سایت خبری – تحلیلی شیراز۱۴۰۰: نام پروژه های شهرداری شیراز با تاخیر چند ساله گره خورده است، خواه طرح های عمرانی مانند ساخت پل، بزرگراه یا تونل باشد، یا طرح های فضای سبز و پارک مانند پارک دراک، بام شیراز و یا مادر و یا طرحهای ساده پیاده رو سازی مانند پیاده رو سازی خیابان عفیف آباد.
برای ذکر مثال از هر دسته کافی است با استفاده از گوگل به تاریخ شروع و سرانجام برخی طرح ها نگاهی بیندازیم. بزرگراه کوهسار به همراه تونلها و تقاطع های آن در دهه ۸۰ شروع به ساخت شد و به گذشت بیش از ۱۵ سال از شروع ساخت، در این پروژه هنوز تقاطع جمهوری، بخش مهمی از مسیر بزرگراه ( حد فاصل تونل ایمان تا پل جوادیه ) و تقاهطع قصردشت اجرا نشده و زمان مشخصی هم برای تکمیل اعلام نشده است.
بوستان های دراک، مادر و بام شیراز در دوره مدیریت علیرضا پاک فطرت در شهرداری شیراز شروع به ساخت شدند و هیچکدام آنطور که اعلام شده تکمیل نشده و در بام شیراز نیز اصلا مشخص نیست قرار است چه اتفاقی بیفتد! از شهربازی دراک، آبنماهای موزیکال و المانهای بزرگ وعده داده شده نیز خبری نیست و تقریبا ساخت و ساز خاصی در این طرح وجود ندارد.
اما شاید جالب تر از همه وضعیت پیاده رو عفیف آباد باشد. طرحی که در زمستان ۹۷ شروع شد و با گذش بیش از ۱۸ ماه از شروع ساخت هنوز تکمیل نشده و بازهم نیاز به زمان دارد.
بد نیست شهرداری ابتدا برای روشنگری افکار عمومی توضیح دهد چرا چنین طرح ساده و پیش پا افتاده ای نیاز به بیش از ۱۸ ماه زمان برای تکمیل داشته و سپس از نمایندگان گینس به منظور ثبت جهانی رکورد آهسته ترین پیاده رو سازی یک خیابان تجاری دعوت کند.
اسکندرپور باید شهردار جره و بالاده کازرون می شد نه شیراز!!!!