با وجود افتتاح تونل سعدی، اما این پروژه هنوز کارایی لازم را ندارد. به گزارش شیراز۱۴۰۰، جدا از نور نامناسب و خطرناک بودن تونل، مسیر دسترسی مناسبی هم برای ورود به آن وجود ندارد. تصاویر زیر، عملیات احداث تقاطع غیر هم سطح فضیلت-نصر را نشان میدهند که پیشرفت فیزیکی مناسبی داشته و به روز افتتاح نزدیک میشود. با افتتاح این تقاطع، راه دسترسی مناسبی برای ورود به تونل سعدی ایجاد میشود. البته باید منتظر ماند و دید که عملیات احداث مسیر خروجی تونل به سمت جاده خرامه، چه زمانی به اتمام میرسد!
ایرنا/ عکس: رضا قادری
لطفا نظرات غیر مرتبط را در قسمت بحث آزاد مطرح کنید.
ورودی زیبا به نظر میرسد
سلام امین جان طول پل چقدر هست به نظر خیلی طولانی میاد
طولش رو اطلاع ندارم باب عزیز
طول پل فضیلت نصر ۵۷۰ متر هست که انتهاش دقیقا روی پل فضیلت سرداران فرود میاد و شما اصلا نمیفهمید که از یه پل وارد یه پل دیگه شدید!
مجموع طول ۲ پل نزدیک به ۹۰۰ متر به صورت یک تکه هست.
ممنون از رضا پارسی و صابر عزیز
طرح بزرگی هست اصلا اینو نمیدونستم
حدود ۹۰۰ متر
پل خیلی خوبیه و ساختش هم با کیفیته و ابعاد و طول مناسب و قابل توحهی هم داره- دست مجوعه سازنده درد نکنه
باسلام
متاسفانه مشکل اکثر پلها و زیرگذرهای احداثی در شیراز، عدم توجه به چپ گرد آن هاست. هرچند پلهای چند سطحی ساخته می شود بازهم شاهد وجود چراغ راهنمایی در چپ گردها هستیم. مانند تقاطع غیر همسطح معالی آباد یا تقاطع غیرهمسطحی که در فلکه خاتون سابق احداث شد. این آخری با توجه به ترافیک شدید زیر پل با وجود چراغ راهنمایی، چراغ راهنمایی خاموش و مسیر مستقیم و چپ گردهای زیرپل به کلی با بلوک سیمانی (نیوجرسی) مسدود شد و بازهم استفاده از دوربرگردان در دستور کار شهرداری قرار گرفت! انتظار می رود وقتی با هزینه های میلیاردی از جیب مردم پروژه ای قرار است اجرا شود در مرحله طراحی همه موارد آن به دقت ملاحظه شود. در این زمینه استفاده از تجارب شرکت های طراحی و مهندسی داخلی و خارجی به عنوان تأیید کننده و یا مشاور طرح نه تنها از ارزش آن نمی کاهد بلکه یک روش پذیرفته شده در دنیا به شمار می رود تا آزموده را دوباره نیازماییم و تجارب دیگران به نحو احسنت بهره ببریم.