در حالی که مدیرکل راهداری فارس تأکید میکند تنها راه ایمنسازی کمربندی جنوبی شیراز، تعریض این محور با همکاری شهرداری است، پروژههای عمرانی معطلمانده راه و شهرسازی از جمله دو تقاطع سفیر و قائم، امید به ساماندهی این جاده حادثهخیز را کمرنگ کرده است.
به گزارش شیراز۱۴۰۰، مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای فارس با اشاره به وضعیت نامناسب ایمنی در کمربندی جنوبی شیراز اعلام کرد: تنها راه کاهش حوادث و مدیریت ترافیک این محور، تعریض آن است و برای این کار، تفاهمنامهای مشترک با شهرداری شیراز در دست تهیه قرار دارد.
علیرضا امیری با بیان اینکه اقدامات جاری راهداری مانند لکهگیری، روشنایی و رفع نواقص ایمنی تنها نقش کنترل وضعیت موجود را دارد، افزود: تردد بالای خودروها، عرض کم محور و تعدد دسترسیهای غیرمجاز، این کمربندی را به یکی از نقاط پرترافیک و پرخطر تبدیل کرده است.
به گفته وی، با وجود حجم عظیم ترافیک پس از شهرک صنعتی و افزایش روزافزون خودروها، تعریض محور میتواند این بار ترافیکی را مدیریت و ایمنی را بهطور مؤثری افزایش دهد.
امیری با تأکید بر اینکه راهداری منکر کمبودها نیست، گفت: ما ملزم به تأمین ایمنی هستیم و اقدامات متعددی انجام دادهایم، اما تا زمانی که پروژههای اصلی عمرانی تکمیل نشود، نمیتوان انتظار بهبود جدی در شرایط کمربندی داشت.
این اظهارات مدیر کل راهداری فارس در حالی است که بهرغم گذشت دو سال از آغاز برنامه ساماندهی کمربندی جنوبی، اداره کل راه و شهرسازی هنوز اجرای دو تقاطع مهم سفیر با کمربندی و قائم با کمربندی را به سرانجام نرسانده و این تعلل، روند ایمنسازی محور را با مشکل مواجه کرده است و علاوه بر آن خود راهداری هم اقدام قابل توجهی در زمینه روکش آسفالت و علائم ایمنی انجام نداده و صرفا اقداماتی مثل گذاشتن بلوک های سیمانی در حاشیه جاده انجام شده است. و می شود گفت با این وضعیت مدیریت دولتی، انتظار نمی رود به این زودی ها شاهد بزرگراه ایمن و استاندارد در بخش جنوبی به اصطلاح کلانشهر شیراز باشیم.









