تاریخ : جمعه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۱ Friday, 20 May , 2022

آخرین اخبار

📸 بزرگراه کوهسار / اردیبهشت ۱۴۰۱ مشارکت قرارگاه خاتم و ‌ایمیدرو برای ساخت آزادراه لامرد ـ پارسیان ثبت دومین روز متوالی بدون فوتی کرونا در فارس شهردار شیراز در آستانه استیضاح 🎥 رویای دوباره زندگی برای کودک سرطانی 📸 آغاز ساخت دوربرگردان چمران – نیایش / فروردین ۱۴۰۱ 📸 کنارگذر شرق شیراز / فروردین ۱۴۰۱ اقدام صحیح پلیس راهور در جلوگیری از بازگشایی تقاطع کنارگذر شرق تصادف شدید وانت نیسان با ستون برق برنامه واکسیناسیون کرونا در شیراز؛ ۳۰ فروردین گره کور در پروژه و فرجام نامشخص آزادراه شیراز – اصفهان کاشت ۱۰۰ هزار نارنج در شیراز مجوز معادن در قلات شیراز باطل می شود برنامه واکسیناسیون کرونا در شیراز؛ بیست و نهم فروردین از عدم الحاق سلطان آباد به شیراز تا رد مصوبه افزایش نرخ کرایه تاکسی ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از منابع مصوبات سفر رئیس‌جمهور به فارس جذب شد کاهش ۲۵ درصدی ورودی آب بزرگترین سد فارس ثبت ۲۴ ساعت بدون فوتی کرونا در فارس 📸 مسجد تاریخی مشیر شیراز؛ رنگ باختن در پس بی توجهی‌ها 🎥 افتتاح باند دوم جاده ابوالحیات- دشت ارژن در پیچ و خم وعده ها

1

نقدی بر اظهارات شهردار شیراز درباره “جلو بودن برنامه زمانی برخی پروژه های در حال احداث”

  • کد خبر : 46390
  • 24 فروردین 1401 - 23:04

سایت خبری – تحلیلی شیراز۱۴۰۰: مهندس سید احسان اصنافی شهردار شیراز روز دوشنبه و در صحن علنی شورای شهر شیراز صحبتهایی را درباره روند پروژه های عمرانی مطرح کرده که متن کامل صحبتهای وی را در ادامه مشاهده می کنید.

جلو بودن برنامه زمانی برخی پروژه های در حال احداث با تلاش شبانه‌روزی/ کلنگ‌زنی پروژه اولویت‌دار در دستور کار
شهردار شیراز با بیان اینکه برخی از پروژه‌ها مانند تقاطع مدافعان سلامت از برنامه زمان‌بندی یکسال عقب بودند، گفت: با تلاش شبانه‌روزی و سه شیفت کار کردن در بازه ۶ماه اندازه یکسال کار شده است و از برنامه زمان‌بندی جلوتر است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، سید احسان اصنافی درباره وضعیت پروژه‌های عمرانی در صحن علنی شورای شهر شیراز گفت: برخی از پروژه‌های عمرانی بصورت نیمه کاره رها شده بود و برخی مشکل طراحی داشت و تلاش شده که پروژه‌ها سامان یابد تا در اجرا کمتر مشکل داشته باشیم.

 او درباره تقاطع مدافعان سلامت در بلوار احمد بن موسی گفت: برخی از پروژه‌ها مانند تقاطع مدافعان سلامت از برنامه زمان‌بندی یکسال عقب بودند، اما با تلاش شبانه‌روزی و سه شیفت کار کردن در بازه ۶ماه اندازه یکسال کار شده است و از برنامه زمان‌بندی جلوتر است.

شهردار شیراز با بیان اینکه تمام تلاش‌ها این است تا آخر ۱۴۰۱ جمع‌بندی در مورد پروژه‌های صورت بگیرد، خاطرنشان کرد: یکی از  اقدامات در حوزه خط دو مترو است که با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا همکاری صورت گرفته است و حجم کار در خط۲ مترو ۴برابر شده است.

شهردار شیراز  تصریح کرد: برای بهره‌برداری یک لاین از خط ۲مترو، ۸ماه از برنامه زمان‌بندی جلوتر هستیم و قرار بوده تا در پایان سال ۱۴۰۲ یک لاین به بهره‌برداری برسد که با این مجموعه اقدامات و تأمین منابع مالی بتوانیم در سال ۱۴۰۱به بهره‌برداری برسد.

اصنافی با بیان اینکه کلنگ‌زنی پروژه اولویت‌دار در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: شورای ترافیک استان در تاریخ ۲۴اسفند ماه ۱۴۰۰ مجوز برخی از پروژه های بزرگ مقیاس را صادر کرده است و با توجه به اینکه که فرمانداری شروع عملیات اجرایی را در آستانه نوروز  متوقف کرده، کلنگ‌زنی برخی پروژه‌ها به بعد از نوروز موکل شده بود.

او تصریح کرد: طی روزهای آینده عملیات اجرایی دوربرگردان نیایش-چمران شروع می‌شود.

 شهردار شیراز درباره تقاطع جام جم  نیز که قبلاً کلنگ‌زنی شده بود و عملیات اجرایی آن به از اصلاح طرح گفت: طبق آخرین پیگیری‌هایی که داشتم، مشاور طرح هنوز نقشه‌های سازه را ارائه نکرده و تا پایان هفته اگر نقشه‌های سازه ارائه شود، نقش‌های شمع‌ها را پیگیری می‌کنیم.

اصنافی درباره تقاطع آفرینش نیز بیان داشت: نقشه‌ها نیاز به اصلاح دارد و در صورت تایید شورای ترافیک وارد کار عملیاتی می‌شود.

شهردار شیراز در این صحبتها بیان داشته که برخی از پروژه های شیراز از برنامه زمان بندی جلوتر هستند و در ادامه میبینیم که این برخی تنها شامل ۲ پروژه می شود که یکی تقاطع مدافعان سلامت است و دیگری خط ۲ مترو.
جدا از روند طولانی این ۲ پروژه و صحبتهای مهندس اصنافی درباره جلو بودن برنامه زمانی این ۲ طرح، چند نکته و پرسش مطرح می شود.

نخست اینکه چرا درباره سایر پروژه که روند اجرای آنها بسیار فرسایشی شده هیچ صحبتی به میان نیاورده و برنامه دقیق خود را اعلام نکرده اند؟ طرحهای مانند بزرگراه کوهسار، بزرگراه شرق شیراز، باغ ایرانی، باغ ملی، باغ هنر، پل زندگی، تقاطع ولایت، ساختمان مرکزی شهرداری، پردیس های نصر و جوان، سبزراه چمران، تراموا و … .
مورد دوم اینکه چرا هیچ اشاره ای به پروژه تعریض پل پیرنیا که چند ماه قبل همزمان با پل جمهوری کلنگ خورد نکرده و همچنان وارد فاز اجرایی نشده است.آیا این طرح از فهرست پروژه های شهرداری حذف شده؟
مورد سوم وضعیت بغرنج حمل و نقل عمومی شیراز است که سال قبل ۵۰ دستگاه اتوبوس شهری رونمایی شدند اما بعد از آن به پارکینگ رفته و به جای خدمات دهی مشغول خاک خوردن هستند، آیا قرار است اتوبوسهای درحال خرید هم به پارکینگ بروند؟
موضوع مهم و چهارم بحث حمل و نقل پاک نظیر دوچرخه، خودروهای برقی ( به خصوص برای استفاد در بافت تاریخی و پیاده راه ها )، اتوبوس BRT، موتور برقی و … است، هیچگاه در صحبتهای شهردار شیراز بحثی در این خصوص ندیدیم و مشخص نیست برنامه شهرداری درباره مسیرهای ویژه دوچرخه چیست.

در مجموع باید گفت هیچ نشانی از نوآوری و انجام پروژه یا اقدامات ناب و جدید در شیراز از صحبتهای شهردار شیراز استنباط نمی شود و با توجه به عقب ماندگی های شدید شیراز در زمینه های مختلف شهروندان از شهردار منتخب شیراز انتظار دارند تا علاوه بر پیگیری جدید پروژه های عمرانی، طرح های تفریحی، گردشگری، حمل و نقل عمومی، فضای سبز، زیبا سازی و فرهنگ عمومی نیز مورد توجه ویژه قرار گیرد.

>
نظرات حاوی توهین، افترا، غیرمرتبط با عنوان مطلب و نگاشته شده به صورت انگلیسی تایید نخواهند شد. در صورت نیاز به "بحث آزاد" از منوی بالای سایت مراجعه کنید.
telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=46390

مطالب مرتبط

04اردیبهشت
شهردار شیراز در آستانه استیضاح
تنها ۳مصوبه عمرانی شورا توسط شهرداری محقق شد؛

شهردار شیراز در آستانه استیضاح

03مرداد
پیمان همکاری شیراز و «نووی ساد» صربستان به امضا رسید
در دیدار شهردار شیراز با سفیر صربستان؛

پیمان همکاری شیراز و «نووی ساد» صربستان به امضا رسید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.