دیدگاه شما چیست؟ آیا چراغ راهنمایی چهارراه ترمینال باربری، حذف شود؟

شیراز۱۴۰۰: حدودا سه هفته پیش بود که تقاطع غیر هم سطح کشن، بعد از گذشت چهار سال و صرف هزینه های میلیاردی افتتاح شد. یکی از اهداف این تقاطع، خارج کردن بلوار رحمت از بن بست بود.

به عکس زیر دقت کنید.

بلوار رحمت، یا به عبارتی بزرگراه رحمت، در این نقطه با دو مشکل رو به رو بود.
۱)چراغ قرمز باهنر-رحمت
۲)به بن بست خوردن این بزرگراه در بلوار میثم.

برای حل مشکل اول تقاطع غیر هم سطح باهنر، و برای حل مشکل دوم تقاطع غیر هم سطح کشن ساخته شد، که البته برای ساخت هر دو تقاطع چیزی نزدیک به هفت سال زمان و میلیاردها تومان پول، هزینه شد.

اما همان طور که در تصویر بالا می بینید، وجود چراغ قرمز چهارراه ترمینال باربری، مانع از روان شدن مسیر حرکتی بزرگراه رحمت شده است و به نوعی باعث پایین آمدن بازده تقاطع باهنر و تقاطع کشن می شود.

با زیر بار ترافیک رفتن تقاطع کشن، چیزی که قابل پیش بینی بود، اتفاق افتاد.(افرادی که در بزرگراه رحمت به سمت باهنر در حرکت هستند، برای دسترسی به کمربندی و یا برای دسترسی به بلوار مطهری و فرار از ترافیک زرهی، از این مسیر استفاده می کنند.)

اما مشکل اینجاست که چراغ قرمز چهارراه ترمینال باربری، همانند سدی جلوی سیل خروشان ماشین ها می ایستد و موجب می شود در بعضی از ساعت های شبانه روز، این چهارراه دارای ترافیک سنگینی باشد که البته بی نظمی و نبود فرهنگ رانندگی به سنگین تر شدن ترافیک این نقطه کمک می کند.

 

ترافیکی که در نقشه دیده می شود، در بعضی از ساعات، سنگین تر هم می شود.

و اما راه حل این مساله، بستن چهارراه ترمینال باربری می باشد تا بدین صورت هم گره ترافیکی این منطقه باز شود و شاهد ترافیک سبک تری باشیم، هم بازده تقاطع باهنر و تقاطع کشن بیشتر شود.

به عکس های زیر دقت کنید.

با بسته شدن چهارراه باربری، افرادی که در نقاط یک و دو قرار دارند، باید به سمت نقطه سه حرکت کنند و از زیر تقاطع کشن دور بزنند و به نقطه چهار برسند.

 

 

 

 

 

طول این مسیر ۷۶۱ متر است که با دو برابر شدن آن، به ۱۵۲۲ متر می رسد.

 

و اما افرادی که در نقاط پنج و شش قرار دارند، باید به سمت نقطه هفت حرکت کنند و از بالای زیرگذر باهنر دور بزنند و خود را به نقطه هشت برسانند.

 

 

طول این مسیر ۶۸۰ متر است که با دو برابر شدن، به ۱۳۶۰ متر می رسد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

با توجه به توضیحات ارائه شده، لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید و ما را از مثبت یا منفی بودن این ایده آگاه سازید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

>

نظرات حاوی توهین، افترا، غیرمرتبط با عنوان مطلب و نگاشته شده به صورت انگلیسی تایید نخواهند شد. در صورت نیاز به "بحث آزاد" از منوی بالای سایت مراجعه کنید.

telegram

مطالب مرتبط

21 نظر

  1. امیرم

    بزرگراه رحمت نیاز به دوربرگردانهای غیر همسطح دارد تا به معنای واقعی بزرگراه گردد . اگر در میدان کوزه گری و چهارراه ترمینال باربری و میدان مطهری تقاطع غیر همسطح ایجاد بشه یک مسیر رینگ عالی خواهیم داشت .
    در مورد میدان کوزه گری و میدان مطهری قطعا راه حلی هست که شکل میدانها و فضای سبز میدان مطهری حفظ شود

    پاسخ
    1. مدیر سایت - صابر

      امیرم عزیز، به نظرم چهارراه ترمینال باربری نیازی به تقاطع غیر همسطح نداره، اونم در حالی که به فاصله ۷۰۰ متری از این چهارراه، هم تقاطع باهنر هست، هم تقاطع کشن، و میشه از این تقاطع ها برای گردش به چپ و راست استفاده کرد.

      پاسخ
  2. شهروند

    قطعا باید حذف شود چهاراه وقتی دورگرد زیر تقاطعات هست نیازی به این چهارراه نیست شهرداری باید تا قبل از عید این چهاراه رو مثل اون چهاراه روبروی یقطین تو امیرکبیر که بسته شد ببنده اگر نبده فقط پول این دوتا تقاطع ریخته شده دور

    پاسخ
    1. مدیر سایت - صابر

      دقیقا منم با شما موافقم، کلی پول خرج شده و دو تا تقاطع ساخته شده، اما چهارراه ترمینال باربری، راندمان کار رو پایین آورده

      پاسخ
  3. Yasin

    به نظر من هم بایستی این چراغ قرمز برداشته شود و تقاطع حذف بشه تا به روان شدن ترافیک در مسیری که حجم بیشتری از ترافیک رو به خودش اختصاص داده کمک کنه، تنها ممکنه که با شروع فصل بهار و تابستان در خیابان جنت کمی حجم ترافیک در این خیابان بیشتر بشه، البته فکر کنم این تقاطع ترمینال قبلا وجود نداشت و چند سالی هست که ایجاد شده، در هر صورت به نظر من بایستی حذف بشه این تقاطع و از دوربرگردان های زیر پل های باهنر و کشن استفاده شود

    پاسخ
    1. مدیر سایت - صابر

      یاسین عزیز، درست میگی، این تقاطع وجود نداشت، اما از وقت که پل کشن کلنگ زده شد، برای عبور و مرور مردم این تقاطع رو ایجاد کردن.

      پاسخ
  4. محمدA

    [* Shield plugin marked this comment as “0”. Reason: Human SPAM filter found “111@” in “author_email” *]
    سلام وقت بخیر به نظر من بسته بشه خیلی بهتره چون هم از نظر وقت و هم از نظر تصادفات و هم نظم شهری بهتره که ببندنش

    پاسخ
  5. فرهاد

    در شهرهای بزرگ دنیا از جمله تهران با حذف چهارراه در مسیر بزرگراهها حرکت اتوموبیلها را روان می کنند و طی کردن مسیر اضافی ۷۰۰-۸۰۰ متر چیز معمول و رایج است. بنابراین با حذف این چهارراه کاملا موافقم

    پاسخ
  6. مصطفی

    با سلام و احترام
    بسیار ضروری ایست که این تقاطع حذف گردد زیرا رادمان بزرگترین پل جنوب کشور را به شکل بسیار مبتدیانه ای کاهش داده و لازم است در اولین فرصت حذف گردد.مطمئنا با افزایش دما و هجوم مردم به باغ جنت این پل کاملا کارایی خود را از دست می دهد.

    پاسخ
  7. مجتبی

    من اونجا مسیر هر روزم هست
    کسایی که از بلوار رحمت میخان برن باهنر جنوبی و والفجر و شهرک فرهنگیان و رضوان و فرزانگان وقتی میخان از دوربرگردون قبل این ۴ راه دور بزنن ترافیک خیلی سنگین هست.
    دوربرگردون رو باید بیارن عقب تر.

    پاسخ
    1. مدیر سایت - صابر

      سلام مهدی جان..

      یکی از وظایف شیراز ۱۴۰۰ در طی همین سال ها، اطلاع دادن خواسته های مردم به گوش مسوولین بوده و حتما اینو به گوش مسوولین خواهیم رسوند.

      پاسخ
    1. مدیر سایت - صابر

      علی جان سلام.
      وقتی دو تا تقاطع به فاصله ۷۰۰ متری از این چهارراه وجود داره، و میشه از اونا استفاده کرد، به نظرت ساخت زیرگذر منطقی هست؟ توی تهران مردم مسافت های به مراتب بیشتری رو طی می کنن تا بتونن به چپ یا راست گردش داشته باشن.

      در مورد پل معالی آباد ساخت زیر گذر به دلیل وجود ایستگاه مترو، امکانش نیست.

      پاسخ
  8. عاقل

    در طرح اصلی نظر به بسته شدن چهارراه هست، چون هم تقاطع اثر بخش تر میشه و هم اینکه تردد های ماشینهای سنیگین ترمینال قطع میشه و به برچیده شدن ترمینال باربری کمک میشه که یکی از مشاغل مزاحم هست

    پاسخ
  9. رضا

    منزل من پشت باغ جنت هست و چون مطمین هستم این نظرات به گوش مسوولین رسونده میشه موارد زیر رو درباره این مطلب باطلاعتون می رسونم
    ۱٫ در حال حاضر هر دو باند کندرو پشت باغ به عنوان پارکینگ داره استفاده میشه که باید رهاسازی شه و خودروها از فضای زیر پل به عنوان پارکینگ استفاده کنن
    ۲٫در نقطه مقابل و روبروی پارک حدفاصل خیابان موسوی و چهارراه ترمینال خط کندرو باید مجدد توسط لبه گذاری احیا شه
    ۳٫وسط چهارراه بدلیل عبور خودروهای سنگین کاملا فروکش کرده و باید ترمیم شه
    ۴٫ از سمت کمربندی هم دوربرگردانی که جهت ورود به خیابان میثم هست فاصله بسیار کمی با ورودی خیابان میثم داره و فرصت کافیه به راننده برای تغییر لاین نمیده که اون هم باید جانمایی جدید شه
    ممنون از شما امین جان که نظرات رو منتقل می کنین

    پاسخ
  10. امير

    با یک زیر گذر ساده این مشکل ترافیکی حل میشه.اما اگر به فکر مردم شهرمون نیستیم و میخوایم همیشه از شهرهای دیگه عقب باشیم اره با بستن چهارراه مشکل حل میشه فقط ساکنین منطقه اذیت میشن.زیر گذر بهترین گزینه هست.

    پاسخ
  11. امیرحسین

    قبل از هر کاری، باید برای گردش به چپ برای خودروهایی که از بلوار رحمت به سمت باهنر جنوبی حرکت میکنند فکری کرد. متاسفانه به علت ناقص بودن تقاطع باهنر-رحمت، خودروها برای گردش به چپ از دو سما بلوار رحمت به سمت باهنر جنوبی و شمالی؛ مسافت بسیار زیادی را باید طی کنند و اگر تقاطع چهارراه مسدود شود؛ مسیر بسیار طولانی تر خواهد شد.

    پاسخ

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *