وی با بیان این که طبق نظرسنجی انجام شده، این طرح با استقبال رانندگان تاکسی نیز مواجه شده، افزود: امیدواریم با تلاش همکارانمان در حوزه حمل و نقل مسافر، این سیستم مکانیزه و تکنولوژی پیشرفته هرچه سریعتر در سطح شهر فراگیر و همگانی شود تا بخشهای مختلفی چون، ناوگان تاکسیرانی، مدیریت شهری و شهروندان عزیز از مزایای آن بهرهمند شوند.
رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک با اشاره به شرایط جمعیتی وترافیکی کلانشهر شیراز، اجرا و بهرهگیری از این سیستم هوشمند را ضروری دانست و گفت: با توجه به مسائل و مشکلاتی که در محاسبه و تعیین کرایه و نحوه پرداخت کرایه تاکسی برای رانندگان و مردم وجود دارد، سعی داریم تا با تجهیز تاکسیها به زیرساختهای مورد نیاز، امکان محاسبه و اخذ الکترونیکی کرایه بر مبنای پیمایش فراهم گردد تا بتوانیم این مشکلات را تا حدود زیادی رفع کنیم که در این راستا تسهیلاتی نیز برای رانندگان تاکسی جهت تأمین و تهیه این تجهیزات پیشبینی خواهد شد.
قائدی افزود: سازمان حمل و نقل و مسافر مکلف شد همزمان با فرارسیدن هفته شیراز در سال آینده، سامانه هوشمندسازی ناوگان تاکسی را راهاندازی کند، تا از این طریق هم دغدغه رانندگان و شهروندان را در پرداخت کرایه برطرف کنیم و هم شاهد اثربخشی این سامانه هوشمند بر مدیریت حمل و نقل در کلانشهر شیراز باشیم.
سخنگوی شورای شهر شیراز از اجرایی شدن فاز دوم پروژه هوشمندسازی ناوگان اتوبوسرانی (BMS) خبر داد و گفت: در این خصوص نیز برنامهریزی و زمانبندی لازم انجام شده است و این فاز حداکثر تا ۷ ماه آینده از سوی سازمان حمل و نقل مسافر اجرایی خواهد شد.
رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز در ادامه این جلسه، موضوع مشکلات آسفالت معابر شهر را نیز مورد بررسی قرار داد و افزود: با توجه به مشکلات موجود در روکش آسفالت معابر شهری و هزینهای که سالانه شهرداری برای تعمیر، روکش و مرمت آسفالت متحمل میشود، این موضوع توسط کمیته فنی این کمیسیون مورد بررسی قرار گرفته و پیشنهاداتی جهت ارتقای کیفیت آسفالت معابر ارائه شده است که این مسئله نیازمند برنامهریزی مدون در یک بازه زمانی و پیش بینی بودجه لازم است و شهرداری نیز باید برنامههای خود را در این خصوص ارائه کند.
خجالت نمی کشند اینقدر وعده های الکی به مردم می دن؟