه هست نه بولوار.
علت بسیاری از تصادفات در ایران جاده های ناامن است. که در این قسمت نوساز و کوچک براحتی این اشکالات دیده می شود. مثلا در هیچ کجا بدون علامت و خط کشی جدا کننده ناگهان در خط سبقت دیواره ای جلوی رانندگان کاشته نمی شود! یا معمولا برای ادغام ترافیک دولاین در یک لاین از قسمت مستقیم و امن جاده با طول مناسب استفاده می شود.
بعلاوه اینکه جاده ها که با جان مردم ارتباط مستقیم دارد اولویت شهرسازی هست نه جناب دکل برق!
خیلی خنده دار و جالب است که خیابانی بر اساس وجود دکل طراحی شود! اگر قدمای ما هم مثل مسئولان امروزی میخواستند شهرسازی کنند، امروز خیابان زند و انشعابات آن دارای تعداد زیادی پیچ وخم و تنگی و گشادی بود..!
اگر در شهرسازی مثلا مدرن این بدیهی ترین اصول رعایت نشود چه انتظاری از امنیت جانی و مالی و بهبود محیط شهری خواهد بود؟
افتتاح پروژه بزرگ ادامه ۴۵ متری آفرینش
لینک خبر: http://www.eshiraz.ir/news/zone6/fa/15428
چقدر خوب میشه اگر تمام تپه و کوههای اطراف رو فضای سبز کار کنن و از درختای جنگلیی که در آینده بلند میشن استفاده کنن…
و موضوع دیگه که خیلی نمونشو دیدم؛ نمیدونم چرا شهرداری به خودش زحمت نمیده هزینه کنه و بعضی ساختمونای اطراف این بزرگراههایی که ساخته میشه رو خراب کنه؟!چون درست کنار یک بزرگراه وجود چنین ساختمونهایی هم باعث نازیبایی میشه هم واقعا انقدر باارزش نیست که بخوایم نگهشون داریم.یه نمونش که خیلی فاجعست زیر گذریه که میره به طرف صنایع.دو تا خیابون کنار این زیر گذر خیلی باریکه و هرچه نگاه میکنی چندتا ساختمون خرابه قدیمی کنار این خیابونه که نمیفهمم چرا خرابش نمیکنن تا حداقل بشه این قسمت رو عریضتر کرد!
اولا که تا افتتاح شد یک اسم عجیب وغریبی می زارن رو این ۴۵ متری که نمی دونم بزرگراهه یا بولوار……بعدا چرا روشنای نداره مگه اداره برق مسوول نداره؟؟؟؟چرا از همون اول تقاطع غیر همسطحشو درست نکردن…………فک کنم این اداره برق مسوول نداره
گرامیداشت کوروش کبیر راد مرد بزرگ ایران و افتتاح بزرگراه آفرینش شیراز را به همه شاد باش میگم.
امین جان سوالی داشتم،
میگم آیا این مسیر بزرگراه آفرینش ادامه پیدا میکنه و شهرک گلستان رو دور میزنه؟ یعنی بعدا برنامه دارن که برای شهرک گلستان یک کمربندی کوچیک بسازن؟
بعد این پلی که امروز ساختش شروع شده چند سطحی هست؟ آخه امروز تو سایت استانداری نوشته بود چند سطحی!!شما اطلاعی نداری؟
نه حامدجان یه پل معمولیه ازاون مسیرم بی اطلام
خیلی هم خوب.
تو عکس ۲۱ اون پیچی که بخاطر دکل برق تو جاده انداختن بدجوری تو ذوق میزنه.
حالا ببینید همون پیچ چند تا تصادف رو بانی میشه
کشف سه بنای هخامنشی در دور پنجم مطالعات باستان شناسی شهر پارسه تخت جمشید
http://www.mehrnews.com/detail/News/2165480
گرامیداشت کوروش کبیر……….بزرگ مرد ایران زمین را تبریک می گم
ایمن سازی ، خط کشی و نصب تابلو وعلائم پروژه ۴۵ متری آفرینش به روایت تصویر http://www.eshiraz.ir/news/traffic/fa/15442
گزارش تصویری از افتتاح پروژه ۴۵ متری آفرینش
http://www.eshiraz.ir/news/zone6/fa/15455
کلنگ زنی پروژه تقاطع غیر همسطح آفرینش
http://www.eshiraz.ir/news/zone6/fa/15456
جالب اینکه شهرداری از تصاویرسایت استفاده میکنه!
آره, سازمان ترافیک یواشکی کمک گرفته از ســــــایتتون.
ببخشید امین جان
آیــــا طرح واره یا ماکتی ازتقاطع غیر همسطح آفریـــــنش وجــــود دارد؟
دقیقا شبیه به پل آفرینش الهاشمی هست