عملکرد سوال برانگیز اداره راه و شهرسازی در ساماندهی کمربندی و کنارگذرهای شیراز

امین آل شمس؛ سایت خبری – تحلیلی شیراز1400 : وضعیت نامناسب کمربندی شیراز سالانه باعث بروز چندین تصادف فوتی – جرحی میشود که خسارات جبران ناپذیری را به بار می آورد.
بنابر قانون، مسوول رسیدگی به وضعیت کمربندی و کنارگذرهای شهرها بر عهده اداره کل راه و شهرسازی آن استان هست و با بررسی وضعیت فعلی کمربندی شیراز، می توان گفت وضعیت چیزی در حد فاجعه است.
کمربندی فعلی ناایمن، بدون آسفالت، خط کشی، روشنایی مناسب و دارای دوبرگردان های متعدد همسطح است که همین موضوع باعث بروز حوادث مختلفی شده است.
مسوولیت احداث تقاطع های غیرهمسطح در مسیر کمربندی با مسیرهای ورودی شهر نیز بر عهده این اداره است که در سالهای قبل تقاطع های خلیج فارس، میانرود، وحدت و صنایع احداث شده که همگی بصورت ناقص و نصفه نیمه بوده اند. اکنون نیز شهرداری از بودجه شهر که متعلق به شهروندان است در جایی که وظیفه اش نیست درحال ساخت چندین تقاطع یم باشد که اداره راه و شهرسازی به تعهدات خود در ساخت تقاطع های جدید پایبند نبوده است.
از سوی دیگر طرح کنارگذر شمالشرق شیراز که از شهرک زیباشهر در شمال این کلانشهر شروع شده و به تقاطع خلیج فارس در شرق آن می رسد به صورت نصفه نیمه باقی مانده و مشخص نیست تونل مورد نیاز اتصالی چه زمان شروع به ساخت خواهد شد تا خودروهای سنگین همچنان از مسیر شهری سرداران، هفت تنان عبور کرده و جان شهروندان درخطر باشد!

کمربندی شیراز

>

نظرات حاوی توهین، افترا، غیرمرتبط با عنوان مطلب و نگاشته شده به صورت انگلیسی تایید نخواهند شد. در صورت نیاز به "بحث آزاد" از منوی بالای سایت مراجعه کنید.

telegram

مطالب مرتبط

8 نظر

  1. کامران

    بنظر من باید قید این کمربندی رو زد و اینو شهرداری برداره و بکنه بزرگراه درون شهری و قسمت پشت شهرکها (پشت تپه ها) یه کمربندی با حداقل 8 باند درست کنند و مجوز ساخت تا حاشیه 50 متریش هم ندن و فقط بشه فضای سبز. این کمربندی فعلی حتی اگه ایمن سازی هم بشه جوابگوی 20 سال دیگه نیست اگه از الان شروع کنن به امید خدا تا 10 سال دیگه شاید تموم بشه

    موافق یا مخالف: Thumb up 0 Thumb down 0

    پاسخ
  2. فرزاد

    تنها راهکار واگذاری مدیریت کمربندی غرب و جنوب شرقی شیراز به شهرداری هست اون مناطق دیگه جزیی از شهر محسوب میشن

    موافق یا مخالف: Thumb up 0 Thumb down 0

    پاسخ
  3. فرزاد

    تنها راهکار واگذاری مدیریت کمربندی غرب و جنوب شرقی شیراز به شهرداری هست اون مناطق دیگه جزیی از شهر محسوب میشن ولی متاسفانه سالهاس که قول واگذاری مدیریت کمربندی به شهرداری داده میشه اما هر بار به بهانه ای این کار انجام نمیشه

    موافق یا مخالف: Thumb up 0 Thumb down 0

    پاسخ
  4. دوست

    دولت اصلا به شیراز اهمیت نمیده تفاوت اصفهان و شیراز رو ببینید میتونن یه ارتش گسیل کنن به شیراز و جادهاشو ببندن ولی نمیتونن روشنایی و زیباسازی کمربندی شیراز رو تامین کنن

    موافق یا مخالف: Thumb up 0 Thumb down 0

    پاسخ
  5. فرهاد

    متاسفانه شیراز و استان فارس از داشتن جاده ها و بزرگراههای با حداقل استاندارد محروم است. کلا هر دولتی که سر کار بیاد پیشرفت فارس و شیراز در اولویت کارها و برنامه هایش قرار نمی گیرد. دولت روحانی هم از این نظر تفاوتی با دولتهای قبل ندارد. کم کم ما مردم شیراز و فارس به این نتیجه می رسیم که دلیل کم توجهی دولتمردان به این خطه داشتن فرهنگ و تمدن غنی پارسی است

    موافق یا مخالف: Thumb up 0 Thumb down 0

    پاسخ
  6. امیرحسین

    ما مملکتی هستیم که تو ایجاد ی کمربندی و درس کردنش موندیم..زشته بابا خجالت بکشین.تا وقتی که شیراز پر از مسئولین سالخورده و بی ذوق و بیکفایت باشه به قران قسم تا دویس سال دیگم پیشرفت نمیکنه.تا وقتی که تو شیراز و استان فارس جنگو دفوا و بزن بزن برا همدیگه باشه هیچی نمیشیم.تا وقتی که تو شیراز ادمای بیفرهنگ باشن و اشغال و کثیف کاری در بیارن شیراز همین که هست هست ولاعیر.باید جلوی مهاجرت ب شیرازو گرفت.چ معنی میده هر که دلش خاس با هزار تا فرهنگ مختلف بچپه تو شیراز.شیراز این تعارض فرهنگی داره نابودش میکنه.یارو از شمال میاد از کز کرج میاد از شهرکرد میاد از بندر میاد از همه جا میان تو شیراز واسه زندگی.رسانه ها فرهنک سازی کنن ادبو اخلاق شهروندی رو یاد بدن.ادم میره تو سطح شهر انکار وارد چاله میدون شده.حالا ما میگیم کمربندی اینم درس بشو نیس تا وقتی که مسئولین باافرهنگ بیان.تمام

    موافق یا مخالف: Thumb up 0 Thumb down 0

    پاسخ
    1. محمد پ

      نيمه اول صحبتهات كه گفتي دليل عقب موندكي فارس مردمش هستن رو صددرصد قبول دارم و جالبه كه بالاخره يه نفر تو اين شيراز پيدا شد دنبال بهانه جويي و توجيه براي كمكاري خودش نباشه و واقعيتو ببينه ولي قسمت دوم كه گفتي بايد جلوي مهاجرت گرفته بشه رو اصلا قبول ندارم. ميخاي دور شهر حصار بكشن كه كسي نياد ؟؟ اخه اين چه حرفيه ؟؟ الان بخاطر كم ابي و خشكسالي و دلايل ديگه مهاجرت از روستاها و شهرهاي كوچيك به كلانشهرها زياد شده و اين مختص شيراز نيست. الان زمونه عوض شده مثل سابق نيست كه همه مردم شهر بومي اونشهر باشن . اكثرشهرهاي ايران چندقوميتي شدن و مهاجرتها بهمه جا زياد شده .ولي عده اي تو شيراز فكر ميكنن فقط شيراز مهاجر داره و شهرهاي ديكه مثلا اصفهان و مشهد و كرج و .. همشون از چند نسل قبل همونجا بودن و مهاجر نيومده!!! همين كرج به شهر ٧٢ ملت معروفه و با اين كه خيلي جرم و جنايت زياده ولي نظم و قانون شهري عوض نشده . واقعا متعجبم كه عده اي اينقدر اين بحث مهاجرتها رو تكرار ميكنن ولي سرسوزني واقعيتها رو درك نميكنن..
      خدا ميدونه من تواين شيراز تا حالا نديدم پشت چراغ خطر ماشينها پشت خط عابر پياده وايسن . اصلا كسي به اين چيزا فكر نميكنه . هميشه بسيار اروم و ريلكس رانندگي ميكنن پشت چراغ خطر بيتابي ميكنن كه زودتر سبز شه و هنوز سبز نشدع بوقهاي ممتد توام با عصبانيتً شروع ميشه . عابرين پياده هر موقع دلشون ميخاد ميپرن وسط خيابون.ن خط عابرپياده اي نه پل نه ….بيشتر مناطق بالا شهر مانند عفيف اباد و زرگري و … كه ادعاي شيرازي اصيل بودن و .. رو دارن انواع اقسام بيفرهنگي ها رو از خودشون بروز ميدن . كل پياده رو پاركينگ ماشين مدل بالاشون شده .جوري با اعتماد به نفس نگات ميكنن انگار كل پياده رو حلو مغازه ماله خودشونه !! و وو بسياري ديگر
      بنا به گفتع دوستمون تا وقتي يه تكوني به خودمون نديم دولت هم مثل سابق توجهي به شيراز نميكنه و شيراز پيشرفتي نميكنه. من بسياري از شهرهاي بزرگو رفتمو ديدم تنها شهري كه معماري شهري و خيابوناش دستكم با ٣٠ سال پيش فرقي نكرده شيرازه
      تمام كلانشهرها هر ده سال يكبار زيرورو ميشن ولي شيراز از جاش تكون نخورده و نخواهد خورد.

      موافق یا مخالف: Thumb up 0 Thumb down 0

      پاسخ
  7. من شیرازی

    مگه وزارت راه هم داریم بابا بدترین نوع اسفالت ور همین کمربرندی شیراز داره وقتی میخوای از الهاشمی وارد کمربندی دراک بشی فقط باید ببینین راه باریک میشه و پر از خندق و دست انداز هست جاده این چه وضعش

    موافق یا مخالف: Thumb up 0 Thumb down 0

    پاسخ

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *