۱۳ تصویر از پروزههای عمرانی ساخته و بهره برداری شده سالهای اخیر شهرداری شیراز

وضعیت عجیب پروژه بزرگراه اتصال صدرا به شیراز
فجرسپاسی به لیگ برتر نزدیکتر شد
بزرگترین اقامتگاه همراه بیمار جنوب کشور در شیراز افتتاح میشود
ممنوعیت تردد خودروهای فاقد معاینه فنی در مناطق مرکزی شیراز از ۲۰ فروردین
۴۰ کشته در تصادف های جاده ای فارس
ساخت پل چپگرد، جایگزین طرح شکست خورده تقاطع زیباشهر می شود
قیمت طلا، سکه و ارز در بازار شیراز/ ۱۶ فروردین ۱۴۰۴
دستگیری ۳۲۰ سارق خودرو در نوروز امسال
تحویل قطعه سنگ پیدا شده از تخت جمشید به میراث فرهنگی فارس
افزایش ۱۴ درصدی تردد خودرو طی ایام نوروز در فارس
سقوط نیسان از ارتفاعات کوههای دوان کازرون با ۲ مصدوم و یک جانباخته
تخت جمشید رکورددار ماند
فارس رتبه نخست کشوری اسکان مهمانان نوروزی در مدارس
اسکان نزدیک به ۵۰۰ هزار نفر در کمپهای نوروزی شهرداری شیراز
: مهار آتشسوزی گسترده در کارخانه بستهبندی عسل در شهرک صنعتی شیراز
۸ مصدوم در برخورد دو خودرو سواری در آزادراه شیراز – اصفهان
قیمت طلا، سکه و ارز در بازار شیراز/ ۱۵ فروردین ۱۴۰۴
زلزله ۴/۴ ریشتری داریان فارس را لرزاند
بازدید نزدیک به نیم میلیون نفر از تخت جمشید
غرقشدن جوان ۲۵ ساله در رودخانه قرهآغاج
درود بر پاک فطرت
این عکسارو که امروز داریم میبینیم کار پاک فطرت بوده واقعا تو این ۶ سال زحمت کشید…..
به زودی تصویر تقاطع طبقاتی معلم هم به عکسهای فوق اضافه خواهد شد .
واقعا نمی توان زحمات مهندس پاک فطرت را در زمینه توسعه و جهش عمرانی شیراز نادیده گرفت. فقط ای کاش ایشان در زمینه ایجاد مجموعه های بزرگ و مدرن تفریحی و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی هم چنین پشتکاری داشت.
اغا مترو چی شد؟ خط یک کی تکمیل میشه بالاخره؟ تهران خط هفتش داره تموم میشه ما هنوز تو یکش موندیم.
ضمن تقدیر از مجموعه شهرداری و کارگران و پیمانکاران پروژه های فوق
در مصاحبه های اخیر گفته شده تا پایان تیر ماه متروی شیراز به ایستگاه آخر می رسه.
فکر کنم مقایسه ی تهران و شیراز قیاس درستی نباشه. احداث یک خط مترو برای تهران از نظر تامین منابع مالی اصلا دشوار نیست و همین امسال تهران به اندازه ی ۵ برابر شیراز بودجه داره که در سال های اخیر بخش قابل توجهیشو به مترو اختصاص داده. ولی در چند سال اخیر شهرداری شیراز در این زمینه بهتر از بقیه ی کلان شهر ها عمل کرده(البته بجز تهران) با وجود بی مهری های مسئولین در اختصاص بودجه و تامین واگن داریم پا به پای مشهد پیش میریم و در سال های اخیر با وجود همه ی این مسائل شهرداری اختلاف شیراز و مشهد رو در زمینه ی مترو باعلم به کمک های بی شائبه ی دولت به مشهد تونسته کم کنه. ضمن اینکه کیفیت پروژه و ایستگاه های شیراز واقعا نسبت به مشهد و تا حدودی تهران بهتره.
بیشترین کمک های دولت در زمینه ی مترو به مشهد و تهران و بعد اصفهان و تبریز و کمترین اون به شیراز می رسه.
ایستگاهها کجا بهتره تهران همه ایستگاههاش اون ور خیابون هم خروجی داره شیراز ایستگاه احسان مثلا اون بر خروجی نداره بعد اومدن پل عابر هوایی ساختن وا اسفااا
واقعا پروژه های خوب و در خور توجهی در سه چهار سال اخیر اجرا شده و تا پایان سال هم از نظر تقاطع های طبقاتی ، شیراز بعد از تهران در جایگاه دوم قرار می گیره. بی صبرانه منتظر افتتاح بزرگ ترین تقاطع شیراز(تقاطع گلشن) هستیم.
شورای شهر جدید باید پاک فطرتو ابقا کنه. چون امسال پروژه های تفریحی خوبی هم به نتیجه می رسه در کنار پروژه های عمرانی و پاک فطرت نشون داده که فرد توانمندی هست.
مگه اصفهان مرده که شیراز از نظر تقاطع بعد از تهران باشه؟ شیراز یه بزرگ راه هم نداره (البته به جز حسینی الهاشمی) … الکی دلمون رو خوش کردیم
واقعیت اینه که اکثریت پروژه هایی که در سال های اخیر در شیراز اجرا شده از کیفیت فنی و مهندسی خوبی برخوردار نیست شهرداری که باید الگوی ایمنی و کیفیت باشد, نگاهی به وضعیت ایمنی کارگاهها و کارکنان تاییدی بر دسیپلین غیر حرفه ای شهرداری شیراز است, بعد ازانجام این تعداد پروژه به عنوان یک مثال ورودی های کند رو به بزرگراه حسینی الهاشمی فاقد ایمنی و مرجینگ لاین می باشد که جزو بدیهیات می باشد. قبل از اجرای هر پروژه ای بهتره از مشاورین ارشد و کشورهایی که تجربه دارن استفاده کنن, هیچ شهری تو دنیا به خاطر ساخت پل و اتوبان معروف نشد . فراموش نکنید که وظیفه ی شهرداری فقط عمرانی نست, بلکه اهمیت به فضای سبز و محیط زیست, امنیت و توجه به اموزش و مخصوصا ایجاد فضای اموزشی برای کودکان, ایجاد سیستم حمل و نقل عمومی منسجم احترام به حقوق شهروندی و, کمک به ایجاد شغل و رونق اقتصادی از اهمیت به مراتب بیشتری نسبت به فعالیت های عمرانی برخوردار ست. در پایان مهمترین عاملی که باعث رونق اقتصادی یک شهر و کشور میشود توریست و مهاجران اقتصادی است, پس با اغوش باز پذیرای مهاجرین باشید تا روزی از داشتن یک شهردار مهاجر مثل صادق خان در لندن افتخار کنید, با نگاهی به ۱۰ شهر برتر جهان خواهید فهمید که به ندرت شهردار متولد شهریست که مسولیت شهرداری را به عهده دارد.تخصص, نگاه حرفه ای, تعهد و تسلط و شناخت به فضای مدرن جهانی لازمه ی شهردار جدید هست نه لزوما اهل شیراز بودن که من و خیلی از شما هستیم.حتی فیروز نادری هم بعد از ۴ سال موفق در ناسا از پروژه خارج شد تا یک مدیر جدید و خلاق بتواند نگاه های جدیدی در سیستم ایجاد کند.پس از رفتن اقای پاک فطرت که زحمت خود را کشیدن ناراحت نشوید.
دورد بر فطرت پاکت . امیدوارم شورای شهر جدید عوضش نکنه .
فقط مهندس پاک فطرت…
سلام
واقعا پروژه های خوبی در شیراز اجرا شدا و در حال اجرا هستند . فکر م کنم که در بحث پیاده روسازی و سنگ فرش پیاده رو ها و خیابان ها و همچنین اصلاح بهینه سازی معابر هم گام های بسیار خوبی برداشته شده .
اما یک چیز که همیشه برای من جای سوال داشته اینه که چرا مثلا قلکه ستاد رو یک پل نمی زنن که مسیر هر دوبلوار زند رو به هم متصل کنند و همچنین فلکه نمازی رو . اینجوری احتمالا می شه با کمی کم کردن از عرض فضای سبز میانی بلوار زند به ساخت خط اتوبوس سریع السیر استاندارد امیدوار بود . نکته بعدی که به نظرم رسید اینجا مطرح کنم وضعیت نابسامان پل هوایی چهارراه زنده . از لحاظ سازه و کیفیت کار و اینکه درون پل هوایی هیچ جذابیتی نداره . چند وقت پیش که به یزد رفته بودم اگر اشتباه نکنم جلوی مجتمع ساره یزد یک پل هوایی با نمای سنگی ساختند که بسیار زیبا ، مجلل و عریض بود . می توان پل هوایی این منطقه از شیراز رو به یک نگارخانه تبدیل کرد و در اون از فضاهای سبز و آکواریوم و … استفاده کرد تا به فضایی در خور نام و شان شیراز و چهارراه زند این شهر تاریخی شود.
شاد و موفق باشید
درود بر شهردار بزرگ دکتر پاک فطرت
احسنت بر پاک فطرت..به والله که کار کرد تلاش کرد.باید منصف بود.شیرازو برگردوند به روزای طلایی خودش.باید مردم بخوان که پاک فطرت باشه.یه عده میگن فلان بسان..اینا بهشون میگن حسود.عمونایی هستن که دهه های پیش شیرازو به عقب برگردوندن.نقد باید داخلش انصاف باشه.کسی که خوب کار میکنه شایسته تقدیره.شیررراز تا ۱۴۰۰باوجود دکتر پاک فطرت به ابرشهر پروژهای کلان ایران تبدیل میشه.انصافا بپترافیک گسترده شهر برداشته شد.نمیگم کامل ولی برداشته شد.ولیعصرو نگا کنید.بهارستان نکاه کنید.زند رو نکا کنید.ستاد رو نکا کنید.اواویت شهردار ابنده شیراز باید توسعه حمل ونقل و بهبود اون باشه دوم محیط زیست و فضای سبز و سوم ایجاد و توسعه مراکز تفریحی و گردشگری در شیراز.این ینی شیرازز پاک شیراز مدرن با حفظ بافت تاریخی.شهردار باید بومی متخصص دلسوز و غیرت مند باشه.ایشالا که شیرازززز همچنان در مسیر رشد وتوسعه قدم برداره.مرسی
بابا یکم به فکر پایین شهرباشید وضعیت خیابان قاآنی نو کهنه گلکوب داریوش نادر افتضاحه