تاریخ : سه شنبه, ۹ آذر , ۱۴۰۰ Tuesday, 30 November , 2021

آخرین اخبار

تکمیل بزرگ ترین آبنمای موزیکال شیراز د‌‌‌ر انتظار اعتبار نوید ساخت ۸ اَبَر پروژه شهری برای توسعه عمرانی شیراز تولید نیست، منتظر اتوبوسهای شهری جدید نباشید 📷 ساختمان مرکزی شهرداری شیراز / آبان ۱۴۰۰ راه درمان ترافیک شیراز: توسعه حمل و نقل عمومی 📷 بزرگراه کوهسار / آبان ۱۴۰۰ کلنگ عملیات اجرایی پل جمهوری – کوهسار بر زمین خورد 📷 آزادراه شیراز – اصفهان / مهر ۱۴۰۰ میزبانی ورزشگاه حافظیه پس از کش و قوس های فراوان تایید شد کاپیتان پدیده به فجرسپاسی پیوست آغاز مرحله جدید تحقیقات پرونده فساد در شرکت عمران صدرا اجرای قرنطینه هوشمند در فارس داغ کرونا بر دل ۶ هزار و ۸۸۵ خانواده فارسی 🎥 ذخیره آب سدهای فارس کمتر از ۵۰ درصد 📸 برکه پارک کوهستانی دراک 🎥 اما و اگرهای میزبانی شیراز در لیگ برتر 🎥 نجات معجزه آسای مادر باردار مبتلا به کرونا از مرگ حتمی دو مصدوم در برخورد وانت پیکان با خودرو پلیس راه لارستان ۸ هزار میلیارد تومان نیاز خطوط ۲، ۳ و ۴ مترو ساخت شهربازی شیراز شاید وقتی دیگر!

2

گزارش تصویری: پل کابلی ولیعصر

  • کد خبر : 19897
  • ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۷

با گذشت ۴ سال و ۲ ماه از شروع ساخت پل کابلی شیراز، این پروژه تنها ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شیراز۱۴۰۰، این طرح که عنوان بزرگ‌ترین پل کابلی شهری ایران و یکی از طرحهای ویژه مهندسی عمران را یدک می‌کشد بعنوان بخشی از رینگ شهری شمال به جنوب کلانشهر شیراز درحال ساخت بوده که متصل کننده بزرگراه رحمت در جنوب به رینگ شمالی شیراز یعنی بزرگراه سرداران خواهد بود.

مهندس امین بعنوان نماینده پیمانکار پروژه (قرارگاه خاتم الانبیا) در گفت‌و‌گو با شیراز۱۴۰۰ با اشاره به اینکه قالبهای پایلون ۶۳ متری در اوایل هفته آینده به شیراز می‌رسد بیان داشت: این قالب‌ها از کشور ترکیه وارد کشور شده که با رسیدن آن به محل پروژه شاهد تسریع روند ساخت این طرح خواهیم بود.

وی با اشاره به پیشرفت ۶۰ درصدی طرح، مشکلات مربوط به تملک را عاملی موثر بر کند شدن روند ساخت پروژه برشمرد و گفت: در تملکهای مربوط به قسمت بازار سابق میوه و تره بار و بانک ملی قرارگرفته در میدان مصدق شاهد تاخیری ۳ ماهه در اجرای پروژه بودیم که بخشی از تملک‌ها همچنان باقی مانده و در قسمت شمالی طرح یعنی بلوار پیرنیا تاکنون تملکی انجام نشده است.

مهندس امین در پاسخ به سوالی درخصوص مطالبات پیمانکار پروژه از شهرداری گفت: پرداخت مطالبات پیمانکار موازی با پیشرفت پروژه نبوده و تاکنون تنها ۳۰ درصد از مطالبات پرداخت شده است.

به گزارش شیراز۱۴۰۰ به نظر می‌رسد با توجه نوع خاص پروژه پل کابلی این طرح آنچنان که باید و شاید از پیشرفت مطلوب برخوردار نبوده و نیازمند توجه بیشتری از سوی شهرداری برای تکمیل و اعلام زمانی دقیق برای بهره برداری می‌باشد.

عکس: مهدی دهدشتی

>
نظرات حاوی توهین، افترا، غیرمرتبط با عنوان مطلب و نگاشته شده به صورت انگلیسی تایید نخواهند شد. در صورت نیاز به "بحث آزاد" از منوی بالای سایت مراجعه کنید.
telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=19897

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 27در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲۷
  1. این پروژه که در یکی‌ از حساسترین نقاط ترافیکی شهر قرار گرفته نیازمند سرعت خیلی‌ بیشتری در اجرا می‌باشد. در حالت مطلوب و استاندارد باید الان به زمان بهره برداری رسیده باشه. ولی‌ در خوشبینانه‌ترین حالت ۲ سال دیگه کار داره

  2. ممنون از گزارش خوبتون
    نمیدونم چرا باید تمام پروژه ها مشکل تملک داشته باشن واقعا نمیشه برنامه ریزی و مدیریت خاصی تو تشکیلات شهرداری باشه تا پروژه ها بخاطر این موضوع معطل نشن!!!!
    اون تونل ها چی بودن ؟ تونل مترو بودن؟ایستگاه مترو ولیعصر بود؟؟؟

  3. در فلکه مصدق جنب بانک ملی و پارکینگ یه چندتا ابزار فروشی و شیرینی فروشی و… هست ایااونها هم تملک میشه؟

  4. خییییلی ممنون بابت این گزارشتون . خیلی وقت بود منتظر گزارش تصویری پل کابلی بودم
    خیلی بعیده که طبق وعده های خودشون اوایل سال ۹۵ به بهره برداری برسه
    ولی امیدوارم طرح ویژه ای برای زیباسازی زیر پل و نورپردازی خاصی باشیم که ارزش اینهمه سال تحمل ترافیک رو داشته باشه

  5. با سلام و تشکر از سایت شیراز ۱۴۰۰

    پروژه پل کابلی ولیعصر بسیار پروژه پر اهمیتی هست و کیفیت اجرای پروژه خیلی مهم هست

    امیدوارم که با سرعت و به زیبایی تمام و اجرا بشود . …… انشا الله

  6. ممنون از گزارش خوبتون

  7. تو عکس ۱۳ درخت های چنا و نخل از بین رفتن
    کاش دست کم پس از نابودی درختا برای ساخت این سازه فکری به حال درخت های باقی مونده کنن ….

  8. یکبار نشد مسئولین شهر و کشور ما یه حرفی را بزنند و سر همون تاریخ وعدشون عملی شه
    ممنون از تهیه گزارشتون

  9. کسی میدونه دلیل ساخته شدن پل ولیعصربصورت کابلی چی هست؟صرفاجهت زیبایی وعنوان اون هست یا دلیل علمی داره؟تا اونجایی که من اطلاع دارم پل کابلی جاهایی ساخته میشه که نیازبه حفظ تعادل درمقابل عوامل محیطی باشه.مانند رودخانه ها و کانال های دریایی یا ارتفاعات که در برابر تندباد قرار دارن..

    • آقا محمد برای انجام تحقیقات و مطالعات این پروژه بزرگ، یک شرکت بزرگ خارجی مشارکت داشته و تمام جوانب رو در نظر گرفتند.
      یکی از دلایل موجود، اگر به زیر قسمت معلق پل که به پایلون اصلی متصل است دقت کنید، چند لاین رفت و برگشت ماشین رو وجود دارد که امکان زدن پایه در وسط خیابان وجود ندارد..

  10. وقتی میگیم کلانشهر شیراز سرعت کارهای عمرانی باید در حد کلانشهر باشه نه در حد یک شهرستان !!!! یکی این پل کابلی و دیگری بزرگراه کوهسار اینا تاریخی شدن و هنوز حتی تقاطع های قصردشت و جام جم که تقاطع های مهم این بزرگراه هستند شروع نشده.
    این در حالی هست که بطور مثال در تهران تقاطع بزرگراهای ارتش .صیادشیرازی.امام علی که یکی از مهمترین تقاطع های تهران و وصل کننده این سه بزرگراه مهم بهم هست الان در عرض ۹ ماه شروع به کار عرشه فولادی پل نصب شده. درسته که پل ولیعصر پیچیدگی بیشتری داره اما نه تا اینقدر تاخیر.

  11. با تشکر از شما مهدی جان عکسهای گویا و بجایی بود.دوستان عزیز درسته که این پروژه شاید از زمان وعده داده شده دیرتر به بهره برداری برسه ولی در نظر داشته باشین شهرداری شیراز تو همین چهار پنج سال اخیر این تعداد پروژه رو در حال اجرا داره و کم کاری شهرداری های گذشته رو داره جبران میکنه که جای تشکر داره

    • درود بر شما.
      خواهش میکنم سعید جان

    • درود بر شما
      دوست عزیز بیایم یاد بگیریم ک قانع نباشیم و خودمون رو با بهانه های اینچنینی گول نزنیم ک شهرداری بهتراز قبل داره کار میکنه و…
      شیراز درگیر خورده مشکلاتیست ک سالهاست حال و روز شهر را درهم میریزد!
      وگرنه سیر پیشرفت و تکامل اینچنینی در استان همجوار ۱۰سال پیش کلید خورده و هم اکنون لااقل از افتتاح پروژه های آغاز شده آن زمان ۴ ، ۵ سالی میگذرد!
      بزرگترین این مشکلات هم تنگ نظری برخی دوستان است!

  12. شیراز عزیز حداقل حقش تبدیل شدن به زیباترین شهر خاورمیانه است..تخت جمشیدثابت کرد که استان فارس توان بهره مندی از مدرن ترین شهرهای جهان رو داراست .به امید بازگشت رونق عهد هخامنشیان برای هخامنشیان.

  13. تشکری ویژه از تیم و مدیریت سایت شیراز ۱۴۰۰ بدلیل گزارشات و زحمات بی دریغشون.
    بارها مشاهده شده که همین گزارشات موجب حرکت مسوولین عزیز و بیداری اونا شده.
    به جرات میتونم بگم دست اندرکاران این سایت حق زیادی رو گردن مردم شهرمون دارن. اصلا بخشی از تحول عمرانی شیراز در چند سال گذشته رو مدیون این دوستان هستیم.
    کاش مسوولین هم پشتکار شما رو داشتن

    • ممنون سعید جان از شما. لطف همه عزیزان باعث این امر مهم شده…
      ما هم امیدواریم روزی شیراز مانند نگینی در جهان بدرخشد و به روزهای پرشکوه خود بازگردد…

  14. یه سوال دلشتم
    کسی میدونه سرنوشت ستونی که وسط فلکه هست چیه؟
    ممنون از همه

  15. زحمت کشیدن
    ۱.۵ سال پیش هم که پل ریخت پایین بخاطر شاهکار مهندسی آقایون،گفتن ۶۰% پیشرفت فیزیکی داشتیم.
    یعنی الان نزدیک به ۲ ساله داره درجا میزنن.

  16. سلام.اقا درسته شیراز مشکل داره زیادم مشکل داره.فضای سبز.حملونقل.مراکز تفریحی.پارک.وضع بیمارستانا جا مکان.ولی دیگه بی انصافی نکنیم نسبت ب شهرمون.حرف نزنیم فقط.از خودمونم میشه شرو کنیم.بابا یاد بیگیریم اشغالامونو از ماشین نریزیم بیرون وسط خیابون اونم کجا وسط چمران.ای فرهنمگه؟بخدا زشته.درسه شیراز مدیریتش ضعیفه.ولی میتونیم لااقل شهرو تمیز نگه داریم.میخندن بمون.شورای شهر ضعیفه تو شیراز.تخصص ندارن.ی مدت داره کار میشه خدارو شکر.هی نکوبیم زیاد دیگه.مسئولین عمل کنند ب جا حرف.اینهمم نگیم اصفهان اصفهان.بخدا برید مطالعه کنید اصفهان ۵۰ رصد شهرسازیش غلطه.کی کفته باس همش پل زد کجای دنیا ایجوریه.تو همین شیراز خیلی جاها نیازی ب پل نبود.بهرحال ایشا شیراز زیبا ب حق خودش برسه ی روزی بیاد ک بشه بهترین شهر .لایقش هس.فقط از خودمون شرو کنیم بخدا.زنده باد ایران زنده باد شیراز وشیرازی

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.