سومین پروژه بزرگ عمرانی شیراز پایان امسال به بهره برداری می رسد. به گزارش شیراز۱۴۰۰، معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز با اعلام این مطلب گفت: پروژه پل کابلی ولی عصر (عج) به عنوان بزرگترین پل کابلی جنوب کشور و پس از قطار شهری و کوهسار مهدی (عج)، با اعتباری بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان، سومین پروژه عمرانی بزرگ شیراز است که هم اکنون ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
آرش فرج زاده اظهار داشت: در حال حاضر دو سوم عملیات پایلوت این پروژه انجام شده و تنها بخش کوچکی از آن در بلوار سلمان فارسی باقی مانده و اجرای تجهیزات نصب کابل ها توسط مشاور خارجی طراحی و توسط قرار گاه خاتم الانبیا (ص) در حال انجام است و عملیات کابل گذاری از یک ماه قبل آغاز شده و امیدواریم آبان ماه بتوانیم نصب کابل ها را آغاز کرده و بهمن ماه آن را تحویل شهروندان دهیم.
وی افزود: همزمان با عملیات اجرایی این پل، کارهای زیبا سازی و نورپردازی آن و نیز پارک ولی عصر (عج) در زیر پل که با توجه به قرار گرفتن در کنار موزه دفاع مقدس به پارک موضوعی دفاع مقدس تبدیل می شود نیز در حال انجام است و با اتمام عملیات پل ، تمامی این پروژه ها همزمان به بهره برداری خواهد رسید. معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز گفت: امسال بودجه شهرداری بالغ بر ۳ هزارو ۵۰ میلیارد تومان است که ۸۳/۲ درصد آن یعنی ۲ هزارو ۵۳۷ میلیارد تومان مربوط به پروژه های عمرانی است.
وی اظهار داشت: در این میان با توجه به آنکه سال ۹۶ پایان فعالیت شورای چهارم است برنامه ریزی ها به نحوی انجام شده که تمامی پروژه های نیمه تمام تا سال ۹۵و ۹۶به بهره برداری برسد اما با توجه به آنکه بودجه بر حسب درآمد و هزینه است هرچه درآمد کسب شود به همان میزان هم هزینه می شود و در این بین پروژه های مربوط به حوزه حمل و نقل شهری با ۳۴ درصد و پروژه های مربوط به توسعه شهر مانند پارک ها و برخی زیر ساخت ها،رتبه های اول را در سر فصل های بودجه به حوزه خود اختصاص داده اند. این در حالی است که شهرداری هنوز به کسب ۵۰ درصد درآمد هم نرسیده است.
وی ادامه داد : البته این امر باعث کندی روند اجرای پروژه ها نشده و پروژه های عمرانی شهرداری با قدرت و سرعت در حال انجام است و در ۴۰۰ نقطه شهر پروژه های شهرداری در حال اجراست.
فرج زاده با اشاره به بهره برداری تعدادی از پروژه ها تا پایان سال جاری گفت: یکی از پروژه هایی که شهریور ماه به بهره برداری میرسد تقاطع سرداران-تخت جمشید است که ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با ۲۵ میلیارد تومان اعتبار به جز هزینه های تملک و جا به جایی تاسیسات در حال اجراست .
وی با اشاره به برخی ویژگی های این پروژه افزود: این تقاطع اولین تقاطع پل میدانی شیراز است و ویژگی بارز آن ، ساخت بزرگترین پل عابر پیاده جنوب و یا حتی کل کشور است که به طول ۴۵۰ متر به صورت بتنی بر فراز سرتاسر این پل میدانی امتداد دارد و علاوه بر عابران پیاده،دوچرخه سوارها نیز می توانند از روی آن عبور کنند اما تمهیداتی برای جلوگیری از عبورموتورسیکلت ها بر روی این پل عابر پیاده اندیشیده شده است.
فرج زاده گفت: دومین پروژه ای که شهریور ماه به بهره برداری میرسد فاز نخست تقاطع میدان معلم است که با افتتاح آن، بلوار پاسداران به بلوار فرهنگ شهر اتصال پیدا می کند .
وی ادامه داد : اما فاز دوم این پروژه یعنی پل حد فاصل خیابان ایمان شمالی و جنوبی نیز با فاصله کوتاهی از پل اول آماده بهره برداری است اما در انتظار تعیین تکلیف در خصوص دو طبقه شدن خیابان ایمان شمالی از جانب شورای شهر هستیم .
وی از تقاطع جاده خرامه به سعدی به عنوان یکی دیگر از پروژه هایی یاد کرد که تا پایان سال به بهره برداری می رسد و اظهار داشت: از جمله دیگر پروژه هایی که امسال به سرانجام خواهد رسید ساخت جزایر ۳ گانه با ۱/۵ هکتار وسعت در بخشی از رودخانه خشک و بند نهر اعظم است که می تواند به یک جاذبه جدید گردشگری در سمت دیگر بولوار چمران و رودخانه خشک تبدیل شود .
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز از افتتاح تعدادی فرهنگسرا و فضاهای فرهنگی و ورزشی تا انتهای سال جاری خبر داد و افزود: یکی دیگر از پروژه های اثر گذاری که امسال بخشی از آن به بهره برداری می رسد پروژه کوهسار مهدی (عج) به عنوان دومین پروژه عمرانی بزرگ شهر شیراز است که فاز دوم آن در دهه کرامت به بهره برداری می رسد البته هنوز در خصوص ساخت تقاطع جام جم و تملک ۶ هزار متر مربع از زمین های مسیر این پروژه که متعلق به صدا و سیما است در حال رایزنی هستیم و در صورت توافق همزمان ساخت این تقاطع انجام می شود
وی ادامه داد: با افتتاح این فاز از پروژه ,رانندگان میتوانند از طریق تونل های کوهسار مهدی (عج)و بزرگراه آن ,پس از گذر از تونل های ایمان خود را به بلوار چمران رسانده ویا از طریق پل چمران و کوچه ۹۴ به میدان قصردشت راه پیدا کنند و با این کار ترافیک بلوار جام جم و چمران تا حدودا زیادی کاهش می یابد .
وی اظهار داشت :از سوی دیگر فاز سوم پروژه نیز تا جوادیه ادامه خواهد یافت که این بخش نیز تا انتهای سال ۹۶ و ابتدای سال ۹۷ به بهره برداری می رسد .
فرج زاده از ساخت اولین پل شیشه ای شیراز خبر داد و گفت :در حال حاضر عملیات ساخت زیرگذر شمالی علی بن حمزه (ع) آغاز شده که تا بهمن ماه این بخش را زیر بار ترافیک می بریم و کنارگذر آن بسته شده و بعد از آن عملیات فضای شهری جلوی حرم مطهر علی بن حمزه (ع) و ساخت پل شیشه ای روی رودخانه خشک آغاز خواهد شد و امیدواریم تا سال آینده این پروژه نیز به بهره برداری برسد .
وی ادامه داد سال ۹۵و۹۶ شاهد یک انقلاب و شکوفایی در پروژه های عمرانی خواهیم بود که با افتتاح ۱۴٫۵کیلومتر باقی مانده خط یک مترو شاهد اتفاقات زیادی خواهیم بود و علاوه بر این در زمینه توسعه فضاهای سبز نیز افتتاح فاز یک پارک ۵۸۰ هکتاری که ۱۰۰هکتار از این پارک را در برمیگیرد و نیز پارک ۷۰ هکتاری گلستان ,پارک مخابرات در بلوار چمران ,فازهای دیگر پارک ۵۰هکتاری مادر در پارک کوشک میدان از جمله پروژه هایی است که در این مدت به بهره برداری میرسد
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز با اشاره به اجرای برخی پروژه های ساماندهی ورودی های شیراز گفت :در این راستا پس از اجرایی شدن طرح ساماندهی ورودی پل فسا در شرق و اجرای برخی پروژه ها در این بخش ,در حال حاضر عملیات ساماندهی و زیباسازی ورودی جنوب شیراز در بلوار امیرکبیر در مراحل نهایی قرار دارد و تا پایان سال به بهره برداری می رسد و ورودی شمالی نیز در حال کلنگ زنی است . وی ادامه داد :رویکرد شورا و شهرداری ,تکمیل پروژه های نیمه تمام است و به همین دلیل در سال ۹۵ پروژه جدیدی نداشتیم .
فرج زاده گفت :البته در راستای توجه به مشکلات کمربندی شیراز مقرر شده بود که ۶ تقاطع در این کمربندی به اجرا درآید که طبق این قرار ۳ پروژه آن به عهده شهرداری بوده که ساخت ۲ پروژه نواب صفوی و رودکی توسط شهرداری آغاز شده و عملیات ساخت تقاطع باهنر –کمربندی نیز طی روزهای آینده آغاز میشود .
وی افزود :با اجرای این پروژه ها شهرداری به تمام تعهدات خود در ساخت کمربندی عمل کرده اما راه و شهرسازی هنوز در خصوص تعهدات خود مربوط به ساخت ۳ تقاطع غیر هم سطح در کمربندی از جمله تقاطع های رحمت –کمربندی ,سفیر –کمربندی و قائم–کمربندی عمل نکرده است .
وی در ادامه از اجرایی شدن تقاطع بلوار مهدیه –امیرکبیر خبر داد و اظهار داشت :در حال حاضر رینگ ۶۰ متری شهر شیراز به جز تقاطع میدان مطهری تکمیل شده و باید به دنبال اجرای رینگ ۴۵متری شهر باشیم که نیازمند اجرای تقاطع نیست و رینگ خدماتی شهر است اما در کنار آن راه و شهرسازی باید به دنبال اجرای کمربندی دوم شیراز باشد .
فرج زاده گفت :پس از اجرای این پروژه ها تا سال ۹۶ در اجرای پروژه های عمرانی ما به دنبال رفع معضلات نقطه ای در زمینه ترافیک هستیم و نیازمند کارهای عمرانی و سخت افزاری گسترده نیستیم ,اما در صورت نیاز به صورت نقطه ای پروژه های عمرانی را انجام خواهیم داد .
وی ادامه داد:در این ارتباط پس از اتمام پروژه ها به دنبال ایجاد فضای باز شهری وپیاده راه و نیز ایجاد میدان های شهری و تعمیر و نگهداری پروژه های افتتاح شده خواهیم بود .
وی با اشاره به توجه شهرداری به ساماندهی ارتفاعات شهر اضافه کرد :در این راستا به دنبال آماده سازی زیر ساخت های مورد نیاز برای حضور سرمایه گذاران در ارتفاعات هستیم
فرج زاده ادامه داد :در راستای عملیاتی شدن طرح توسعه جنوب شهر شیراز ,یکی از پروژه هایی که هم اکنون نیز عملیات اجرایی آن در دست اقدام است احداث پارک بزرگ حاشیه ای رودخانه چنار راهدار است که ۱۰ تا ۱۲ کیلومتر امتداد دارد و بخش هایی از آن توسط شهرداری منطقه ۹ در حال اجراست .
وی با اشاره به شناسایی ۱۱۰ نقطه در شیراز برای اجرای پروژه گفت :یکی از مهم ترین پروژه های شهر شیراز که هم اکنون در حال اجراست تقاطع امیرکبیر –مطهری است که ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و عنوان بزرگترین تقاطع شیراز را به خود اختصاص داده و با ابعادی که دو برابر تقاطع معلم هست تا سال ۹۶ و با ۶۰ میلیارد تومان بودجه به بهره برداری میرسد .
وی ادامه داد :در حال حاضر ۱۹ پروژه با ۱۶۵ میلیارد تومان اعتبار در شیراز در حال اجراست که از جمله این پروژه ها ,ادامه زیرگذر گلستان است که تا شهریور ماه سال آینده این پروژه نیز که عنوان طولانی ترین زیرگذر شیراز را با خود یدک میکشد به بهره برداری خواهد رسید.
باشه، شما درست میگین.
یه نکته هم بگم سه بار تو متن نوشته شده حاظر. به نظر شما غلط املایی در شان یه پورتال خبری هست؟
درست میگید، این خبر از سایت معاونت فنی عمرانی نقل شد و متاسفانه ما هم کم دقتی کردیم. سپاس از توجه شما و اشکالات تصحیح شدند.
” تقاطع جاده خرامه به سعدی ”
هیچ عملیات یا فعالیتی در این خصوص مشاهده نشده اگر شما خبر و عکسی دارید خبر بدید!!!
جالبه، هر هفته یکی از مدیران شهرداری مصاحبه می کنه و درباره پروژه های شهری شیراز تکرار مکررات می کنه. یک روز شهردار از پروژه ها میگه، یک روز معاون فنی، یک روز شهردار فلان منطقه، یک روز دیگه شهردار یک منطقه دیگه و از همه جالبتر معاون مالی و اداری شهرداری. مثل اینکه این کار به عنوان سیاست شهرداری شیراز در نظر گرفته شده که مردم فکر کنند واقعاً شهرداری شیراز خیلی فعالیت داره. هفته ای نیست که یک مسئول شهرداری شیراز درباره پل ولی عصر صحبت نکنه یا همشون مدام از پارک دراک میگن. بهتره مدیران شهرداری به جای مصاحبه های مشابه و تکرار مکررات توی عمل به مردم عملکرد شهرداری را نشان بدهند.
تعداد و حجم پروژهها خوب و همگی برای شیراز لازم است که جای تقدیر دارد. میماند بحث سرعت اجرا و کیفیت کار که با بازبینی روشهای ناکارآمد و مدیریت دقیق باید به حدی برسیم که شهرهای دیگر به کیفیت بالای اجرای پروژهها در شیراز استناد کنند. براستی که زمان بالا بردن کیفیت اجرای پروژهها فرا رسیده است… ضمنا به سامان رساندن سریع پروژههای بلاتکلیف و معطل ، و مدیریت بودجه برای درست خرج شدن و هدر نرفتن از موارد مورد نیاز است.
فقط۱۰۰ هکتار از پارک دراک به بهره برداری میرسه؟ گفتیم تا پایان سال کل پارک افتتاح میشه!
امین جان از شهربازی دراک چه خبر؟سرمایه گذارش کیه و چقدر احتمالش هست که سال آینده ساخته بشه؟
خبر خاصی ندارم شیرازی جان
اسم آرش فرج زاده که می یاد حالم بد می شه!
. شیراز۱۴۰۰ شما خبری درباره تکمیل استادیوم میانرود ندارید؟کاشکی ورزشگاه میانرودو تکمیل میکردن دل خیلی ازجوونای شیرازی شاد میشه باتکمیل این استادیوم وصعود فجربه لیگ برتر
این پروژه فعلا قصد تکمیل ندارد!