مدیرعامل سازمان عمران شهرداری شیراز از اجرای محدودیتهای ترافیکی با آغاز عملیات اجرایی تقاطع شهیدان روزیطلب در محل امیر کبیر – مطهری خبر داد.
به گزارش شیراز۱۴۰۰، مرتضی مستمع اظهار داشت: احداث پروژه تقاطع غیرهمسطح شهیدان روزیطلب در راستای سیاستگذاری حمل و نقل درون شهر شیراز و اجرای شریانهای اصلی و تکمیل رینگ اطراف مرکز شهر شیراز در راستای کاهش ترافیک مرکز شهر و انتقال آن به رینگهای ترافیکی اطراف شهر به کمربندی شیراز است.
وی افزود: این تقاطع ۳ سطحی و با اعتبار اجرایی ۸۵۰ میلیارد ریال و به مدت سه سال اجرایی میشود.
مدیرعامل سازمان عمران شهرداری شیراز ادامه داد: به همین منظور بخشی از مسیر بلوار میثم حدفاصل تقاطع امیرکبیر تا انتهای بوستان جنت به طور کامل مسدود و تنها دسترسیهای محلی ساکنان از این نقطه انجام میشود.
مستمع خاطرنشان کرد: این پروژه از نظر ابعاد عملیاتی دو برابر و از نظر هزینه سه برابر تقاطع معالیآباد هزینه دارد که این نشان از عظمت پروژه است.
وی گفت: اجرای این پروژه به همکاری دستگاههای خدمترسان در جابجایی تاسیسات بستگی دارد که در صورت همکاری آنها در این امر این پروژه در مدت تعیین شده به بهرهبرداری میرسد.
مدیرعامل سازمان عمران شهرداری شیراز اظهار داشت: این پروژه از انتهای بوستان جنت آغاز و پس از گذر از تقاطع بلوار امیرکبیر در بلوار مطهری جنوبی بعد از باغ بانوان به پایان میرسد.
مستمع با اشاره به مسدود شدن بلوار امیر کبیر در محل اجرای این پروژه نیز خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بلوار امیرکبیر یکی از شریانهای اصلی شهر در این منطقه است تا پایان اجرای این پروژه کمترین انسداد را در این بلوار خواهیم داشت؛ البته در پایان پروژه و چند وقتی مانده به بهرهبرداری پروژه این مسیر در مقطع کوتاهی مسدود خواهد شد.
وی افزود: در حال حاضر ۲۶ پروژه عظیم شهرداری شیراز توسط این سازمان در حال اجرا است که تقاطع شهیدان روزیطلب (امیر کبیر – مطهری) از جمله این پروژههاست.
با سلام و تشکر از سایت شیراز ۱۴۰۰
در ادامه بحث قبل که عده ای سوال داشتن که باوجود نداشتن چپ گرد برای امیرکبیر(شرق) به میثم و همین طور
چپ گرد برای میثم به امیر کبیر، آیا هنوز بعد از بهره برداری پروژه، چهارراه به وجود میاد، باید گفت که اگه به تصاویر
موجود خوب دقت کنید بدلیل این که وسط چهار راه دو ستون ساخته میشه چهارراهی به وجود نمیاد و به عنوان مثال
کسانی که میخوان از بلوار میثم به سمت امیرکبیر(غرب) حرکت کنند،ابتدا باید وارد بلوار امیرکبیر به سمت فلکه
فرودگاه بشن و با دور برگردون تغییر مسیر بدن و برای مسیر امیرکبیر(شرق) به میثم هم به همین صورت اتفاق
میافته،یعنی ابتدا باید مستقیم به سمت جاده بوشهر رفت و از طریق دوربرگردون تغییر مسیر داد و از طریق گردش به
راست وارد میثم شد.
باز هم هنرنمایی از شهرداری عوام فریب شیراز
صرف چند صد میلیارد از بیت المال و تحویل دادن پروژه ای ناقص
نخسته
هزینه این پروژه ۸۴ میلیارد هست و نه صدها میلیارد و هیچ مشکل ترافیکی نداره و تمام مسیرها پوشش داده میشوند
سه سال زمان زیادیه اگه شیراز میخواد عقب ماندگی هاشو جبران کنه باید زمان اجرای پروژه ها رو بیاره پایین مثلا واسه این پروژه بیست ماه زمان خوبیه وگرنه اگر سه سال زمان اجرای پروژه رو در نظر بگیریم یک سال هم که به دلایل کمبود بودجه و ….و یک سال هم بخاطر انتقال تاسیسات و درگیری با دستگاههای مربوطه کار عقب میفته که سر جمع میشه پنج سال و تو این پنج سال هم پدر مردم در میاد و هم چهره شهر به هم میریزه به نظر من پروژه های پل سازی نباید بیشتر از ۲۴ ماه طول بکشه اونم افتتاح کامل مثل پل مالی اباد