شهردار شیراز از آغاز طرح ترافیک از پانزدهم دی ماه در شیراز خبر داد و گفت: شهرداری اهرم اجرایی برای طرح ترافیک ندارد. به گزارش شیراز۱۴۰۰ و به نقل از خبرگزاری فارس از شیراز، علیرضا پاک فطرت بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اگر مدیر یا کارشناسی در حوزه حمل و نقل شیراز وجود دارد که به طرح ترافیک بیتفاوت است به طور قطع حمل و نقل را نمیشناسد و باید جای خود را به افراد شایسته بدهد.
وی با اشاره به اینکه بنابر ابلاغ وزارت کشور طرح محدوده ترافیک از پانزدهم دی ماه جاری آغاز میشود، افزود: شهرداری اهرم اجرایی برای طرح ترافیک ندارد جز آنکه خود مردم و در راس آنان نخبگان فرهنگی و اهالی رسانه به میدان بیایند.این مدیر شهری ادامه داد: برای آنکه بحث ترافیک شیراز یکبار و برای همیشه حل شود باید فرهنگ شهروندی در این زمینه تغییر کند و این فرهنگسازی به طور قطع با یاری رسانهها ممکن است.
وی اضافه کرد: انتظار داریم از زمان اجرای طرح محدوده ترافیک رسانهها بیشتر نیمه پر لیوان را ببینند و کمک کنند تا این طرح به بلوغ برسد.پاک فطرت خاطرنشان کرد: اینکه بیان شود پارکینگ به اندازه کافی وجود ندارد از افراد کماطلاع پذیرفته است اما نباید همین حرف در رسانه تکرار شود به آن سبب که یک فرد فرهنگی میداند با شمارهگذاری روزانه ۴۰۰ خودرو حداقل ۴۰۰ واحد پارکینگ نیاز است.
وی تصریح کرد: اینکه شهرداری تمام بودجه خود را برای ساخت روزانه ۴۰۰ واحد پارک صرف کند غیرممکن و غیرعقلانی است که به فرض ساخت پارکینگ، تمام خانهها و کوچههای شهر نیز باید به خیابان و زیرگذر و روگذر تبدیل شود.شهردار شیراز بیان کرد: دنیا ۲۰۰ سال پیش از ما خودرو داشته و این را آزموده که در مرکز شهر تنها باید بر حمل و نقل عمومی و پیادهراهها تمرکز کرد.وی ابراز داشت: تا ترافیک مرکز شهر ساماندهی نشود امکان ترغیب مردم به پیادهروی و دوچرخهسواری نیز وجود ندارد چراکه باید آلودگی دود و صوت خودروها را تحمل کنند.
سرانه خیابان شیراز بیش از کلانشهرهای کشور
پاک فطرت در ادامه گفت: در حال حاضر مساحت گذرها و خیابانهای شیراز نسبت به جمعیتی که در آن ساکن است از متوسط جهانی و کشوری بالاتر است.وی افزود: تعداد اتوبوسها نیز در این شهر بسیار بیشتر از بسیاری از کلانشهرهای کشور است اما به سبب وجود ترافیک ساماندهی نشده، اتوبوسها بایکوت شده و کارکرد ندارند.
شهردار شیراز خاطرنشان کرد: با این اوصاف مردم حق دارند که از حمل و نقل عمومی استفاده نکنند چراکه اگر قرار است فرد ساعتها در اتوبوس معطل شود حداقل در خودروی شخصی میتواند با خنکای کولر موسیقی گوش بدهد و راحتتر ترافیک را تحمل کند.وی اضافه کرد: بنابراین ترافیک خود باعث ادامه این دور باطل استفاده از خودروی شخصی میشود و از این نظر اصلاحات نرمافزاری باید در دستور کار شهرداری قرار گیرد.
پاک فطرت شهرداری الکترونیک و کاهش مراجعات اداری را نیز از الزامات ساماندهی ترافیک شیراز برشمرد و اظهار داشت: در حال حاضر هشت گلوگاه به دوربین مجهز شده و با تجهیز ۲۰ گلوگاه دیگر تا پایان سال و ارسال قبوض جریمه ورود غیرمجاز به طرح مردم به تدریج جدیت کار را میبینند.
وی تصریح کرد: در مورد طرح ترافیک شک نکنید که اگر امسال این طرح اجرا شود بهتر از سال آینده است و شهرهایی که این طرح را زودتر شروع کردهاند بر مشکلات آن نیز فائق آمدهاند.این مسئول ابراز داشت: ما تعهد میکنیم که در ادامه مسیر حمل و نقل عمومی راحت و سریع را از شهرکهای خارج از شیراز نیز تامین و مدیریت کنیم.وی با تاکید بر وظایف رسانهها و به ویژه صدا و سیما در فرهنگسازی این طرح، گفت: دنیا به این نتیجه رسیده که شهر را برای انسانها و پیادهها میسازند نه برای خودروها و باید به مردم بگوییم که دیگر نمیتوان روال گذشته را ادامه داد.
در این نشست معاونت حمل و نقل شهرداری شیراز نیز بر پخش چند تیزر و زیرنویس در مورد نحوه تردد پلاکهای زوج و فرد از صدا و سیما خبر داد. علی زحمتکش افزود: خطوط ویژه زند و انقلاب به طور کامل آماده شده و در اختیار طرح قرار میگیرد و بنا داریم پشت اتوبوسهای خط واحد نیز در زمینه مسیرهای جدید اطلاعرسانی کنیم.
معاون فرهنگی شهرداری شیراز نیز در این جلسه بر ضرورت همکاری آموزش و پرورش و انتقال مفاهیم طرح ترافیک از طریق دانشآموزان تاکید کرد. محمد فرخزاده تصریح کرد: با تایید بر لزوم انجام فعالیتهای نرمافزاری، لازم است که مانند بحث کمربند ایمنی قوه قهریه نیز در کنار کار دیده شود.
سردار احمدی مقدم چند روز پیش اعلام کرد طرح زوج و فرد کردن تردد خودروها یه طرح نا کارآمد و شکست خورده ست
خیلی تاسف برانگیزه که بعد از این همه سال از اجرای این طرح مسخره توی تهران، شهری مثل شیرازهم میخواد این طرح اشتباه و غیر کارشناسی رو تجربه کنه
طرح من درآوردی تردد زوج و فرد خودروها نه تنها باعث بهبود وضع ترافیکی شهر نمیشه بلکه عبور و مرور رو برای تمام مردم شهر سخت میکنه و رفت و آمد شهری رو به کام همه ی مردم تلخ میکنه
شهر کامل شهری هست که مردمش در طول شبانه روز آرامش و رفاه رو داشته باشن
متاسفانه هدفی که پشت این طرح خوابیده پاک و دلسوزانه نیست
درآمد بدون دردسر و راحت از فروش آرم طرح ترافیک برای شهرداری هر شهری وسوسه برانگیزه
ساکنین مناطق تحت پوشش طرح مجازن با خرید آرم وارد طرح بشن، به اداره ها هم اعلام کردن میزان درخواست خودشون رو برای گرفتن آرم اعلام کنن، خودروهای عمومی و خدماتی هم که میتونن وارد طرح بشن، خب این یعنی یه درصد کمی از خودروهای وارد شده به مرکز شهر کم میشه
شهرداری هم هر ماه با فروش آرم سود هنگفتی رو بدون یک ریال سرمایه گذاری توی جیب خودش میبره
راهنمایی و رانندگی هم از طریق اعمال جریمه ها به پول خوبی دست پیدا میکنه
به نظرم این طرح هیچ سودی برای ما مردم نداره و فقط عبور مرور رو واسمون سخت تر از قبل میکنه
کاملا با شما موافقم. با کمال تاسف هر بلایی سر تهران آوردند اینجا هم میخوان الگوبرداری کنند.
دلیل ترافیک شیراز کاملا متفاوت با ترافیک تهرانه و علتش نه ازدیاد ماشین نسبت به شهر بلکه نبود یک بزرگراه درست و حسابی است که ترافیک را از جنوب شرق به شمال غرب و بالعکس منتقل کند است که باعث میشه خیابانهای وسط شهر که مراکز درمانی، اداری، آموزشی و خدماتی در اون واقع است علاوه بر بار ترافیک مراجعان خودشان متحمل این انتقال ترافیک هم بشه. با اجرای این طرح خیابانهای اطرافشان هم که قدری ترافیک روان تری داشتند هم دچار وضعیت بدی خواهند شد. ولی برای شهرداری و راهنمایی رانندگی درامد خوبی خواهد داشت ودلیل اصرار بر اجرای این طرح هم همین است.
واقعا؟!
یعنی هرکسی می خواد از شرق شیراز عبور کنه باید از بلوار زند رد بشه؟!!
نیست اینجوریا!
اشتباه می کنید.
یه بار دیگه نقشه رو نگاه کنید تا رینگ های شهری رو بشناسید.
دلیل ترافیک محدوده مرکزی شهر، دقیقا تمرکز مراکز درمانی، تجاری و اداری و مراجعات بیش از حد به اون هاست.
ما مردم هم متاسفانه چون این فرهنگ استفاده از وسایل نقلیه شخصی درمون نهادینه شده، حاضر نیستیم این مشکل رو بپذیریم و توپ رو میندازیم توی زمین شهرداری که می خواد با اجرای طرح ترافیک، این مسئله رو تا حدودی حل کنه.
البته ناگفته نماند که تمرکز مراکز تجاری، درمانی و اداری در محدوده مرکزی، به شهرداری بر میگرده.
در هر حال هرگونه اتفاقی در این شهر، شیراز، با مخالفت مواجه میشه. سد تنگ سرخ، طرح ترافیک، ساخت مراکز تجاری، ساخت مراکز تفریحی، احداث تقاطعات غیر همسطح و …
خدایا رحمی!
دوست عزیز راهنمایی و رانندگی درامدی از محل جریمه ها ندارد!!!!
کل مبلغ جریمه های رانندگی به خزانه دولت واریز میشه که ۲ حالت دارن:
۱- یکی جریمه های برون شهری که ۶۰ درصدش به اداره کل راه و ترابری اون استان داده میشه جهت اصلاح راه های بین شهری!
۲- دوم جریمه های درون شهری که ۶۰ درصدش در اختیار شهرداری اون شهر قرار میگیره جهت افزایش، اصلاح و بهبود خیابان ها و بلوارها و تقاطع ها!!!
۴۰ درصد دیگه در هر دو مورد بالا در خزانه دولت باقی میمونه و صرف هزینه های جاری دولت میشه و تاثیری در بودجه ناجا نداره!
ممنون از توضیحت
دوست عزیز من با همه ی حرفهاتون موافق نیستم…..
نباید در کل و در مجموع این طرح رو یک طرح شکست خورده و ناکارآمد خوند…..
در کشوری مثل ایران که فرهنگ رانندگی ضعیف و ناکارآمد هست و هنوز که هنوز ما شاهد این هستیم که با یک تصادف، عده زیادی از مردم کشته میشن ( بخاطر وضعیت رانندگی) و یا در شهرهای بزرگ این طرح فعلا لازمه.
شما تهران رو نبین….. اونجا بخاطر اشباع و جمعیت ومهاجرت بیش از حد و اون جمعیت ۱۲ میلیون نفری این طرح ها جواب نمیده….
الان بخش اعظمی از تهران رو این طرح زوج و فرد فرا گرفته اما بازم جواب نمیده….اما شیراز که حدود ۲ میلیون نفر جمعیت داره، مطمئنا جواب میده، به شرطی که ناوگان حمل و نقل عمومی بشکلی جدید تر و بهتر افزایش پیدا کنه و مردم فرهنگ شهروندی و شهرنشینی شون بالاتر بره…. قرار نیست مرکز شهر هم پل روگذر و زیرگذر فرا بگیره…. همین طرح استارت خوبیه برای کنترل تردد در مرکز شهر…. در ضمن این طرح در همه جای شهر اجرا نمیشه، فقط مرکز شهر…
ساختار شهر شیراز به گونه ای است که طرح ترافیک مشکلات زیادی ایجاد میکنه .یعنی چون امکانات شهری به صورت یکنواخت پراکنده نشده و همیشه اول مردم در اطراف شهر ساکن شدهاند و بعد شهرداری ها تاسیس شدهاند همین باعث میشه هسته شهر محل رجوع مردم برای یسیاری از امور میباشد .آرزو میکنم روزی مسئولان بی توجه به جو کم ارزش باکلاسی و بیکلاسی به فکر برنامه های جامع توسعه شهر باشند که امکانات و موسسات در همه جا باشد تا شهری با شخصیت سنگین داشته باشیم.
حالا که نمیخان بزرگراه بسازن
لااقل باید یک سری پارکینگ خیلی بزرگ در این بخش شهر ساخته بشه
و علاوه بر اون در خیابونهای مرکزی یه عالمه خطوط سریع ایسر حالا بی آر تی یا یرسع اسیر معمولی قرار بدن که لا اقل ماشینو تا پارکینگ ببریم و از اون جا به بعد با خطوط اتوبوس رانی از اینور به اونور بریم
درعین حال اون خیابون ها برای تردد گذری محدود تر بشن
فقط به شرط اینکه به اندازه کافی پارکینگ در نقاط مختلف این ناحیه بذارن و در عین حال خطوط حمل و نقل عمومی زیادی رو به این ناحیه اختصاص بدن که دم دقیقه عبور و مرور باشهو فقطم مخصوص این ناحیه باشه
در مرکز شهر که نمیشه اتوبان کشید. در تهران و اصفهان که شبکه کامل بزرگراهی دارن رینگ های بزرگراهی از جنوب شرق آغاز میشن به سمت جنوب غرب میان ادامشون میرسه به شمال غرب پعد از اون شمال شرق و از شمال شرق به نقطقه اولیه در جنوب شرق متصل میشن. دقیقا مثل یه مربع یا مستطیل دور هسته مرکزی شهر. در شیراز هم میشه با استانداردسازی بزرگراه های رحمت و سرداران و بلوار جمهوری و بلوار مطهری همچین رینگی داشته باشیم. اما به هر حال بین ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار وسیله نقلیه در شیراز روزانه تردد میکنه که رقم بزرگی هست. درسته در مقایسه با تهران که ۴ میلیون تردد داره بسیار کمتره ولی وسعت تهران هم سه برابر شیراز هست. پس وقتی به نسبت تعداد خودروها در شیراز و وسعت کلانشهر شیراز میکنیم متوجه میشیم شیراز هم مثل تهران مثل مشهد و … شلوغ هس.
دوست عزیز اگه تمام اول تا آخر تهران رو اتوبان که سهله، اتوبان سه طبقه هم بسازن، مشکل هوا و ترافیک تهران حل نمیشه….
اصفهان هم الان از آلودگی هوا رنج میبره و درصدی از مردمش بخاطر هواش سرطان دارن….
در شیراز نیز این مسیر هایی که فرمودی همشون باید استاندارسازی و به شبکه اتوبانی استاندارد تبدیل بشن که خوشبختانه شهرداری همین کار رو مد نظر داره و بموقع همشون رو مناسب سازی میکنه و اونها میشن بزرگراه درونشهری…
به اضافه اتوبان های کوهسار وآرین و طلائیه و کمربندی شرق و غرب که درحال ساخته…..
من خودم شخصا همیشه پیاده روی و اتوبوس و تاکسی رو ترجیح میدم واقعا اعصاب رانندگی تو این ترافیکو ندارم با ساماندهی حرکت اتوبوس و انشا ا.. راه افتادن مترو اینکه این طرح هرچه زودتر راه بیفته خیلیم خوبه اصلا فقط همینکه در روز حرکت ماشینها حد اقل تو محدوده نصف میشه خودش یعنی ۵۰% آلودگی کمتر
واقعا مسخره است
برای ما که خونمون تو طرح ترافیک هست و خونه هم به نام مون نیست ومستاجر هم نیستیم یک فاجعه هست
یعنی چی واقعا؟
خبری از نمایشگاه کتاب فارس نیست؟ گفته بودن از ۱۴ دی افتتاح میشه ولی نه در سایت نمایشگاه های بین المللی فارس به این موضوع اشاره شده و نه در سطح شهر پوستر و بنری نصب شده!
ببخشید که این موضوع رو اینجا مطرح کردم.
نه جوادجان همون ۱۴ ام شروع میشه
من فکر میکنم این طرح فقط میتونه واسه چند ماه کمی از حجم ترافیک کم کنه ، ولی بعد از یه مدت حدوداً ۵۰ درصد از مردم به فکر ماشین شخصی دوم میوفتند! که معمولاً هم یه ماشین دست چندم، فرسوده و ارزون قیمته… که این امر موجب ترافیک بیشتر و همین طور آلودگی هوا میشه…
ای کاش که مسئولان شهری همین قدر که به فکر طرح ترافیک هستند، به فکر ساخت یه بزرگ راه شهری بودند!
واقعاً اگه از نظر مسئولین، شهرمون یه کلانشهره و مشکل ترافیکی هم داره نباید به فکر ساخت یه بزرگراه درون شهری باشن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
به نظر من که این قضییه واقعاً جای تأسف داره!!!
نظر این دوستمون عین حقیقت محضه . شک نکنید طرح ترافیک تعداد خودروها را بالا میبره .ابتدا ثروتمندان خورو دوم میخرن بعد هم قانون رقابت و چشم وهم چشمی این رشد رو به طور تصاعدی بالا میبره .کافیه اگه این طرح اجرایی شد آمار خورو ها را مقایسه کنید.با ماشین پرسه زدن یکی از معدود سرگرمیهای این مردمه وای به روزی که تو هر خونواده جندتا ماشین باشه. شهرداری به خودش بقبولونه فقط از راه تمکز زدایی و ساخت پارکینگ و توسعه حمل و نقل عمومی میتونه مشکل فعلی و بحران سالهای آتی رو حل کنه اگه رو این موضوع تمرکز نکنه باید چند سال دیگه دستاش رو ببره بالا و فکرو ذکرش آلودگی و ترافیک باشه .از ما گفتن بود سه مورد بالا حتما رعایت بشه.
طرح خوبی هست
متاسفانه تو مملکت ما هرکسی که به ۱۸سالگی رسید اولین فکری که به ذهنش میرسه خریدن یک ماشین است و ماشین داشتن کلاس و شخصیت می اره متاسفانه.وقتی همه بخوان با ماشیناشون بیان تو خیابونا معلومه ترافیک میشه
در صورتی که گاهی میبینید در اروپا کسانی که از طبقه اجتماعی بالائی هستند حتی اگر ماشینم دارند از وسایل نقلیه عمومی و پیاده روی و دوچرخه سواری استفاده میکنن مثلا اساتید دانشگاه یا ماشین ندارن یا اگر دارن بیشتر برای خارج شهر استفاده میکنن
بنظر بنده باید مرکز شیرازو به سمتی ببرن که بیشتراز وسایل نقلیه عمومی بشه اونجا استفاده کرد و فضاهای دوچرخه سواری و پیاده روی تو مرکز شهر درست کنند وفضای سبز و وسایل نقلیع عمومی سریع کارامد و پیشرفته که خود مردم ترغیب بشن
مثل مترو و ترانوا و BRT و … در ضمن اینم نباید فراموش کرد که همه امکانات اموزشی درمانی اداری پزشکی و بانکی نظامی توی شهری مثل شیراز تو مرکز شهر هست
چرا این همه امکانات تو خیابون زند هست؟
چرا مسئولین شهرداری شهرو قطب بندی نمیکنند؟
چرا تمرکز زدائی نمیکنند؟
بنظرم امکانات اگر صحیح تو همه جای شهر پخش بشه به معظل ترافیک کمک خواهد کرد
در آخر از مسئولین تقاضا دارم هرچه زودتر برای انتقال پادگان و کارخانه ها و مراکز صنعتی به خارج شهر فکری بکنند نمونش آتش سوزی که درکارخانه روغن نباتی اتفاق افتاد که اگر مهار نشده بود جان خیلی از شهروندان شیرازی تهدید میشد.لطفا هرچه زودتر این کارخانه رو به شهرک صنعتی انتقال بدید
به نظر می رسه مسئولین نمی خوان مترو شیراز زودتر از همسایه شمالی افتتاح بشه
مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه، از بارگیری واگن های متروی اصفهان از بندر شانگهای چین خبر داد.
http://www.irna.ir/fa/News/80971024/اقتصادی/واگن_های_چینی_در_راه_اصفهان
نگران نباش عزیز ایشالو مترو شیراز زودتر از اصفهان افتتاح میشه
داداش نگران نباش…. واگن های اونها تازه میخواد بارگیری بشه…. در حالی که واگن های ما بندرعباسه و مراحل ترخیص رو طی میکنه…
حامد جان تا موقعی که واگن ها ترخیص نشن و به مرحله تست نرسن، با در چین بودن اونها هیچ تفاوتی نداره
امین جان چرو اینقدر نا امیدی؟
ما که ۱۲ سال صبر کردیم این ۲ماهم روش!
همین که واگن های ما تو بندرعباس هست یه پله ازشون جلوتریم!
امین جان ما باید به شهرداری امید بدیم!
در ضمن توقع نداشته باشین که با ۳ سال شهرداری مهندس پاک فطرت شهر کن فیکون بشه!
ما هر چی میکشیم از شهرداران نامرد قبلی هست!
مطمئن باش اگه کارهایی که الان دارن انجام میدن ۱۰ سال پیش انجام شده بود هیچ کسی به خودش جرات نمی داد بگه اصفهان فلان تبریز فلان!
امین جان درکت میکنم خیلی زحمت میکشی و قبول دارم در بعضی از پروژه ها بد قولی شده اونم بیشترش مال تحریم هاست و کمبود بودجه که اونوم یه مشکل کشوری هست
انشاالله ظرف ۴ سال آینده کلانشهر شیراز به جایگاه اصلی خودش بین کلانشهر ها میرسه!
کلام آخر:
شیراز عزیزم سرم را در راه تو میدهم!
دوست عزیز بحث ناامیدی نیست، بحث اینه که به دلیل مشکل مالیو تبدیل ارز بیش از یه ماهه واگنها تو گمرک موندن و معلوم نیست کی ترخیص بشه، اصلا بحث من رو مجموعه شهرداری نیست کلی میگم
اینکه میگن کیفیت واگن های اصفهان بهتره درسته؟
نه حسین جان ارتباطی نداره و شایعست. بد نیست بدوتیم مترو شیراز بهترین طراحی رو در تونل ها و مسیرها داشته بطرویکه با طراحی استاندارتر مسیر باعث شده واگن هایی خریداری بشن که به نیرو محرکه کمتری برای عبور از پیچ تونل ها نیازمند هستن.
واقعا نمیدونم این شایعات از کجا و چجوری درست میشه. بعضی وقتا دیگه از فرط عصبانیت و این عوام گرایی اختیارم رو از دست میدم. چقدر بلاهت آخه؟!
چرا یه ذره فکر و تعصب توی مردم این شهر نیست. از اون مسئولش بگیر تا این سطح پایین کوچه و بازارش…
شهر همسایه با تبلیغات ما داره روز به روز اعتبار کسب می کنه و ما با شایعه روز به روز خودمون رو کوچیکتر میکنیم.
جناب سردار سجادیان آب پاکی را رو دست همه ریخت و گفته این طرح فعلاً به صورت ارشادی اجرا می شه نه اجباری
خداوکیلی راست میگی؟
این طرح به ضرر منازل مسکونی واقع در طرح خواهد بود و قیمت ملک این منطقه کاهش پیدا خواهد کرد .
اجرای این طرح با این روش پیش بینی شده مخصوصا ساعت اجرای محدودیت عبور و مرور مشکل ترافیک رو اصلا حل نمیکنه و شاید بدتر هم بشه ۱۰۰%باید روی این طرح بازبینی مجدد یشه
امین جان
بحث زوج و فرد ایا در اصفهان و مشهد و تبریزهم اجرا شده ؟و اونها برای مشکل ترافیکشون چه کار کرده اند ؟ اگه توضیح بدی ممنون میشم .
متاسفانه اطلاعی ندارم امیرجان
متاسفانه اطلاعی نذارم امیرجان
امیر جان تا اونجایی که من اطلاع دارم فقط در مشهد و تهران تابحال اجرا شده. بعدم شیراز میخواد بشه.
جناب امیر .م
طرح زوج وفرد حدود ۴ سال است که در اصفهان در حال اجراست و محدود به بافت تاریخی و قسمت مرکزی شهر است و تا حالا هم موفق بوده . ساعت اجرا ۶الی۱۴ و ۱۶الی ۲۰ وتا جایی که من میدونم حدود ۱۰ تا پارکینگ هم در اون قسمت شهر قرار دارد .
بنده مطلعم رفتم پرسیدم بر خلاف گفته شهرداری که صراحتا دروغ میگه تبریز این طرح اجرا نشده شورای شهر با شرفشون اجازه نداده
همه جا که مثل شیراز بی صاحب نیست
ممنون از توضیحات دوستان عزیزم حامد شهر راز و رفته از شیراز
تو رو خدا برید ببینید چه بر سر خیابون مشیرفاطمی و نادر اوردن
مردم بدبخت چه گناهی دارن؟
اونجا همینجوری پر از ترافیکه
حالا خیابونو نصف کردن
کی به داد ما میخواد برسه؟
همش به اسم مردمه ولی مردم به هیچ چی حساب نمیشن
مگه شبها ترافیک کمر شکن تو این منطقه نیست؟ چرا اون موقع به فکر مردم نیستید؟
خدا نبخشه هر کی مردم رو ایجوری زا به راه کرده
ما مسیری رو که هر روز ده دقیقه ای میرفتیم ۴۰ دقه طول کشید تا رفتیم
رفتنی مشیرفاطمی سه لاین ماشین میرفت به سمت چارراه پارامونت برگشتن سه لاین برمیگشت به ستاد در عرض نیم ساعت
یعنی اصلا یه وضع مسخره ای بودا
فلشای نشون دهنده مسیر اتوبوسا یکیش به سمت وسط بود یکیش به سمت کنار
پلیسام که قربونشون برم انگار نه انگار
اینا هنوز خودشون نمیدونن تابلوهای خط اتوبوس رو به کدوم سمت بچرخونن
یکیش به سمت وسط خیابونه یکیش به سمت کنار
بعد هم این شگرد شهرداریه ظاهرا این خیابونا با همه بار ترافیکش بالاخره حرکت میکرد اما دیروز فاجعه بود افتضاح بود شهرداری میخواد با اعمال محدودیت ترافیک ایجاد کنه تا از آب گل آلودش ماهی بگیره الان یه کاری کرده که تنها راه ورود به محدوده خیابان نادر و مشیرفاطمی همون مسیر اصلی باشه که نابودش کرده
حرف شهردار هم در مورد حمل و نقل عمومی جکه
شهرداری اصلا به فکر حمل و نقل عمومی نبوده و نیست اگر بود قبل از ایجاد این ترافیک گسترده در قلب شهر، میومد فلکه ستاد رو درست میکرد تا مردم نخواد دور قمری بزنن و برن تو مشیرفاطمی
میومد مترو رو راه مینداخت
میومد اتوبوس بی آر تی نه بدلش رو با همون تعداد محدود اتوبوس راه مینداخت
این آقایون هنوز تو سرمای داخل اتوبوسا ایتاده یخ نزدن تا بفهمن چه خبره
یاد صادق عابدین به خیر مردونه ایستاد و فهمید هدف اینا چیه نذاشت اجرا بشه
کاش استاندار مجبور می کرد اینا رو که یک سال در محدوده طرح زندگی کنن ببینم باز هم اینجوری اصرار بر اجرای این طرح ابتر داشتن؟
خلاصه آقایون هر چی هم مثل کبک یر رو تو برف کنید فایده نداره رسما گند زدید و لعن و نفرین مردم بدبخت رو خریدید برید ببینم زندگیاتون به کجا میکشه
کسی که در روز از صبح تا شب مردم پشت سرش لعن و نفرینش کنن خدا به دادش برسه
باور نمیکنید آشناهاتونو ناشناس بفرستید میون مردم توی این ترافیک جدیدی که درست کردید تا بفهمید چه کلمات زیبایی نثارتون میشه چون اگه بگیم مردم اینجوری میگن زود میرید با خودتون مصاحبه میکنید و میگید مردم اصرار بر اجرای طرح دارن
خیر نبینید الهی