طی مراسمی با حضور شهردار شیراز، اعضای شورای اسلامی شهر شیراز، مدیران و معاونین شهری کلنگ تقاطع احمد بن موسی (ع) – رحمت با هدف تکمیل رینگ پیرامونی شیراز و افزایش ایمنی عبور و مرور شهروندان دراین محور به زمین زده شد.
به گزارش شیراز۱۴۰۰، مهندس اسکندرپور شهردار شیراز در این مراسم با اشاره به نبود مشکل تملک و عدم جابجایی تاسیسات برای احداث تقاطع احمد بن موسی (ع) – رحمت گفت: این تقاطع نقش مهمی در کاهش ترافیک بولوار رحمت دارد و ضروری است عملیات اجرایی آن به سرعت انجام شود.
دکتر قائدی رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیرازنیز در مراسم کلنگ زنی تقاطع غیر همسطح احمد بن موسی(ع)- رحمت گفت: تلاش شورای شهر و شهرداری توزیع عادلانه خدمات با رویکرد عدالت اجتماعی در نقاط مختلف شهر است که پروژه تقاطع غیر همسطح احمد بن موسی(ع)- رحمت نیز در همین راستا اجرا می شود.
نواب قائدی با اشاره به اینکه اقدامات خوبی از سوی شهرداری شیراز در رینگ پیرامونی شهر صورت گرفته است، افزود: در ادامه این اقدامات، پروژه تقاطع غیر همسطح احمد بن موسی(ع) رینگ ترافیکی جدیدی است که با اجرای آن ضمن حفظ میدان کوزه گری به عنوان یکی از میدانهای قدیمی این شهر، شاهد کاهش ترافیک در این میدان و بلوار رحمت خواهیم بود.
وی تکمیل رینگ پیرامونی شیراز، اتصال بلوار رحمت و سرداران به بزرگراه امام خمینی(ره) (کمربندی شیراز) و بالعکس و اتصال بلوار سرداران به بلوار مدرس و میدان الله را از دیگر اهداف اجرای پروژه تقاطع غیر همسطح احمد بن موسی(ع) برشمرد و ادامه داد: اجرای این پروژه در احیای بخشی از زمینهای اطراف بلوار احمد بن موسی(ع)، آرامش خاطر ساکنین و توسعه و رشد اجتماعی منطقه تاثیرگذار خواهد بود.
عضو شورای اسلامی شهر ضمن تقدیر از تلاش شهردار و مجموعه شهرداری شیراز در اجرای پروژه های مختلف شهری، با بیان اینکه در این شرایط سخت اقتصادی کلنگ زنی چنین پروژه ای شهامت و جرات می خواهد، خاطرنشان کرد: به لطف خدا و تلاش مجموعه شهرداری و شورا، کلانشهر شیراز در بحث عمران و آبادانی شرایط خوبی را طی می کند.
وی با تصریح اینکه تاکنون حدود ۲ میلیون متر مربع از معابر سطح شهر تحت پوشش روکش آسفالت قرار گرفته اند، افزود: این میزان روکش آسفالت انجام شده در سطح شهر، به ۳ میلیون متر مربع خواهد رسید تا اجابت درخواستهای شهروندان و جلب رضایت آنها را به همراه داشته باشد.
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز نیز در این آیین با بیان اینکه بولوار ۶۰متری احمدبن موسی (ع) با احداث تقاطع غیرهمسطح به عنوان یک رینگ بزرگراهی تبدیل و ترافیک را از پل غدیر به سمت بزرگراه کمربندی جنوبی شیراز و بالعکس هدایت می کند، گفت: این تقاطع غیرهمسطح با هدف تکمیل رینگ جنوب شرقی شیراز و اتصال به رینگ شمالی شهر و کاهش تردد و ترافیک خودروهای عبوری به میدان کوزه گری، بولوار رحمت و … اجرایی می شود.
مهندس اسماعیل صالحی با اشاره به اینکه لوپ شبدری پل غدیر برای ایجاد دسترسی بولوار سرداران به شرق ساخته نشده بود گفت: این کاستی در تقاطع احمدبن موسی (ع) – رحمت به صورت یک دوربرگردان غیرهمسطح رفع می شود و دوربرگردان همسطح بولوار سرداران نیز حذف و ایمنی تردد افزایش می یابد.
وی ضمن تشریح مشخصات فنی پروژه گفت: بیش از۴۰ هزار مترمکعب خاکبرداری، ۲۱ هزار مترمربع خاکریزی، سه هزار تن آرماتوربندی و ۳۰ هزار مترمکعب بتن ریزی
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز افزود: تلاش داریم این پروژه در ۲۰ ماه توسط سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان اجرا شود.
مهندس صالحی با بیان اینکه طراحی این تقاطع با بهره گیری از مشاورین با تجربه هگزا و حضور مستمر معاونت حمل و نقل و ترافیک زیر نظر کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر انجام گرفته اضافه کرد: ترافیک در نقطه ی ورودی از کمربندی از طریق بولوار نواب صفوی و بولوار احمدبن موسی (ع) تقسیم می شود و تقاطع (نواب صفوی – کمربندی) نیز در همین راستا در حال بازنگری برای تکمیل این رینگ مهم شریانی برای کاستن از ترافیک بولوار رحمت و انتقال خودروهای عبوری به بزرگراه کمربندی امام خمینی (ره) است.