تاریخ : جمعه, ۸ بهمن , ۱۴۰۰ Friday, 28 January , 2022

آخرین اخبار

📷 پایان عملیات حفاری تونل نیایش از رتبه د‌وم فارس د‌ر تزریق واکسن تا آماد‌ه باش برای ورود‌ احتمالی اُمیکرون‌ تخلف های سرعتی در جاده های فارس، رصد‌ و جریمه می شوند‌ وعده عجیب ساخت بزرگ‌ترین پارک باغ آسیا در شیراز تکمیل بزرگ ترین آبنمای موزیکال شیراز د‌‌‌ر انتظار اعتبار نوید ساخت ۸ اَبَر پروژه شهری برای توسعه عمرانی شیراز تولید نیست، منتظر اتوبوسهای شهری جدید نباشید 📷 ساختمان مرکزی شهرداری شیراز / آبان ۱۴۰۰ راه درمان ترافیک شیراز: توسعه حمل و نقل عمومی 📷 بزرگراه کوهسار / آبان ۱۴۰۰ کلنگ عملیات اجرایی پل جمهوری – کوهسار بر زمین خورد 📷 آزادراه شیراز – اصفهان / مهر ۱۴۰۰ میزبانی ورزشگاه حافظیه پس از کش و قوس های فراوان تایید شد کاپیتان پدیده به فجرسپاسی پیوست آغاز مرحله جدید تحقیقات پرونده فساد در شرکت عمران صدرا اجرای قرنطینه هوشمند در فارس داغ کرونا بر دل ۶ هزار و ۸۸۵ خانواده فارسی 🎥 ذخیره آب سدهای فارس کمتر از ۵۰ درصد 📸 برکه پارک کوهستانی دراک 🎥 اما و اگرهای میزبانی شیراز در لیگ برتر

3
مشکلات ساختاری و ایمنی مانع افتتاح؛

شاهکاری به نام تقاطع زیباشهر در بزرگراه کنارگذر شرق کلانشهر شیراز

  • کد خبر : 45237
  • ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱:۲۷

سایت خبری - تحلیلی شیراز۱۴۰۰: ساخت تقاطع کنارگذر شرق شیراز در محل شهرک زیباشهر از حدود شش سال قبل آغاز شد و از همان ابتدا و با توجه به عدم تعریض مسیر بزرگراه شیراز - مرودشت درباره میزان کارایی و ایمن بودن مسیر تردید زیادی وجود داشت.

بزرگراه کنارگذر شرق شیراز نیز چندین سال است تکمیل شده اما به دلیل عدم ساخت تقاطع ابتدا و انتهای آن استفاده ای از آن نمی شود که موجب فرسودگی آسفالت مسیر شده که در نوع خود قابل ثبت است!

این کنارگذر چندی پیش افتتاح شد، در حالیکه هنوز تقاطع با سعدی تکمیل نشده بود، با این حال مسیر رمپ ورودی از سمت دروازه قرآن به کنارگذر بازگشایی و در کمال تعجب مسیر ورودی از روی پل و همچنین دوبرگردان آن بسته مانده است.

بنابر شنیده ها این تقاطع دارای مشکلات فنی - ساختاری است که موجب شده پلیس راهور از افتتاح آن و زیر ترافیک رفتن این طرح به درستی جلوگیری کند.

در ادامه به برخی از مشکلات این طرح اشاره خواهیم کرد.

مسیر ورودی به سمت شیراز بصورت رمپ ساخته شده، در واقع بجای اینکه عرشه پل از روی بزرگراه شیراز - مرودشت ساخته شود بصورت یک انشعاب ساخته شده که همین مساله باعث عدم ایمنی مسیر و صد البته تداخل مسیرها و کم عرض شدن بزرگراه اصلی شده است. این پل بایستی بصورت تقاطع شبیه تقاطع آفرینش و بزرگراه حسینی الهاشمی اجرا می شد.

مساله بعدی تبدیل ۲ لاین به یک لاین برروی پل از سمت خرامه به سمت پلیس راه است که بسیار خطرناک است و به نظر می رسد دلیل این کار مسیر موازی همسطح از دروازه قرآن به سمت مرودشت است که اگر بصورت ۲ لاین باقی می ماند، مسیر همسطح بسیار کم عرض می شد که بازهم نشان از مشکل در طراحی اولیه است.

بخش دیگر که به نظر دارای مشکل است دوبرگردان همسطح است که دقیقا در جایی قرار گرفته که مسیر دارای پیچ است و ورود خودرو به این مسیر غیرایمن خواهد بود.
البته به دلیل شیب مسیر نیز، ورودی به دوربرگردان دارای دید و زاویه مناسبی هم نیست.

موضوع دیگر کم عرض شدن به یکباره مسیر در هنگام اتصال دوربرگردان است که باعث ایجاد و تداخل ترافیک می شود که بنابر مشاهده نگارنده امکان وقوع حادثه را بسیار افزایش داده و می دهد.

اکنون باید در انتظار نشست و دید که آیا در نهایت این طرح قابلیت بهره برداری خواهد داشت یا خیر!

>
نظرات حاوی توهین، افترا، غیرمرتبط با عنوان مطلب و نگاشته شده به صورت انگلیسی تایید نخواهند شد. در صورت نیاز به "بحث آزاد" از منوی بالای سایت مراجعه کنید.
telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=45237

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.