تاریخ : دوشنبه, ۱۴ آبان , ۱۴۰۳ Monday, 4 November , 2024

آخرین اخبار

ساخت همزمان ۴ خط مترو در شیراز 🎥: پیشرفت ۸۵ درصدی زیرگذر گویم گلسنگ و حفاری کوه رحمت برای تخت جمشید خطرناک تر است یا کنسرت؟ 🎥: آخرین روند ساخت زیرگذر گویم 🎥: ساخت بزرگترین پارک آبی کشور در شیراز 🎥: ساخت بزرگترین آکواریوم کشور در شیراز کمبود زمین مسکن ملی در صدرا ساخت ۶ شهرک جدید مسکونی در فارس 🎥: آخرین وضعیت احداث دوربرگردان اردی‌بهشت شیراز – تیر ۱۴۰۳ ثبت ملی ۹ درخت کهنسال در فارس حافظیه همچنان در صدر پربازدیدترین جاذبه تاریخی کشور در نوروز پیروزی تیم بسکتبال لیموندیس شیراز برابر تیم مس رفسنجان دو کشته و سه مصدوم در برخورد کامیون با خودرو سواری 🎥: مرگ ۸ نفر بر اثر گازگرفتگی در فارس 📸 افتتاح باند جنوبی بزرگراه کوهسار و سپس تعطیلی آن! فجرسپاسی برابر نفت مسجد سلیمان شد 📸 برداشت گل نرگس از بزرگترین نرگس زار دیم کشور شکست تیم لیموندیس شیراز مقابل نماینده آبادان 🎥 معرفی پروژه پارک آبی شیراز 🎥 ادامه روند ساخت بزرگراه شرق شیراز

21
مشکلات ساختاری و ایمنی مانع افتتاح؛

شاهکاری به نام تقاطع زیباشهر در بزرگراه کنارگذر شرق کلانشهر شیراز

  • کد خبر : 45237
  • 17 مرداد 1400 - 1:27

سایت خبری - تحلیلی شیراز۱۴۰۰: ساخت تقاطع کنارگذر شرق شیراز در محل شهرک زیباشهر از حدود شش سال قبل آغاز شد و از همان ابتدا و با توجه به عدم تعریض مسیر بزرگراه شیراز - مرودشت درباره میزان کارایی و ایمن بودن مسیر تردید زیادی وجود داشت.

بزرگراه کنارگذر شرق شیراز نیز چندین سال است تکمیل شده اما به دلیل عدم ساخت تقاطع ابتدا و انتهای آن استفاده ای از آن نمی شود که موجب فرسودگی آسفالت مسیر شده که در نوع خود قابل ثبت است!

این کنارگذر چندی پیش افتتاح شد، در حالیکه هنوز تقاطع با سعدی تکمیل نشده بود، با این حال مسیر رمپ ورودی از سمت دروازه قرآن به کنارگذر بازگشایی و در کمال تعجب مسیر ورودی از روی پل و همچنین دوبرگردان آن بسته مانده است.

بنابر شنیده ها این تقاطع دارای مشکلات فنی - ساختاری است که موجب شده پلیس راهور از افتتاح آن و زیر ترافیک رفتن این طرح به درستی جلوگیری کند.

در ادامه به برخی از مشکلات این طرح اشاره خواهیم کرد.

مسیر ورودی به سمت شیراز بصورت رمپ ساخته شده، در واقع بجای اینکه عرشه پل از روی بزرگراه شیراز - مرودشت ساخته شود بصورت یک انشعاب ساخته شده که همین مساله باعث عدم ایمنی مسیر و صد البته تداخل مسیرها و کم عرض شدن بزرگراه اصلی شده است. این پل بایستی بصورت تقاطع شبیه تقاطع آفرینش و بزرگراه حسینی الهاشمی اجرا می شد.

مساله بعدی تبدیل ۲ لاین به یک لاین برروی پل از سمت خرامه به سمت پلیس راه است که بسیار خطرناک است و به نظر می رسد دلیل این کار مسیر موازی همسطح از دروازه قرآن به سمت مرودشت است که اگر بصورت ۲ لاین باقی می ماند، مسیر همسطح بسیار کم عرض می شد که بازهم نشان از مشکل در طراحی اولیه است.

بخش دیگر که به نظر دارای مشکل است دوبرگردان همسطح است که دقیقا در جایی قرار گرفته که مسیر دارای پیچ است و ورود خودرو به این مسیر غیرایمن خواهد بود.
البته به دلیل شیب مسیر نیز، ورودی به دوربرگردان دارای دید و زاویه مناسبی هم نیست.

موضوع دیگر کم عرض شدن به یکباره مسیر در هنگام اتصال دوربرگردان است که باعث ایجاد و تداخل ترافیک می شود که بنابر مشاهده نگارنده امکان وقوع حادثه را بسیار افزایش داده و می دهد.

اکنون باید در انتظار نشست و دید که آیا در نهایت این طرح قابلیت بهره برداری خواهد داشت یا خیر!

telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=45237

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.