فرماندار شیراز گفت: وزارت کشور در مورد طرح ترافیک شیراز تا یکی دو هفته آینده تصمیمگیری میکند. جواد زرین کلاه امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: وزارت کشور در مورد طرح ترافیک شیراز ظرف یک تا دو هفته آینده جلسه کارشناسی برگزار میکند و برای اجرا آن را به وزیر کشور ارائه میدهد تا پس از تایید وی ابلاغ شود.
وی افزود: در حال حاضر استانداری، نیروی انتظامی، شهرداری، علوم پزشکی، محیط زیست و فرمانداری بر اینکه اجرای طرح محدوده ترافیک شیراز گریزناپذیر است، تاکید دارند.نماینده ارشد دولت در شهرستان شیراز ادامه داد: مراحل اجرای طرح ترافیک در شیراز، شهرستان و این استان طی شده، شورای ترافیک شهرستان و استان آن را مصوب کردهاند و تنها شورای عالی ترافیک کشور باید آن را ابلاغ کند.
وی خاطرنشان کرد: وزارت کشور نرخهایی را که شورای شهر شیراز برای ورود به محدوده ترافیک مصوب کرده بود، بازگردانده و اعلام کرده که این نرخها برای شروع کار بسیار است.زرین کلاه اضافه کرد: برای آنکه شیب نرخهای ورود به طرح ترافیک ملایم باشد، شورای شهر نرخ جدید را تصویب کرد و به فرمانداری فرستاد و ما نیز آن را تایید کردیم و به وزارت کشور ارسال کردیم که اکنون در مراحل نهایی است.
وی با اشاره به برخی شبههها که در مورد اجرای صحیح طرح بیان میشود، تصریح کرد: اگر در محدوده طرح ترافیک تهران تردد کرده باشید، میبینید که با وجود اینکه انواع مجوزها برای ورود به طرح به صورت روزانه، هفتگی یا سالانه به فروش میرسد، همچنان اجرای طرح در کاهش ترافیک اثر چشمگیری داشته است که با وضعیت سالهای قبل از آن قابل مقایسه نیست.
زرین کلاه بیان کرد: در مورد شیراز نیز با وجود مجوزهای رایگان ادارات و برخی اقشار و اینکه شهرداری برای هزینه اجرای طرح اقدام به فروش مجوزهای زمانمند نیز خواهد کرد، اما به طور قطع شاهد کاهش سفرهای بیدلیل به مرکز شهر خواهیم بود، ضمن اینکه به مرور زمان مبالغ ورود به طرح افزایش مییابد.وی در ادامه با اشاره به طرح ساماندهی مسافربرهای شخصی ابراز داشت: همانطور که در رسانهها اعلام شد، از دهم آذر ماه جاری خودروهای مسافرکش شخصی باید به دفاتر پیشخوان مراجعه و برای ساماندهی ثبتنام کنند.
فرماندار شیراز افزود: پس از ثبتنام از ۲۵ آذر تا پایان دی ماه امسال صلاحیت صاحبان خودروهای شخصی بررسی شده و به خودروهای مورد تایید از ابتدای بهمن ماه سال جاری برچسب مجوز داده میشود.زرین کلاه همچنین گفت: خودروهای مسافرکش شخصی باید این برچسب را که مشخصاتی روی آن برای مشاهده مسافران درج شده، بر شیشه نصب کنند.به گفته وی، از ابتدای بهمن ماه امسال از تردد خودروهای شخصی که این برچسب را نداشته باشند، جلوگیری میشود.
بسیار هم خوب. اما در کنار این تلاش ها و این جدیت ها در امر اجرای این طرح مهم و حساس در کلانشهری مانند شیراز، بسیار هم خوب و عالی میشد اگر شهزداری و سازمان حمل ونقل به کمک شورای شهر و استاندارِی، با توجه به اینکه اجرای این مصوبه و این طرح زوج و فرد، باعث کاهش ترافیک میشود، و کار افزایش وسائل حمل و نقل عمومی باید مورد توجه قرار بگیرد، در این نواحی شاهد اجرا ی جدی خطوط اتوبوس های پرسرعتBRT بودیم.
واقعا متوجه نمیشم که برای اجرای یک طرح کاملا بومی نظر وزارت کشور چه لزومی داره؟
چرا خودباوری و اعتماد به نفس تصمیم گیری در سطح شهر و استان وجود نداره؟؟
اگر بجای کاغذ بازی با دولت، چنین طرحی از سوی شهرداری اجرا بشه و همزمان نظرسنجی از شهروندان صورت بگیره تا ایرادات طرح گرفته بشه بسیار بهتر خواهد بود تا اینکه تصمیم حتی درست تری از بالا ابلاغ بشه ولی راه اصلاحات اون سخت باشه.
متاسف شدم برای شهرداری و مسئولان شیراز.
بزرگراه طبقاتی شهید صدر تهران به طول ۱۰ کیلومتر هم داره افتتاح میشه.واقعا کف کردم.امید ورم ما هم شیراز ازین پروژه ها ی طبقاتی در این مقیاس داشته باشیم برا حل مشکل ترافیک عالیه
واقعا در این طرح نیاز شدید به خطوط brtداره چون اتوبوسهای کنونی اصلا جوابگوی جمعیت فعلی نیست اگراین طرح بخواد اجرا بشه استقبال ازحمل نقل عمومی هم بیشتر میشه واین امکانات کم اصلا جوابگو نیست واقعا به حال شهرداری یک کلانشهر مثل شیراز باید تاسف خورد که نمیتونه چنتا خطbrtراه بیندازه فقط میخوان طرح رو سریع راه بندازن بدون هیچ امکاناتی
اگه بخوام یه مثال بزنم خط۷۰که از ولیعصر به سمت نمازی میره همین ایستگاه اول ضرفیتش تکمیل ودر ایستگههای بعد ماشین انقدر پر که مردم نمیتونن سوار بشن دربرگشت ازطرف نمازی هم وضع همینجوره اینها اول باید زیرساختها رو فراهم کنند بعد به فکر اجرای طرح باشن با این وضع اگه به اجرا در بیاد جز دردسر وناراحتی چیز دیگه ای برای مردم به ارمغان نمییاره
امین جان شهرداری نمی خواد خط بی ارتی نه این خطوط مسخره کنونی که با نام بی ارتی هست رو ایجاد کنه ای کاش می شد شهرداری معنای بی ارتی رو بفهمه شیراز در حمل و نقل عمومی خیلی عقبه
نه متاسفانه
با سلام، امکانات حمل و نقل عمومی، تعداد دستگاههای اتوبوس، نو کردن خطوط، وسایل سرمایشی و گرمایشی و استفاده از خطوط سریع و سیر (BRT) رو افزایش بدین تا مردم بیشتر استفاده کنند. ممنون
باید علاوه بر اجرای طرح ترافیک که لارمه شیرازه باید توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی شهری و تعداد پارگینگها و ساعات اجرای این طرح باید بیشتر مورد بررسی توسط کارشناسان خود شیراز انجام بگیره