شهردار شیراز از افتتاح ۱۲۰پروژه عمرانی، خدماتی و فرهنگی با بیش از ۸۲۰ میلیارد ریال در آینده نزدیک در این کلانشهر خبر داد.
به گزارش شیراز۱۴۰۰ و به نقل از روابط عمومی شهرداری شیراز، مهندس علیرضا پاک فطرت با بیان اینکه این پروژهها در راستای افزایش رفاه شهروندان در مباحث ترافیکی، منظر شهری و فرهنگی انجام شده است، اظهار داشت: این پروژهها با حضور مسئولین استانی، اعضای شورای اسلامی شهر و شهروندان بطور رسمی افتتاح و به بهره برداری میرسد.
وی با اشاره به پروژه تقاطع سه سطحی ستارخان- مطهری و سختیهایی که این پروژه در اجرا به لحاظ وجود معارض و تأسیسات زیرزمینی داشت، گفت: این طرح بزرگ عمرانی با نورپردازی زیبا تقدیم شهروندان فهیم شیرازی میشود که امیدواریم به کام همه همشهریان گوارا باشد.
علیرضا پاک فطرت با بیان اینکه این پروژه با هزینه ۲۲۹میلیارد ریال در تملک و اجرا در ۲۴ماه ساخته شده است، افزود: این پروژه بطوری که بیشتر دسترسیها را مرتفع خواهد کرد به بهره برداری کامل میرسد.
شهردار شیراز به پروژه پل چپگرد ابوذر غفاری بر روی پل رضوان با هزینه ۱۰۰ میلیارد ریال اشاره کرد و افزود: منظر شهری در این بخش از شهر که در جنوب جغرافیایی کلانشهر شیراز قرار دارد با اجرای این پروژه و طرحهای دیگر که سال گذشته تقدیم شهروندان شد، شرایط بهتری نسبت به قبل یافته است.
علیرضا پاک فطرت تصریح کرد: همانطور که از ابتدای خدمت به عنوان شهردار شیراز تأکید کرده بودم ورودی گلزار شهدا و فضای پیرامونی آن باید در شأن این عزیزان باشد؛ با حمایت شورای محترم شهر در قریب چهار سال گذشته توانستیم شکل تازهای به این نقطه از شهر بدهیم.
وی با تأکید بر ادامه حرکت به سوی محرومیت زدایی از نقاط کمتر برخوردار شهر بر ادامه ساخت تقاطعهای غیرهمسطح، بزرگراهها، بوستانهای شهری و… در تمامی مناطق شهر بر اساس مطالعات زیربنایی و با رویکرد عدالت محور تأکید کرد.
شهردار شیراز از ساخت بوستانهای خانواده به عنوان پروژههایی که به صورت الگو برای دیگر نقاط کشور درآمده است، یاد کرد و افزود: چهارمین بوستان خانواده شیراز در بولوار شهید مطهری در ۷۰هزار متر مربع در یکی از باغهای تملکی شهرداری به بهره برداری میرسد.
وی با بیان اینکه این پروژه با هزینه ۱۰۵میلیارد ریال در تملک و اجرا ساخته شده است، افزود: باغهای خانواده با رویکرد صیانت از بنیان خانواده ساخته میشوند تا شهروندان روز کاملی را در محیطی امن با خانواده خود سپری کنند.
علیرضا پاک فطرت همچنین گفت: بیش از ۱۰۰پروژه دیگر شامل بهسازی محیط شهری، آسفالت معابر، لوله گذاری برای جمع آوری آبهای سطحی، خرید تجهیزات آتش نشانی و نصب تندیس آتش نشان، ایستگاه آتش نشانی و… همزمان به بهره برداری میرسد.
شهردار شیراز اضافه کرد: خدمات رسانی مطلوب و قابل قبول به شهروندان از اهداف و برنامههای شهرداری شیراز است و امیدوارم در این راه از همراهی سایر دستگاههای خدمات رسان نیز بهرهمند شویم.
شیراز۱۴۰۰: البته بر خلاف وعده مهندس پاک فطرت، تمام پروژهها، بدون زیباسازی (تقاطع باهنر و چپگرد ابوذر) و یا به طور ناقص (تقاطع ستارخان) افتتاح شدهاند و خواهند شد.
همچنین تاخیر در افتتاح پل احسان هم سوالی است که ذهن شهروندان را به خود مشغول کرده است.
«نظرات، فقط به صورت نوشتار پارسی و مرتبط با موضوع منتشر میشوند»
«با ورود به این لینک، وارد قسمت بحث آزاد شوید»
تقاطع احسان چرا افتتاح نمیشه اون که تموم شده کاراش
بنظر منتظر مناسبت دیگری هستن تا یه افتتاح دیگه هم داشته باشن
خوب باید بگن کردیم اگه شهرداری نکرده پس کی کرده؟ شما انتظار دارید این کارها رو که شهرداری انجام داده را بگه سازمان مبارزه با مواد مخدر انجام داد و یا بگه جنابعالی این کارها رو کردین.مساله منت گذاشتن نیست.
برای ماهم جای سووال هست!
تصاویر پل ستارخان و چپگرد ابوذر غفاری
تصویر اول ستارخان
http://multimedia.mehrnews.com/IMG_2975.jpg
چیزی که مشهوده این پل در منطقه ای از شهر قرار گرفته که بلوارهای اطراف مخصوصا زرگری فضای سبز خوبی دارن اما خود تقاطع با موزائیک فرش به جای چمن و گل از سرسبزی محرومه. متسفانه خشک و بی روح
تصویر دوم چپگرد ابوذر غفاری
http://multimedia.mehrnews.com/IMG_2855.jpg
زیباسازی و فضای سبز ایجاد شده کنار این تقاطع بهتر به نظر میاد. رفوژ میانی بزرگراه رحمت کاملا سبز و پوشیده از چمن به نظر میرسه و اطراف باند کندرو گل کاری مشهوده.
آخه برادر من شهرداری یک نهاد خدماتی رفاهی هست و خدمتگذار ملت که کل حقوق بالای پرسنل از شهردار کل به پایین و هزینه پروژه های عمرانی از پول خود این مردم تامین میشه
(همچین میگین که انگار از جیب خودتون هزینه پروژه هارو دادین و بی مزد و منت و حقوق دارین کار می کنین-دارین حقوق سرسام آور می گیرین آدم اگر در قبالش کارم نکنه که دیگه نونی که میخوره شک دارم حلال باشه)
پروژه های ناقص و بی مصرفی که داشتین وظیفه شهرداری بوده نه اینکه بخواین منت سر مردم شیراز بذارین که بگین بخاطر رفاهشون پولشون رو ریختیم دور.. پل ناقص براشون ساختیم
پس خواهشا وظیفتون رو بصورت منت و لطف بر سر مردم شیراز وانمود نکنین
و مثلا بگین ببین پل ساختم زیباسازیشم کردم…خوب کردین که کردین..وظیفه بوده..پولشو دادیم رایگان که نساختین
سلام سعید جان…
من چند وقتی هست که در مورد کامنت های شما برام یه سوالی پیش اومده!!؟؟
الان چند ماهی هست که کامنت های شما رو دنبال میکنم اما خاطر ندارم حتی یه کامنت مثبت و یا حتی خنثی گذاشته باشین!!! یعنی من بیش از ۳۰ تا از کامنت هاتون رو توی این مدت خوندم و مثل ایه که شما از زمین و زمون عصبانی و طلب کار هستین!!! اصلا قصد جسارت به شما رو ندارم و شما هم به عنوان یه شهروند شیرازی مطمئنا چیزی جز سربلندی شیراز رو در سر ندارین اما سوالی که برای من پیش اومده اینه که یعنی در این ۳…۴ سال گذشته یه کار درست درمون در این شهر انجام نشده که شما حتی یه بار هم در یه کامنتتون نظر مبتی نسبت بهش داشته باشین؟؟؟
سلام رضا جان
۱-فکر کنم همه کامنتارو نخوندی
۲-من یک عادتی دارم که نمی تونم از چیزی و کسی که ایراد داره الکی تعریف کنم..کاری که خوب انجام بشه رو میگم خوبه..
همین جور که تو این سایت گفتم (پل انجیره و پل ۴ راه کمر بندی سیمان و کاری که تو موزه پارس انجام شده خوب بوده)
۳-رضا جان آخه من برام منافعی و سودی نداره که بخوام الکی تملق گویی کنم از یک شخص و ببرمش بالا و نظرات مخالف اون شخص رو تحمل نکنم مثل بعضیا..
هر کسی که کارش مشکل داشته باشه باید نقدش کرد.
همین طور که یک سری افراد هستن که در مورد شهردار مثل فدایی عمل میکنن و واضحه که صرفا میخوان خراب کاریارو بپوشونن و بنده و امثال من به عقایدشون و منافعشون احترام میذاریم..
اونا هم می تونن یاد بگیرن که همه شیراز صرفا نباید همسو با منافع و عقاید اونا باشن و ممنکه کسی هم باشه که نخواد چشم بسته عمل کنه و دنبال منفعت نباشه و واقعا دنبال پیشرفت شیراز باشه.
این نمیشه که حالا که اونا میخوان برن دنبال منافع بقیه غلام حلقه به گوش این افراد باشن.
آقایون محترم من هر جا ایرادی ببینم به زبون میارم ( حتی اگه اون شخص پسر خالم باشه و تملق گویی هم بلد نیستم)…شما هم اگه شهردار برادرتون هست یا پسر داییتون یا همسایه یا اقوام یا رییس باید یاد بگیرین که هر کسی کارش ممنکنه ایراد داشته باشه و تعصب بیخودی رو بذارین کنار و فکر کنم ادمین این سایت هم هدفش این نبوده که عده ای فقط بیان و به به و چه چه کنن..همین طور که تاحالا از ایشون دیدم که خودشونم منتقد هستن
این ۸۲۰ میلیاردم پول همین مردم شیراز بوده که امانت دست شما بوده
آقای شهردار محترم به چه زبونی باید خدمتتون بگیم که زیبا سازی و به ویژه فضای سبز توی هیچ یک از کارهای عمرانی شما دیده نمیشه
پل معالی آباد بعد از تقریبا ۷ ماه افتتاح را دیدید ؟؟؟؟ شما کجای پروژه ستارخان فضای سبز کار کردین که ما مردم نمیبینیم ؟؟؟
نکنه نیاز به چشم مسلح میباشد ؟
استاد پاک فطرت عزیز ضمن تشکر از تمامی کارهای عمرانی که در شیراز انجام دادین باید صراحتا خدمتتون بگم که زیبا سازی و فضای سبز پروژه های انجام شده بسیار ضعیف است
ضمن اینکه ما مردم یادمون نمیره که پل ستارخان بسیار بسیار بسیار دیر تر از موعدی که باید داره به بهره برداری میرسه
همچنین پل احسان
علیرضا جان به دلیل کمبود آب در سراسر کشور دستور داده شده که از چمن کاری به خصوص در طرح های جدید جلوگیری بشه!!!! در فضاهای تقاطع ستارخان هم امکان ساخت درخت نبوده…(این فضاها روی عرشه هستن و درخت هم به بیش از یک متر خاک برای ریشه اش احتیاج داره)
چیزی هم که مصلی نژاد اون شب داشت توی شبکه فارس میگفت این بود که قراره زیر تقاطع های غیر همسطح به دلیل کمبود آب به جای چمن کاری تبدیل به پارکینگ بشه!!!
خوب یا بدش بماند!!!
منم موافقم امروزه روش های نوینی برای ایجاد فضا های سبز وجود داره نمونش همین گلدان ها در ضمن اب و هوای شیراز رو به گرم شدن چمن ها رو زود ازبین میبره و با توجه به بیمارستان چشم دکتر خدادوست اگه چمن میشد میشد پارک و محل نصب چادر برای کسایی که به این بیمارستان میومدن در نتیجه چمن از بین میرفت
بعد از ۷ ماه چند روز پیش اومدن زیر پل معالی آباد چندتا شمشاد میکروسکپی زدن
بچه گول میزنن..به این میگن محوطه سازی و ایجاد فضای سبز
چقدر باید بدیم که این شهرداری دست برداره از شمشاد زدن تو بلوارا؟
الان ۲۰ ساله از پل معالی آباد تا میدون صنایع بلوار وسط و مردم منطقه در حسرت یک فضای سبز خوب وسط بلوار هستن
تازه یک شاهراه اصلی هست و یکی از ورودی های شیراز
الان دیگه بلواری هم که از داریون رد میشه تمیز و مرتب و چمن کاری شده هست با درختای مناسب
بعد هم همش میان مصاحبه می کنن که همش به بالا شهر رسیدیم و از این به بعد میخوایم به جنوب هم رسیدگی کنیم..
آخه کدوم رسیدگی مرد مومن؟
باید چی گفت به شهردار منطقه ۶؟
اینها خودشونم از اینجا رد نمیشن ببینن چقدر وضعش اسف باره؟
سعید جان از زیرگذر صنایع جزو منطقه ۱۰ هست نه ۶…
بله مهندس میدونم
ولی تو این ۲۵-۶ سالی اینجا شده بلوار که منطقه ۱۰ی در کار نبود
از شما میپرسم چند وقته منطقه ۱۰ شروع به کار کرده؟
قبلش اینجا تحت پوشش کدوم منطقه بوده؟
از پل معالی آباد تا زیر گذر صنایع چی؟
شمشاد بسیار هم زیباست
تمام زیبایی اصفهان به شمشادهاش هست
کجاش زیباست؟
چمران زمانی که شمشاد بود بهتر بود یا حالا؟
۱ سوال دیگه
چی شد این مورد که برای طرفداری از شهردار یا شهرداری بود اصفهان خوب شد و
زیبا ؟؟ًًً!!!!!
اینجا مرغ همساده غاز نیست؟
علیرغم ایجاد تحول در مباحث عمرانی شهر شیراز پس از روی کار آمدن مهندس پاک فطرت ولی متاسفانه از نظر زیباسازی پروژه ها و مباحث احیاء فرهنگ و تمدن ایرانی و اصیل دیار پارس به ویژه در ایجاد المانها و نمادهای شهری و همچنین نامگذاری معابر بسیار ضعیف عمل کرده اند
دست جناب اقای پاک فطرت واقعا درد نکنه.بمن از کار ایشون واقعا راضی هستم چون فاصله بسیار زیاد شهر شیرازو با بقیه کلانشهرا کمتر کردن. درسته که بعضی کارها دارای ایراداتی هست ولی این دلیل نمیشه ایشون رو بکوبیم. ایشون رو باید حمایت کرد.
پروژهای یاد شده از مهمترین طرحهای شهرداریه که با افتتاح انها امیدواریم گوشه ای از گره کور ترافیک شیراز باز بشه و امیدوارم زیبا و کامل باشه
به امید خدا پروژهای دیگه هم بزودی افتتاح بشه مخصوصا پل ولی عصر
آقای پاک فطت ما از شما سپاسگذاریم با آمدن به مجموعه شهرداری شیراز و در دست گرفتن سکان شهرداری تحولی در زمینه پل سازی شیراز ایجاد شده. ولی بعد از سه چهار سال تجربه اندوزی لااقل باید پروژه های کنونی شیراز از زیباسازی کامل برخوردار باشند. پروژه ستارخان زیر پل روگذرش میشد چن متر مربع گل کاری بشه.
من دو شب پیش برنامه شهر راز رو می دیدم موضوعش هم ساخت پارکینگ های مختلف در شیراز بود. آخرای برنامه بود که رئیس سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با گزارشگر مصاحبه کرد و گفت ما قصد داریم زیر پل احسان رو به پارکینگ برای ماشین ها اختصاص بدیم!!! و به این ابتکار خودش افتخار میکرد که فضای اونجا رو به بهترین نحو ممکن استفاده میکنیم ازش. حتی گفت زیر پل دفاع مقدس هم پارکینگ شده و تصاویرش هم نشون داده شد. متاسفانه به جای ایجاد فضای سبز زیر پل ها رو میخان پارکینگ کنن.
من یه سئوال دارم. اتوبان دو طبقه امام خمینی اصفهان با طول ۴ کیلومتر زیرش کاملا سبز شده و از اول تا آخر چمن و گل کاری های زیبا. هیچ میدونین چه فضای بزرگی زیر اون بوده پس چرا در اونجا پارکینگ نکردن. اگه پل احسان ۷۰۰ متره اون پل ۴ کیلومتره. افسوس
شیراز جان چمن که مشکل کم آبی وجود داره!!! گل هم چند ماهی یه بار باید بکنن از نو بزنن یعنی فقط هزینه!!! درخت زیر پل (احسان) و روی زیرگذر نمیشه زد (ستارخان)….
اصلا به فرض که زیر پل احسان چمن و یا گل هم زدن!!!!اینا احتیاج به نور خورشید برای رشد ندارن اون زیر؟؟؟
زیر پل معالی آباد هم مترو رد میشه مثل احسان ولی شمشاد زدن
نور هم بهش میرسه به حد نیاز
چپگرد ابوذر چند هفته ای میشه که تموم شده منتها متاسفانه دنبال مناسبت بودن که با چندتا پروژه دیگه با هم افتتاح بشه
چرا انقدر عجله دارید؟ قطعا این پروژه قشنگ میشه…
فضا سازی ورودی ایستگاه مترو پل معالی آباد رو دیدید که چقدر زیباست؟ اینجا هم همینطور و بهتر خواهد بود انشاءالله
برای کشف معضلات اصفهان بشینین پای درد دل اصفهانیها
آلودگی هوا، زاینده رود خشک شده، فضای سبزدر معرض خطر و بدون آب و …. صدای دهل شنیدن، از دور خوش است
میدونستید پلهای ورودی اصفهان تا صفه و خود صفه رو وزارت راه ساخته؟
میدونستید پل های ناقصی که وزارت راه تووی کمربندی شیراز ساخته، حالا تحویل شهرداری شده و زیباسازی و روشنایی و نورپردازی و … میلیون ها از پول مردم این شهر باید هزینه بشه تا به استاندارد برسه؟
اتفاقا همون ایستگاه معالی ابادم مشکل داره و بدون فضای سبز هست.
ما عجله ای نداریم فقط میخولیم جناب شهردار به حرف خودش عمل کنه و پروژه رو موقع افتتاح تمام کمال تحویل بدن.
سلام خدمت شما آقای مطلع. من از گفته های شما همین رو متوجه شدم که شما شاید کارمند یا مسئولی در شهرداری باشید و یا پیمانکار و طرف قرارداد شهرداری و یا مهندش شهرداری. شاید هم از آشنایان اقوام و یا دوستان شما کسی در شهرداری است. به هر حال کاری ندارم.
اما به پل صفه اصفهان اشاره کردید. من کاری ندارم پل صفه رو کی ساخته شهرداری اصفهان یا اداره راه و شهرسازی. بله قبول داریم که در زمینه حمل و نقل به شیراز به چشم کمتر نگاه شده. اما ما در شیراز پلی مثل معالی آباد رو ساختیم. شما سفری به اصفهان کنید و زیر پل صفه فضای سبزی که ایجاد شده رو با دقا نگاه کنید.از گونه های گیاهی استفاده کردن که واقعا در شیراز هنوز وارد نشده. فضای سبز زیر پل معالی آباد با پل صفه غیر قابل مقایسه هست
تووی شیراز نباید کار کرد، چون ایرادگیری زیاد میشه
چرا کسی از کمربندی شیراز ایراد نمیگیره با اون وضعیتش؟ یا ورودی های شهر و …
کمربندی ایراد داره صدبارم نوشتیم.این چه لحنه صحبت هست؟؟؟؟؟؟
مطلع جان مگه از ارث پدر شما یا کارکنان شهرداری دارن برای شیراز کار میکنن؟؟؟
خوبه که از این بودجه ۲۰۰۰ میلیاردی همش از عوارض خود همین شیرازی هاس!!!!
۷ سال پیش پدر من توی بلوار فضیلت یه ساختمان ساخت بیش از ۷۰ میلیون برای مجوز ساخت و پایان کار از ما پول گرفتن!!! ۱۰ میلیونش بابت عوارض ساخت مترو بود!!!!!همه شیرازی ها دارن عوارض خانه، مغازه، شغل، خودرو، آب، برق، گاز و تلفن و… رو میدن و از همین پول هست که نه تنها خرج شهر میشه بلکه حقوق تمام عزیزانی که در شهرداری ها دارن کار نمیکنن هم پرداخت میشه!!!!
در مورد ورودی ها فرمودی بهتر بدونی که اشکال ورودی ها هم با شهرداری هست نه اداره راه!!! طبق قانون وظیفه اداره راه تا قبل از پلیس راه هست و از پلیس راه تا شهر با شهرداری هست!!!
مثلا در جاده شیراز مرودشت تا قبل از پلیس راه چه مشکلی هست؟؟؟ هر مشکلی هست حدفاصل پلیس راه تا دروازه قرآن هست که جزو شهرداری منطقه ۳ هست!!!
یا در مسیر شیراز کرمان و بندرعباس!!!! مشکل دقیقا از پل فسا تا فلکه گل سرخ هست که در دست شهرداری قرار داره!!!
در ضمن فکر کنم شما یه چیزی رو نمیدونی اما بودجه شهرداری شیراز به تنهایی از بودجه عمرانی کل استان فارس بیشتره!!!! یعنی کل سد ها و جاده ها و نیروگاه ها و پتروشیمی و پالایشگاه و کلا همه طرحهایی که در کل فارس داره ساخته میشه با بودجه ای کمتر از پولی هست که شهرداری شیراز سالانه در اختیار داره!!!!
مطلع جان عزیزم شما وقتی شهردار شدی تو شیراز کار نکن…چون که مطمین باش اگه کارت نقص داشته باشه ما ایرادکارتو میگیم.
یک جا کار کن اگه نشستی زیر کولرم استراحت کردی بهت خسته نباشید بگن و ازت تقدیر کنن
ایول حرف دل رو زدی جالبه وقتی یه کاری انجام میشه جای تشکر قر قر میکنن ولی یکی از وضعیت اسفناک کمربندی چیزی نمیگه
جهت استحضار همه دوستان:
در ۴ ماه گذشته، ۱۴ میلیارد تومان آسفالت پلیمری در معابر شیراز انجام شده
و تا پایان سال این رقم به ۴۰ میلیارد میرسه
زحمت کشیدن
توقع داشتین بعد از ۷-۸-۱۰ سال خیابونا آسفالت نشه؟ اگه نکنه جای تعجبه مهندس
آسفالت و جمع آوری زباله جزو بدیهیات و اولین وظایف شهرداری هست..وظیفه سازمان آب که نیست..وظیفه شهرداری هست.
کم کاری ۱۰ سال رو الان میخواد جبران کنه..
گلاهمون رو کمی بگذاریم بالاتر … کمی …
راستی …
طرح ترافیکی طبقه همسطح پروژه ستارخان خیلی زیبا ست
من فکر کنم شما از دوستان جناب شهردار هستید! شما فضای سبز طرح سه بعدیرو با وضعیت کنونی مقایسه کنین وبعد دوباره معنای خیلی زیبارو برامون تعریف کنین.
می دونستید، زیرگذر گلستان تا اون طرف قصرقمشه ادامه پیدا میکنه و کارش شروع شده؟
می دونستید، یه uturn در ضلع شرق تقاطع میلاد بصورت غیرهمسطح برای دوربرگردان ساخته میشه؟
می دونستید، شیراز چند کیلومتر تونل داره و غیر از شیراز و تهران شهری تونل نداره؟
می دونستید، چند کیلومتر پل و بزرگراه توو شیراز توو ۳ سال و نیم گذشته ساخته شده و داره ساخته میشه؟
کلاهمون رو بگذاریم بالاتر … یه کم …
ما که بزرگراهی ندیدیم! خود اقای مصلی نژاد هم گفته الهاشمی بزرگراه نیست و تو تابلوهای جدید همش نوشته بلوار! پلها هم همچکدومشون طرح کاملی نبودن.
حتی پل دکتر حسابی هم یه لوپ خروجی از ارین به سمت زیرگذر گلستان رونداره. شهرداری پارسال اعلام کرد در نیمه اول سال گذشته پلهای قصردشت، کشن ومطهری شروع میشه که نشده هنوز!
اولا که شما باید بیایید بزرگراه اشرفی، کردستان، ستاری، چمران رو در تهران ببینید و بعد بگید وحدت بزرگرا ه نیست، چند تا از بزرگراه های تهران باند کند رو مجزا داره که شما به وحدت میگید بزرگراه نیست…. در ضمن رفرنستون هم که مشخصه کیه… در تهران به اشرفی میگن بزرگراه بعدش توی شیراز به حسینی الهاشمی که عرض کندروهاش اندازه اشرفی است می گن بولوار؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
امین جان با عرض پوزش یه کم داری اغراق می کنی…..
منبع ما، مدیر ارشد شهرداری هست. اگر ایشون اشتباه میگه، پس وای به حال شهرداری.
اگر هم مسیر واقعا اتوبان هست، پس چرا سرعت بالای هفتاد مجاز نیست؟
اتفاقا مساله همین مدیران نالایق دور بر شهردار شیراز هست…..نمونه اش همین فردی که هر روز یک طرح برای ترافیک یک نقطه در شیراز داره و هر روز داره سعی وخطا می کنه….به اینها معاونین عمرانی، فرهنگی ، حمل ونقل و…رو اضافه کنید. تنها می توان با اندکی ارفاق به شهرداران کنونی مناطق ۱، ۷،۸ و۹ و معاون اقتصادی نمره بالای ده داد…
توی تهران هم بسیاری از بزرگراه محدودیت سرعت ۷۰،۸۰،۹۰ و۱۰۰ دارند، مثل کردستان، ستاری ، مدرس، باکری و مثلا اوین چند تا محدودیت سرعت داره تا طبقه دوم صدر……بعضی از بزرگراه های ساخته شده در تهران دارای شیبهای تند و پیچ خطرناک داره که تابلوی حداکثر ۷۰ رو اونجا براحتی می بینید… بیشتر تقاطعات هم لوپ یا رمپ ناقص دارند و تقاطعات چند سطحی هم به تعداد انگشتان یک دست نمی رسه….
اولا که صابر جان و امین جان درست میگن
دوم کاشکی میشد ۷۰ تا بری
اون پیچی که توش انداختن حتما نشونه بزرگراه بودن و استاندارش هست..میدونی چند تا ماشین رو منحرف کرده تا حالا؟ فقط یک قتلگاه دیگه به قتلگاه چمران اضافه شد.
متاسفانه ما فقط میخوایم تو اعداد و ارقام و کمیت ها پیشی بگیریم
کاری به کیفیت کار نداریم
در مشهد شاید حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ کیلومتر بزرگراه وجود داره که تقریبا تمام این بزرگراهها را من با مشین خودم طی یکی دو ماه اخیر گشتم بزرگراههایی مانند کلانتری، قائم، آسیایی، وکیل آباد، آزادی، بزرگراه غدیر، بزرگرا شهید همت، فجر و …. وجود دارد که هرکدام دارای چندین تقاطع غیر همسطح چند سطحی است. شهر سازی مشهد در چند سال اخیر بسیار متحول شده است. به دوستان سفر مشهد را حتما توصیه می کنم تا تفاوتهای فاحش مشهد از نظر برج سازی، مجتمع های تفریحی، تجاری، پارکهای آبی متعدد، نورپردازی، پل و بزرگراه و ….. با شیراز را مشاهده کنند و بگویند افسوس از ندانم کاری مسئولین فارس
چون فرهنگش وجود نداره
من با ۱۲۰ کیبومتر رفتم طوری نشده
طرف نمیتونه ماشینشو کنترل کنه پرت میشه
ببینید شیراز در چه کریدوری قرار داره و چه افرادی از این اتوبان استفاده میکنن و تهران در چه مسیری……!
کاری به دوستان شیراز۱۴۰۰ ندارم ولی دور شیراز دیواری وجود نداره
ماشا ا.. به شما
قراره کو هنوز که شهرداری منطقه ده کاری نکرده برای زیرگذر گلستان در حالی که واقعا باید فکری کنن به دلیل وجود ایستگاه قطار شایسته نیست اون وضع رو داشته باشه
به نظر من باید زیرگذر را تا پلیس راه فعلی ادامه بدن و از قبل از دکوهک تا بعد از گویم اتوبان دوطبقه کنن مانند اصفهان هم مشکل ترافیک اون منطقه کم میشه هم زیبایی خاصی به اون منطقه میده هرکی هم بخواد خرید کنه یا به منطقه مسکونی بخواد بره از زیر پل میره
فرهاد جان مگه مشهد چنتا تقاطع چند سطحی داره اینجوری که شما نوشتید تو هر بزرگراهش چنتا تقاطع چند سطحی داره حتما بالای ۳۰.۲۰تای میشه شما اینجا اسم ۵تقاطع چند سطحیشو هم که بیاری قبول
هاشم جان من به عنوان یک شیرازی که به شدت پروژه های عمرانی شهر خودم را از هر جای ایران که با شم پیگیری می کنم به دلیل مسائل کاری نزدیک یک سال است که هر از چند هفتهای یکبار به مشهد سفر می کنم و الان نزدیک ۴۰ روز است که در مشهد هستم و تقریبا با اتوموبیل شخصی تمام مشهد را گشتم و تفاوت فاحش مدیریت شهری مشهد و شیراز را به عینه دیدم. به خاطر احترام به شما نام چند تقاطع سه سطحی مشهد را خدمتتان ذکر می کنم
پل کابلی امام حسین واقع در بزرگراه امام علی
تقاطع عظیم ۳ سطحی میدان قائم که محل اتصال ۴ بزرگراه خاتم، قائم، آزادی و امام علی
تقاطع سه سطحی غدیر محل اتصال سه بزرگراه کلانتری، غدیر و طرق
تقاطع سه سطحی میدان جمهوری اسلامی
تقاطع سه سطحی میدان آزادی
به نظر من مشهد زیو شیراز در بحث تقاطع های غیر همسطح تا ۶ ماه دیگه اختلافی زیادی ندارند
مشهد هندز پروژه ای به زیبایی معالی آباد نداره
فرهاد جان هیچ کدومشون زیبایی معالی آباد را نداره
چه برسه به افتتاح پل کابلی
شیراز با اصفهان و مشهد از نظر پل و تقاطع عیر هنسطح اختلافی نداره فقط بزرگ را های اصفهانو نداره
حتی مشهدی ها هم حسرت بزرگراه هوی زیبای درون شهری اصفهانو میخورند که معلوم نیست با چه بودجه ای و هزینه ای دور تا دور شهر به این زیبایی ساخته شده
فرهاد جان شیراز هم الان ۳تقاطع سه سطحی داره ودر اینده نزدیک به ۶عدد میرسه که از این نظر از خیلی از کلانشهرها جلوتر مشهد دومبن شهر بزرگ ایرانه وبه هرحال برتریهای نصبت به سایر کلانشهرهاداره ولی این دلیل نمیشه چون اونجا بزرگتره وطرههای بیشتری داره طرههای اینجا بی ارزش هست اگر شما اینجور فکر میکنید پس طرههای مشهد هم در مفابل تهران کم ارزشه چون مشهد کوچکتره وطرههای کمتری داره وطرههای تهران در مقابل شهرهای بزرگ دنیا بی ارزشه به نظر شما برج میلاد که بلندترین بنای ایران هست رو باید بی ارزش دونست چون در دبی بلندترین برج جهان وجود داره شما شاید شیرازی باشید ولی مطمعنا سالهاست که شیراز رو از نزدیک ندیدید اگه مجتمع خلیج فارس که در دنیا رتبه ۶رو داره از نزدیک ببینید هیچ مجتمع تجاری مشهد رو در مقابلش بزرگ نمیدونستید من یادمه در وبلاگ خوب وبد شیراز هم شما به اسم فرهاد از بندر عباس پیام میزاشتید به هر حال فرهاد جان درسته در سالهای گذشته در شیراز کمکاریهایی صورت گرفته ولی فعلا شیراز از لحاظ عمرانی استارت خوبی زده به هر رو کار باید از یک جایی شروع بشه اگه ما هم واقعا دوستدار شیرازیم باید حمایت کنیم نه تخریب
این هم پل قاضی هری در لس انجلس هست یکی از پلهای بزرگ امریکا ودنیا وقتی اینچنین پلهایی در دنیا هست واژه عظیم بکار بردن برای پل معمولی در مشهد کمی دور از ذهنه جالبتر اینکه این پل ۲۱سال پیش ساخته شده
تمام این تقاطع هایی که نام بردین فقط با تعداد تقاطع های سه سطحی که در بلوار مطهری شیراز احداث میشه برابره
تقاطع آزادی مشهد به خاطر طراحی ضعیفش نتونسته مشکل ترافیک رو حل کنه
ملاک باید حل گره ترافیکی باشه نه تعداد تقاطع ها
…………………………………………..
شهر شیراز داره بی نظیر عمل میکنه
من این رو از عوامل برنامه خوشا شیراز شنیدم
اگه تقاطع ازادی نتونسته پس لابد تقاطع معالی اباد، رحمت باهنر، فضیلت— سرداران، دفاع مقدس تونستن؟ برادر من فلکه خاتون قبل ساخت پل دو زمانه بود الان شده سه زمانه با پل! معالی ابادم همینجور….
خوشا شیرازم خب معلومه پول میگیره تعریف میکنه!!!!
ایستگاه قطار شیراز در این قسمت شهر، یک توهین بزرگ به همه ی مردم ایرانه
بعدم عملیات کندروهاش شروع شده برای جابجایی ترافیک
کاش همه دلشون واسه اعتلای شیراز میسوخت
نه واسه گرفتن پست های بالا و …
کاش میذاشتن سرمایه گذارا توو شیراز برج و پارک و تله کابین بسازن؛ نه تا یه نفر مییاد بتترکوننش/این باید حل شه…..
بعد از ۴ سال از حضور مهندس پاکفطرت چه پارک و تله کابین و سرمایه کذاری در شیراز ایجاد شده؟
امین جان قبول دارم در بحث تفریحی کاری انجام نشده ولی نباید بحث عمرانی شیراز رو فراموش کرد در دوره مدیریت ایشان شیراز یکم شبیه کلان شهرها شده د
نباید یک فرد رو که دلسوز شیراز هست تخریب کنیم
بعدشم اگه سرمایه گذار بیاد که این عمو زنجیر باف ها میزارن دنبالش یادتون رفته داشتن چه بلایی سر سرمایه گذار خلیج فارس مساوردن تجمع کردن و شعار مرگ بر سرمایه داری رو دادن همین عمو زنجیر باف ها
ما مشکل داریم برج ساز میاد حمله میشه بهش اطمینان داشته باشین اگه سرمایه گذار برای ساخت تله کابین هم بیاد همین گروه یه بهانه میارن و فراریش میدن
ما هیچوقت تخریب نکرده و نمیکنیم و به همچین چیزی هم معتقد نیستیم. هیچ رسانه ای مثل شیراز۱۴۰۰ از شهردار حمایت نکرد. اما این دلیل نمیشه ضعفهای موجود رو نادیده بگیریم چون اینها بعدها به مشکلات بزرگی تبدیل میشن.
برای ساخت تله کابین و یا جذب سرمایه گذاری نیازی نیست حتما تو بوق و کرنا کنن. با سرمایه گذار صحبت کنن قرارداد ببندن احرایی که شد اعلام کنن.
انشاالله با پشت کار اقای پاک فطرت و شورای شهر شیراز به این کمبود ها و نواقصی که داره رسیدیگی میشه جدی میگم الان فاصله شیراز با شهرهای هم ترازش کمتر شده
با سلام خدمت دوستان. پل و بزرگراه رو بیخیال. شیراز نیاز به فضای سبز .پارکهای بزرگ . فضاهای فرهنگی مثل سینما. سالنهای کنسرت. تالار های بزرگ. سالنهای ورزشی . پارک آبی. تله کابین. شهر بازی پیشرفته . مرکز تجارت جهانی و …. داااااااااااااااااااره.
مشکل یک سری از دوستان اینه که پاشون رو از ۴ دروازه شیراز اونورتر نذاشتن که ببینن
و فکر میکنن که ما بقی شهر ها دارن چرت میزنن و شهردار ما داره مارو جلو میبره
نه عزیزان
سرعت پیشرفت ما بقی شهرها ۱۰ برابر شیراز شده
چشمتون رو به روی دنیا باز کنین و خودتون رو محصور یک ۴ دیواری نکنین تا حساب کار دستتون بیاد
شما منظورت کجاهاست؟
هر جا که شما فکرشو بکنی
۲ تاشو بفرمایید
یکم فکر کن
همه چیزو که من نباید بهت بگم
🙂
مهدی، هاشم و شیراز زیبای عزیز من هم دقیقا با نظرات شما موافقم و بزرگراههای اصفهان از نظر زیبایی و استاندارد بودن قابل مقایسه با مشهد نیست ولی در مشهد هم در سالهای اخیر بزرگراههای زیادی ساختن و همین امروز که مسیر بزرگراه کلانتری را طی می کردم چند جای بزرگراه در حال ساخت تقاطع غیر هم سطهای جدید بودند و اتفاقا جالبی کار این بود که در روز جمعه و روز شهادت ساعت ۹ شب کارگران به شدت مشغول کار بودند. در پاسخ به هاشم جان بگم که من هر چند ماهی یکبار شیراز می یام آخرین بار هم در اواسط خرداد امسال بود. حرف شما در رابطه با مجتمع خلیج فارس که مشابه آن نه تنها در مشهد بلکه در هیچ شهر دیگه ایران وجود نداره کاملا درسته. بزرگترین مجتمع تجاری مشهد اگر اشتباه نکنم الماس شرقه که یک سوم خلیج فارس هم نیست. اما وجود آب نمای موزیکال آن باعث ایجاد جذابیت در آن و جلب گردشگران داخلی زیاد و گردشگران سایر کشورها (که ۹۹ درصدشان در مشهد اعراب را شامل می شود) شده است. از طرف دیگر وجود جذابیتهای توریسیتی زیاد در مشهد به عنوان مثال چندین پارک آبی احداث شده (سرزمین موجهای آبی، پارک ساحلی آفتاب مشهد، پارک آبی ایرانیان) و پارکهای آبی در حال احداث ( در شهر رویایی پدیده و سرزمین موجهای خروشان که سازنده آن مدعی بزرگترین پارک آبی خاورمیانه با ۶ هکتار زیربناست.) باعث ایجاد محیطی شاد و مفرح برای شهروندان مشهد و سایر گردشگران داخلی و خارجی شده است اما متاسفانه در شیراز شهروندان فقط شاهد وعده های پوچ هستند که عدم تحقق این وعده ها موجب سرخوردگی و افسردگی ما شیرازی ها شده است. لطفا مرا راهنمایی کنید که سرانجام پارک آبی صدرا، مجموعه گردشگری کوه نور (عقیق)، شهرک تفریحی که در کوه دراک قرار بود ساخته بشه، پارک پرندگان، بزرگترین شهربازی که در جاده بوشهر قرار بود ساخته بشه و چندین وچند وعده دیگر که شما بهتر از من مطلع هستید به کجا ختم شد. آیا در شان ما شیرازی ها ست که با قرار دادن چند سرسره در استخر کوثر آن را به عنوان پارک آبی معرفی کنند. باز هم تاکید می کنم شیراز از نظر وجود مراکز و جذابیتهای تفریحی از شهرهای هم ردیف خود بسیار بسیار بسیار عقب تر است و اگر مسئولین به خود نیایند ما شیرازی ها باید در آینده ای نه چندان دور حسرت شهرهای درجه چند را از نظر امکانات تفریحی بخوریم.
فرهاد جان
هر شهری یکسری امتیازهایی رو داره . هر چند که شیراز قابلیت اینو داره که تمام امتیازها رو داشته باشه . شیراز هم امتیازهایی رو داره که ذکر میکنم :
۱ – تا یکسال اینده ۷ سالن سینما در شیراز افتتاح خواهد شد .
۲ – ساخت شهرک سلامت که تمام امکانات پزشکی – تفریحی و گردشگری رو دارا هست – شروع شده است .
۳ – بزرگترین و بهترین بیمارستانهای کشور مثل بیمارستان صوانح سوختگی و پیوند اعضا و …. در شیراز ساخته شده اند .
۴ – بزرگترین هتل ۵ ستاره کشور هتل اسمان در شیراز در حال ساخت هست .
۵ – بزرگترین پل کابلی کشور در شیراز در حال ساخت هست .
۶ – کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد کشور بعد از تهران در شیراز هست
۷ – بزرگترین پروژه فرهنگی کشور باغ موزه مشاهیر در مجموعه جهانی حافظیه در حال ساخت هست .
۸ – سایت ۵۷ هکتاری حرم شاهچراغ با سرعت مناسب در حال ساخت هست .
۹ – بزرگترین پارک ابی کشور پارک ابی صدرا تا دو سال اینده افتتاح خواهد شد . وسعت این پارک ابی ۱۰۰ هکتار هست .
۱۰ – بزرگترین پارک جنگلی کشور در شیراز در حال ساخت هست که پارسال شهرداری درختکاری اون رو انجام داده و بسته های سرمایه گذاری هم ارائه شده است . وسعت این پارک جنگلی ۵۸۰ هکتار هست .
۱۱ – از کارهای خوب شهرداری باغهای خانواده هست که در جهت حفاظت از باغهای قصردشت و چمران هست و تمام مردم میتونن از فضاهای مفرح این باغها استفاده کنند که البته شهرداری حتما امکانات ورزشی و پیست دوچرخه سواری و رستوران و کافی شاپ و …. برای این باغها در نظر خواهد گرفت .
۱۲ – بزرگترین سالن بولینگ و بیلیارد کشور در مجتمع خلیج فارس چند ماه پیش افتتاح شد .
۱۳ – بزرگترین پایانه صادراتی در شیراز در حال ساخت هست .
۱۴ – از نظر ساخت مجتمعای تجاری که شیراز بعد از تهران قرار داره .
۱۵ – از نظر تعداد رستوران و فست فود شیراز مدعی هست . رستورانی مثل هفت خوان در مشهد یا اصفهان یا تبریز نیست .
۱۶ – از نظر تعداد اثار باستانی و گردشگری شیراز در رتبه نخست هست .
……………………….