تاریخ : یکشنبه, ۲ مهر , ۱۴۰۲ Sunday, 24 September , 2023

آخرین اخبار

افتتاح رسمی نداشتیم و مردم خودشان هجوم آوردند! افزودن۹ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل صدرا وضعیت عجیب آزادراه شیراز – اصفهان در آستانه افتتاح ناامیدی نسبی استاندار فارس نسبت به تکمیل پروژه های ورزشی افتتاح شده شیراز یک کشته و ۴ مصدوم بر اثر برخورد سمند با وانت نیسان در جاده سیاخ درانگون 📸 ایستگاه راه آهن شیراز 📸 پیشرفت ۲۸ درصدی پروژه زیرگذر گویم پس از یک سال / شهریور ۱۴۰۲ دلیل توقف فعالیت دوچرخه‌های اشتراکی بیدود در شیراز چیست؟ تعطیلی ایستگاه مترو عادل آباد پس از افتتاح! 📸 پیشرفت پردیس سینمایی جوان / شهریور ۱۴۰۲ 📸 تقاطع رحمت – قائم / شهریور ۱۴۰۲ 📸 پیشرفت تقاطع نواب صفوی – بزرگراه کمربندی شیراز / شهریور ۱۴۰۲ 📸 بزرگراه کوهسار / شهریور ۱۴۰۲ اعلام ساعت کار جدید ادارات فارس اعلام نرخ سرویس مدارس فارس در سال تحصیلی ۱۴۰۲ مرگ بیمار در سرویس بهداشتی بیمارستان نمازی پروژه نیمه کاره و شکست خورده المان ورودی غربی شیراز بررسی سامانه شفافیت شهرداری شیراز؛ قسمت اول: حقوق مدیران 🎥 افتتاح ۶ قطعه از آزاد راه شیراز – اصفهان تا پایان شهریور مشاهده پلنگ در منطقه حفاظت شده کوه هوا لامرد

8

اقدام صحیح پلیس راهور در جلوگیری از بازگشایی تقاطع کنارگذر شرق

  • کد خبر : 46477
  • 04 اردیبهشت 1401 - 19:24

سایت حبری – تحلیلی شیراز۱۴۰۰: یکی از مهمترین معضلات شیراز رینگهای شهری این کلانشهر است که با گذشت چند دهه تاکنون تکمیل نشده و آن بخش ساخته شده هم دارای مشکلات مختلفی است که باعث شده کمربندی شیراز به محور مرگ معروف شود.

بزرگراه کنارگذر شرق به منظور رفع مشکل رفت و آمد شمال به شرق شیراز ساخته شد که متاسفانه بجای رفع مشکل رفت و آمد به مساله ای جدی برای شهروندان و خودروهای گذرنده از این کلانشهر تبدیل شده است، طرحی که در صورت اجرای مناسب می توانست بخش عمده ای از بار ترافیک محور هفت تنان و شرق شیراز را کاهش دهد و نه تنها با گذشت یک دهه از ساخت بخشی از این محور این طرح تکمیل نشده بلکه تقاطعی که این کنارگذر را به بزرگراه شیراز – اصفهان متصل می کند آنچنان دارای مشکلات فنی – مهندسی است که بهره برداران علی رغم تمام تلاشی که داشته اند موفق به بهره برداری از آن نشده اند.

درباره مشکلات این طرح قبلا به تفصیل گفته ایم. در قبل از تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ تحرکات مختلفی برای بازگشایی این مسیر انجام شد که بخش زیادی از آن تعجب آور و عجیب بود مانند ایجاد سرعت گیر در ورودی این تقاطع و کاهش سرعت مجاز به ۶۰ کیلومتر تا بلکه مشکلات فنی احداث آن پوشانده شود اما خوشبختانه پلیس راهور تاکنون زیربار صدور مجوز بازگشایی این تقاطع بسیار ناایمن نرفته و همانطور که قبلا گفته ایم بدلیل قرارگیری ورودی پل در حط سرعت مسیر بزرگراه و بدون جدا شدن بصورت لوپ در کندرو از یک سو و جانمایی دوربرگردان در محل پیچ، افتتاح آن قطعا با وقوع حوادث مختلف همراه خواهد بود.

نکته تاسف آور اینکه مشخص نیست چرا قبل از صرف میلیاردها تومان هزینه و سالها زمان برای ساخت این تقاطع ساده فکر مشکلاتی که اکنون رخ داده نبوده اند و کارفرما، پیمانکار و مشاور طرح هیچکدام متوجه ناایمن بودن طرح درحال ساخت نشده اند تا درنهایت این شاهکار فنی – مهندسی خلق شود و چه کسی پاسخگو این وقت و هزینه هدر رفته شده است؟

>
نظرات حاوی توهین، افترا، غیرمرتبط با عنوان مطلب و نگاشته شده به صورت انگلیسی تایید نخواهند شد. در صورت نیاز به "بحث آزاد" از منوی بالای سایت مراجعه کنید.
telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=46477

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.