به منظور تکمیل عملیات زیباسازی و جدول کشی زیر عرشه پل معالی آباد، این تقاطع طبقاتی از روز جمعه، ۲۶ مهرماه زیربار ترافیک خواهد رفت و شهروندان میتوانند از آن استفاده کنند. مدیرعامل سازمان عمران شهرداری شیراز در گفتوگو با خبرنگار شهرراز با بیان مطلب فوق گفت: عملیات اجرایی این تقاطع پایان یافته و درحال حاضر عملیات مربوط به زیباسازی پل و پاکسازی مسیر درحال اجرا است.
اجرای طرح پل معالی آباد با رعایت کیفیت و استانداردهای جهانی
مستمع با بیان اینکه این طرح مطابق با استانداردهای جهانی پل سازی و کیفیت بالا ساخته شده است، گفت: حساسیت در کیفیت اجرای این طرح به حدی بود که حتی در قسمتی از بتن ریزی پل که احساس کردیم از مقاومت کافی برخوردار نیست، اقدام به تخریب کامل و بتن ریزی مجدد گردید.
وی با اشاره به کاهش ۶ ماهه زمان اجرای طرح گفت: این طرح در ۲۴ ماه ساخته شده و تمامی مراحل آن از طراحی تا ساخت و بهره برداری توسط نیروهای بومی انجام گرفته و با تلاشهای صورت داده شده هزینه اجرای نهایی از برآورد اولیه کمتر شده است.
وی تاکید کرد: به دلیل تداخل مسیر عبور کنونی خودروها با زیر عرشه پل که به مرحله زیباسازی، نورپردازی و ایجاد جداول رسیده است، مسیر عبور خودروها را به طور غیررسمی از جمعه هفته جاری برروی دو پل طرح بازگشایی شده و تلاش میکنیم تا ماه آینده با تکمیل عملیات زیباسازی و روکش آسفالت، این طرح بزرگ به طور کامل و رسمی افتتاح شود.
افتتاح پل ابوذر غفاری در بهمن امسال
با ورود کابلهای مورد نیاز طرح تقاطع ابوذر غفاری در ۲۰ روز آینده، ساخت عرشه پل برروی مسیر بزرگراه رحمت نیز آغاز خواهد شد. مدیرعامل سازمان عمران شهرداری شیراز با بیان این مطلب تصریح کرد: عملیات نصب قالب برروی مسیر رفت و برگشت بزرگراه رحمت درحال انجام است که با نصب آنها، مسیر بزرگراه در زمان نصب عرشه پل مسدود نخواهد شد و عبور و مرور خودروها بدون هیچ مشکلی ادامه خواهد داشت. وی ادامه داد: تلاش داریم طبق برنامه ریزی انجام شده و وعدههای قبلی، طرح را در بهمن امسال به بهره برداری برسانیم.
ساخت تقاطع سجادیه در ۱۲ ماه
مدیرعامل سازمان عمران شهرداری در ادامه با اشاره به افتتاح پل دوم میانرود گفت: پل سوم میانرود با عنوان پل سجادیه همزمان با بهره برداری از پل دوم، کلنگ زنی شد و علی رغم زمان بندی ۱۸ ماهه برای افتتاح آن، بنابر تعامل صورت گرفته با شورای محترم شهر شیراز، این طرح را در ۱۲ ماه تکمیل خواهیم کرد.
مستمع در خصوص طرح توسعه جنوب نیز گفت: عملیات اجرایی بزرگراه رینگ جنوبی شیراز با انتخاب پیمانکار وارد فاز اجرایی شده است. وی با بیان اینکه این بزرگراه در حاشیه جنوبی رودخانه سلطان آباد در حال ساخت است گفت: در ضلع شمالی نیز بزرگراه طلائیه درحال ساخت بوده که بخشی از آن همزمان با پل دوم میانرود افتتاح شد.
وی با اشاره به اینکه این دو مسیر فوق در انتها به وسیله تقاطع غیرهمسطح در جنوب غرب شیراز به یکدیگر متصل خواهند شد ادامه داد: پس از آن با ساخت بزرگراه مهدیه این مسیر به میدان رودکی خواهد رسید و با ساخت تقاطع غیرهمسطح در این میدان، طرح توسعه جنوب و رینگ کلانشهر شیراز در این بخش از شهر تکمیل خواهد شد.
ادامه ساخت فاز ۲ بزرگراه آرین
فاز دوم طرح بزرگراه آرین از کیلومتر ۱۹۰۰ تا ۴۳۰۰ متر دارای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در عملیات زیرسازی است که تلاش میشود این طرح نیز تا سال آینده به بهره برداری برسد و بزرگراه آرین از کمربندی به پل شهدای جهاد و بزرگراه حسینی الهاشمی متصل گردد.
مستمع با بیان اینکه پل آرین در محل رودخانه در مرحله حفاری قرار دارد گفت: متاسفانه اداره برق تاکنون نسبت به برق رسانی به فاز اول افتتاح شده این طرح اقدام نکرده که موجب ناامنی این مسیر در ساعات شب شده است.
تکمیل طرح گلستان – آفرینش
ساخت مسیر اتصالی شهرک گلستان به بلوار آفرینش که یکی از تاثیرگذارترین پروژههای شمال غرب شیراز است با انجام عملیات آسفالت آماده افتتاح است. مدیرعامل سازمان عمران با بیان اینکه هم اکنون نیز شهروندان بصورت محلی از این طرح استفاده میکنند گفت: به منظور اتصال ایمن در محل تقاطع این مسیر با شهرک گلدشت حافظ در بلوار آفرینش، یک تقاطع غیر همسطح دیده شده است که ساخت آن نیز به زودی آغاز خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه ساخت این طرح توسط شهرداری منطقه ۶ و آسفالت آن به وسیله سازمان عمران انجام شده است، تاکید کرد: متاسفانه در این مسیر نیز اداره برق همکاری لازم برای تامین روشنایی را انجام نداده است و علی رغم تکمیل شدن طرح، از داشتن روشنایی در شب محروم است.
آغاز عملیات اجرایی ۴۵ متری اتصال تونل سعدی به جاده خرامه
عملیات اجرایی مسیر ۴۵ متری اتصال خروجی تونل سعدی به جاده خرامه از چندی پیش آغاز شده و تا یک سال آینده به بهرداری میرسد. مستمع با بیان اینکه با اجرای این طرح تونل سعدی به جاده خرامه متصل میشود گفت: پس از ساخت و افتتاح این مسیر، در محل تقاطع آن با جاده خرامه تقاطع غیر همسطح ساخته خواهد شد تا اتصال ایمن بین دو مسیر برقرار شود.
وی همچنین از آغاز عملیات حفاری زیرگذر دلگشا خبر داد و گفت: با جابجایی تاسیسات شهری در مسیر ساخت طرح که حدود یک سال به طول انجامید، عملیات اجرایی این زیرگذر با سرعت مناسبی پیگیری شده و مانند زیرگذر شهرک گلستان فضای سبز مناسبی در حاشیه آن دیده شده است.
تسریع در عملیات حفاری پل طبقاتی میدان معلم با ورود دستگاه حفاری جدید
مدیرعامل سازمان عمران شهرداری با اشاره به ورود دستگاه جدید حفاری به محل طرح میدان معلم گفت: با خریداری این دستگاه به قیمت ۴۰ میلیارد ریال، سرعت و قدرت اجرای عملیات حفاری دو برابر خواهد شد. وی با بیان اینکه دستگاههای سابق قادر به حفاری در عمق ۳۰ متری زمین بودند افزود: این دستگاه تا عمق ۶۰ متری قادر به حفاری است و با توجه به نوع طراحی پل و ارتفاع ستونها، نیاز به حفاری در عمق ۴۰ متر بود که با ورود این دستگاه حفار به این نیاز پاسخ داده میشود.
مستمع ادامه داد: با پایان عملیات جابجایی تاسیسات گاز و برق که با همکاری مناسب این دو اداره درحال انجام است، عملیات حفاری و شمع کوبی ستونهای پل در بخشی از آن در روزهای آینده آغاز خواهد شد.
تغییر طراحی برخی از طرحهای عمرانی
مستمع در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به اینکه با اجرای طرحهای بزرگ و گوناگون عمرانی در سالهای اخیر در کلانشهر شیراز، توانایی بسیار بالا مهندسان بومی در اجرای طرحهای مختلف اثبات شده است افزود: بنا به خواسته شهردار محترم شیراز، مهندس پاکفطرت از این پس تلاش میشود تقاطعهای مورد نیاز بصورت طبقاتی ساخته شده و از ساخت زیرگذر اجتناب شود.
وی ادامه داد: به همین منظور طرح تقاطع مطهری – امیرکبیر نیز دچار تغییراتی شده که بجای اجرای زیرگذر و روگذر به صورت سه سطحی، مانند پل معالی آباد و معلم به صورت طبقاتی ساخته خواهد شد.
وی در پاسخ به سئوال خبرنگار شهرراز در خصوص وضعیت طرح تقاطع میدان قصردشت گفت: بنا به حساسیتها و محدودیتهای موجود در این محل که معابر کم عرض را شامل میشود، عملیات اجرایی این طرح پس از افتتاح و تکمیل تقاطع سه سطحی ستارخان آغاز خواهد شد تا بخشی از ترافیک این میدان به وسیله بلوار زرگری منتقل شده و گره ترافیکی ایجاد نشود.
افزایش ۴۰ درصدی ظرفیت تولید آسفالت سازمان عمران
مدیرعامل سازمان عمران شهرداری از افزایش ۴۰ درصدی تولید آسفالت در کارگاههای تولید آسفالت سازمان خبر داد و گفت: پارسال ۲۳۶ هزار تن آسفالت توسط سازمان عمران در دو کارگاه تولید آسفالت تولید شد که در شش ماه نخست امسال ۱۹۲ هزار تن تولید داشتهایم که برابر با ۸۰ درصد کل تولید آسفالت در پارسال است. وی ادامه داد: تا پایان امسال نیز ۳۴۰ هزار تن تولید آسفالت خواهیم داشت که شاهد افزایش ۴۰ درصد در تولید آسفالت خواهیم بود.
ایجاد مسیر دسترسی در پارک بزرگ ۵۷۰ هکتاری
مستمع در بخش پایانی صحبتهای خود با اشاره به آغاز عملیات اجرایی پارک بزرگ ۵۷۰ هکتاری دراک در حاشیه اراضی بزرگراه حسینی الهاشمی گفت: تاکنون ۲ کیلومتر جاده مورد نیاز ساخته شده و درحال زیرسازی میباشد که به زودی عملیات آسفالت آن آغاز خواهد شد و با تکمیل آن شهروندان میتوانند با خودرو به دامان طبیعت رفته و از جاذبههای طبیعی در این منطقه از شیراز استفاده کنند.
وی با بیان اینکه با ایجاد دریاچه سد تنگ سرخ علاوه بر محوطه پارک ۵۸۰ هکتاری، حاشیه سد نیز به فضای سبز تبدیل خواهد شد گفت: این مجموعه با اقدامات و برنامه ریزیهای صورت گرفته به یکی از زیباترین مناطق گردشگری شیراز و کشور تبدیل خواهد شد که در آن بستههای سرمایه گذاری مانند هتل، رستوران، شهربازی، تله کابین و… درنظر گرفته شده است که مذاکرات برای حضور سرمایه گذاران درحال انجام میباشد.
امین جان اخبار بسیار امیدوارکننده و خوشایندی است انشاالله با همکاری تمام دستگاهها شیراز به جایگاه اصلی خود که همان پایتخت فرهنگ تمدن و تاریخ ایران زمین است برسد و به کوری چشم بدخواهان و متحجرین شهر پذیرای میلیونها گردشگر خارجی و داخلی باشد
خبر خوبی ای کاش میگذاشتن پل معالی اباد کامل افتتاح بشه
این خبرها نشان میدهد که شیراز قدم به توسعه جدی شهری گذاشته جای خوشحالی داره
الان میخوان کامل افتتاحش کنن
بی اندازه از امین گرامی و آقای مستمع تشکر میکنم و سپاس گذارم.خبر های بسیار بکر و دسته اول و فوق العاده خوشحال کننده بود.
انگار رینگ های متعدد پیرامون شهر شیراز در حال تکمیل شدن است.کار خوبی که سازمان عمران و شهرداری انجام داد، این بود که منتظر راه وشهرسازی نموند( مسیر کمربندی) و خودش رینگ های متعدد بصورت بزرگراهی در جنوب و غرب و شرق شیراز در حال ساخت داره.
با خبر تغییر طراحی برخی از پلها مخصوصا پل های دارای زیرگذر خیلی مشعوف و محظوظ شدم.پس میتوان امیدوار بود که برای اونها پل ۴ طبقه طراحی بشه.
خبر سرعت گیری زیرگذر دلگشا و پل میدان معلم هم عالی بود.
اما چیزی که یه خورده تو ذوق زد، افتتاح پل معالی آباد در ۱ ماه آینده بود. شهردار ناحیه ۱ منطقه ۱ گفته بود که تو دهه ولایت افتتاحش میکنن.
الحق و الانصاف فارس و شهرشیراز در این روزگار بحمدلله سرعت پیشرفت و توسعه و دستیابی به منابع بسیار سرعت گرفته.
از خبر های خوب استان فارس ( ایران کوچک) اتصال فارس به دریا- ساخت آزاد راه شیراز-تهران-شمال- آزاد راه شیراز-بوشهر ، تکمیل طرح های ریلی- معرفی بیشتر آثار باستانی استان و … بود.
خبر های شیراز هم الی ماشالله است.
خداوند انشالله هرروز به غرت و جلال شیراز که بحق پایتخت ادبی و تمدن و فرهنگ ایران است بیافزاید.
شیراز= شهر محبوب خدا
شیراز شهر محبوب خدا
حامد-شهرراز عزیز از این شعارت بسیار مشعوف شدم ایول کاکو
با سلام به همه دوستان
واقعا خیلی حال کردم با این پست،دست شهردار توانمندمون و همینطور طراحان ،مجریان و دست اندر کاران این طرح های بزرگ که همه بومی و از استان و شهر دیار خودون هستند درک نکنه و یه خسته نباشید به همشون میگم.
چیزی که توی این پست منو خیلی خوشحال کرد دیدگاه شهردار با فکر شیراز هست در مورد عوض کردن طرح بعضی از پروژه ها و تبدیل اونا به تقاطع های چند سطح طبقاقی، آقای شهردار دست مریزاد
;کل ساخت پل به کنار ولی با اینکه می خوان یه بار به طور کامل یه طرحی رو افتتاح کنن خیلی حال می کنم.
با افتتاح کامل: کیفش بیشتره
با تشکر از شما
میخواستم بدونم برای این مسیر های که هنوز روشنایی ندارن قرار هست از روشنایی معمولی استفاده بشه یا از LED چون هم مصرف کمتری داره و هم روشنایی خیلی خوبی رو تامین میکنه و خیلی راحت میشه تمام میر رو روشن کرد ( بقیه جاهای شیراز رو نمیدونم ولی خوددم تنها جایی که دیدم استفاده شده جلوی اداره برق در زرهی و کنار بیمارستان محمد رسول الله هست )
اطلاعی ندارم آرش جان
بسیار بسیار بسیار خبرهای خوب و خوشحال کننده ای است………..خدایا شکرت که پس از سالها انتظار شاهد پیشرفت شهرمان شیراز هستیم ….درود بر شهردار عزیزمان مهندس پاک فطرت و همکاران گرامیشان که با قدرت گام در پیشرفت شهر مان شیراز بر داشته اند…….تا باشد از این خبرها و افتخارات برای شیراز و مردم شریف شیراز……. امیدوارم در شیراز طرحهای مدرن و در سطح ملی اجرا بشود با تشکر از مدیریت سایت شیراز ۱۴۰۰ موفق و پیروز سربلند باشید
بعد از مدتی بیخبری مجازی خبرهای خوبی بود!
کاش مثل سابق خبرهای عمرانی با عکس همراه بود. خصوصا از پروژه هایی که تکمیل شده.
تنها نکته منفی این خبرها تغیر سلیقه ای شکل تقاطع ها است. از بین گزینه های موجود برای ساخت هر تقاطع باید بهینه ترین و کم هزینه ترین انتخاب بشه نه اینکه چون آقای فلان خوشش اومده از این به بعد همه جا پل میسازیم! ممکنه شهردار بعد بیاد بگه سلیقه من تونله! نظر افراد -هرچند مهم- معیار مناسبی برای انتخاب شکل تقاطع نیست.
اگه همش زیرگذر بزنن ,موقع بارندگی داخل همه اونا آب جمع میشه. تازه باید تاسیسات شهری هم جابجا بشه. داخل بیشتر کشورهای مدرن هم کمتر زیرگذر میسازن.
امین جان یه بار یه خبر گذاشتی مبنی بر اصلاح طرح تقاطع شهرک گلستان خیلی وقت پیش میشه ولی هیچ خبری نشد این زیرگذر واقعا اصلاح باید بشه مخصوصا وروردی گلستان که جوابگو این همه ماشین رو نمیده با ساخته شدن مجتمع خلیج فارس و ایستگاه راه آهن این زیرگذر باید اصلاح بشه
این طرح امسال احتمالا شروع میشه
به شهردار خوبمون تبریک می گم فقط امین جان یه پیشنهادی میشه یه پست بزارید چرا شهرداری شیراز تو هیچ کدوم از رشته های ورزشی تیم داری نمیکنه در صورتی که شهرداری سایر شهرها مثل تبریز اراک اصفهان تیم داری می کنن تو یه مصاحبه خوندم شهردار گفته بود اگه شورای شهر موافقت کنه ما این کارو انجام میدیم
سلام امین جان یه خبر خوب برات دارم
لوازم مترو شیراز به سلامتی رسیده بندرعباس و در حال ترخیص هست.
خیلی هم عالی!
سلام
میخواستم بدونم چپگرد ابوذر به صورت کابلی اجرا میشه
چون تو مطن نوشته شده براش کابل خریداری شده
با تشکر
نه هاشم جان منظور کابلهایی است که در ساخت عرشه ازشون استفاده میشه و داخل بتن ها قرار می گیرند
الان رد شدم از معالی آباد
همچنان بسته بود که امین جان
بازم به تاخیر انداختن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
والا چی بگم، خود مسئولان شهرداری اعلام کردن
عالی بود امیدوارم این طرح ها با کیفیت اجرا بشن همشون فقط موندم چرا اسم بزرگراه ها طلائیه و مهدیه و … بود مگه بزرگراه حافظ و سعدی و تخت جمشید و دکتر خدادوست و دکتر دانشور و ملاصدرا و هزار تا مشاهیر دیگه مشکلی داره که میخوان این اسمارو بزارن؟ سد تنگ سرخ هم خیلی مهم اگر درست بشه با توجه به کوهستانی بودن اون منطقه یه پارک بزرگ اونجا ساخته بشه خیلی عالی میشه هم از لحاظ تغییر آب و هوای منطقه هم از لحاظ زیبایی و گردشگری امیدوارم مسئولان شهرداری با قدرت اینکارو انجام بدن و البته با سلیقه یا علی مدد
سلام خسته نباشید
ممنونم از زحماتتون
میخواستم بپرسم شنیدم اتوبان یا بزرگ راهی در حال ساخت هست که حسینی الهاشمی رو به قلات و جاده سپیدان متصل میکنه
شما ازین طرح اطلاع دارید یا اینکه اصلا این طرح حقیقت داره؟؟؟؟؟
الان متصل هست، نمیدونم منظورتون کدوم طرح هست!؟
ببینید میگن که از حسینی الهاشمی ساخته میشه و از پشت شهرک گلستان رد میشه این اتوبان و از پشت منطقه دوکوهک و مهمات سازی میره به سمت جاده سپیدان .. خیلی دوست دارم بدونم این طرح چقدر حقیقت داره از کجا میشه فهمید؟
آهان، بله یه طرح بود و یه بخش هایی هم درحال انجام بوده ولی متوقف هست مثل اینکه
تشکر از پیگیریتون
یعنیی کلا طرح کنسل شده یا اینکه موقت متوقف شده این رو از کجا میشه فهمید؟؟؟؟
از اداره راه یا شهردار منطقه ۶ اگه اشتباه نکنم
حالا این پل مطهری امیرکبیر طراحی جدیدش به پایان رسیده و کی شروع میشه؟
هنوز مشخص نیست امین جان
سلام ایول !! خیلی خبرای خوبی بود !! فقط دو تا سوال داشتم!!
۱- زیبا سازی پل معالی آباد به چه صورته؟؟ فقط نور پردازی؟؟ من شنیدم آب نما داره… درسته؟؟
۲_ طرح تقاطع میدان قصردشت عوض نمیشه؟؟ به نظرم نسبت به طرح های دیگه خیلی قوی نیست و حتما نیازمند اصلاحه !
در ضمن از سایت خوبتون بی نهایت ممنونم…
– بله آب نما هم داره
قصردشت هم تغییر می کنه احتمالا
امیدوارم که قصردشت تغییر کنه و اگه بتونن ۴ سطحیش کنن و واسه همیشه ترافیکشو بردارن عالی میشه… مطمیننا با یه نقشه ی خوب و ۴ سطحی مشکل قصردشت حل میشه
سلام
امروز ۲۸ مهر ساعت ۸:۳۰ باز هم مسئولان بد قول!!!!!!
هنوز پل معالی آباد افتتاح نشده (حتی غیر رسمی)
طراح ومشاور طرح مهندسین مشاور فراشار آسیا که مشاوری هست متعلق به شهر شیراز لازم به ذکر است این مشاور به همت نیروهای
پرتوان مثل آقای مهندس یوسفی (محاسب) ومدیران پرتلاش این مهندسین مشاورموفق به انجام این پر وژه وهمچنین بسیاری از پروژه های اجرا شده در دیگر نقاط کشور ازجمله استان وشهر اصفهان شده اشت امید است که در مدیریت استان وبه ویژه شهر شیراز به نوانایی های این چنینی بومی توجه بیشتر گردد