رئیس کمیسیون حملونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز گفت: با بهرهبرداری از پروژههای قطارشهری و نوسازی ناوگان حملونقل عمومی فرآیند حملونقل تسهیل شده و این امر نقش موثری در هوای پاک دارد.
به گزارش شیراز۱۴۰۰، رئیس کمیسیون حملونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز در آیین آغاز عملیات اجرایی فاز دوم قطارشهری شیراز گفت: با بهرهبرداری از پروژههای قطارشهری و نوسازی ناوگان حملونقل عمومی فرآیند حملونقل تسهیل شده و این امر نقش موثری در هوای پاک دارد.
علیاکبر سلطانی با تبریک فرارسیدن روز حملنقل از تلاش شهرداری و حمایتهای شورای اسلامی شهر شیراز در راستای توسعه زیرساختهای ارتباطی خبر داد و افزود: فاز دوم مترو از میدان آزادی آغاز شده و تا ایستگاه فضیلت ادامه مییابد و امیدواریم در مدت باقیمانده از شورای ششم تونل این مسیر به پایان رسیده و حداقل سه ایستگاه به بهره.برداری برسد.
او گفت: مشارکت مردم با مجموعههای شهرداری و شورا که دارای ساختاری خودگردان هستند، از اهمیت ویژهای برخوردار است و هزینههای اجرای چنین پروژههایی در قالب پرداخت عوارض از سوی شهروندان احصا میشود.
سلطانی با اشاره به این موضوع که پروژههای حوزه حملونقل چند بعدی بوده و در گردشگری شهر نیز نقش مؤثری ایفا میکنند، اظهار داشت: تعداد ۲۴ دستگاه اتوبوس برای پیوستن به ناوگان حملونقل عمومی به همت شهرداری شیراز و وزارت کشور تهیه شده است و امیدواریم تا پایان امسال شاهد تحویل ۱۷۰ دستگاه اتوبوسی باشیم که در تعهد مجموعه سازمان همیاریهای شهرداری است.
رئیس کمیسیون حملونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: در سالهای آتی نیز ۵۰۰ دستگاه اتوبوس به شریانهای ارتباطی شیراز اضافه میشوند.
معاون هماهنگ کننده قرارگاه خاتمالانبیا(ص) کشور گفت: فاز دوم خط ۲ مترو به نقاط گردشگری شهر شیراز ادامه دارد و از اهمیت ویژهای برخوردار است و با تصمیمی که گرفته شده؛ محور شمالی و جنوبی کمک بسیار مؤثری به ترافیک و حملونقل درون شهری شیراز خواهد داشت.
معاون هماهنگ کننده قرارگاه خاتمالانبیا(ص) کشور در آیین اغاز عملیات اجرایی توسعه شمال شرقی خط ۲ قطار شهری شیراز از فلکه گاز تا میدان کلبه و فضیلت با اعتبار ۶۲هزار و ۱۷۹ میلیارد ریال با اشاره به خطوط مترو در شهر شیراز گفت: در محور توسعه شرقی و غربی مواصلاتی درون شهری شیراز حدود ۹ محور مواصلاتی مناسب وجود دارد، اما در مسیر محورهای شمال به جنوب طول محور کمتر از محورهای شرقی و غربی است.
اسدالله حاجی زمانی با اشاره به اینکه خط ۲ مترو، یک محور شمالی – جنوبی است، افزود: فاز دوم خط ۲ مترو به نقاط گردشگری شهر شیراز ادامه دارد و از اهمیت ویژهای برخوردار است و با تصمیمی که گرفته شده؛ محور شمالی و جنوبی کمک بسیار موثری به ترافیک و حملونقل درون شهری شیراز خواهد داشت.
به گفته او؛ رینگ خط ۲ مترو کمک شایانی به جابجایی مسافر خواهد داشت؛ چرا که به دلیل اتصال خط یک مترو به خط دو مترو در یک مسیر ۴۰ کیلومتری جابجایی مسافر را پوشش می دهد.
حاج زمانی اظهار امیدواری کرد: در خط ۲ مترو شیراز با تأمین منابع مالی و توانایی شهردار شیراز برای راههای تامین منابع مالی شاهد بهرهبرداری در مدت زمان ۳۰ماه باشیم.