ساخت آزادراه شیراز – اصفهان با گذشت ۵ سال از آغاز، همچنان ادامه دارد. به گزارش شیراز۱۴۰۰، ساخت این طرح ملی در سال ۸۹ شروع شد که در روز کلنگ زنی اعلام شد که ۴ ساله ساخته می شود. اما اکنون با گذشت ۵ سال پیشرفت آن حتی به ۲۰ درصد هم نرسیده است! به نظر می رسد فارس ویترینی کامل از ناکامی دولت و مدیران اجرایی آن در چند دهه اخیر است که هیچ پروژه دولتی یا بطور کامل به سرانجام نرسیده و یا پس از چند سال تکمیل می شوند.
مشخص نیست چرا در بین تمامی استان ها، استان پهناور و با استعداد فارس که سهمی عمده در تامین نیازهای کشاورزی – گازی کشور دارد به این وضعیت دچار شده و تا چه زمانی این روند ادامه پیدا خواهد کرد.
عکس : رضا قادری – ایرنا
نکته جالب اسنجاست که حالا بعد از ۱۰ سال هم که ساخته بشه این تازه فاز اولشه و تا چند سال بعد از افتتاح بعد از ایزدخواست رو باید از محور فعلی استفاده کنید چون فاز اول تا ایزدخواست بیشتر نیست
حالا چقد بعد از افتتاح فاز اول فاز دوم تازه شروع بشه و چقدر بعدش تموم بشه واقعاً هیچی نگیم بهتره
متاسفانه اصفهانیا طرح اتصال آزادراه رو به کنارگذر غرب اصفهان دادن. این به ضرر شیرازه. چون فاصله شیراز و تهران رو زیاد میکنه. این آزادراه از ایزدخواست باید به کنارگذر شرق اصفهان متصل بشه. طول کنارگذر غرب اصفهان ۱۴۰ کیلومتره در حالی که طول کنارگذر شرقش ۹۰ کیولومتر هست. کنارگذر غرب اصفهان از نزدیکی های مرز اصفهان با چهارمحال بختیاری عبور میکنه و برای مسیر شیراز تهران مناسب نیست.
من که اگر فاز اولش ساخته بشه از ایزدخواست به سمت شهرضا میرم و در نزدیکی اصفهان قبل از بهارستان از کنارگذر شرق استفاده میکنم که از بهارستان تا آزادراه کاشان ۹۰ کیلومتره و عالیه. به هیچ عنوان فاز دوم این پروژه برا شیرازی هایی که میخان برن تهران فیده نداره. مسیر حدود ۱۰۰ کیلومتر دورتر میشه
اشتباه میکنی برادر . اصفهان کنار گذر غرب نداره . در ضمن کنار گذر شرق اصفهان حالا حالا ها راه نمی افته و اگرم راه بیفته تاثیر زیادی در مسافت طی شده نداره بلکه بیشتر برای ترافیک اصفهان مفیده .
تقریباً در همه مسائل کلان استان فارس؛ مشکلات اساسی وجود دارد.از اقتصاد و فرهنگ گرفته تا مسائل اجتماعی.فرصت سوزی در استان پر پتانسیل فارس آنقدر سر به فلک کشیده که صدای نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز را در آورده است..
https://www.tabnak.ir/fa/news/539852/انتقاد-نماینده-ولی-فقیه-از-بی-کفایتی-ها-در-فارس
خیلی بده این عادت روشن فکر نمایانه که هر چیزی دیدیم بهش گیر بدیم. خب دارن روش کار می کنن دیگه. چند صد کیلومتر آزاد راهه. یکم به عددش فکر کنیم بد نیست.
این هم خیلی بده که تو کشور ما مد شده هر چیزی که ازش خوشمون نمیاد یا مخالف عقیده ماست بهش برچسب روشنفکرانه بزنیم و ردش کنیم و در کشورمون روشنفکری شده دستاویزی برای زیر سووال بردن دیگران! جدا از اینکه ما یک سایت خبری هستیم و ادعایی درباره روشنفکری نداریم اینکه شما یک پروژه معمولی راهسازی رو که بعد از ۵ سال فقط ۲۰ درصد پیشرفت داره و طولش حدود ۴۰۰ کیلومتر هست رو فکر میکنین کار خیلی بزرگی انجام میدن، دیگه جای بحثی نمیذاره.
پاسخ من به آقای مجتبی بود حواسم نبود روی دکمه پاسخ کلیک کنم متاسفانه.
قرار نیست کسی انتقاد نکنه ولی اگر جایی میبینیم واقعا دارن تلاش خودشون رو می کنن بهتره یکم منصف تر باشیم.
دوست عزیز گاهی یک تلاش معمولی کافی نیست. ماهم زحمات پیمانکار پروژه رو زیر سووال نبردیم منظور مسوولان ارشد هستند که باید منابع مالی پروژه رو تقویت کنند تا سریعتر طرح پیش بره
متاسفانه این پروژه بسیار مهم در استانی حتی یک متر ازادراه یا بزرگراه استاندارد نداره لاک پشت وار داره پیش میره اهمیت زیادی از لحاظ حمل و نقل و هندسه جاده ای داره که اهمیت ان هنوز برای مسولین ثابت نشده که اجرای به این پروژه سرعت بدن باید فکر اساسی درباره جاده های استان کرد واقعا این جاده ها جواب گو نیستند
بنده خودم از نیروهای پیمانکار پروژه هستم متاسفانه عملکرد بسیار ضعیف مدیران شرکت پارس گستر و راهسازی و عمران ایران که پیمانکاران این پروژه هستند باعث طولانی شدن این پروژه گردیده چون دولت سهم ۵۰ درصدی خودش رو داده و مطمئن باشید اگر این پیمانکار بخواهد تا آخر این پروژه را ادامه دهد تا ۵ سال آینده هم هیچ اتفاقی نخواهد افتاد
چون پیمانکار قدرت مالی ندارد و زمانی که بی پول شد سریع کار رو تعطیل می کنه و اگر مسئولی جهت بازدید بیاد سریع تعداد ماشین آلات رو از جاهای دیگه افزایش میده تا خیلی گیر بهش ندن این پروژه ملی اگر دست قرارگاه خاتم الانبیا بود الان به بهره برداری کامل رسیده بود با بهترین کیفیت.