تعدادی از طرحهای عمرانی شهرداری شیراز تا پایان امسال آماده بهره برداری میشوند. سرپرست معاونت فنی و عمرانی شهرداری شیراز با بیان اینکه باند شمالی محور کوهسار مهدی ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: آسفالت تونل شمالی در همین هفته انجام شده و تونل جنوبی نیز چندی پیش انجام گرفت و پل ورودی تونل کوهسار نیز تا پایان سال تکمیل میشود و رایزنیهای با صدا و سیما و دانشگاه شیراز برای حل مشکلات ورودی بزرگراه کوهسار از بلوار جمهوری ادامه دارد.
محمد هادی پوستپرداز با اشاره به پیشرفت ۸۰ درصدی پل روگذر چمران، ادامه داد: با تغییر طراحی انجام گرفته در ورودی پل به تونل ایمان، باغهای قرار گرفته در فاصله بلوار چمران تا تونل حفظ شده و به جای خاکریزی اقدام به ساخت پل میشود. وی همچنین از حذف لوپهای ورودی پل به تونل خبر داد و گفت: با ساخت دو پل در بلوار چمران، دوربرگردانها و لوپهای مورد نیاز این طرح تامین شده که با این طرح کمترین آسیب به فضای سبز و پارک حاشیهای چمران وارد و یکپارچگی پارک حفظ میشود.
سرپرست معاونت فنی و عمرانی شهرداری شیراز با اشاره به تاکید شهردار شیراز برای تهیه طرحی ویژه برای زیباسازی و نورپردازی پل چمران، اظهار داشت: سازه این پروژه تا بهمن ماه آماده شده و در آن مسیر عبور عابر پیاده نیز ایجاد میشود که شهروندان میتوانند مسیر بین میدان قصردشت و پشت مله را پیاده طی کنند. پوستپرداز با بیان اینکه پل احسان تا پایان امسال آماده بهره برداری میشود، عنوان کرد: آخرین بخش تاسیسات باقی مانده روزگذشته جابجا شده و با ایجاد مسیر موقت برای عبور خودروها، در ۲۰ روز آینده
بتن ریزی بخش باقی مانده عرشه انجام گرفته و در دی ماه بتن ریزی پل به پایان میرسد و سرانجام تا ۲ ماه آینده فضای زیر پل آزاد میشود.
وی درباره تقاطع سه سطحی تخت جمشید نیز گفت: شمع کوبی ستونهای پروژه در رودخانه و خیابان ساحلی درحال انجام بوده که پس از آن ساخت روگذر آغاز میشود و در مجموع پیشرفت طرح رضایت بخش است.سرپرست معاونت فنی و عمرانی شهرداری شیراز در ادامه با تاکید بر تکمیل پل کابلی میدان ولیعصر تا ۲ سال آینده، افزود: این طرح درحال حاضر بیش از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در مرحله ساخت بتن ریزی پایلون ۶۳ متری قرار داشته، ضمن اینکه در هفته آینده بتن ریزی عرشه پل در سمت میدان غدیر آغاز میشود.
وی در پاسخ به سووالی درباره وضعیت زیرگذر گلستان گفت: در طرح درنظر گرفته شده برای این زیرگذر، مسیر آن تا پلیس راه فعلی شیراز – سپیدان ادامه یافته و با احداث پلهایی شبیه به ورودی شهرک گلستان، مسیر دسترسی به قصرقمشه، مجتمع خلیج فارس وایستگاه راه آهن ایجاد شده که مسیرکندرو نیز به صورت همسطح در نظر گرفته شده که در تلاش هستیم تا ساخت طرح را امسال آغاز کنیم.
پوستپرداز در ادامه به افزایش سرعت ساخت پروژه ستارخان اشاره کرد و افزود: تا ۳ هفته آینده کلیه تیرکهای مورد نیاز نصب عرشه آماده شده و تا پایان سال عملیات سازهای پل به پایان رسیده و پس از آن سایرعملیات باقی مانده مانند نصب گاردریل، زیباسازی، نورپردازی، فضای سبز و موزاییک پیاده روهای اطراف انجام گرفته و پروژه آماده افتتاح میشود.
سرپرست معاونت فنی و عمرانی شهرداری شیراز درباره زیرگذر دلگشا اظهار داشت: تا پایان امسال عرشه پلهای عبوری از روی زیرگذر در تقاطع سلمان فارسی و بوستان نصب شده و ساخت دوکنار گذر نیز به اتمام میرسد تا در تعطیلات نوروزی شهروندان و مسافران با توجه به قرارگیری آرامگاه سعدی و باغ دلگشا در نزدیکی آن با مشکل مواجه نشوند و سایر عملیات باقی مانده پروژه مانند دیوارگذاری و خاکبرداری در سال آینده دنبال شده و طرح در نیمه اول سال ۹۳ آماده افتتاح میشود.
پوستپرداز در پایان از آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح نصر – فضیلت در هفته آینده خبر داد و افزود: با توجه به مشکلات ایجاد شده در اجرای همزمان طرحهای عمرانی برای رفت و آمد شهروندان، از آنها عذرخواهی کرده و امیدواریم با شیرینی افتتاح طرحها، سختیهای ایجاد شده در زمان اجرا فراموش شود ضمن اینکه جا دارد از پلیس راهور شیراز که بخشی از سختیها را به دوش میکشد و همچنین سردار سجادیان برای حمایت در اجرای پروژههای عمرانی تشکر و قدردانی کنیم.
میشه یک گزارش جامع از پروژهای عمرانی در دست اجرا تهیه کنید
اگه تا پلیس راه اینجوری بشه که عالیه……..لطف کنید اداره برق رو هم از خواب بیدار کنید
یکی از بهترین خبرایی که این مدت شنیدم حفظ درختای چمران بود
امین جان آیا از طرح جدید پل چمران تصاویری موجود نیست؟
فعلا نه فرهاد جان
با سلام
الف- سعی شود کل شهر شیراز یکپارچه دیده شود مثلاً وقتی می خواهیم ایستگاه اتوبوس بزنیم در همه شهر یکپارچه باشد یا در زمینه طرحهای عمرانی یا سبک ساخت پلهای عابر پیاده یا پارکها. برخی اوقات آدم فکر میکند دارد شهرکهای متفاوتی را طی مسیر می کند نه یک شهر بزرگ را!
ب- زیر گذر یا رو گذر جهت اتصال سفیر شمالی و جنوبی به شدت احساس می شود.
ج- لطفا به طراح رو گذر باهنر بفرمائید که مسیر رفت بلوار رحمت به سمت میدان پارسه چرا فراموش شده است؟
د-به اداره برق بگوئید چرا سرچهار راهها و بعضا روی روگذر و زیرگذرها اینقدر خاموش است؟ به نظر لازم است اداره برق یک لکه گیری و فهرست برداری از نقاط خاموش شهر که بعضا حتی در بلوارها هم مشخص است داشته و اصلاح نماید.
د- به شهرداری توصیه می کنم بمنظور تشویق هر چه بیشتر شهروندان به پرداخت عوارض و مشارکت در اجرای پروژه ها بعضا پس از احداث یک پارک و غیره با نصب تابلو عنوان کند که این پروژه از محل پرداخت عوارض یا …. منطقه احداث شده است.
در پایان بعنوان یک استاد دانشگاه از سایت خوبتان تشکر میکنم.
امید بخش است.
ارادتمندتان
ممنون از شما استاد گرامی
اگه به تعداد پل های ساخته شده تو این ۱۰ سال اخیر نگاه کنیم میبینیم که شهردار ی سالی یک پل هم نتونسته بسازه اونم با چه کیفیت افتضاحی چه از نظر طرح وزیبا سازی چه از نظر ترافیکی وساخت.سرعت کار هم که بسیار پایین بوده . اینم تو این عصر تکنولوژی که دستگاهها و تجهیزات مدرن به اصطلاح دارن کار میکنند . چهار تا خیابون باریک وچند تا بلوار که بعضی ها اونو بزرگراه خطاب میکنند . از این ورچهار راه تا اون ور چهار راه میخوان پل بزنند چندین سا ل طول میکشه.اگه میخواستن بزرگراه چند طبقه چندین کیلومتری مثل اصفهان و تهران بزنن چند سال طول میکشید. الان تو شهرستان های کوچک هم پل زدن یه کار عادی شده. من ۴ یا ۵ سال پیش که دزفول بودم اونجا پل وزیر گذر داشتن اونم چند تا ! جالبه بدونید یکی از زیر گذر ها رو اون زمان تو ۶ ماه ساختن با زیبا سازی . دقت کنید تمام خیابونای شیراز رو خراب کردن که مثلا کار کنند ولی همین جوری چندین سال مونده و متاسفانه دارن جون میکنن و بد تر از ان اینه که چهره تمام خیابونای شیراز رو زشت کردن. از مترو گرفته تا …… این شهردار جدید هم فقط ورودی پروژه داره ولی خروجی نداره. در یه کلام نمیتونه تمام کنه. ملاک تعداد پروژه ها نیست که هی میشینن پز میدن باید الان از خودمون بپرسیم تو این چند سال چه تعداد پروژه افتتاح کردیم.این پل ها و خیابون هایی که الان دارن میسازن و خیلی هم دارن بهش افتخار میکنن شهر های هم ردیف شیراز ۱۵ سال پیش ساختن .مجموعه شهرداری شیراز دلش خوشه که حجم پروژه ها رفته بالا تازه اگه همه ی این پروژه ها هم افتتاح بشه که حداقل پنج سال طول میکشه اونوقت ما دوباره به اندازه پنج سال از شهرهای دیگه عقب میمونیم. انسانهای کوچک نمیتونن کار های بزرگ انجام بدن. مجموعه شهرداری توهم زده ،شورای شهر هم که تکلیفش مشخصه .
درود
دوست عزیز به جز غر زدن و ناله کار دیگه ای بلدید؟
خیلی دوست میدارید برید همون تهران یا اصفهان زندگی کنید کسی مجبورتان نکرده در شیراز زندگی کنید!
با تشکر از مدیریت سایت و اطلاع رسانی شان، چند وقتی هست که من هر روز دارم سایت شما رو چک میکنم و فکر میکنم که هر شهروند شیرازی باید از اتفاقاتی که توی شهرش میفته با خبر باشه.
سوالی که برای من پیش اومده اینه که برای گسترش زیر گذر گلستان فکری هم برای ورودی گلستان کردن؟ چون کنار گذرش وارد گستان میشه و همین الانش هم کلی ترافیک هست تا فلکه اول گلستان و تقریبا نصف ماشینا فبل از فلکه دور میزنند، در واقع با این وضع مثلا کسانی که از گویم می خوان برن صدرا بی دلیل باید بیان توی شهرک و وضع آشفته ای شده اگر راه آهن، قصر قمشه و خلیج فارس هم بهش اضافه بشه دیگه هیچی!
پارکینگ خلدبرین از قلم افتاده که اون هم تا اخر سال افتتاح میشه .
در ضمن یک خبر خوب فولاد و ذوب اهن اقلید که سال اینده افتتاح میشه ظرفیت تولیدش ۳۱۰۰۰۰۰ تن در سال خواهد بود که با ظرفیت ذوب اهن و فولاد اصفهان برابر هست با این تفاوت که فولاد و ذوب اهن اقلید با تکنولوژی و دستگاههای روز هست و دو دفتر مرکزی در شیراز داره که یکی در خیابان ابیوردی و دیگری در معالی اباد هست و انشاالله اقتصاد فارس و شیراز دگرگون خواهد شد .
در جوای اقا مسعود
بالاخره باید این عقب افتدادگی ها جبران بشه حالا هر چند سال هم که از شهر هایی مثل اصفهان و مشهد عقب باشیم حالا فرصتی پیش اومده که این عقب افتادگی ها تا حدی کمتر بشه البته ما زیادی بزرگش می کنیم به غیر از تهران که حسابش از همه شهر های ایران جداست انچنان هم اتفاق خاصی در جاهایی مثل مشهدو و اصفهانو جاهای دیگه نیفتاده من فکر می کنم ما خود کم بین هستیم همیشه فکر میکینم جاهای دیگه پروژه های خیلی خاصی در حال احداثه و یا وجود داره در حالی که زیاد هم اینجوری نیست بالاخره اینجا ایرانه همه جای اون پر از عقب افتادگی هست. این قدر پروژهای شهرهای دیگه رو تو سر خودتون نزنید هر جایی ارزش خودشو داره شیراز هم که دیگه جایگاهش مشخصه . هر کدام از این پزوژه هایی که توسط شهرداری در حال احداثه به اندازه خودش بزرگ و قابل تحسین هست نتها نکته منفی سرعت کم ساخت پروژه هاست
خدارو شکر که درختان ارزشمند موجود در حاشیه پل و بزرگراه چمران حفظ میشوند.شهرداری میتونه برای احداث دو پل دیگر در کناره پل ایمان، پل های قوس دار زیبایی طراحی کنه که مسیر های مختلف رو بهم وصل کنه.
برای طرح زیرگذر گلستان و …. خبر های خوبی بود. اما کاش شهرداری برای طرح تقاطع غیر همسطح میدان فصردشت، تجدید نظر کنه.
مسعود جان بهتر بدونی دربین کلانشهرها بغیر از تهران شیراز بیشترین تقاطعات سه سطحی رو در حال ساخت داره اون هم در انواع مختلف از لحاظ تونلهای شهری شیراز چند تونل شهری داره که هیچکدوم از کلانشهرها ندارن بزرگترین پل کابلی ایران هم که داره در شیراز ساخته میشه بغیر از چندین پل وزیر گذر دیگه ای که در حال ساخت که نهایتا تا سال ۹۵یعنی ۳سال دیگه تمام این طرهها به سرنجام رسیده اگر شما تونستید ثابت کنید که مشهد وتبریز به عنوان دوکلانشهر بیشتر از شیراز تقاطع سه سطحی وتونل شهری دارن من حرفم پس میگیرم
این رو هم اضافه کنم بد نیست همین پل طبقاتی معالی اباد بغیر از تهران دربین کلانشهرها فقط اصفهان وشیراز درایران اینچنین پلی رو دارن دوستان بهتر اول یه کمی اطلاعاتشون بالا ببرن وواقعا بدونن در شهرهای دیگه چه خبر بعد بیان مستند صحبت کنن نه از روی احساس با یه وبگردی ساده میشه فهمید در شهرهای دیگه واقعا چه خبر نیازی به شال کلاه کردن نیست
هاشم جان پل ۷۲ تن قم هم همینطوره اگه استباه نکنم
با سلام خدمت مدیریت محترم سایت پل ۷۲تن قم شبیه پل ستارخان که شامل یک زیر گذر یک پل هم سطح ویک چپگرد روی پل همسطح
منظور من سازه پل بود هاشم جان
سلام از پارک ادامه پارک چمران تا پل معالی آباد خبر دارید آیا پارک ان اجرا می شود
فعلا خبری نیست امیرجان
میشه یکی به من بگه
۱-این “رضوان” کجا هست ؟ “پل رضوان”
۲-“ابوذر غفاری” کجا هست ؟
پل رضوان میشه ورودی دارالرحمه، ابوذر غفاری هم همون شیخ علی چوپان هست
سلام
دوست عزیز در مورد گسترش اتوبان اگر لطف کنی و بفرمایید تکلیف ما که سر ورودی قصر و قمشه زمین داریم چی میشه ممنون میشم خیلی نگران هستم چون تمام دارایی ام همینه و بس
به زمینهای اطراف فکر نکنم ارتباطی داشته باشه. بهتره تشریف ببذین بخش املاک شهرداری منطقه ده سووال کنید.
Before one has a meal, decide on what you’re going to eat. if there are some a treat, you have to get over it. One part of in any respect won’t slay you simple fact is that mere seconds and thus thirds that’s fourths difficulty become. video the entire handbags stay. trimmed the notable percentage of the handbags deposit. This may be easily carried out with a clear hacksaw.