فرمانده انتظامی استان فارس با انتقاد از معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: اجازه ایجاد خط ویژه اتوبوس در خیابان مرکزی شهر منوط به انجام تعهداتی بود که تاکنون عملی نشده است.
سردار سیروس سجادیان بعدازظهر امروز در پاسخ به سئوال خبرنگار ایسنا، افزود: قرار بود در مسیر میدان نمازی تا میدان شهدا اجازه بدهیم مسیر تردد ویژه اتوبوس ایجاد شود، ما اجازه دادیم اما سایر زیرساختها را فراهم نکردهاند.
وی با بیان اینکه در این مسیر بیمارستانها، واحدهای درمانی، مطب پزشکان، دوایر دولتی و.. فعالیت داشته و محل تردد مردم است، گفت: در این مدت تعداد ماموران بهکار گرفته شده تنها در یک محور چندین برابر گذشته شده است.
فرمانده انتظامی فارس گفت: وقتی پلیس به شهروندی تذکر میدهد که در این مکان توقف یا پارک نکنید، باید محل مناسبی برای پارک و توقف خودرو پیشبینی شده باشد، یا وقتی به تاکسی تذکر میدهد که مسافر را در ایستگاه سوار و پیاده کند، باید ایستگاهی باشد!!
وی با یادآوری اینکه در این مسیر قرار بود شهرداری محل توقف تاکسی پیشبینی و ایجاد کند، گفت: بخش زیادی از تعهدات شهرداری باقی مانده و اگر به این منوال ادامه پیدا کند ما به خودروها اجازه تردد در خطوط ویژه را خواهیم داد!
فرمانده انتظامی فارس همچنین با ابراز تاسف از برخوردهای برخی شهروندان با ماموران پلیس و زیرگرفتن ماموران راهنمایی و رانندگی توسط برخی رانندگان بیانضباط، گفت: حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز برای تعدادی از شهروندان در ازای دریافت مبلغی، مجوز تردد صادر کرده است، باید پاسخگو باشد.
سجادیان گفت: ابتدای خیابان چمران چند واحد تجاری وجود دارد که همواره بهدلیل توقف خودرو مشتریان این واحدها، مسیر دچار ترافیک میشد، اکنون با گماردن مامور، جلوی ایجاد ترافیک را گرفتهایم اما شهروندی که یک واحد تجاری دارد، عوارض و مالیات میدهد، حق و حقوقی دارد، چه کسی باید پاسخگوی حق و حقوق او باشد.
وی تاکید کرد: لازمه اجرای طرحهایی نظیر طرح ترافیک فراهم شدن زیرساخت است، در شیراز حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ خودرو در روز در محورهای اصلی که محدوده ترافیکی است، تردد میکنند، اگر بنا باشد برای ۱۰ هزار خودرو مجوز صادر شود، منطقی نیست.
فرمانده انتظامی فارس با انتقاد از تعداد مجوزهای صادرشده از سوی سازمان ترافیک شهرداری، اجرای طرح ترافیک برای ایجاد محدودیت و ممنوعیت برای بخش اندکی از خودروها را معقول و منطقی ندانست.
سجادیان گفت: پلیس نه از سازمانی پول درخواست کرده نه نیرو، ما انضباط میخواهیم و عمل به تعهدات، اگر زیرساختها فراهم نشود، ما نیز اجازه تردد در مسیرهای خط ویژه را به همه خودروها خواهیم داد.
حرفهای اقای سجادیان درست است خط ویژه نمازی باعث ایجاد ترافیک سنگین شده و عابران و مسافران اتوبوس برای تردد سطح خیابون مشکل دارند
نظم و انضباطی که آقای پلیس میفرمایند کجا بوده تاحالا؟
اول ساختار پلیس در شیراز باید اصلاح بشود
نمره ای که به عملکرد پلیس در شیراز بابت اجرای قانون و نظم می توان داد ۲ از ۲۰ است
موارد زیر در شیراز از دید پلیس محترم ۱۰۰ درصد قانونی است :
پارک در پیاده رو
پارک دوبل
پارک سوبل
موتورسواری بدون کلاه
سبقت از راست
عدم استفاده از راهنما
عدم استفاده از کمربند
توقف در میدان
میوه فروشی با وانت در کنار خیابان
عبور موتورسوار از پیاده رو
پارک کردن خودرو جلوی درب منزل و مغازه که پیاه باید از خیابان عبور کنه
و هزاران مورد دیگر
شما به عملکرد پلیس در شیراز په نمره ای می دهید؟
به خاط وجود نیروهای متخصص و فوق متخصص !!!! در شهرداری شیراز هست که چنین طرحهای با کارشناسی بالا !!! در شیراز اجرا میشه.
من بارها گفتم اجرای طرح ترافیک هیچ سودی واسه مردم شیراز نداره و اصلا در شان شهر شیراز نیست
نه اتوبوس خوب هست نه پارکینگ مناسب
خط ویژه هاشونم که یا مثل خیابون زند میله ی فلزیه یا مثل بقیه ی خیابونا بلوک سیمانی
وقتی توی خیابون زند راه میرم انگار توی زندان هستم، بلوار وسط خیابون هم که نمای زیبایی داشت، پشت میله ها گم شد…
ظاهر زیبای شهر داره از بین میره
متاسفانه مجموعه ی شهرداری به خصوص شخص مهندس پاک فطرت علیرغم تمام تلاشهای مفید و بزرگی که واسه شیراز داشتن توی این چند سال زیبایی شهر رو فدای ساخت و ساز و عمران کردن
بهتره شهرداری واسه کسب درآمد دنبال راه دیگه ای باشه نه فروش برچسب طرح ترافیک
جناب آقای سجادیان یک نگاه هم به این سایت بندازن بد نیست
تا کی بحث های غیر کارشناسی توی شیراز؟
همه متخصص هستند؟؟؟
پس این اتاق فکر توش سبزی خرد میکنن؟
http://www.ttic.ir
جستجو کنید:
اعضای اتاق فکر حمل و نقل و ترافیک شهر شیراز
مقایسه سیستم برنامه ریزی شهری بین دو شهر کوریتیبا از برزیل و شیراز از ایران
کمی در مورد ابتکار این شهر در حذف سیستم مترو و بکارگیری BRT با هزینه بسیار کم مطالعه کنید
این هم گزارش مطالعه:
http://www.worldcapitalinstitute.org/sites/default/files/Curitiva_Applicability_Shiraz_0.pdf
سایت مرجع:
http://www.worldcapitalinstitute.org/makciplatform/2013-shiraz-iran
کوریتیبا الگویی موفق
از مدیریت محیط زیست شهری
http://www.earthwatchers.org/tajarobkshvrha.html
برند گردشگری ایران در شیراز مدیریت شود
استاد مدیریت گردشگری در دانشگاه های آسیا و اقیانوسیه، ژاپن و استرالیا گفت: باید به شیراز به عنوان بحثی خاص نگاه شود و می توان برند گردشگری ایران را در شیراز مدیریت کنیم.
http://www.matboatfars.com/newsThread.aspx?ID=7434
جدیدا هروقت یه سر به سایت میزنم حالم گرفته میشه ازبس خبرهای منفی وبد میبینم بااین حال فکر میکنم مدیریت شیراز نسبت به روز های اول که همه رو امیدوار کرده بودالان داره کم کاری میکنه وهنوز توشهربزرگی مثل شیراز طرح های مسخره زیاد اجرامیشن که واقعا به عقل اینها شک میکنم نمونش همین خط ویژه