تا پایان سال جاری ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در شهر شیراز به بهره برداری میرسد. به گزارش شیراز۱۴۰۰ به نقل از خبرجنوب، رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز با بیان این مطلب گفت: در حال حاضر پروژههای کوچک و بزرگ شهرداری شیراز در ۴۰۰ نقطه شهر در حال اجراست و از بودجه بیش از ۳ هزار میلیارد تومانی امسال شهرداری شیراز نیز ۸۰ درصد آن سهم بخش عمرانی است.
محمدیان با اشاره به کاهش درآمد شهرداری ها و تاثیر آن بر اجرای پروژه های عمرانی افزود: متاسفانه رکود بازار ساخت و ساز مسکن بر کاهش درآمد کل شهرداری ها تاثیر گذاشته و با توجه به این مشکلات، شهرداریها امروز باید به دنبال کسب درآمدهای پایدار باشند و در نگاه خود به کسب درآمد باید تجدید نظر کنند.
وی ادامه داد: شهرداری شیراز علی رغم رکود موجود توانسته به گونه ای عمل کند که هیچ گونه خللی در اجرای پروژههای عمرانی به وجود نیاید و هیچ پروژه ای به دلیل مشکلات مالی تعطیل نشود.
رییس کمیسیون عمران شورای شهر شیراز اظهار داشت: تا قبل از پایان سال جاری ۸۰۰ میلیارد تومان از پروژههای عمرانی شهر شیراز به بهرهبرداری میرسد که البته این پروژه ها جدای از اتمام فاز دوم خط یک قطار شهری به عنوان بزرگترین پروژه عمرانی شهر است.
وی ادامه داد: علاوه بر این، ابتدای سال آینده نیز تعداد دیگری از پروژههای عمرانی شهر افتتاح شده و اجرای چند پروژه جدید نیز در ماههای باقی مانده تا پایان سال آغاز میشود.
محمدیان با اشاره به تدوین برنامه ۵ ساله سوم شهرداری شیراز در طول مدت باقی مانده تا پایان سال اضافه کرد: یکی از پروژه هایی که تا پایان امسال به بهره برداری میرسد تقاطع غیرهمسطح تخت جمشید- سرداران است که عنوان اولین تقاطع میدانی شیراز را دارد و در کنار آن بزرگترین پل عابرپیاده بتنی کشور نیز به صورت دوار در حاشیه این پروژه به بهره برداری خواهد رسید.
وی گفت: فاز دوم پروژه کوهسار مهدی (عج) از بولوار جام جم تا بولوار چمران از دیگر پروژه هایی است که تا پایان امسال به بهره برداری میرسد و با اجرای آن شهروندان میتوانند از طریق این بزرگراه و کوچه ۹۴ خود را به میدان قصردشت برسانند همچنین با اتمام فاز سوم در سال آینده این پروژه از طریق پل جهاد به بولوار میرزای شیرازی متصل می شود.
محمدیان از اتمام ساخت چپ گرد زیرگذر دلگشا به عنوان یکی دیگر از پروژههایی که تا پایان سال به بهره برداری میرسد یاد کرد و گفت: از دیگر پروژههایی که تا ۲ ماه آینده شاهد بهره برداری از آن خواهیم بود جزایر تفریحی ۲ گانه نهر اعظم در رودخانه خشک برای حضور مردم و امکاناتی از جمله کافی شاپ و … ساخته شده است. این پروژه مانند ۲ پارک تفریحی است که به صورت جزیره ساخته شده است.
افتتاح بزرگ ترین پل کابلی کشور تا دهه فجر در شیراز
رییس کمیسیون عمران شورای شهر شیراز گفت: یکی دیگر از پروژههای بزرگ شهرداری شیراز که تا دهه فجر به بهره برداری میرسد پل کابلی ولی عصر (عج) به عنوان بزرگترین پل کابلی کشور است و در تلاش هستیم تا همزمان با افتتاح این پروژه، پارک باغ موزه دفاع مقدس را نیز به بهره برداری برسانیم.
وی با اشاره به افتتاح تقاطع امیر کبیر- مطهری به عنوان طولانیترین تقاطع غیر هم سطح کشور با ۵ کیلومتر طول اضافه کرد: در کنار این پروژهها فاز اول پروژه پارک ۵۸۰ هکتاری دراک تا پایان سال به بهره برداری میرسد که با افزایش مساحت آن به یک هزار هکتار در سالهای آینده این پارک عنوان بزرگترین پارک کوهستانی شهرهای جنوب کشور را به خود اختصاص میدهد. محمدیان با اشاره به برخی از ظرفیتهای طبیعی این پارک گفت: این پارک ظرفیتهای خوبی برای سرمایه گذاران دارد و برخی پروژه ها از جمله شهربازی، تله کابین، ساخت آکواریوم و باغ پرندگان در این محل اجرا میشود که برای ساخت این موارد آماده حضور سرمایه گذاران هستیم.
وی از تکمیل پروژه تقاطع معلم طی ماههای آینده نیز خبر داد و اظهار داشت: در همین ارتباط هم اکنون طرح ۲ طبقه شدن خیابان ایمان جنوبی نیز در حال بررسی و طی مراحل کارشناسی است.
عضو شورای شهر شیراز گفت: از دیگر پروژه هایی که در سال جاری به بهره برداری می رسد فاز دوم پارک مادر در کوشک میدان به مساحت ۱۵ هکتار است که شامل سالن تیراندازی، سالن اجتماعات روباز، فرهنگسرا، زمینهای ورزشی و واحدهای تجاری، برکه آب، ساختمان آتش نشانی، آب نما و سایتهای دوچرخهسواری و اسکیت است.
وی ادامه داد: با احتساب ۱۰ هکتار فاز اول این پارک که سال گذشته به بهره برداری رسید تا کنون ۲۵ هکتار از این پارک ۵۰ هکتاری افتتاح شده و ۲۵ هکتار دیگر نیز در آینده ساخته می شود.
محمدیان ادامه داد: همچنین در حال حاضر ساخت بزرگترین ساختمان شهرداری های کشور پس از تهران در شیراز در حال انجام است و ساختمان شهرداری شیراز با ۵۰ هزار متر مربع وسعت به سرعت در حال اجراست که فاز اول آن در ۲۰ هزار متر مربع تا پایان سال افتتاح و مابقی آن نیز تا سال ۹۷ تکمیل می شود.
رییس کمیسیون عمران شورای شهر شیراز گفت: این ساختمان هم سو با عمل به اقتصاد مقاومتی اجرا می شود چرا که با ساخت آن بخش اعظم حوزههای مختلف شهرداری در این محل تجمیع شده و از اتلاف وقت و هزینه شهروندان برای تردد میان این حوزهها تا حدود زیادی جلوگیری می شود، علاوه بر آن با فروش ساختمانهای حوزههای مختلف شهرداری درآمدی بیش از هزینه ساخت این پروژه به دست می آید.
وی افزود: از جمله دیگر پروژه هایی که بهره برداری از آن امسال پیگیری میشود، تقاطع سعدی -خرامه در مسیر آرامستان بهشت احمدی است که ساخت آن ابتدای امسال آغاز شده و موجب تسهیل عبور و مرور به این آرامستان است.
محمدیان از افتتاح فاز اول پارک ۱۰ هکتاری رحمت، ۱۵ هکتار از فاز اول پارک حاشیهای رودخانه چنار راهدار تا پایان امسال و تسریع در روند اجرای فازهای بعدی این پارک ۲۰۰ هکتاری در حاشیه رودخانه چنار راهدار هم سو با طرح توسعه جنوب شهر خبر داد و گفت: اجرای پروژه پارک حاشیهای چنار راهدار جنوب شهر شیراز را متحول می کند.
وی ادامه داد: علاوه بر این پروژههای کلان، در حال حاضر تعداد زیادی پروژه از جمله پیاده راه سازی، لوله گذاری شبکه جمع آوری آبهای سطحی، جدول گذاری و اصلاح معابر با هدف تسهیل عبور و مرور معلولین نیز انجام شده است.
به گفته محمدیان، کارخانه جدید آسفالت نیز تا پایان امسال افتتاح می شود که این پروژه قابلیت تولید آسفالت پلیمری و با کیفیتی بالاتر از آسفالت فعلی را دارد و با راه اندازی آن عمر آسفالت معابر شیراز از ۱۰ سال فعلی به ۲۰ سال افزایش مییابد ضمن این که ۲ کارخانه قدیمی تولید آسفالت شهرداری از رده خارج می شوند.
تکمیل خط یک مترو؛ بزرگترین پروژه عمرانی شهر شیراز
رییس کمیسیون عمران شورای شهر شیراز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اما اصلیترین پروژه عمرانی شهر شیراز فاز دوم خط یک قطار شهری شیراز است که البته با مشکلات مالی رو به رو است و هر چند دولت نیز کمکهایی کرده اما کافی نیست و باید کمک مالی بیشتری به این پروژه شود تا در کنار اجرای این پروژه واگن های مورد نیاز هم تامین شود.
وی تصریح کرد: در حال حاضر روند اجرایی این پروژه قابل قبول است و از سوی دیگر خط دوم قطار شهری نیز به سرعت در حال ساخت است و حفاری تونلهای خط دوم از میانرود به عادل آباد رسیده است. محمدیان ادامه داد: اجرای ساختمان شهرداری مناطق ۲ و ۹ شیراز نیز تا پایان سال به اتمام می رسد.
منظور از خیابان ایمان جنوبی حد فاصل پل معلم تا پل رودکی هست؟ پس مسیر قصرالدشت تا معلم چی؟
آن انقلاب عمرانی که برخی دوستان از آن سخن میگیفتند در ۲ سال اخیر در شیراز با کندی و رکود زیادی همراه بوده و تأخیرهای زیاد و افتتاحهای نیمه تمام هم شاهد بودیم. حالا با بودجه مناسب امسال باید برای جبران تأخیرها و جلوگیری از عقب ماندگی در مسابقه پیشرفت شهرها ۱۰ پروژه شاخص و کامل در ۱۰ روز دهه فجر به افتتاح برسد تا مردم طعم پیشرفت را حس کنند. ۱۰ پروژه بزرگ و اصلی که به بهره برداری واقعی برسند مثل معلم، تخت جمشید، پارک دراک، مترو، پلهای ولی عصر، بزرگراه کوهسار، پروژه جوادیه، پروژه تفریحی تنگ سرخ، هفت تنان، پارک مادر و…انشأ اله روزی یک پروژه شخص در دهه فجر کامل با زیبا سازی و نور پردازی….دهه فجر امسال هر روز افتتاح یک پروژه عظیم.
آخر نفهمیدیم عاقبت پروژه کوهسار مهدی چی شد! از یک سمت افتتاح می شه یا از دو سمت؟ ابتدا و انتهای آن کجاست؟
با سلام وظیفه مهم شهرداران علاوه بر برنامه ریزی شهری بهبود وضعیت اقتصادی مردم می باشد البته با توجه به اینکه اکثر کارهای شهرداری را شرکت وابسته به شهرداری انجام می دهد جای تامل دارد همچنین شروع زود هنگام پروژه ها به ضرر مردم و به نفع این شرکت که سهام داران آن وابسته به شهرداری می باشند هست زیرا تاخییرات طراحی و مالی ازطرف کارفرما ضرایب تعدیل خوبی برای پیمانکار و سهامداران دارد
به امید یک شورای شهر بهتر همراه با یک شهردار با انصاف تر و مجرب تر
البته از شهردار آقای پاک فطرت هم متشکریم ولی توانایی ایشان و سطح فکرش همین هست تعدادی تقطع ناقص و شهری بدون پارک و تله کابین که از روز اول کاری قول دادن ؟؟؟؟؟
امیدوارم متن قبل نشر باشد.
کاش احداث کارخانه جدید اسفالت، تاثیری بر بهبود اسفالت های ناجور فعلی خیابونها هم بذاره و عمل ترمیم اسفالت خیابونها خیلی بیشتر اتفاق بیوفته . و کلن هم گزارش خوشحال کننده ایست . تشکر ?
متاسفانه بسیاری از مسئولین هنوز نمیدونن که زیبایی اصلی یک شهر پیشرفته به آسفالت تک تک کوچه و خیابون ها(و نه فقط خیابون های اصلی) و وضعیت پیاده روهاشه.
حالا یه شهر بزرگ با هر امکاناتی اگه اینا رو نداشته باشه باز به دل نمیشینه.
اگه به شهرهای کوچک اروپایی نگاه کنیم میبینیم که شاید امکانات خاصی رو نداشته باشن اما همین چیزای سادست که اونها رو دوست داشتنی میکنه و البته از یکسان سازی تابلو های مغازه ها نباید غافل شد.
نمیدونم شهرداری چه زحمتی براش داره که ملزم بکنه این تابلو های ناجور رو از مغازه ها بردارند؟ امین جان شهرداری یکی در مورد همگن سازی نمای ساختمون های حد اقل جدید و یکی تابلوی مغازه ها مگه اختیاراتی نداره و از نظر قانونی نمیتونه تابلوهای مد نظر و نماهای مورد تایید خودشو ملزم به اجرا بکنه؟ آیا از نظر قانونی مشکلسازه؟
تلاش چندباره شهرداری در نهایت تبدیل به درگیری با مغازه ها و اصناف شده
شهرراز جان
شهرداری استانداردی برای تابلو مغازه ها تعیین کرده است و اگر مغازه ای بخواهد بیشتر از استاندارد تابلو داشته باشد باید هزینه ان را پرداخت کند .
حتی در مورد استفاده برندها در تابلو مغازه ها هزینه استفاده از برند توسط مغازه داران پرداخت میشود .
سلام.
پروژه پل فرهنگیان و کمربندی که حدود سه چهار ماه هست کلنگ زنی شده چرا اجرایی نمی شه؟ از دلیل این مسیله اطلاعی دارین؟
متاسفانه شهرداری شیراز همه مسایل زیرساختی مثل همین تابلوهای ناهمگون و بزرگ مغازهها ،وضعیت پیاده روها ، باغچه ها و جوی های آب ،جمع آوری زباله ها و سطل های زباله، خط کشی های خیابان ، دیوارنویسی و.. که از بدیهیات هر شهری هست ول کرده ومیخاد باساخت چندتا پل تمام این نقاط ضعف سرپوش بزاره و پنهان کنه.بسیاری از تابلوهای قدیمی و مستعمل مرکزشهر مثل خیابان زند و ولیعصر بالای بیست ساله که رو دیوار موندن!!مگه جمع آوری تابلوهای مشاغلی که تغییرکردن یا تعطیل شدن چقدرهزینه و زحمت داره ؟یا اینکه چرا باید اندازه تابلوهای مغازه ها اندازه خود مغازه باشه ؟حتی خیلی از همین مغازه داران درختان جلو مغازشون رو خشک یا قطع میکنن تاتابلوهای قشنگشون بهتر دیده بشه !!بی فرهنگی تا چه حد ؟ حالا بماند که خیلی از مغازه داران شیراز یک سوم پیاده رو مال خودشون میدونن و قرق کردن و جوی های آب جلو مغازشون هم سطل زباله خودشون کردن !واقعا بی فرهنگی مردم و بی تفاوتی مسولان شهرداری تا چه حد ؟!