تاریخ : پنج شنبه, ۱۴ مهر , ۱۴۰۱ Thursday, 6 October , 2022

آخرین اخبار

📷 گردهمایی خودروهای فولکس واگن 🎥 تصادف سه تانکر حمل سوخت در جاده جهرم – لار منجر به آتش‌سوزی شد 📸 بزرگراه کوهسار / اردیبهشت ۱۴۰۱ مشارکت قرارگاه خاتم و ‌ایمیدرو برای ساخت آزادراه لامرد ـ پارسیان ثبت دومین روز متوالی بدون فوتی کرونا در فارس شهردار شیراز در آستانه استیضاح 🎥 رویای دوباره زندگی برای کودک سرطانی 📸 آغاز ساخت دوربرگردان چمران – نیایش / فروردین ۱۴۰۱ 📸 کنارگذر شرق شیراز / فروردین ۱۴۰۱ اقدام صحیح پلیس راهور در جلوگیری از بازگشایی تقاطع کنارگذر شرق تصادف شدید وانت نیسان با ستون برق برنامه واکسیناسیون کرونا در شیراز؛ ۳۰ فروردین گره کور در پروژه و فرجام نامشخص آزادراه شیراز – اصفهان کاشت ۱۰۰ هزار نارنج در شیراز مجوز معادن در قلات شیراز باطل می شود برنامه واکسیناسیون کرونا در شیراز؛ بیست و نهم فروردین از عدم الحاق سلطان آباد به شیراز تا رد مصوبه افزایش نرخ کرایه تاکسی ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از منابع مصوبات سفر رئیس‌جمهور به فارس جذب شد کاهش ۲۵ درصدی ورودی آب بزرگترین سد فارس ثبت ۲۴ ساعت بدون فوتی کرونا در فارس

4

اقدام صحیح پلیس راهور در جلوگیری از بازگشایی تقاطع کنارگذر شرق

  • کد خبر : 46477
  • 04 اردیبهشت 1401 - 19:24

سایت حبری – تحلیلی شیراز۱۴۰۰: یکی از مهمترین معضلات شیراز رینگهای شهری این کلانشهر است که با گذشت چند دهه تاکنون تکمیل نشده و آن بخش ساخته شده هم دارای مشکلات مختلفی است که باعث شده کمربندی شیراز به محور مرگ معروف شود.

بزرگراه کنارگذر شرق به منظور رفع مشکل رفت و آمد شمال به شرق شیراز ساخته شد که متاسفانه بجای رفع مشکل رفت و آمد به مساله ای جدی برای شهروندان و خودروهای گذرنده از این کلانشهر تبدیل شده است، طرحی که در صورت اجرای مناسب می توانست بخش عمده ای از بار ترافیک محور هفت تنان و شرق شیراز را کاهش دهد و نه تنها با گذشت یک دهه از ساخت بخشی از این محور این طرح تکمیل نشده بلکه تقاطعی که این کنارگذر را به بزرگراه شیراز – اصفهان متصل می کند آنچنان دارای مشکلات فنی – مهندسی است که بهره برداران علی رغم تمام تلاشی که داشته اند موفق به بهره برداری از آن نشده اند.

درباره مشکلات این طرح قبلا به تفصیل گفته ایم. در قبل از تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ تحرکات مختلفی برای بازگشایی این مسیر انجام شد که بخش زیادی از آن تعجب آور و عجیب بود مانند ایجاد سرعت گیر در ورودی این تقاطع و کاهش سرعت مجاز به ۶۰ کیلومتر تا بلکه مشکلات فنی احداث آن پوشانده شود اما خوشبختانه پلیس راهور تاکنون زیربار صدور مجوز بازگشایی این تقاطع بسیار ناایمن نرفته و همانطور که قبلا گفته ایم بدلیل قرارگیری ورودی پل در حط سرعت مسیر بزرگراه و بدون جدا شدن بصورت لوپ در کندرو از یک سو و جانمایی دوربرگردان در محل پیچ، افتتاح آن قطعا با وقوع حوادث مختلف همراه خواهد بود.

نکته تاسف آور اینکه مشخص نیست چرا قبل از صرف میلیاردها تومان هزینه و سالها زمان برای ساخت این تقاطع ساده فکر مشکلاتی که اکنون رخ داده نبوده اند و کارفرما، پیمانکار و مشاور طرح هیچکدام متوجه ناایمن بودن طرح درحال ساخت نشده اند تا درنهایت این شاهکار فنی – مهندسی خلق شود و چه کسی پاسخگو این وقت و هزینه هدر رفته شده است؟

>
نظرات حاوی توهین، افترا، غیرمرتبط با عنوان مطلب و نگاشته شده به صورت انگلیسی تایید نخواهند شد. در صورت نیاز به "بحث آزاد" از منوی بالای سایت مراجعه کنید.
telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=46477

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.