2:31:39تاریخ : یکشنبه, ۲۴ فروردین , ۱۴۰۴ Sunday, 13 April , 2025

آخرین اخبار

📸: تقاطع جام جم – کوهسار 📸: مراحل پایانی ساخت تقاطع نواب – کمربندی افزایش ۴۰ درصدی نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس در شیراز وعده تامین پایدار آب در صدرا و شرق شیراز در تابستان نخستین سیستم تصفیه پلاسمایی شیرابه زباله در شیراز اجرایی می شود قیمت طلا، سکه و ارز در بازار شیراز/ ۲۳ فروردین ۱۴۰۴ 📸: تعریض کمربندی رکن آباد با حفظ درخت بلوط ۵۰۰ ساله 📸: پروژه دوربرگردان میثم پیروزی خارج از خانه فجر سپاسی تصادف زنجیره‌ای در شیراز ۱۰ مصدوم بر جای گذاشت قیمت طلا، سکه و ارز در بازار شیراز/ ۲۲ فروردین ۱۴۰۴ انجام سومین مرحله از بتن‌ریزی دال زیرگذر شهرداری دروازه کازرون به یک محور گردشگری تبدیل می شود قیمت طلا، سکه و ارز در بازار شیراز/ ۱۹ فروردین ۱۴۰۴ 📸: کشف خمره سفالی تاریخی در ارسنجان دستگیری قاتل شهروند شیرازی پس از ۲ ماه تمدید مهلت آغاز طرح محدوده کم‌آلاینده ترافیکی شیراز تا ۶ اردیبهشت‌ماه باغ ارم در شمار ۳مقصد پربازدید گردشگری فارس در نوروز 📸: درخت ارغوان معروف شیراز ۱۱۵ میلیون متر مکعب از آب سد درودزن رهاسازی می شود

54

اقدام صحیح پلیس راهور در جلوگیری از بازگشایی تقاطع کنارگذر شرق

  • کد خبر : 46477
  • 04 اردیبهشت 1401 - 19:24

سایت حبری – تحلیلی شیراز۱۴۰۰: یکی از مهمترین معضلات شیراز رینگهای شهری این کلانشهر است که با گذشت چند دهه تاکنون تکمیل نشده و آن بخش ساخته شده هم دارای مشکلات مختلفی است که باعث شده کمربندی شیراز به محور مرگ معروف شود.

بزرگراه کنارگذر شرق به منظور رفع مشکل رفت و آمد شمال به شرق شیراز ساخته شد که متاسفانه بجای رفع مشکل رفت و آمد به مساله ای جدی برای شهروندان و خودروهای گذرنده از این کلانشهر تبدیل شده است، طرحی که در صورت اجرای مناسب می توانست بخش عمده ای از بار ترافیک محور هفت تنان و شرق شیراز را کاهش دهد و نه تنها با گذشت یک دهه از ساخت بخشی از این محور این طرح تکمیل نشده بلکه تقاطعی که این کنارگذر را به بزرگراه شیراز – اصفهان متصل می کند آنچنان دارای مشکلات فنی – مهندسی است که بهره برداران علی رغم تمام تلاشی که داشته اند موفق به بهره برداری از آن نشده اند.

درباره مشکلات این طرح قبلا به تفصیل گفته ایم. در قبل از تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ تحرکات مختلفی برای بازگشایی این مسیر انجام شد که بخش زیادی از آن تعجب آور و عجیب بود مانند ایجاد سرعت گیر در ورودی این تقاطع و کاهش سرعت مجاز به ۶۰ کیلومتر تا بلکه مشکلات فنی احداث آن پوشانده شود اما خوشبختانه پلیس راهور تاکنون زیربار صدور مجوز بازگشایی این تقاطع بسیار ناایمن نرفته و همانطور که قبلا گفته ایم بدلیل قرارگیری ورودی پل در حط سرعت مسیر بزرگراه و بدون جدا شدن بصورت لوپ در کندرو از یک سو و جانمایی دوربرگردان در محل پیچ، افتتاح آن قطعا با وقوع حوادث مختلف همراه خواهد بود.

نکته تاسف آور اینکه مشخص نیست چرا قبل از صرف میلیاردها تومان هزینه و سالها زمان برای ساخت این تقاطع ساده فکر مشکلاتی که اکنون رخ داده نبوده اند و کارفرما، پیمانکار و مشاور طرح هیچکدام متوجه ناایمن بودن طرح درحال ساخت نشده اند تا درنهایت این شاهکار فنی – مهندسی خلق شود و چه کسی پاسخگو این وقت و هزینه هدر رفته شده است؟

telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=46477

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.