تاریخ : جمعه, ۱۷ آذر , ۱۴۰۲ Friday, 8 December , 2023

آخرین اخبار

📸 طبیعت پاییزی پیاده راه دراک شیراز 🎥 آشنایی با فاز یک خط ۴ مترو شیراز امیدهای تازه برای تکمیل ترمینال جدید پروازهای خارجی فرودگاه شیراز نمک دریاچه مهارلو ۱۰۰ درصد آلوده و غیربهداشتی است تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری ۶۰۰۰ میلیارد تومانی بانک شهر کشور با شهرداری شیراز منعقد شد 🎥 آخرین وضعیت راه آهن بوشهر- شیراز 🎥 عملیات اجرایی ایستگاه گلستان خط ۳ مترو شیراز ده ها پروژه درحال اجرا و آینده ترافیکی بزرگراه حسینی الهاشمی 🎥 ساماندهی دست فروشان خیابان زند شیراز اجرای طرح تردد مکانی-زمانی ناوگان بار شیراز به‌صورت کاملاً هوشمند در هفته حمل‌ونقل اجرای طرح زوج و فرد از سال آینده در شیراز 🎥 گفت و گو با هادی چوپان پس از بازگشت به ایران 📸 طبیعت پاییزی پارک بعثت شیراز وعده ساخت ۱۷ پل عابرپیاده در سطح شهر شیراز 📸 پیشرفت تقاطع نواب صفوی – بزرگراه کمربندی شیراز / آبان ۱۴۰۲ افتتاح ۳ بزرگراه شهری در بهمن امسال لیگ یک؛ امروز مصاف فجر و آریو اسلامشهر یک کشته و ۱۷ مصدوم در واژگونی اتوبوس در فارس 📸 بازسازی مقبره کوروش بزرگ با هوش مصنوعی تساوی تیم فوتبال شهر راز مقابل نفت و گاز گچساران

8
در قراردادی شگفت انگیز؛

حق‌خوری عجیب در حق تامین واگن های مترو شیراز

  • کد خبر : 44027
  • 23 دی 1399 - 19:31

سایت خبری تحلیلی شیراز۱۴۰۰: در پی انتشار پستی درباره ورود واگن‌های مترو به اصفهان آن‌هم درحالیکه مسوولان شهرداری و اعضای شورا دلیل عدم این اتفاق برای شیراز تحریم عنوان میکنند، کانال تلگرام قطار شهری شیراز اقدام به انتشار گزارشی درباره وضعیت تامین واگنهای مترو ۳ شهر شیراز اصفهان و تبریز کرده که حق‌خوری عجیب، شگفت انگیز و غیرقابل باوری در حق شیراز رخ داده و مشخص دلیل چگونه سهمیه شیراز نسبت به این دو شهر اینچنین کم و ناچیز شمرده شده است.

نکته جالب در این بیانیه این است که حرفی از تحریم که ۴ سال از بر زبان مسوولان جاری است وجود نداشته و فراموش شده و از ۳ رام واگنی که شهرداری چند سال قبل از چین خریداری کرد سخنی به میان نیامده تا بیشتر مشخص شود که دولت چقدر در حق شیراز کم لطفی داشته و دارد! نکته دیگر این است که در این متن تلاش شده که وضعیت فعلی یکسان نمایش داده شود اما قطعا تا ۳ سال دیگر شیرازدچار عقب ماندگی شدید در تامین واگن نسبت به اصفهان خواهد بود.

‍ این رقم ها را به یاد داشته باشید تا ببینید همسایه شمالی چگونه با نفوذ خود سهمیه واگن ها را به شکل عجیب و چشمگیری افزایش داده و شیراز درحالیکه پیشرفت بیشتری داشته دست خالی مانده است.

متن این بیانیه به این شرح است:

برای برخی از شهروندان عزیز شیرازی به خصوص آنها که برای جابجایی در این کلانشهر از مترو استفاده می کنند، این پرسش پیش آمده که قطارها از کجا و چگونه تامین می شوند و شیراز از این نظر در مقایسه با سایر کلانشهرهای دارای مترو چه وضعیتی دارد؟ در آذرماه ۱۳۸۷ قراردادی با موضوع تامین ۳۱۵ واگن برای شهرهای شیراز، اصفهان و تبریز از سوی وزارت کشور منعقد شد و در ابتدا قرار بود این واگن ها به صورت مساوی تقسیم شوند. متعاقبا در جلسه ای در وزارت کشور با حضور شهردار سابق صورتجلسه ای تنظیم و بر اساس آن مقرر شد، تعداد۵۰ واگن به شیراز، ۸۵ واگن به اصفهان و۱۸۰ واگن به تبریز اختصاص داده شود.

از محل این قرارداد ۱۰۰ واگن در کشور چین تولید و۳۰ واگن به شیراز،۳۰ واگن به اصفهان و۴۰ واگن به تبریز تحویل داده شد. ۲۰ واگن نیز از همین قرارداد در شرکت ایریکو ساخته و مقرر شد که ۱۰ واگن به اصفهان، ۵ واگن به شیراز و ۵ واگن به تبریز تحویل داده شود که هم اکنون در دست اقدام است. تعداد ۳۰ واگن دیگر نیز در مرحله ساخت است که در این خصوص شهرداری شیراز طی جلسات متعدد و پیگیری های فراوان، قول مساعد دریافت کرده است.

ضمن اینکه قرار است سهمیه بندی قطارها که قبلا به زیان شیراز بوده، اصلاح شود. علاوه براین، سازمان قطار شهری شیراز طی قرارداد دیگری۲۰ واگن خریداری کرده و تحویل گرفته که درحال بهره برداری است. سازمان قطار شهری شیراز، قراردادی نیز با شرکت ایریکو برای تامین ۱۵۰واگن منعقد کرده که از این محل تاکنون ۱۵ واگن دریافت شده و روی خط قرار گرفته است. قطار شهری اصفهان نیز قراردادی با شرکت پلورسبز برای تامین ۱۵۰ واگن منعقد کرده که با مشکلات فراوان تاکنون ۳قطار تحویل گرفته و طی قرارداد دیگری ۱۵ واگن از شرکت پوژن خریداری کرده و تحویل گرفته اند.

به این ترتیب قطار شهری اصفهان ۱۲ رام قطار در حال بهره برداری دارد و ۲ رام را از شرکت ایریکو تحویل خواهند گرفت. در حالی که قطار شهری شیراز هم اکنون ۱۳ رام قطار روی خط دارد و یک رام هم به زودی از شرکت ایریکو تحویل خواهد گرفت. قطار شهری تبریز نیز ۸ رام قطار از محل قرارداد وزارت کشور دریافت و ۴ رام از شرکت پوژن چین خریداری کرده که درحال بهره برداری است. به این ترتیب تعداد قطارهای درحال بهره برداری تبریز به ۱۲ رام می رسد و با احتساب یک رام دیگر که بزودی از وزارت کشور تحویل می گیرند، این عدد به ۱۳ خواهد رسید‌. نتیجه اینکه تا پایان امسال تعداد قطارهای شیراز به ۱۴، اصفهان به ۱۴ و تبریز به ۱۳ رام خواهد رسید. شاید دانستن این نکته برای شهروندان شیرازی خالی از لطف نباشد که در سال های اخیر، عمده اعتبارات شیراز برای پیشرفت خط ۲ صرف و خط ۳ نیز کلنگ زنی شده است و در این مسییرپ یشرفت های مناسبی در مقایسه با دیگر شهرها صورت گرفته است.

>
نظرات حاوی توهین، افترا، غیرمرتبط با عنوان مطلب و نگاشته شده به صورت انگلیسی تایید نخواهند شد. در صورت نیاز به "بحث آزاد" از منوی بالای سایت مراجعه کنید.
telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=44027

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.