در حالی که در سال آینده پروژه کوهسار مهدی که شامل چندین پل، تونل و مسیر بزرگراهی است وارد دهمین سال آغاز ساخت خود میشود وضعیت آن همچنان مبهم است.
به گزارش شیراز۱۴۰۰، پروژه کوهسار که بلوار جمهوری را به میدان قصردشت و اتوبان آرین متصل میکند به دلیل مشکلات تملک ابتدا و انتهای آن به کوچهای باریک ختم شده و تا کنون زمان معینی برای انجام تملک و افتتاح مسیر اعلام نشده است.
در آخرین مصاحبه فرجزاده معاون فنی عمرانی شهرداری شیراز، وی از آمادگی مسیر فاز یک تا پایان سال برای افتتاح خبر داد و البته در ادامه توپ را در زمین پلیس راهور انداخته و وقوع این امر را منوط به اجازه پلیس راهور دانسته است!
بیان این موضوع و وعده افتتاح تا پایان سال سوالات مختلفی را ایجاد میکند. نخست اینکه چرا معاون فنی شهردار و مجموعه شهرداری قادر به تعیین تاریخ مشخص برای این طرح و سایر طرحهای شهرداری نیستند و بسیاری از پروژهها روز شمار ندارند؟
پرسش دوم اینکه بر اساس کدام منطق و درحالی که پروژه های قصردشت و جام جم که به ترتیب به دو و سه سال زمان برای ساخت نیاز دارند، هنوز آغاز نشده اند و مهمتر از آن تملک سنگین کوچه ۹۴ قصردشت و صدا و سیما انجام نگردیده و تجهیزات تونل نیز نصب نشده، وی وعده غیر عملی افتتاح را میدهد؟
سوال سوم پافشاری مسئولان در دادن وعدههای بیشمار و صد البته بی سرانجام به چه دلیل است و تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟
به نظر میرسد این پروژه نیازمند عزمی جدی از سوی مجموعه شهرداری است تا هزینه های انجام شده و پلها و تونلهای ساخته شده همچنان بلا استفاده نماند و این مسیر زیر بار ترافیک رود که با روند کلی وقوع این امر زودتر از سال ۹۷ بعید به نظر میرسد.
«نظرات، فقط به صورت نوشتار پارسی و مرتبط با موضوع منتشر میشوند»
علکی میگه
آیا حجم ترافیکی یک بزرگراه مساوی است با حجم و توان ترافیکی یک کوچه ی مسکونی تنگ ؟ مگر اینکه به اندازه همون کوچه مسیر رو افتتاح کنند و بگن این فاز اوله که واقعا (بووووووووووق) قضیه در میاد !
کاش شهرداری تمام توان خودشو میذاشت و پروژه های نیمه تموم رو کامل میکرد بعد میرفت سراغ پروژه های جدید.والا اینکه بعد از تهران بیشترین تعداد پروژه عمرانی داشته باشیم هنر نیست، اگر جای اینهمه پروژه ی در حال ساخت با سرعت لاکپشتی دوتا بود ولی سریع تمومش میکردن میرفتن سراغ بعدی بهتر بود. ما راضی بودیم ۴تا از این پلهای در دست ساختو کار نمیکردن ۴ تا پل دیگرم نساخته بودن ولی پل جام جم و قصرالدشت الان در حال تموم شدن بود،آخه منطق هم همینو میگه.
اما باز هم جلوی ضرر رو از هر جا بگیرن بهتره، بجای کلنگ زنی تقاطع در جاهای دیگه این پروژه رو تکمیل کنن .بعدم با برنامه ریزی دقیق و ۳شیفته کردن ساخت پل ها میشه زمان از دست رفترو تا حدودی جبران کرد.
از ماها که گذشت حد اقل اونایی که الان بچه هستن نیان همین نظرات مارو ۱۰ سال دیگه تکرار کنن.
ببینین این مسئله خیلی ساده است!!!
متاسفانه در شیراز بت پروژه های بزرگ نشکسته هنوز!!! یعنی کاری که قالیباف در تهران کرد!!!! توی یکی از مصاحبه هاش شنیدم که گفت تا چند سال پیش شهرداران مناطق برای بودجه پروژه های جوی آب به شهرداری مرکزی نامه میزدن حالا برای تونل و بزرگراه دو طبقه!!!!یعنی سطح فکری رو کامل تغییر دادن!!!! اونم با شعار کیفیت و سرعت!!!!
متاسفانه در شیراز با وجود اینکه با اومدن پاک فطرت سرعت پروژه های عمرانی بهتر شد اما هنوز این بت پروژه های بزرگ شکسته نشده!!! برای مثال در حالی که پل هایی مثل فضیلت و جوادیه و احسان و میانرود و… که پل های ساده ای بودن و باید توسط مناطق اجرا میشدن تا شهرداری مرکز روی پروژه های بزرگش متمرکز شه اما چنین اتفاقی نیافتاد و این پل های ساده هم توسط شهرداری مرکز اجرا شدن!!!
در ضمن به این نکته هم توجه کنین که وقتی یه پروژه ۲۰ میلیاردی رو ۲ سال لفتش میدن پس باید یه پروژه ۱۷۰ میلیادری رو هم ۱۷ سال طول بدن دیگه!!!!!!!!!!!!
وقتی همه رسانه ها در یک شهر فرهنگی ثنا گوی مسئولین می شوند و هیج اعتراضی به عملکردها نمی شود بهتر از این هم انتظار نمی رود.
کاش شما که تنها صدای مردم شیراز هستید بصورت هفته نامه یا روزنامه مطلب می نوشتید.
دقیقا همینطوره..تمام روزنامه های محلی بجز خبرجنوب،نون به نرخ روزخور هستن واصلا به فکر سازندگی،پیشرفت و نقد مسولان استان نیستن..
خبر جنوب که ازهمه نون به نرخ روز خورتر و منفی باف و مشگل سازتره برادرجان.
عکس اول مربوط به چند ماه قبل هست چون پل تا تونل دوقلو در حال تکمیل هست .
آره. مربوط به چند ماه قبل هست
من دیروز داشتم از میدان قصردشت رد می شدم می رفتم توی ساحلی
رفتم توی کوچه ای که کنار کوچه گلخون هست و انتهاش کنار پل می رسه فکر کنم میشه همون کوچه ۹۴
وسطای کوچه ایستاده بودم کنار تابلو ورود ممنوع که یه چیز عجیب دیدم
دقیقا توی مسیر جلوی پل و همون زمین هایی که باید تملک بشه دیدم دارن یک ساختمان اسکلت بتنی خیلی بزرگ می سازن
ساختمان خیلی بزرگ بود طوری که شاید ۳ طبقه فقط زیرزمین داشت و دقیقا هم جلوی مسیر پل بود
الان اگر پل بخواد برسه به میدان قصردشت می خوره به این ساختمون
صحبت های “محمد” تکذیب میشه.
بلندترین ساختمان آن منطقه، همان ساختمانی که دقیقا در محلی که الان پل متوقف مانده (سر نبش کوچه) که در عکس اول دارای دیوارهای سفید است، می باشد که دارای ۱ طبقه طیرزمین است.
عکس زیر که مربوط به ۲ ماه پیش است، گویای این مطلب است که در ادامه مسیر پل، هیچ ساخت و ساز جدیدی وجود ندارد.
http://8pic.ir/images/vnhhbdpkfpcers3b1wvs.jpg
تکذیب نکن عزیز دل
دقت نکردی
اون جایی که من گفتم رو اصلا توی عکس نمی شه دید پشت درخت های گوشه ی بالا سمت چپ عکس هست
بعدش هم من نگفتم که برج ساخته شده
من گفتم در حال ساخت هس و باید ذکر می کردم که تا الان فقط تا طبقه اول اسکلتش ساخته شده ولی میشه دید که زیرزمین بزرگی داره
توی اون کوچه یه دونه تابلو ورود ممنوع هست
دقیقا پشت اون تابلو قرار داره
ببخشید اگر جاش رو خوب توضیح ندادم
این هم جای دقیق
http://8pic.ir/images/q5lj7m0d6r3fq9rskao8.jpg
با سلام
حق با “محمد” عزیز است. اطلاعات من آپدیت نبوده و از ایشان عذرخواهی می کنم.
در بازدیدی که از ساختمان اطراف این پروژه داشتم، صحت خبر محمد آقا تایید میشه.
در حال حاضر تاور در این پلاک مستقر شده است.
http://8pic.ir/images/lpk89kzike8sb0l30oin.jpg
من نمیدونم آخه چه اصراری بود مسیر پروژه کوچه ۹۴ باشه؟!!هزینه تملک بالایی داره و کلا اون کوچه رو بهم ریختن.آلودگی صوتی سنگینی هم واسه اون منطقه که مسکونی هست،خواهدداشت.اصلا ادامه مسیر درست طراحی شده یا باز هم مانند بقیه پروژه های شیراز ترافیک رو از قسمثی از شهر به قسمت دیگری انتقال میدهند؟!
بنظر من اگه مسیر بجای کوچه۹۴ از خیابونی که ساختمون کشتی اولشه انتخاب میشد خیلی بهتر بودتا یه کوچه تنگ و مسکونی و با هزینه های تملک سنگین!
محمد .کلک تو خودتم فکرکنم بچه قصردشتی .میدونی کدوم مسیر آینده اش بهتره ؟ هااااااااااااااااا
آره دیگه…
درود
آقا محمد گل
اون مسیر جایگزین که شما پیشنهاد میدی همون “بولوار شاهد” هست که تقاطع نیایش رو به ساحلی و سپس به خیابان میرزا کوچک خان(قصردشت شمالی) متصل میکنه!
اگه مسیر بزرگراه برای بولوار شاهد تعریف میشد افتضاح به بار میومد!!!چرا که در آینده ای نه چندان دور و زمان زیر بار رفتن بزرگراه خیابان قصردشت شمالی متحمل ترافیک سنگینی میشد!
ولی در حال حاضر با اتصال این پل به میدان قصردشت و همچنین اتصال اون به تقاطع غیر همسطح معلم و سپس کمربندی شیراز ، ترافیک این مسیر به راحتی تخلیه میشه!
بنظرمن هم اگه خیابان قصردشت شمالی بعنوان ادامه مسیر انتخاب بشه،تو میدان فصردشت فاجعه پیش میاد..منظور من هم اتصال بلوارشاهد یا هرمسیر دیگری بجز کوچه ۹۴،به کمربندی بود.. خیابان قصردشت،همت شمالی وجنوبی به خاطر وجود فرعی ها و مغازه ها ،همین الان هم ترافیک داره حالا ترافیک این مسیرم بیاد روش فکرنکنم خیلى آینده نگرى باشه.الان هر روز انتهای همت جنوبی بطرف کمربندی ترافیکه.حالا اینم بیاد روش!!کلا بنظر من اینگونه پروژه ها و تقاطع ها باید در خیابان های عریض ودور از مرکز وشلوغی شهرساخته وطراحی شوند تا ترافیکپخش شود..
محمد جان محور ایمان قراره دو طبقه بشه و به تونل بخوره مثل بزرگراه صدر تهران بله حتی اگر تقاطع غیر همسطح قصردشت هم اجرابشه چون بزرگراه به خیابون باریک شلوغ میخوره فاجعه ترافیکی رخ میده و تقاطع تنها جواب نمیده مثل ستارخان اما با دو طبقه کردن ایمان این مشکلات حل میشه.
امیدوارم فقط و فقط به سرانجام برسه و بهترین پیمانکار هم خاتم الانبیاست خداییش دزدی نمیکنه و در اجرای پروژه ا جدی هست حالا تنها یک مشکل براش پیش اومد در پل کابلی ولی هر پروزه ای بهش دادن انصافا سریع کار کرده
راه آهن شیراز – اصفهان با آن وضعیت مال همان پیمانکار سپا ه است ؟ راه آهن شیراز خوبه ؟
پس کی میخوان کار تملک کوچه ۹۴ را شروع کنند ….. پیر شدیم رفت با
این کار کردنشون
اقای مهندس پاک فطرت کجایی پس چرا کار تملک کوچه ۹۴ قصرالدشت رو شروع
نمی کنید
وقتی خیابان همت بزرگراه نیست و کشش ندارد چه لزومی دارد این همه باغ تخریب شود و با این همه هزینه، این همه پل ساخته شود آخرش هم یک متخصص خارجی می آید میگوید این همه پول را دور ریخته اید کار اشتباه بود راه این نبود. پول کی؟ پول عوارض ما !
وقتی خیابانی ترانزیت میشود دیگر این همه مغازه و مدرسه و اداره در بر روی آن که مجوز داده نمیشود!
سه راه قدوسی و تقاطع کمربندی و تقاطع بازارچه را چه میکنید حتما سه تا پل دیگر؟ آمدیم و افتتاح شد ۱۰ سال باید خیابان بند بیاید برای دو طبقه کردن آن هم با چه هزینه ای؟