تاریخ : دوشنبه, ۵ آذر , ۱۴۰۳ Monday, 25 November , 2024

آخرین اخبار

ساخت همزمان ۴ خط مترو در شیراز 🎥: پیشرفت ۸۵ درصدی زیرگذر گویم گلسنگ و حفاری کوه رحمت برای تخت جمشید خطرناک تر است یا کنسرت؟ 🎥: آخرین روند ساخت زیرگذر گویم 🎥: ساخت بزرگترین پارک آبی کشور در شیراز 🎥: ساخت بزرگترین آکواریوم کشور در شیراز کمبود زمین مسکن ملی در صدرا ساخت ۶ شهرک جدید مسکونی در فارس 🎥: آخرین وضعیت احداث دوربرگردان اردی‌بهشت شیراز – تیر ۱۴۰۳ ثبت ملی ۹ درخت کهنسال در فارس حافظیه همچنان در صدر پربازدیدترین جاذبه تاریخی کشور در نوروز پیروزی تیم بسکتبال لیموندیس شیراز برابر تیم مس رفسنجان دو کشته و سه مصدوم در برخورد کامیون با خودرو سواری 🎥: مرگ ۸ نفر بر اثر گازگرفتگی در فارس 📸 افتتاح باند جنوبی بزرگراه کوهسار و سپس تعطیلی آن! فجرسپاسی برابر نفت مسجد سلیمان شد 📸 برداشت گل نرگس از بزرگترین نرگس زار دیم کشور شکست تیم لیموندیس شیراز مقابل نماینده آبادان 🎥 معرفی پروژه پارک آبی شیراز 🎥 ادامه روند ساخت بزرگراه شرق شیراز

11

چرا اکو رالی «پاریس پرسپولیس» تعلیق شد؟

  • کد خبر : 16387
  • 03 بهمن 1393 - 20:50

اسپانسرهای داخلی پولشان را وسط نمی‌گذارند تا رالی «پاریس پرسپولیس» پس از چهار دهه دوباره اجرا شود، اسپانسرهای خارجی هم نگران اوضاع سیاسی ایران 199هستند. اگر شرایط همین‌طور ادامه یابد، رالی منتفی است.

به گزارش شیراز۱۴۰۰ و به نقل از ایسنا، قرار بود نخستین «اکو رالی پاریس پرسپولیس»، ۱۳ مهرماه امسال از سوی یک شرکت فرانسوی با همکاری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران و با حضور ۴۰ تا ۸۰ خودرو برگزار شود، اما براساس آنچه طرف ایرانی و فرانسوی اعلام کرده‌اند رالی به خاطر تامین نشدن منابع مالی فعلا تعلیق شده است. با این حال صحبت‌های هر دو طرف نشان از تمایل برای اجرای این پروژه دارد.

ابوالقاسم ایرجی، مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی همکار ایرانی در این پروژه معتقد است: اجرای این رالی رسانه‌های اروپا را فعال می‌کند و این موضوع به معرفی جاذبه‌های ایران کمک خواهد کرد.

طرف فرانسوی می‌گوید: اسپانسر را جذب کرده و منتظر است طرف ایرانی به تعهدات خود عمل کند

براساس اظهارات مجریان فرانسوی این پروژه (Gran Tourism Organization)، این اکو رالی با محوریت ایران برنامه‌ریزی شده است که بدون حامی ایرانی قابل توجیه نیست.

ایرجی، مدیرعالمل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی دربارهٔ تصمیمی که برای اجرایی شدن این رالی که برای آن در فرانسه تبلیغ شده و شرکت‌کننده هم جذب شده بود، به خبرنگار ایسنا می‌گوید: دلیل تعلیق اکورالی پاریس پرسپولیس، اسپانسرهایی است که قرار بود هزینه‌ها را پوشش دهند. آن‌ها مقداری کم کاری کرده‌اند، به همین دلیل رالی را به تعویق انداختیم تا امکانات مالی فراهم شود.

او دربارهٔ هزینه‌هایی این رالی که قرار است از سوی اسپانسر‌ها تامین شود، اظهار می‌کند: یقینا سفر یک گروه با ۵۰ اتومبیل و همین حدود شرکت‌کننده و مجریان برگزارکننده که قرار است از پاریس راه بیافتند و از چند کشور گذر کنند و در ایران چندین بار توقف داشته باشند تا در مراسم‌هایی که برای آن‌ها برگزار می‌شود شرکت کنند در کنار تامین غذا، داور و دیگر خدمات هزینهٔ زیادی دارد که لازم است برای آن حامی مالی جذب شود.

ایرجی ادامه می‌دهد: ما اسپانسر پیدا کرده بودیم، اما آنطور که اعلام کرده‌اند، هنوز به دلایل اوضاع سیاسی قانع نشده‌اند وارد عمل شوند.

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا برای جذب اسپانسر از داخل و توجیه اقتصادی آن‌ها برای همکاری در این پروژه، اقدام خاصی صورت گرفته است؟ می‌گوید: در ایران هنوز فرهنگ اسپانسری در حوزه اتومبیلرانی جا نیافتاده، درحالی‌که خارج از کشور همهٔ کار‌ها تحت تاثیر فعالیت‌های اسپانسری قرار می‌گیرد؛ اما اینجا کم لطفی شده است.

او دربارهٔ سرانجام این رالی و احتمال قطع همکاری طرف فرانسوی درصورت عمل نشدن به تعهدات بیان می‌کند: اگر نتوانیم اسپانسر جذب کنیم، رالی خود به خود منتفی می‌شود. با این حال توافق داریم این رالی منتفی نشود.

ایرجی در مورد نیز می‌گوید: ‌ به هر حال اگر تا زمانی نتوانیم اسپانسر را پیدا کنیم رالی خود به خود منتفی می‌شود؛ اما توافق داریم که منتفی نشود.

رالی پاریس پرسپولیس برای اولین‌بار و آخرین بار در سال ۱۹۷۱ میلادی برگزار شد و بعد از آن هم به دلیل شرایط سیاسی متوقف شد. مجریان آن پروژه دو سالی است که تصمیم گرفته‌اند با تغییر در محتوای این رالی، آن را دوباره با محور ایران برگزار کنند.

قرار است رالی، سبز باشد. اکورالی پاریس تا پرسپولیس شبیه یک مسابقه‌ اتومبیلرانی نیست‌ که «سرعت» در آن حرف اول را بزند، بلکه هدف‌اش حفاظت از محیط زیست و معرفی جاذبه‌های گردشگری ایران است.

برندهٔ این رالی که حضور در آن برای همه آزاد است، ‌ خودروی سریع نیست، بلکه راننده‌ای است که بنزین کمتر مصرف کرده باشد، اخلاق رانندگی را رعایت کند و به مقررات کشور میزبان احترام بگذارد و به ارزش‌های محیط زیست اهمیت بدهد‌، برای همین هم نام آن را «اکو رالی» گذاشتند.

«نظرات، فقط به صورت نوشتار پارسی و مرتبط با موضوع منتشر می‌شوند»

telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=16387

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. ایشالله که هرچه زودتر این رالی هم مشکلاتش حل شده و برگذار بشه. به نظر رالی جالبی از آب در بیاد…!
    البته امیدوارم این برنامه و برنامه های مشابه که بیشتر جنبه فرهنگی داره، تداوم داشته باشه و روز به روز بر تعدادشون اضافه بشه…

  2. این برنامه ها برای کشورها و اقتصادهایی هست که با ثبات و شکوفا هستند و شرکت های تولیدی در رقابت با هم جهت تبلیغات قسمتی از درآمدهایشان را اسپانسر چنین برنامه هایی می شوند.
    نه اقتصاد امروز ما که کارخانه ها یا تعطیل شده اند یا به کارگرانشان حقوق بدهکارند یا به کمک های دولتی وابسته اند.
    وضعیت سیاسی آشفته که بماند…

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.